Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Tevreden. Facturen steeds correct. Internet werkte even betrouwbaar als bij telenet. Enige minpunt dat ik kan opnoemen is dat telenet hun mobiel bereik in Limburg op plaatsen beter is dan Orange
Ja, eigenlijk niets slechts over te melden na ~ 5 maand.

Goed om te horen dan, geen slechte keuze gemaakt zo te zien. Is hun modem vergelijkbaar met de wifi-modem van telenet qua bereik en alles?

Iemand die hier Orange tv lite gebruikt? Ik heb momenteel nog een decoder maar zou evengoed verder kunnen met de 20 basis zenders via streaming. Ik zou ook tv volledig kunnen opzeggen maar dan mis je wel het gemak van even te zappen. Dan moet je altijd via vtm go, vrt max, etc..

Orange tv 19 euro
Orange tv lite 10 euro

Edit: via tv Vlaanderen kan je blijkbaar ook voor 10€/maand een lite abo nemen. Die app zou beter werken..

Laatst bewerkt:
Mijne pa is al jaren bij orange, vroeger mobistar, met herlaadkaarten.
Nu kreeg ik van een kennis te horen dat de gsm van mijn vader niet meer bereikbaar was, ik dacht nog, ja dat kan wel, want hij zet die tegenwoordig vaak uit.
Maar volgens die persoon kreeg hij de boodschap dat het nummer niet meer in gebruik is.
Ze hebben bij orange dus blijkbaar gewoon zijn nummer geschrapt zonder enige boodschap of voorafgaan bericht....
Ik had vorig jaar zijn herlaadkaart nog bijgeladen en volgens de informatie zou zo een herladen 12 maanden geldig moeten blijven, die 12 maanden zijn echter nog niet verlopen.

Mijne pa is al jaren bij orange, vroeger mobistar, met herlaadkaarten.
Nu kreeg ik van een kennis te horen dat de gsm van mijn vader niet meer bereikbaar was, ik dacht nog, ja dat kan wel, want hij zet die tegenwoordig vaak uit.
Maar volgens die persoon kreeg hij de boodschap dat het nummer niet meer in gebruik is.
Ze hebben bij orange dus blijkbaar gewoon zijn nummer geschrapt zonder enige boodschap of voorafgaan bericht....
Ik had vorig jaar zijn herlaadkaart nog bijgeladen en volgens de informatie zou zo een herladen 12 maanden geldig moeten blijven, die 12 maanden zijn echter nog niet verlopen.

Dat kan dan zijn omdat er geen identiteitsbewijs gekoppeld was aan het nummer.

Ik herlaad ook die van mijn moeder maar zji kreeg een bericht dat men moest langskomen met een identiteitsbewijs of betalen met een kredietkaart.

Ik betwijfel eigenlijk de "zonder voorafgaand bericht". Meer kans dat je pa dat sms heeft genegeerd.

Dat kan dan zijn omdat er geen identiteitsbewijs gekoppeld was aan het nummer.

Ik herlaad ook die van mijn moeder maar zji kreeg een bericht dat men moest langskomen met een identiteitsbewijs of betalen met een kredietkaart.

Ik betwijfel eigenlijk de "zonder voorafgaand bericht". Meer kans dat je pa dat sms heeft genegeerd.
Dat is al verplicht van 2017, als die niet gekoppeld was, dan was dat nummer al lang niet meer bruikbaar geweest.
Maar mijne pa is dat toen zelf nog in orde gaan brengen in een winkel.

Dat is al verplicht van 2017, als die niet gekoppeld was, dan was dat nummer al lang niet meer bruikbaar geweest.
Maar mijne pa is dat toen zelf nog in orde gaan brengen in een winkel.

Als je een tijdje betaalt hebt via iets waaraan je identeit niet gekoppeld kan worden (bijvoorbeeld orange-belkaarten in de winkel), dan moet je je identeit weer linken eraan via een betaling kredietkaart of binnenstappen in een Orange zaak.

Als je een tijdje betaalt hebt via iets waaraan je identeit niet gekoppeld kan worden (bijvoorbeeld orange-belkaarten in de winkel), dan moet je je identeit weer linken eraan via een betaling kredietkaart of binnenstappen in een Orange zaak.
Wat een belachelijke zever is dat?
Willen ze bij orange weer speciaal doen? Ik vind daar toch niks van terug op hun website.
En bij andere providers is dat toch ook niet het geval.

Hey,
Sinds kort problemen met 5g.
Ik heb geen internet meer al ik 5g activeer. Als ik dan beperk tot 4g werkt het weer. Nog iemand met dit probleem? Mijn gsm is een Samsung s23 ultra.

Ik wou gisteren middag via de chat vragen hoe mijn tv abonnement op te zeggen. Ik ben tot bij de bot geraakt (vraag gesteld hoe tv opzeggen) en deze heeft me doorgestuurd naar een collega. Na 5 minuten geen reactie te krijgen, sluit ik de chat af. Gisteren rond 17u krijg ik een mail met als onderwerp "Dit zijn de details van uw nieuwe aanvraag" afzender [email protected]. In die mail staat nu bij overzicht van mijn diensten enkel nog "Internet Fiber Noord" .

