Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

In de meeste winkels waar men ook telenet beheerd krijg je die ook gewoon onmiddelijk mee indien op stock.
Na mijn upgrade naar hun snelste abbo 3 jaar geleden, las ik dat mijn modem die snelheid niet aankon dus modem losgekoppeld en gewoon naar daar gereden.
Onmiddelijk de nieuwe meegekregen nadat zij hem inbrachten in het systeem.
Uur later was hij al up and running.
 
In de meeste winkels waar men ook telenet beheerd krijg je die ook gewoon onmiddelijk mee indien op stock.
Na mijn upgrade naar hun snelste abbo 3 jaar geleden, las ik dat mijn modem die snelheid niet aankon dus modem losgekoppeld en gewoon naar daar gereden.
Onmiddelijk de nieuwe meegekregen nadat zij hem inbrachten in het systeem.
Uur later was hij al up and running.
Idd, hier ook nog zo gedaan. Maar dan specifiek voor een modem. Vorige deed dom, naar de winkel ermee, gewisseld en geïnstalleerd en 15min later was alles weer in orde
 
Ik kreeg destijds een melding in de app met een link om een nieuwe modem aan te vragen.
Ik heb geen app van telenet, heb gewoon een mail gekregen.
Bij "MyTelenet" vind ik ook geen enkele optie om een nieuwe modem aan te vragen.
In de meeste winkels waar men ook telenet beheerd krijg je die ook gewoon onmiddelijk mee indien op stock.
Na mijn upgrade naar hun snelste abbo 3 jaar geleden, las ik dat mijn modem die snelheid niet aankon dus modem losgekoppeld en gewoon naar daar gereden.
Onmiddelijk de nieuwe meegekregen nadat zij hem inbrachten in het systeem.
Uur later was hij al up and running.
Ja, dat weet ik, ik was een tijdje terug al van zin om te gaan kijken voor een nieuwe modem.
Maar heb dat toen uitgesteld wegens tijdsgebrek (veel werk) en er dan niet meer aan gedacht.
Nu kwam gisteren ineens die mail, maar dat is dus wel onduidelijk of ze nu automatisch een modem opsturen, of dat ik die toch nog zelf moet aanvragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen app van telenet, heb gewoon een mail gekregen.
Bij "MyTelenet" vind ik ook geen enkele optie om een nieuwe modem aan te vragen.

Ja, dat weet ik, ik was een tijdje terug al van zin om te gaan kijken voor een nieuwe modem.
Maar heb dat toen uitgesteld wegens tijdsgebrek (veel werk) en er dan niet meer aan gedacht.
Nu kwam gisteren ineens die mail, maar dat is dus wel onduidelijk of ze nu automatisch een modem opsturen, of dat ik die toch nog zelf moet aanvragen.
Normaal gezien moet je dat effectief aanvragen volgens mij en is dat mailverkeer enkel om je daar op te wijzen.
Tenzij dat veranderd is, want hier zie je dat ook uitgelegd op de modem pagina.


De link zegt: 'Online aanvragen of zelf naar winkel gaan met je materiaal, en indien online aangevraagd 2 dagen later aan huis geleverd.'

Want als ik het goed volg dan zijn we vandaag 2 dagen verder, en dan zou je volgens mij ook al een melding/tracking gekregen hebben dat hij eraan komt? Ervan uitgaand dat je zelf niets moet ondernemen.
 
Laatst bewerkt:
Zit hier nog met een CH7465LG-TN modem
Net eens zo een speedtest gedaan.
Giga Internet + Iconic TV(€92,32/maand)
Ping14 ms
Download93.3 Mbps
Upload26.2 Mbps

Nu tot 1Gbps download
In het One abo is het tot 250Mbps
Zitten vaak met 6 tegelijk + tv op een toestel.
Heeft die mindere downloadsnelheid hier invloed op? Want anders is de One momenteel een betere optie (+ een sim en data sim extra)
Nu klaagt er wel eens iemand van de 'slechte wifi'
 
Zit hier nog met een CH7465LG-TN modem
Net eens zo een speedtest gedaan.
Giga Internet + Iconic TV(€92,32/maand)
Ping14 ms
Download93.3 Mbps
Upload26.2 Mbps

Nu tot 1Gbps download
In het One abo is het tot 250Mbps
Zitten vaak met 6 tegelijk + tv op een toestel.
Heeft die mindere downloadsnelheid hier invloed op? Want anders is de One momenteel een betere optie (+ een sim en data sim extra)
Nu klaagt er wel eens iemand van de 'slechte wifi'
Die speedtest resultaten lijken te suggereren dat je intern ergens gecapped wordt op 100Mb. Zit er ergens toevallig een oud routertje/switchje tussen je computer en de modem?
 
op een van de kinderkamers staat een oude Netgear WNDR4300-TN
Die is er ooit gekomen omdat daar weinig tot geen stabiele wifi was
Zou het daar aan kunnen liggen?
 
Normaal gezien moet je dat effectief aanvragen volgens mij en is dat mailverkeer enkel om je daar op te wijzen.
Tenzij dat veranderd is, want hier zie je dat ook uitgelegd op de modem pagina.


