Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Wij zijn al jaren klant bij Telenet en nooit grote problemen ondervonden maar ik had toch graag es willen weten wat de problemen zoal zijn bij sommige klanten van Telenet.
Ik heb er een aantal fratsen mee voorgehad de laatste jaren. Voordien 6j op een appartement gewoond en geen enkel probleem.

Maar dus met onze verhuis: Verhuis aangevraagd en alles in orde gebracht, de kabel netjes tot aan de rooilijn voorzien, en een afspraak gemaakt om die aan te laten sluiten op de voetpadkast. De kabel werd volgens afspraak aangesloten, en ik dacht dat alles goed was. Een dag voor mijn verhuis begin ik me toch wat zorgen te maken omdat ik nergens een bevestiging krijg dat er de volgende dag een technieker zal langskomen om binnen de modem te plaatsen en aan te sluiten. Ik bel even met de helpdesk en krijg daar het antwoord "ja kijk meneer als u een afspraak heeft gemaakt dan zal er een technieker langskomen hé, wij sturen niet iedereen een bevestiging".

De volgende dag daagt er uiteraard geen technieker op. Ik bel terug naar de helpdesk en vraag om zo snel mogelijk een technieker langs te sturen. Mijn telenet diensten zijn nog actief in mijn oude appartement, en ik weet dat er ondertussen al een nieuwe huurder ingetrokken is, die dus toegang heeft tot mijn internet. De man van de helpdesk antwoord mij dat hij niet snapt waarom ik hem bel. 'Uw diensten zijn nog actief meneer, er is dus geen probleem'. Wabielft?! mijn diensten zijn inderdaad nog actief, op een adres waar ik niet meer woon. U ziet geen probleem? Die gast snapte het dus echt niet, ben daar mee in een discussie verzeild geraakt en uiteindelijk zei hij mij dat hij het gesprek moest beëindigen omdat we het niet eens zouden geraken.

Dan heb ik maar contact opgenomen met de ombudsman, en daar werd het probleem gelukkig wel serieus genomen. Blijkbaar had de gast die de kabel is komen aansluiten in de voetpadkast, om één of andere reden de volledige aansluiting en verhuis geannuleerd, en daar heb ik dus op geen enkele manier een bericht van gekregen. Topservice!

Dan een paar jaar later, merk ik tijdens het streamen plots dat mijn upload snelheid in elkaar zakt, en enorm onstabiel is. Dit blijft zo een paar dagen, soms is het weer een paar dagen goed, dan valt het weer weg. Downstream verkeer blijft wel vrij stabiel. Uiteindelijk besluit ik toch maar contact op te nemen met de helpdesk. Daar begrijpen ze uiteraard het probleem weer niet. "Waarom hebt u zelfs upstream verkeer nodig", "bent u wel zeker dat er een probleem is", "wij zien langs onze kant niets", "het zal wel aan uw intern netwerk liggen, als we een technieker moeten sturen gaat u dat minstens 170 euro kosten meneer, want het is toch uw schuld". Dit sleept zo weken aan waarin ik contact moet opnemen met hun helpdesk, en ik niet geholpen word. Uiteindelijk wordt er dan toch beloofd dat ze een technieker zullen langs sturen. Ik krijg een datum en tijdstip door, en ik zorg dat ik thuis kan blijven van het werk, maar er daagt geen technieker op. Ik bel met de helpdesk met de vraag waar de technieker zit. En ik krijg daar de uitleg dat die niet bij mij langs zal komen, maar dat ze kunnen zien dat hij in de buurt in zijn wagen zit, en op die manier mijn netwerk aan het monitoren is :wtf:

's Avonds krijg ik dan bericht dat er geen probleem gevonden is, en ik mijn intern netwerk moet controleren. Ik bel hun terug op met de boodschap dat ik het probleem zowel op wifi als bekabeld heb, zelfs als ik rechtstreeks in de router inplug. Die gast zegt dan dat ik mijn router maar moet gaan wisselen in een telenet center. De volgende dag wissel ik die router, maar het probleem is er nog steeds.