Als ik naar mijn klantenzone ga via de website zie ik:
2 x GSM (Go plus) en 1x internet (Internet North). Geen tv meer.

Ik vermoed dat ik gewoon best is naar de klantendienst bel? Of zou mijn TV abonnement zomaar opgezegd zijn zonder dat ik bevestigd heb. Heb ook geen instructies ontvangen om de decoder terug te sturen, niet meer nodig? Heel vreemd allemaal. Iemand een idee?

Ik heb vorige week een upgrade van mijn internetlijn aangevraagd via de helpdesk, een week later en nog steeds niks gehoord of niks veranderd.
Eerst iemand van sales aan de lijn gehad die alles had ingevuld, daarna nog iemand van de technische dienst (die niks kon zien want hun computersysteem vertoonde weer kuren).
Straf toch, lijkt alsof Orange geen extra geld wil verdienen.

Net gebeld naar de klantendienst. TV werd effectief stop gezet door gewoon te informeren via hun Chatbot (vreemd). Ik ga nu nog instructies ontvangen om de decoder terug te sturen.

Hey,
Sinds kort problemen met 5g.
Ik heb geen internet meer al ik 5g activeer. Als ik dan beperk tot 4g werkt het weer. Nog iemand met dit probleem? Mijn gsm is een Samsung s23 ultra.
Zie net deze vraag...

Heb dat met mijn GSM ook soms (Samsung Fold 4).
Nu precies al even geleden, maar met momenten was het zo erg dat ik in de instellingen 5G had uitgezet, voor gewoon gebruik op de smartphone zelf merk ik sowieso heel erg weinig verschil tussen 4G en 5G.
Wanneer ik hem als hotspot gebruik voor internet op laptop onderweg, is het verschil wel wat merkbaarder, vooral dan wanneer je ergens bent waar 5G wel goed en snel werkt :cool:

Want 5G lijkt vooral super snel te zijn overal behalve in België, in juni nog in Duitsland gezeten, vlotjes boven de 600Mbps down en net over de 50Mbps upload. Ook consistent doorheen de stad (zat in Hamburg toen) en doorheen de dag.
In mei een dag in Utrecht gezeten, zelfde verhaal, super snel 5G.

Hier in België op een goede dag 80Mbps down en 10Mbps upload, is eigenlijk amper sneller dan 4G (LTE+).
Ook zeer slechte ping tijden hier in België.

Hieronder ergens in juni in Duitsland (Hamburg), klik op de screenshot voor grote versie..

Hieronder daarstraks in België (omgeving Mechelen)
Zie ook vooral de heel slechte latency (pingtijden), dit zou net bij 5G veel beter moeten zijn dan bij 4G, in België precies net andersom...

Laatst bewerkt:
Zie net deze vraag...

Heb dat met mijn GSM ook soms (Samsung Fold 4).
Nu precies al even geleden, maar met momenten was het zo erg dat ik in de instellingen 5G had uitgezet, voor gewoon gebruik op de smartphone zelf merk ik sowieso heel erg weinig verschil tussen 4G en 5G.
Wanneer ik hem als hotspot gebruik voor internet op laptop onderweg, is het verschil wel wat merkbaarder, vooral dan wanneer je ergens bent waar 5G wel goed en snel werkt :cool:

Want 5G lijkt vooral super snel te zijn overal behalve in België, in juni nog in Duitsland gezeten, vlotjes boven de 600Mbps down en net over de 50Mbps upload. Ook consistent doorheen de stad (zat in Hamburg toen) en doorheen de dag.
In mei een dag in Utrecht gezeten, zelfde verhaal, super snel 5G.

Hier in België op een goede dag 80Mbps down en 10Mbps upload, is eigenlijk amper sneller dan 4G (LTE+).
Ook zeer slechte ping tijden hier in België.

Hieronder ergens in juni in Duitsland (Hamburg), klik op de screenshot voor grote versie..

Hieronder daarstraks in België (omgeving Mechelen)
Zie ook vooral de heel slechte latency (pingtijden), dit zou net bij 5G veel beter moeten zijn dan bij 4G, in België precies net andersom...

Het lijk bij mij precies niet te werken op (een) bepaalde plaats(en).
Bij mijn ouders bv haal ik makkelijk 800mbps+ maar hier thuis werkt het helemaal niet.
Ik ben dan eens naar Bredene gewandeld en daar werkte 5G dan weer wel. (Wel de snelheid niet getest.)

edit: ik was overlaatst aant wandelen met mijn vriendin en er waren 2 vrouwen aant fietsen. Ze gebruikte hun gsm met google maps en ik hoorde ze zeggen: "Ik heb een zeer goede verbinding en toch werkt mijn internet niet!"

Terug
Bovenaan