De link zegt: 'Online aanvragen of zelf naar winkel gaan met je materiaal, en indien online aangevraagd 2 dagen later aan huis geleverd.'

Want als ik het goed volg dan zijn we vandaag 2 dagen verder, en dan zou je volgens mij ook al een melding/tracking gekregen hebben dat hij eraan komt? Ervan uitgaand dat je zelf niets moet ondernemen.
Ik was gisteren toevallig in de buurt van de telenet winkel hier in Sint-Truiden.
Ben daar dan maar eens binnen geweest om navraag te doen en heb ineens een nieuwe modem mee gekregen.
Ik moet mijn oude zelfs niet binnen brengen omdat die veel te oud is en ze daar niks meer mee kunnen doen.


Ik heb telenet sinds 2000 en dit is nu mijn derde modem. Eerste was een Motorola Cybersurf Wave, dan een Motorola Surfboard SB5101EA en nu een Sagemcom F3896LG-TN. (Ik moet hem straks nog installeren)

Nu ook maar eens werk maken van het aanpassen van mijn abonnement, want ik zit momenteel nog steeds op ExpressNet.
Nu twijfel ik tussen Easy Internet en All Internet.
Zelfs Easy Internet is een vooruitgang wat de snelheden betreft en het is zelfs een stuk goedkoper. Maar die datalimiet bij de download doet me twijfelen.
 
Laatst bewerkt:
op een van de kinderkamers staat een oude Netgear WNDR4300-TN
Die is er ooit gekomen omdat daar weinig tot geen stabiele wifi was
Zou het daar aan kunnen liggen?
Mijne gaf veel minder ineens, een oude Tp link switch, die er van tussen gehaald en ik had terug mijn snelheid waarvoor ik betaal, dus denk van wel ja, je zou het moeten testen om zeker van te zijn
 
morgen eens testen.
Die download limiet, heeft dat weerslag op het aantal gebruikers tegelijk op wifi of bekabelde ps/tv?
Als je met 6 intern een capaciteit van 100Mb moet delen, dan zou het wel eens kunnen dat 1 iemand met een download een groot deel van die bandbreedte tijdelijk inneemt.

Maar goed, eerst eens testen aan de bron om te zien wat je effectief binnenkrijgt ;)
 
Normaal gezien moet je dat effectief aanvragen volgens mij en is dat mailverkeer enkel om je daar op te wijzen.
Tenzij dat veranderd is, want hier zie je dat ook uitgelegd op de modem pagina.


De link zegt: 'Online aanvragen of zelf naar winkel gaan met je materiaal, en indien online aangevraagd 2 dagen later aan huis geleverd.'

Want als ik het goed volg dan zijn we vandaag 2 dagen verder, en dan zou je volgens mij ook al een melding/tracking gekregen hebben dat hij eraan komt? Ervan uitgaand dat je zelf niets moet ondernemen.
Ik vind wel dat die nieuwe modem veel lawaai maakt (koeling/ventilatie) volgens mij.
 
Ik vind wel dat die nieuwe modem veel lawaai maakt (koeling/ventilatie) volgens mij.
Dat is omdat je die met wifi hebt.
Ik vermoed de rechtse in het onderstaande screenschot?

Buiten het feit dat dat onding blaast heb je dan ook nog eens die onozele RGB verlichting erop.
Ook iets waar velen geen last van hebben, maar ik wil geen lila/roze/groene/rode verlichting op mijn muur 2 meter naast mij... :biglaugh:

En dat is ook de main reden dat ik die zonder wifi heb genomen, die is geruisloos want daar zit geen actieve ventilator in.
En mijn eigen wifi hardware heeft ook veel beter bereik dan die ondingen van Telenet zelf.

Die die lawaai maakt is de rechtse in het onderste screenschot, ik heb de linkse.
En het model dat Knight nu heeft is volgens mij nog een ander model, ik herken die niet niet onmiddelijk op de benaming.

Screenshot-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn allemaal oudere modellen van modems.
Wil je de nieuwste dan moet je de F@st 3896LG-TN hebben.
Zeg gewoon dat je wifi6 wilt hebben dan ga je waarschijnlijk deze meekrijgen (heb ik zo gedaan).

1671443924309.png
 
Dat is omdat je die met wifi hebt.
Ik vermoed de rechtse in het onderstaande screenschot?

Buiten het feit dat dat onding blaast heb je dan ook nog eens die onozele RGB verlichting erop.
Ook iets waar velen geen last van hebben, maar ik wil geen lila/roze/groene/rode verlichting op mijn muur 2 meter naast mij... :biglaugh:

En dat is ook de main reden dat ik die zonder wifi heb genomen, die is geruisloos want daar zit geen actieve ventilator in.
En mijn eigen wifi hardware heeft ook veel beter bereik dan die ondingen van Telenet zelf.

Die die lawaai maakt is de rechtse in het onderste screenschot, ik heb de linkse.
En het model dat Knight nu heeft is volgens mij nog een ander model, ik herken die niet niet onmiddelijk op de benaming.

Screenshot-1.jpg
Klopt ik heb die sneeuwblazer rechts onder met de disco lichtjes
 
Terug
Bovenaan