Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Nu ook maar eens werk maken van het aanpassen van mijn abonnement, want ik zit momenteel nog steeds op ExpressNet.
Nu twijfel ik tussen Easy Internet en All Internet.
Zelfs Easy Internet is een vooruitgang wat de snelheden betreft en het is zelfs een stuk goedkoper. Maar die datalimiet bij de download doet me twijfelen.
Zijn er hier mensen met het "goedkope" basispakket Easy Internet, of heeft iedereen hier All Internet?

Ik was ook eens naar tv flow aan het kijken, maar wat is de meerwaarde van dat pakket?
Al die zenders kan je gratis bekijken via de websites / apps van de zenders zelf.
Dan bied tv Vlaanderen meer waar voor zijn geld?
 
Zijn er hier mensen met het "goedkope" basispakket Easy Internet, of heeft iedereen hier All Internet?
Qua snelheid is Easy Internet met 100Mbps best OK maar je hebt wel amper 150GB aan verbruik. Of dat genoeg is hangt natuurlijk van je situatie af.
Ik was ook eens naar tv flow aan het kijken, maar wat is de meerwaarde van dat pakket?
Al die zenders kan je gratis bekijken via de websites / apps van de zenders zelf.
Dan bied tv Vlaanderen meer waar voor zijn geld?
VTM/VRT kan je idd live kijken via hun eigen app. Play dan weer niet. Je kan het zien als een digibox "light". Denk dat TV Flow vergelijkbaar is met het goedkoopste abonnement van TV Vlaanderen.
 
Qua snelheid is Easy Internet met 100Mbps best OK maar je hebt wel amper 150GB aan verbruik. Of dat genoeg is hangt natuurlijk van je situatie af.
Qua snelheid valt het inderdaad wel goed mee, zeker in vergelijking met ExpressNet wat ik nu nog heb.
Die limiet op het verbruik is inderdaad wat anders, dat verschilt bij mij nogal, de laatste maanden zit ik daar wel onder. Maar het gebeurd ook wel dat ik daar over ga, dat kan zelfs een heel stuk meer zijn.
VTM/VRT kan je idd live kijken via hun eigen app. Play dan weer niet. Je kan het zien als een digibox "light". Denk dat TV Flow vergelijkbaar is met het goedkoopste abonnement van TV Vlaanderen.
Via de website van play kan je toch live kijken.
TV Flow 14 zenders vanaf 10,53 euro.
TV VLAANDEREN (app TV light) 39 zenders voor 9,95.
 
Ik denk dat de meeste telenet gebruikers zelfs niet meer met 'all internet' zitten maar met een ONE-abbo.
Maar als je dat niet nodig hebt ben je wellicht goedkoper af met jouw abbo.

Ik kan qua verbuik niet zonder een ONE-UP abbo, maar ik stream dan ook wel heel veel op een maand, zowel series/films/tv als mijn gaming.
En ik heb korting van mijn werk op mijn abbo, dus komt ook wel wat goekoper uit voor een One-up .(60euro/maand).

Ah edit, ze hebben die namen weer aangepast zie ik, nvm :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan qua verbuik niet zonder een ONE-UP abbo

Waarom Up ? Want ivm verbruik zijn ONE en ONEup identiek. De enige verschillen zijn dat ONEup sneller is (1 Gbps vs 250 Mbps) en dat je in ONEup nog Safespot+ hebt (security voor mobiele devices + parental controls).

Zelf hebben we hier gewoon ONE, en dat is voor ons gewoon voldoende, alhoewel hier ook zeer veel data verzet wordt (streaming, cloud backup service, game downloads...). Toch zo'n 2 a 3TB per maand.
 
Waarom Up ? Want ivm verbruik zijn ONE en ONEup identiek. De enige verschillen zijn dat ONEup sneller is (1 Gbps vs 250 Mbps) en dat je in ONEup nog Safespot+ hebt (security voor mobiele devices + parental controls).
Ik game onder andere via geforce now ultimate, and voordat ik die one-up had kon ik niet op max instellingen/bitrate spelen zonder hinder.
Nu is dat geen issue meer.

Maximum settings in geforce now slurpen meer op dan die 250Mbps, nu kan ik al mijn games spelen en tegelijk streams bekijken of andere belastende netwerk applicaties, terwijl ik game over geforce now zonder issues. :)

Qua data zit ik ook rond de 3TB/maand.
 
