Proto
Well-known member
Ik heb er een aantal fratsen mee voorgehad de laatste jaren. Voordien 6j op een appartement gewoond en geen enkel probleem.Wij zijn al jaren klant bij Telenet en nooit grote problemen ondervonden maar ik had toch graag es willen weten wat de problemen zoal zijn bij sommige klanten van Telenet.
Maar dus met onze verhuis: Verhuis aangevraagd en alles in orde gebracht, de kabel netjes tot aan de rooilijn voorzien, en een afspraak gemaakt om die aan te laten sluiten op de voetpadkast. De kabel werd volgens afspraak aangesloten, en ik dacht dat alles goed was. Een dag voor mijn verhuis begin ik me toch wat zorgen te maken omdat ik nergens een bevestiging krijg dat er de volgende dag een technieker zal langskomen om binnen de modem te plaatsen en aan te sluiten. Ik bel even met de helpdesk en krijg daar het antwoord "ja kijk meneer als u een afspraak heeft gemaakt dan zal er een technieker langskomen hé, wij sturen niet iedereen een bevestiging".
De volgende dag daagt er uiteraard geen technieker op. Ik bel terug naar de helpdesk en vraag om zo snel mogelijk een technieker langs te sturen. Mijn telenet diensten zijn nog actief in mijn oude appartement, en ik weet dat er ondertussen al een nieuwe huurder ingetrokken is, die dus toegang heeft tot mijn internet. De man van de helpdesk antwoord mij dat hij niet snapt waarom ik hem bel. 'Uw diensten zijn nog actief meneer, er is dus geen probleem'. Wabielft?! mijn diensten zijn inderdaad nog actief, op een adres waar ik niet meer woon. U ziet geen probleem? Die gast snapte het dus echt niet, ben daar mee in een discussie verzeild geraakt en uiteindelijk zei hij mij dat hij het gesprek moest beëindigen omdat we het niet eens zouden geraken.
Dan heb ik maar contact opgenomen met de ombudsman, en daar werd het probleem gelukkig wel serieus genomen. Blijkbaar had de gast die de kabel is komen aansluiten in de voetpadkast, om één of andere reden de volledige aansluiting en verhuis geannuleerd, en daar heb ik dus op geen enkele manier een bericht van gekregen. Topservice!
Dan een paar jaar later, merk ik tijdens het streamen plots dat mijn upload snelheid in elkaar zakt, en enorm onstabiel is. Dit blijft zo een paar dagen, soms is het weer een paar dagen goed, dan valt het weer weg. Downstream verkeer blijft wel vrij stabiel. Uiteindelijk besluit ik toch maar contact op te nemen met de helpdesk. Daar begrijpen ze uiteraard het probleem weer niet. "Waarom hebt u zelfs upstream verkeer nodig", "bent u wel zeker dat er een probleem is", "wij zien langs onze kant niets", "het zal wel aan uw intern netwerk liggen, als we een technieker moeten sturen gaat u dat minstens 170 euro kosten meneer, want het is toch uw schuld". Dit sleept zo weken aan waarin ik contact moet opnemen met hun helpdesk, en ik niet geholpen word. Uiteindelijk wordt er dan toch beloofd dat ze een technieker zullen langs sturen. Ik krijg een datum en tijdstip door, en ik zorg dat ik thuis kan blijven van het werk, maar er daagt geen technieker op. Ik bel met de helpdesk met de vraag waar de technieker zit. En ik krijg daar de uitleg dat die niet bij mij langs zal komen, maar dat ze kunnen zien dat hij in de buurt in zijn wagen zit, en op die manier mijn netwerk aan het monitoren is
's Avonds krijg ik dan bericht dat er geen probleem gevonden is, en ik mijn intern netwerk moet controleren. Ik bel hun terug op met de boodschap dat ik het probleem zowel op wifi als bekabeld heb, zelfs als ik rechtstreeks in de router inplug. Die gast zegt dan dat ik mijn router maar moet gaan wisselen in een telenet center. De volgende dag wissel ik die router, maar het probleem is er nog steeds.
We zijn nu ondertussen toch al wel ruim een maand verder, en moedeloos besluit ik contact op te nemen met testaankoop om mijn verhaal te doen. Ongeveer een week later krijg ik telefoon van een speciale dienst bij telenet, waar ik wel het gevoel heb dat ik serieus genomen wordt, en uiteindelijk besluiten ze een technieker in te plannen. De volgende dag krijg ik telefoon van die technieker, en die weet me te vertellen dat er zich ergens een storing in mijn omgeving bevindt, en dat ze hier al lang van op de hoogte zijn, maar dat ze de stoorzender niet kunnen vinden. Ik vraag hem dan of ik dan de enige ben die hier last van heeft, en die gast zegt doodleuk, 'nee dat kan ik me niet voorstellen, het gaat om een vrij groot gebied, upstream is al maanden verstoord, en telefonie ook'. Dat heeft dan nog een aantal weken geduurd en plots krijg ik een mailtje dat ze de storing gevonden hebben, en het probleem was opgelost.
Nu een week geleden ofzo merk ik plots dat bepaalde apps op mijn smartphone via wifi niet meer willen starten. Als ik dan even op 4G ga starten ze onmiddellijk. Als ik na het starten terug verbinding maak met de wifi, werkt alles vlot. Het zijn altijd dezelfde apps. Heel af en toe starten ze wel. Maar meestal niet. Gewoon surfen heb ik geen problemen mee. Enkel bepaalde apps. Na lang zoeken en instellingen aanpassen in de router en op de smartphone, splits ik het 2.4ghz en het 5ghz kanaal uit op de router, en de apps starten terug vlekkeloos. Zowel op het 2.4ghz kanaal, als op het 5ghz kanaal. Als ik de kanalen bundel, werkt het weer niet. Ik kan het niet verklaren, en ben niet 100% zeker of dit aan telenet ligt, maar is weer de zoveelste frats op rij nu.