Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Wij verhuizen binnenkort en ik heb al schrik voor gezever met Telenet. Hoelang op voorhand geef je dat best door dat je gaat verhuizen? Heb er geen zin in dat ze dat hier al afsluiten omdat ze zich vergissen.
 
Wij verhuizen binnenkort en ik heb al schrik voor gezever met Telenet. Hoelang op voorhand geef je dat best door dat je gaat verhuizen? Heb er geen zin in dat ze dat hier al afsluiten omdat ze zich vergissen.
Zelfs als je het op tijd doorgeeft, draait het in de soep. Hier werd de verbinding te vroeg afgesloten op onze vorige woonst, na meermaals doorgegeven te hebben dat dit nog niet mocht gebeuren :p
 
Zelfs als je het op tijd doorgeeft, draait het in de soep. Hier werd de verbinding te vroeg afgesloten op onze vorige woonst, na meermaals doorgegeven te hebben dat dit nog niet mocht gebeuren :p
Dat bedoelde ik inderdaad, ik zoek naar het ideale moment om dit door te geven zodat de verbinding op het vorig adres niet te vroeg afgesloten wordt en op het nieuw adres op tijd werkt. Of lijkt dit utopisch en ga ik er best van uit dat het sowieso in de soep zal draaien? :unsure:
 
Dat bedoelde ik inderdaad, ik zoek naar het ideale moment om dit door te geven zodat de verbinding op het vorig adres niet te vroeg afgesloten wordt en op het nieuw adres op tijd werkt. Of lijkt dit utopisch en ga ik er best van uit dat het sowieso in de soep zal draaien? :unsure:
Maak op het nieuw adres een nieuwe klant aan op naam van de partner, dan heb je geen probleem.

Hier mag ik onze net aangelegde oprit openbreken omdat de kabel aan de zijkant van het perceel moet liggen voor Telenet (lag nu in het midden klaar).
hadden ze hun werk op tijd gedaan dan was er nog niets aangelegd en was er ook geen probleem.
 
Maak op het nieuw adres een nieuwe klant aan op naam van de partner, dan heb je geen probleem.
Dat is niet echt nodig he. Ik heb een maand voor de verhuis naar de nieuwbouw gewoon een nieuwe aansluiting gevraagd. Je kan perfect 2 of meer leveradressen hebben bij Telenet. Interface is daar op voorzien. En dan na verhuis gewoon het oude adres opgezegd.
 
Dat bedoelde ik inderdaad, ik zoek naar het ideale moment om dit door te geven zodat de verbinding op het vorig adres niet te vroeg afgesloten wordt en op het nieuw adres op tijd werkt. Of lijkt dit utopisch en ga ik er best van uit dat het sowieso in de soep zal draaien? :unsure:

Hier was de kabel niet aangesloten, die lag wel gereed aan de paal. En ze zijn dat de gewenste dag gewoon komen aansluiten.
Wel toegeven dat ik een backup had van het werk zodat ik nooit zonder internet zou vallen (TV kan me gestolen worden tbh).

Het kan dus, maar vaak is het ook net niet.
 
Dat is niet echt nodig he. Ik heb een maand voor de verhuis naar de nieuwbouw gewoon een nieuwe aansluiting gevraagd. Je kan perfect 2 of meer leveradressen hebben bij Telenet. Interface is daar op voorzien. En dan na verhuis gewoon het oude adres opgezegd.
Ook zo gedaan, maar het opzeggen was wel een werk van lange adem...een telefoon of 4, incl crediteren van factuur, bleek er toch voor nodig 😒
 
Paar vragen ivm onze nieuwe aansluiting.
Net te horen gekregen dat de kabel fout ligt, zou op de grens van ons perceel moeten liggen, waren ze op tijd gekomen (al 7 maand aan het wachten op Telenet) was er niks aan de hand maar nu ligt onze oprit al.

Mag ik een P11 of P14 buitenkabel gewoon verlengen, zoja met welk tussen stuk en een aan te raden winkel omgeving Leuven?
Mag deze kabel samen in een rood geribde wachtbuis met een elektriciteitskabel?
 