We zijn nu ondertussen toch al wel ruim een maand verder, en moedeloos besluit ik contact op te nemen met testaankoop om mijn verhaal te doen. Ongeveer een week later krijg ik telefoon van een speciale dienst bij telenet, waar ik wel het gevoel heb dat ik serieus genomen wordt, en uiteindelijk besluiten ze een technieker in te plannen. De volgende dag krijg ik telefoon van die technieker, en die weet me te vertellen dat er zich ergens een storing in mijn omgeving bevindt, en dat ze hier al lang van op de hoogte zijn, maar dat ze de stoorzender niet kunnen vinden. Ik vraag hem dan of ik dan de enige ben die hier last van heeft, en die gast zegt doodleuk, 'nee dat kan ik me niet voorstellen, het gaat om een vrij groot gebied, upstream is al maanden verstoord, en telefonie ook'. Dat heeft dan nog een aantal weken geduurd en plots krijg ik een mailtje dat ze de storing gevonden hebben, en het probleem was opgelost.

Nu een week geleden ofzo merk ik plots dat bepaalde apps op mijn smartphone via wifi niet meer willen starten. Als ik dan even op 4G ga starten ze onmiddellijk. Als ik na het starten terug verbinding maak met de wifi, werkt alles vlot. Het zijn altijd dezelfde apps. Heel af en toe starten ze wel. Maar meestal niet. Gewoon surfen heb ik geen problemen mee. Enkel bepaalde apps. Na lang zoeken en instellingen aanpassen in de router en op de smartphone, splits ik het 2.4ghz en het 5ghz kanaal uit op de router, en de apps starten terug vlekkeloos. Zowel op het 2.4ghz kanaal, als op het 5ghz kanaal. Als ik de kanalen bundel, werkt het weer niet. Ik kan het niet verklaren, en ben niet 100% zeker of dit aan telenet ligt, maar is weer de zoveelste frats op rij nu.
 
Ik erger mij dood aan die reclames van Telenet die ik krijg op social media waarin ze met allerlei goedkope scenario's bewijzen dat Telenet ook al is het geen snelle fiber, toch snel genoeg is om vlot te werken. "Je zit goed op het netwerk van Vlaanderen"

Terwijl vroeger was hun reclame het simpel punt: kraak minder snelle providers af puur op hun snelheid en ga dan concluderen "je zit goed op het snelste netwerk van Vlaanderen".

Het wordt echt in u gezicht ingewreven dat they don't give a fuck wat ze in hun reclamespots zeggen, waar ze trouwens miljoenen voor betalen en betaald hebben, facturen die naar de klant doorgerekend worden uiteraard. Wat een onzin echt.

Kunnen ze dat geld niet steken in hun techniekers en hun helpdesk ofzo? Hoe lang nog voor deze zaak failliet is?
 
Laatste tijd veel problemen met telenet als we op de wifi zitten ( telefoon's ) digibox die niks wil laden ( tv kijken gaat nog ) maar netflix ofzo gaat niet. Er zijn hier werken geweest maar die zouden voorbij moeten zijn.
 
Laatste tijd veel problemen met telenet als we op de wifi zitten ( telefoon's ) digibox die niks wil laden ( tv kijken gaat nog ) maar netflix ofzo gaat niet. Er zijn hier werken geweest maar die zouden voorbij moeten zijn.
Eens uw modem en uw digibox alle twee eens uitzetten en na 5 min terug aan. Zo moeten ze beide eens opnieuw opstarten.
 
Mijn Telenet snelheid is hier perfect. Maar op webmail geraken is een ramp tegenwoordig, nog iemand last van?
 
Stond al even in de nieuwbouw topic maar zal mijn recente ervaringen met Telenet hier ook even brengen.

