Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Mssn een dom vraagje;
Waarom hebben de powerline een ethernetpoort? Is dit om je computer te verbinden met een ethernetpoort voor t internet? Voordelen? Sneller internet? Of omdat de meeste desktops niet op wifi kunnen? Iets anders?
 
Wij hebben een raar probleem met onze digibox.
Als we bij een opname op de knop ok klikken van de afstandsbediening doet die niks.
In andere menu's werkt die wel
Internet toegang op de digibox is ok
 
Ik heb internet en tv van Telenet.
Kablage van Telenet komt binnen in de dressing, daar staat ook de modem. Va hieruit vertrekken verschillende ethernetpoorten naar verschillende ruimtes in het huis.

In de living staat een AP (van Telenet), ik zie het wifi signaal maar als ik ermee verbind krijg ik de melding dat er geen internet is.
 
Normaal betaalde ik 178eur voor Telenet Business met 2 GSM-nummers, internet, terugkijktv en play more. Nu zijn ze plots al opgeslagen tot 190eur! Waar eindigt dit?
 
Zaterdag naar de winkel gegaan om Telenet Business te nemen. Was snel in orde, kortingen gekregen en een nieuwe modem en digicorder mee naar huis gekregen. Gewoon wisselen en dan wordt dat geactiveerd zijden ze.

Zaterdag geen tijd meer dus ik begin er vanmorgen aan. Verwissel alles maar als ik dan wil connecteren komt er een melding dat er onderhoud is tot 20u vanavond. Al ambetant maar bon, wachten dan maar. Om 20 uur connecteert hij en is het eerste wat er me gevraagd wordt het klantennummer. Maar ik heb helemaal geen klantennummer gekregen in de winkel!?

Als ik mijn oud privé ingeef zegt hij “geen producten te activeren”. Klantendienst al niet meer te bereiken. Begint hier al goed..
 
Zaterdag naar de winkel gegaan om Telenet Business te nemen. Was snel in orde, kortingen gekregen en een nieuwe modem en digicorder mee naar huis gekregen. Gewoon wisselen en dan wordt dat geactiveerd zijden ze.

Zaterdag geen tijd meer dus ik begin er vanmorgen aan. Verwissel alles maar als ik dan wil connecteren komt er een melding dat er onderhoud is tot 20u vanavond. Al ambetant maar bon, wachten dan maar. Om 20 uur connecteert hij en is het eerste wat er me gevraagd wordt het klantennummer. Maar ik heb helemaal geen klantennummer gekregen in de winkel!?

Als ik mijn oud privé ingeef zegt hij “geen producten te activeren”. Klantendienst al niet meer te bereiken. Begint hier al goed..

Als "nieuwe" zakelijke klant kreeg ge normaal een nieuw klantennummer in een bevestiging per mail. Niets gehad? Anders ff via social media aanspreken...
 
Normaal betaalde ik 178eur voor Telenet Business met 2 GSM-nummers, internet, terugkijktv en play more. Nu zijn ze plots al opgeslagen tot 190eur! Waar eindigt dit?
Dan betaal je te veel. Kijk eens na welke diensten geactiveerd zijn. In KLIK zit terugkijk TV gewoon bij in.

1706520329976.png


170 euro incl. BTW net 2 GSM nummers net unlimited data, je kan in een KLIK ook kiezen voor 30GB mobiele data (wat voor velen ruim voldoende is).
 
Als "nieuwe" zakelijke klant kreeg ge normaal een nieuw klantennummer in een bevestiging per mail. Niets gehad? Anders ff via social media aanspreken...
Was inderdaad een fout van de winkel. Vanmorgen om 8 uur onmiddellijk aan de lijn gehangen met de klantendienst en het was in orde.
Om het proces te vervolledigen moet nu gewoon nog mijn particulier account opgezegd worden vermits ik op dezelfde e-mail mijn zakelijke account wil.
 
Lees ik dat nu goed, en is de nieuwe Telenet modem zelf ook wifi 6 ,360°??

Eventueel uit te breiden met nog wat pods te huren bij Telenet zelf?

Werkt dit een beetje tegoei? Ik moet straks bij mijne nonkel langs, want hij klaagt over een instabiel netwerk, en hij heeft nog een digicorder ipv een box, dus zoiezo kan Telenet dan een technieker sturen,gratis? Want hij heeft vermoedelijk ook nog de oude modem staan...
 
Lees ik dat nu goed, en is de nieuwe Telenet modem zelf ook wifi 6 ,360°??

Eventueel uit te breiden met nog wat pods te huren bij Telenet zelf?