Nog mensen die bij de telenettv app in splitscreen modus gebruiken, streaming enkel werkt wanneer de app in focus is? Wanneer ik split screen scrol door website stopt het beeld en geluid gewoon in de app... uiteraard volstrekt onhandig want dat doet splitscreen teniet...

Dit op een s24 ultra en enkel in Telenettv app. Vlc of youtube blijft wel gewoon spelen in split screen out of focus.
 
Laatst bewerkt:
Sinds mijn overschakeling naar telenet kan ik tijdens het bellen geen gebruik meer maken van mijn mobiel internet.
Bij Orange ging dit goed en gebruikte dit zeer vaak.
Iemand een idee om dit bij Telenet ook werkend te krijgen, het www maakt me niet direct iets wijzer. (Bellen via 5g/4g staat aan)
Gsms zijn Samsung s21 en s20
 
Nog mensen die bij de telenettv app in splitscreen modus gebruiken, streaming enkel werkt wanneer de app in focus is?
Hier verdwijnt ook de focus. De PIP kan je nog wel groter maken, helpt al veel. Eventueel zou je dit kunnen melden als een bug aan de ontwikkelaar van de app.
 
Hier verdwijnt ook de focus. De PIP kan je nog wel groter maken, helpt al veel. Eventueel zou je dit kunnen melden als een bug aan de ontwikkelaar van de app.
Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Ze hebben geantwoord dat ze ermee bezig zijn. Echt klote voor het kijken van voetbal wedstrijden en scrollen op website tegelijk... :(
 
  • Leuk
Waarderingen: dask
Sinds mijn overschakeling naar telenet kan ik tijdens het bellen geen gebruik meer maken van mijn mobiel internet.
Bij Orange ging dit goed en gebruikte dit zeer vaak.
Iemand een idee om dit bij Telenet ook werkend te krijgen, het www maakt me niet direct iets wijzer. (Bellen via 5g/4g staat aan)
Gsms zijn Samsung s21 en s20
+1

Voice over LTE zou nochthans al vanaf 2018 mogelijk zijn
 
Laatst bewerkt:
+1

Voice over LTE zou nochthans al vanaf 2018 mogelijk zijn
Werkte voorheen perfect, sinds telenet niet, wreed ambetant, vind ook niet om aan te passen in mijn instellingen ofzo...
Ook heb ik in de gemeente hier een paar plekken waar in 0% dekking heb, echt raar.
 
Ik krijg hier net een mail van telenet
Telenet
Vervang je oude modem door een nieuwe!
Kan je deze mail niet lezen? Hier wel.
Dag Pascal,​
Je modem is verouderd en moet vervangen worden. Wees gerust, je kan meteen gratis een nieuwe aanvragen. Zo blijf je ook in de toekomst zorgeloos verbonden!
Snel, simpel en gratis
Je ontvangt je nieuwe modem binnen de 2 werkdagen aan jouw deur.​
Je kan ‘m in 1-2-3 zelf installeren dankzij het handig stappenplan in de doos of met onze ideale interactieve video.​
En dat helemaal gratis!​
Veel surfplezier,

Het Telenet-team​

Maar een link langs waar ik die dan kan bestellen is er niet in de mail?
 
Ik krijg hier net een mail van telenet


Maar een link langs waar ik die dan kan bestellen is er niet in de mail?
Lees de mail nog eens, puntje 1: Je ontvangt je nieuwe modem binnen de 2 werkdagen aan jouw deur.
Niets te bestellen, gewoon even wachten tot je hem ontvangt.

Maar het is idd wel verwarrend met wat ze in het begin van de mail zeggen.
 
Lees de mail nog eens, puntje 1: Je ontvangt je nieuwe modem binnen de 2 werkdagen aan jouw deur.
Niets te bestellen, gewoon even wachten tot je hem ontvangt.

Maar het is idd wel verwarrend met wat ze in het begin van de mail zeggen.
Aangezien er staat "je kan meteen gratis een nieuwe aanvragen", is mijn vermoeden toch dat je eerst een aanvraag miet doen en dat je dan binnen de 2 dagen na die aanvraag je nieuwe modem krijgt?
 
Terug
Bovenaan