Maximum settings in geforce now slurpen meer op dan die 250Mbps

Erm, meer dan 250Mbps om video te streamen ?! Don't think so.
Effen gegoogled: https://www.pcmag.com/reviews/nvidia-geforce-now#:~:text=GeForce Now requires 5Mbps for,less than 40ms being ideal. "45Mbps for 4K gaming at 120fps"

Veel mensen overschatten gewoon de bandbreedte die je nodig hebt voor kwalitatieve video. Wat ik me wel kan inbeelden is dat wanneer je je lijn voltrekt, bvb door een grote en snelle download, je streaming apps (incl. GeForce Now) beginnen te throttlen. Op dat vlak mist Telenet eigenlijk gewoon QoS waarmee je streaming priority kan geven.
 
Erm, meer dan 250Mbps om video te streamen ?! Don't think so.
Effen gegoogled: https://www.pcmag.com/reviews/nvidia-geforce-now#:~:text=GeForce Now requires 5Mbps for,less than 40ms being ideal. "45Mbps for 4K gaming at 120fps"
Het is 75Mbps, dus tja think so.... en geloof mij zelfs dan was het bagger bij momenten op de lijn met minder doorvoer.
Niet alles geloven dat je leest... ik gebruik het al 3 jaar ;)

Toch zeker als ik met meerdere zaken bezig was.
Ik werk ook in ICT, 4/5 van thuis uit, dus als de pc met applicaties dan ook nog eens draaiend is...


Screenshot-2.jpg
 
Het is 75Mbps, dus tja think so....

Bij mijn weten is 75Mbps nog altijd niet 'meer dan die 250Mbps' ;).
Maar we zijn het er over eens dat je eigenlijk wel buffer wil hebben voor het geval ook nog andere zware netwerk-activiteit (bvb grote game downloads) tegelijk bezig zijn.
 
Bij mijn weten is 75Mbps nog altijd niet 'meer dan die 250Mbps' ;).
Maar we zijn het er over eens dat je eigenlijk wel buffer wil hebben voor het geval ook nog andere zware netwerk-activiteit (bvb grote game downloads) tegelijk bezig zijn.
Tja tis simpel he, voordien had ik bitrate issues, sinds One-Up niet meer.
Dat was de essentie van mijn opmerking zonder mijn hele levensverhaal uit te doeken te doen :biglaugh:
 
Vraagje: we zouden overstappen van Proximus naar Telenet.
Is het al mogelijk dat wij ons e-mailadres van Proximus kunnen behouden?
 
Vraagje: we zouden overstappen van Proximus naar Telenet.
Is het al mogelijk dat wij ons e-mailadres van Proximus kunnen behouden?

Je hebt een e-mailadres met domeinnaam van jouw huidige telecomoperator​

Bijvoorbeeld: [email protected], [email protected] ...

Je kunt dat e-mailadres nog gedurende 18 maanden houden. Dat is gratis maar je moet dit wel voor het eind van je abonnement aanvragen. Tijdens die periode deel je zelf je nieuwe mailadres mee aan jouw kennissen. Jouw operator moet je een van de volgende opties bieden:

  • je oude e-mailadres blijven gebruiken gedurende 18 maanden.
  • je oude mailadres onmiddellijk afsluiten en gedurende 18 maanden de mails die naar het oude adres verstuurd zijn, doorsturen naar je nieuwe e-mailadres.
Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.
Bron: BIPT
 
En het gezever blijft duren.

Gisteren gingen ze na 7 maand komen onderboren om dan eindelijk binnen aan te sluiten.
Niks gebeurd en na mail te sturen, doodleuk antwoord van er liggen 2 waterleidingen liggen in het straat en ze dan niet kunnen/mogen onderboren.
Ze gaan bekijken of er een oplossing is.

Al 4 man is hier komen kijken of alles in orde was en nu pas komen ze hier op uit.

Gezever, gezever.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Omdat er geen signaal is op VRT/CANVAS/Ketnet moet een technieker langskomen na een verhuis met dezelfde tv-box die correct aangesloten is. Geen idee wat hier de bedoeling van is..
 
Kan je via ondertitels-Nederlands slechthorende die zwarte balk rond de tekst wegkrijgen?

Of enkel als je via teletekst 888 gaat?
 

Benieuwd eigenlijk hoeveel marktaandeel ze tegenwoordig nog hebben.


Tot eind 2022 zaten ze nog op 35%. Ik vraag me af hoeveel mensen nog in 2024 vastklampen aan hun decoder of duur analoog tv-signaal. De gepensioneerden die nooit willen veranderen omdat het te moeilijk is of de mensen die zich nog binden aan een decoder waar ze elke maand huur voor moeten betalen... Hoe gaan ze reageren als er eenmaal fiber overal ligt(en niet enkel de grote steden)? Ze stoefen al enige tijd niet meer in hun reclame's dat ze de snelste zijn.
 
Zo lang er geen fiber ligt in onze straat is Proximus geen optie, ik wil niet terug naar de middeleeuwen qua snelheid.
Als die er wel zou liggen denk ik wel dat ik zou switchen.
 
Terug
Bovenaan