Een tweetal maanden voor de verhuis naar onze nieuwbouw een eerste keer telefonisch contact voor een kabelaansluiting. Over de weken heen telkens opnieuw contact opnemen (in totaal goed voor meer dan 1 uur bellen) en problemen met de aanvraag maar wel de belofte dat men ging terugbellen. Eerst was het adres niet gekend (was bij andere nutsvoorzieningen ook het geval maar enkel Telenet maakt hier een probleem van), dan moest er een voorstudie uitgevoerd worden want de aansluiting is nog op de paal aan de overkant van de straat, dan nog wat andere zever. Uiteraard nooit ook maar één telefoontje terug gekregen.

Met onze verhuis dat dichterbij komt voor de zoveelste keer opnieuw contact opgenomen voor verhuisregeling met kabelaansluiting bij. Deze keer wel een effectieve afspraak gekregen maar pas anderhalve week nadat we reeds verhuisd zijn. Redelijk gedegouteerd dat die zever al 2 maand aansleept en dat men ons er nergens wil/kan tussen pakken, temeer omdat we binnen 0,0 4G ontvangst hebben dus werken met hotspot is ook geen optie. Maar goed, eindelijk een afspraak vast gekregen dus al bij al niet te veel redenen tot klagen. In tussentijd zou ons Internetcontract wel nog gewoon blijven doorlopen op ons oud adres waar we niet meer wonen. Oud contract opzeggen en een nieuw contract afsluiten op nieuw adres zou enkel voor nog meer wachttijd zorgen volgens de helpdesk medewerker. Onnozel om te moeten betalen voor iets wat we niet kunnen gebruiken, maar goed, we klagen niet want hebben eindelijk een afspraak vast.

Technieker komt langs, is hier op en al 5 minuten geweest en is terug vertrokken. Er was geen graafploeg ingepland om de kabel onder straat door te steken om tot aan de verlichtingspaal te geraken. Dit moet opnieuw ingepland worden en zou enkele weken in beslag nemen. Tot dusver de voorstudie die zogezegd zou uitgevoerd worden en waar ik meerdere weken op moest wachten. Ik heb diezelfde ochtend gebeld om al mijn brol bij Telenet op te zeggen en dezelfde dag de modem/router (meegenomen van oud adres) binnen gebracht.

Twee weken voor de verhuis en door het aanhoudend gezever met Telenet ook maar Proximus aangevraagd voor het zekere, ook mede omdat 4G hotspot geen backup optie is. Was gefixt met 2 telefoontjes en één week wachttijd. Dat tweede telefoontje was dan nog enkel om huisnummer te wijzigen, wat blijkbaar fout was overgenomen in hun systeem omdat adres nog niet in een of andere kruispuntdatabank stond.

Enkele weken later ontvang ik van Telenet mijn aanrekening. In plaats van geld terug te krijgen bij opzeggen contract moet ik nog opleggen. De niet uitgevoerde kabelaansluiting (door hun onkunde) was in rekening gebracht naast de anderhalve week dat we dus een Internet abbonement hadden op ons oud adres waar we niets mee waren. Ik heb van die kabelaansluiting na indienen klacht wel al melding dat men hiervoor nog een creditnota zal bezorgen maar valt na alle eerdere zever nog te zien of die effectief zal volgen.

Op ons vorig adres met Telenet ook quasi elke week wel een moment van ongeplande outage. Natuurlijk meestal op momenten dat mijn madam of ik net van thuis uit aan het werken zijn.

Om maar te zeggen dat er daar bij Telenet precies wel meer dan één ding mis loopt. Kan je nog verwachten van een budget ISP maar niet van de duurste ISP van het land.
 
Laatste tijd veel problemen met telenet als we op de wifi zitten ( telefoon's ) digibox die niks wil laden ( tv kijken gaat nog ) maar netflix ofzo gaat niet. Er zijn hier werken geweest maar die zouden voorbij moeten zijn.
Test een keer met computer bekabeld aangesloten op de modem. Dan weet je tenminste of het ligt aan je interne netwerk of iets anders.
 
