Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ze hebben onlangs fiber in de straat gelegd maar ik kan nog niet aansluiten. Dus nog even wachten.
Was oorspronkelijk niet het plan maar de kwaliteit van ons internet is zo achteruit gegaan (meerdere malen per dag onderbrekingen van enkele seconden waardoor ik van de werk-VPN vlieg. Sommige dagen tot 20 keer...) dat telenet er uit vliegt.
 
Nooit veel last gehad met Telenet in 24 jaar (20 jaar Gent). Maar nu de laatste dagen ook soms korte outs. In mijn regio (Gavere) zijn ze ook bezig met fiber. Maar mijn straat zelf nog niet denk ik. Zag fiber werken 200m verder aan de oude kerk en op sommige locaties, en online spreekt m'n van uitrol in Gavere. Ik zit in de rand.
De (jaarlijkse) prijsstijging, alweer ... en niet mager ... +3,5% :S

Tjah denk dan ook es aan fiber. EDPnet fiber xl ofzo... van Telenet all internet 300Mb, naar 500Mb, en 20€ goedkoper.

ps. geen fiber hier volgens EDPnet checker, enkel VDSL 100Mb.

M'n telenet e-mailaders die aan zo veel logins hangt is iets anders, damn had beter overal m'n yahoo mail gebruikt ipv sommige accounts, maar ja gemak hé ...
Wordt veel logins wijzigen dan of overzetten, langs de andere kant zijn de meer ongebruikte er zo even uit.
 
Laatst bewerkt:
Zo lang er geen fiber ligt in onze straat is Proximus geen optie, ik wil niet terug naar de middeleeuwen qua snelheid.
Als die er wel zou liggen denk ik wel dat ik zou switchen.
Idem, weeral 4,49 erbij op onze maandelijkse factuur, elke keer onder hetzelfde mom, zo kunt ge alles door blijven rekenen eh

Edit, wat is 'pre order mogelijk ' eigenlijk op hun fiber kaart? Moet weeral juist lukken dat da niet bij ons mogelijk is...
 
Laatst bewerkt:
Al 2 jaar erbarmelijke service leveren maar toch de prijzen doen stijgen, ge moet maar durven. Had het nooit gedacht maar zal toch ook eens overstappen deze keer. Eerst nog wel een fiber bakske laten hangen dan.
 
Wie fiber (Proximus) heeft, kunnen jullie hier laten weten of dit tegoei werkt, zonder al teveel problemen? Ik bedoel de installatie an sich dus, we weten allemaal dat telecom en klantenservice niet hand in hand gaan...
 
Ik werk 4/5 van thuis over telenet, via VPN van het werk, en dat al voor het 4de jaar.
En ik heb nooit last met wegvallen van telenet connecties. (Altijd via LAN)

Dus als je switched puur omdat je denkt dat het aan telenet ligt --> Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant ;)
 
Ik werk 4/5 van thuis over telenet, via VPN van het werk, en dat al voor het 4de jaar.
En ik heb nooit last met wegvallen van telenet connecties. (Altijd via LAN)

Dus als je switched puur omdat je denkt dat het aan telenet ligt --> Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant ;)
Ja das nu net het klote ding aan heel die telecom business. Geen constante spelers meer, ik rekende Telenet daar vroeger wel toe, tot over een paar jaar geleden...
 
Dus als je switched puur omdat je denkt dat het aan telenet ligt --> Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant ;)
Telenet die op ons vorig adres quasi wekelijks (soms meermaals) tijdens de werkuren een uur of langer plat lag (als in onze EdgeRouter die gewoon helemaal geen IP adres meer kreeg, en geregeld het DVB-C compact signaal ook weg. Modem & router reset en dergelijke hielpen ook nooit, lag duidelijk aan hun infra, niet bij ons), of die keer dat Telenet op een vrijdag vanaf 's middags volledig plat lag en voor de rest van de dag. Vanaf zaterdag tot maandag/dinsdag kregen we dan wel de volle 1 a 2 mbps (megabit, geen megabyte). Bleek toen effectief een probleem in de ruime regio. Klantendienst gebeld maar die weigerde om ook maar iets van compensatie te voorzien voor hun belabberde service die meerdere dagen duurde.

Of gans de shitfest die ik heb moeten doorstaan om op onze nieuwbouw (uiteindelijk geen) Telenet coax aansluiting te krijgen. Je zou verwachten dat een telecom bedrijf beter zou zijn in communicatie. :unsure:

Telenet was ten tijde van de initiële uitrol van breedband internet rond de jaren 2000 een op en top Vlaams prachtbedrijf met indrukwekkende telecom technologie (ten opzichte van ADSL). Ik heb er vroeger zelfs nog aandelen van gehad.
Met het huidige Telenet ondertussen onder leiding van Liberty Global (Amerikaanse/Britse holding) en met de uitrol van fiber bij de concurrentie (toch waar die al beschikbaar is) schiet daar echter nog maar weinig van over. Meer betalen voor een ondertussen inferieur product en service, dat dan weer wel. Misschien goed dat ze niet meer beursgenoteerd zijn want het zou denk ik ook gene vette meer zijn.
 
Dus als je switched puur omdat je denkt dat het aan telenet ligt --> Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant ;)
Ik zou enkel switchen voor een hogere snelheid aan een gelijke of goedkopere prijs. Anders niet echt problemen met Telenet.
Ben tevreden van mijn 1GBit snelheid maar wel niet meer lager.
 
Heeft iemand ervaring met een data only eSim, voor een tablet bijvoorbeeld? Ik vermoed dat dit in het binnenland wel zal werken maar werkt dit ook in het buitenland (binnen Europa)? En is dat wel 5G via eSIM?
Edit: zelf eens naar telenet winkel geweest, telenet heeft blijkbaar nog wel wat problemen met eSIM, en als het zelfs hier problemen geeft zal buitenland niet beter zijn vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met een data only eSim, voor een tablet bijvoorbeeld? Ik vermoed dat dit in het binnenland wel zal werken maar werkt dit ook in het buitenland (binnen Europa)? En is dat wel 5G via eSIM?
Edit: zelf eens naar telenet winkel geweest, telenet heeft blijkbaar nog wel wat problemen met eSIM, en als het zelfs hier problemen geeft zal buitenland niet beter zijn vermoed ik.
Ik heb dat in mijn werklaptop zitten, maar ik gebruik dat zelden. Voor de paar keren dat ik dat gebruikt heb, werkte het wel zoals het moet, geen idee van de snelheid.
 
Telenet is eindelijk de aansluitingen komen doen, instaleren ze een modem zonder wifi...
Spelleke blijft maar duren.
 
Terug
Bovenaan