Werkt dit een beetje tegoei? Ik moet straks bij mijne nonkel langs, want hij klaagt over een instabiel netwerk, en hij heeft nog een digicorder ipv een box, dus zoiezo kan Telenet dan een technieker sturen,gratis? Want hij heeft vermoedelijk ook nog de oude modem staan...

Ik heb de 'nieuwste' Telenet modem, dus die zwarte wifi 6 modem met grijze mesh. Hiervoor had ik een Proximus bbox 3v+ modem. Dus ik kan niet rechtstreeks vergelijken met de oudere Telenet modems, maar mijn dekking in huis is er wel enorm op vooruit gegaan. Ondanks dat het een moderne nieuwbouw is (veel beton, staal en isolatie dus) heb ik met de huidige modem (die in de inkomhal hangt) overal goed bereik in huis, en zelfs nog voldoende op het buitenterras.

Kan nooit kwaad om eens te klagen over de huidige performantie en als ze wat goeie wil vertonen zetten ze misschien een nieuw model.
 
Ik heb de 'nieuwste' Telenet modem, dus die zwarte wifi 6 modem met grijze mesh. Hiervoor had ik een Proximus bbox 3v+ modem. Dus ik kan niet rechtstreeks vergelijken met de oudere Telenet modems, maar mijn dekking in huis is er wel enorm op vooruit gegaan. Ondanks dat het een moderne nieuwbouw is (veel beton, staal en isolatie dus) heb ik met de huidige modem (die in de inkomhal hangt) overal goed bereik in huis, en zelfs nog voldoende op het buitenterras.

Kan nooit kwaad om eens te klagen over de huidige performantie en als ze wat goeie wil vertonen zetten ze misschien een nieuw model.
Ondertussen bij 3 Telenet winkels geweest :ROFLMAO:

De ene was dicht op zaterdag, de andere had enkel de tv box, en de laatste had de modem (nieuwste) plus een pod.

Ben benieuwd naar die performantie naar wat dat gaat geven, eerste kennismaking met da nief gerief...

Zal dus zelf proberen te installeren, had anders toch een technieker gekost

Edit, ging als een fluitje van een cent, die extra pod huren was niet eens nodig met de modem die al een Wi-Fi 6 netwerk aan het uitzenden is, toch 3 eur/maand huur uitgespaard, en echt een stabiel netwerk zo. Decoder (tv box) gaf wel vandaag terug een foutmelding van de connectiviteit, waardoor er niet meer dan 2 dagen terug kan worden gekeken. Maandag moeten we dus eens bellen, want ze hadden de tv box meegegeven zonder initieel te activeren (de klantendienst heeft dat vanop afstand gedaan, maar normaal gezien is dat een team dat dat moet doen, maar die werken niet in de weekends). Misschien ligt het ook aan het fysieke netwerk, kabel die dus getrokken is van de modem naar achter het tv meubel. In alle geval is de Wi-Fi super goed. Wel goed geholpen geweest dus met dat probleempje, en de rest was plug and play feitelijk...
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met mobiele telefonie van Telenet/Base? Ik zit sinds drie maand op hun netwerk, en het is gewoonweg dramatisch. Ik heb quasi nergens 4g. Ik woon nogal op 'den buiten', maar toch. Gisteren zat ik in Brussel Zuid, en ook weer niks. Enfin, wel iets, wat ik 'fake 4G' noem. De GSM toont een 4g symbooltje in de hoek, maar de pijltjes lichten niet op, of slechts een fractie van de tijd, en in de praktijk lukt het niet om één enkele webpagina binnen een tijd van 30 seconden te laden. Die 'fake 4g' heb ik op talloze plekken. Enkele weken geleden stond ik aan het station van Ternat voor een gesloten winkel en wou ik opzoeken waar ik terecht kon, helaas, weeral niks. Ik was enkel en alleen overgestapt omdat Mobile Vikings nog geen VOWIFI aanbood en ik binnenshuis geen ontvangst meer had in onze pas verbouwde woonst. Maar momenteel is het nog dramatischer. Nu heb ik ENKEL nog ontvangst als ik binnen zit in mijn eigen woonst door de wifi.
Op mijn werk klagen ze zelfs dat ik niet zo bereikbaar ben, want als ik binnen in kantoor zit bij mijn klant zit (in Brussel stad) heb ik geen ontvangst, terwijl dat enkele maanden geleden met MV geen enkel probleem was. Nu moet ik elke week een onnozele guest-account voor de wifi aanvragen, gewoon om bereikbaar te zijn op mijn gsm via de VoWIFI.

Ik zag dat Mobile Vikings tegenwoordig wel VoWIFI aanbiedt. Ik ga gelijk terug overstappen. Weet iemand of Telenet nog verbrekingsvergoedingen heeft in de eerste 6 maand?
 
Terug
Bovenaan