Sinds we onze nieuwe telenet-router hebben werken een aantal apps niet meer, namelijk VRTMax en Revanced YouTube. Dit zowel op de gsm van mijn vriendin als bij mij. Gek genoeg werken de apps wel als ik niet rechtstreeks verbindt, maar via ons Accesspoint boven. Kan dit dan een firewallinstelling zijn ? Ik snap er niks van.
 
Rommel is telenet (business)
Al 3,5 maand aan het wachten op mijn nieuwe buiten aansluiting, telkens van het kaske naar de muur en loze beloftes.
Zot wordt ik er van.

Orange kan niet omdat enkel telenet de buitenaansluiting mag regelen.
 
De prijs van de one, dus als je internet + tv kijken met tv box en 1 gsm abbo neemt. Zit de huur van de tv box daar dan al bij gerekend of komt die er nog eens apart bij op je factuur?
 
De prijs van de one, dus als je internet + tv kijken met tv box en 1 gsm abbo neemt. Zit de huur van de tv box daar dan al bij gerekend of komt die er nog eens apart bij op je factuur?

Bij mij staat er 0 euro voor tv box en heb One for 2

IMG_9858.jpeg
 
Aja, ik zit op whoppa en er komt daar een bedrag nog eens bij voor de huur. Toch maar eens overstappen denk ik.
Heb na lang gebruik van Whoppa ook overgestapt bij die actie van One unlimited jaar gratis. Heb nu een mobiel nummer erbij die "ongelimiteerd" is en in theorie ook sneller internet voor bijna 10 euro per maand minder. Dus wanneer die actie van een jaar voorbij is zal het amper verschillen met Whoppa :). Toch iets positief 😁
 
Na jaren van geklooi met powerlines en allerhande toestanden (ik ben écht niet de meest technisch onderlegde mens) een paar maanden geleden die toestellen beginnen huren.

Works like a charm.
We hebben een bureau tussen de zolder en 1ste verdiep waar ik goed internet wil hebben.
Momenteel heb ik 1 powerline in de keuken.
K sta te twijfelen of ik nu een extra powerline zou nemen voor m'n bureau of wifi pods?

Hoeveel had jij er nodig voor je volledig huis te dekken met wifi bereik?
Is die van 3 euro genoeg?
 
Heb na lang gebruik van Whoppa ook overgestapt bij die actie van One unlimited jaar gratis. Heb nu een mobiel nummer erbij die "ongelimiteerd" is en in theorie ook sneller internet voor bijna 10 euro per maand minder. Dus wanneer die actie van een jaar voorbij is zal het amper verschillen met Whoppa :). Toch iets positief.
Bij mij scheelt het een halve euro dat het goedkoper is, maar ik zet dan 1 abbo over van orange naar die van Telenet die je sowieso krijgt.

En die 4k qled tv aan 99€ nemen is ook een no brainer.
 
We hebben een bureau tussen de zolder en 1ste verdiep waar ik goed internet wil hebben.
Momenteel heb ik 1 powerline in de keuken.
K sta te twijfelen of ik nu een extra powerline zou nemen voor m'n bureau of wifi pods?

Hoeveel had jij er nodig voor je volledig huis te dekken met wifi bereik?
Is die van 3 euro genoeg?
Ik heb 1 pod aan mijn modem die benedenverdieping dekt, 1 op verdiep die gehele bovenruimte dekt en dan 1 in keuken die tweede helft beneden en deel tuin dekt.
 
Overstap naar one is goed begonnen. Ik krijg net een mail dat hun toestellen (ik vermoed dus die sim kaart?) niet meer op stock zijn.

Welke provider heeft er nu geen sim kaarten op voorraad?
 
Terug
Bovenaan