Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Ja, werkt perfect. Decoder draait op Android en ondersteuning voor VTM Go, VRT Max, Amazon Prime, Streamz, YouTube en RTBF Auvio. Netflix en Disney+ staat er niet standaard op maar kan je wel apart downloaden via je Google account en op de decoder installeren.
Handige is ook dat je recordings in de cloud worden opgeslagen. Je opgenomen TV programma kan je later dan via je tablet bvb bekijken.
 
Heb 3 jaar geleden zoveel ellende met Orange gehad dat ik niet meer durf terug gaan (Proximus nu) alles van Proximus werkt hier vrij goed maar wel duur voor hetgeen je krijgt op dat punt is Orange wel beter maar in mijn geval 3 jaar geleden,

-Vaak disconnect bij gamen.
-Geen goede mobiele dekking aan de kust.
-Een klanten service om je haren van uit te trekken.
 
Ik heb een Orange abonnement voor mijn gsm, en ik zie dat het internet bij Orange ook goedkoper uitkomt dan Telenet, waarbij ik nu zit. Heb bij Telenet 300 mbps. Ik zou dus na de verhuis voor internet+tv+gsm gaan bij Orange, maar vroeg me af of het nodig is om "snel internet" (400mbps) te nemen vs "gewoon internet" (150mbps).

Is 150 mbps een goede internetsnelheid om gewoon netflix/prime/... te streamen of zou het nodig zijn om die 15 euro per maand extra te betalen voor "snel internet"?
 
Netflix heeft 40/50mbps nodig voor 4k kwaliteit. Valt natuurlijk te zien met hoeveel je thuis bent en dus met veel schermen tegelijkertijd data verbruikt. Als je alleen woont is 150 zeker genoeg.
 
Ik heb een Orange abonnement voor mijn gsm, en ik zie dat het internet bij Orange ook goedkoper uitkomt dan Telenet, waarbij ik nu zit. Heb bij Telenet 300 mbps. Ik zou dus na de verhuis voor internet+tv+gsm gaan bij Orange, maar vroeg me af of het nodig is om "snel internet" (400mbps) te nemen vs "gewoon internet" (150mbps).

Is 150 mbps een goede internetsnelheid om gewoon netflix/prime/... te streamen of zou het nodig zijn om die 15 euro per maand extra te betalen voor "snel internet"?
Hier wonen we met 4 en wordt constant verschillende door elkaar gestreamd. Netflix, Prime, youtube, vrt max, vtm go, online gaming...
Nog nooit lagg of iets dergelijks gehad met het basis orange internetabbo.
 
Er is (voor de derde maand) alweer een serieus extra bedrag op mijn factuur (iets met een Extra Surf card die niet goed wordt verrekend).
Ik bel naar de klantendienst "onze systemen werken momenteel niet zo goed mijnheer; belt u later eens terug?"
 
Ik wilde dit posten op het Orange forum maar ik krijg steeds een foutmelding
Als ik de helpdesk belde kreeg ik geen sluitend antwoord. Daarom dat ik het hier even post.

Ik ga over 1,5 jaar op reis naar de USA. Maar data roaming is erg duur.

Daarvoor zou ik "Best Destinations Plus" aanzetten zodat ik voor 1 GB kan surfen voor een vast bedrag van 20€. Maar stel dat ik 1,5 GB nodig heb. Wordt als die 1 GB op is, automatisch er terug 20€ aangerekent en kan je gewoon verder blijven surfen?

Of hoe werkt dit dan?
 
Ik wilde dit posten op het Orange forum maar ik krijg steeds een foutmelding
Als ik de helpdesk belde kreeg ik geen sluitend antwoord. Daarom dat ik het hier even post.

Ik ga over 1,5 jaar op reis naar de USA. Maar data roaming is erg duur.

Daarvoor zou ik "Best Destinations Plus" aanzetten zodat ik voor 1 GB kan surfen voor een vast bedrag van 20€. Maar stel dat ik 1,5 GB nodig heb. Wordt als die 1 GB op is, automatisch er terug 20€ aangerekent en kan je gewoon verder blijven surfen?

Of hoe werkt dit dan?
Is het niet goedkoper om daar een simkaart te kopen? Tegenwoordig loopt al heel veel communicatie via het internet ipv via je telefoonnummer. Dus praktisch zou je er ook niet te veel last van moeten ondervinden.
 
Ik wilde dit posten op het Orange forum maar ik krijg steeds een foutmelding
Als ik de helpdesk belde kreeg ik geen sluitend antwoord. Daarom dat ik het hier even post.

Ik ga over 1,5 jaar op reis naar de USA. Maar data roaming is erg duur.

Daarvoor zou ik "Best Destinations Plus" aanzetten zodat ik voor 1 GB kan surfen voor een vast bedrag van 20€. Maar stel dat ik 1,5 GB nodig heb. Wordt als die 1 GB op is, automatisch er terug 20€ aangerekent en kan je gewoon verder blijven surfen?

Of hoe werkt dit dan?
Als je een telefoon hebt die eSIM's kan gebruiken, kijk dan eens naar Airalo.

Véél goedkoper, en kan je gewoon met PayPal betalen, en extra data bijkopen wanneer nodig



Ik gebruik dit samen met een Belgisch vaste voip nummer (weepee) en Zoiper als voip/sip app op mijn gsm.

Gsm nummer wordt op doorschakelen gezet als ik België verlaat.

Ben dus wereldwijd via mijn gsm nummer bereikbaar zonder dat ik hoge kosten krijg, en kan ook van dat weepee nummer bellen naar België aan lage Belgische tarieven (0,02€/min).



Zonder esim gaat dit natuurlijk ook, als je lokale Simkaart erin steekt, meeste telefoons zijn toch dual sim.
 
Sinds een week Orange klant, wat ne rommel is da zeg pff

Dagelijks uitval van internet thuis en hun mobiele kwaliteit tijdens het bellen en surfen is ook maar triest, ik woon 4 km van de Nederlandse grens qua dekking is het om u haren van uit te trekken, met Proximus werkte mobiel altijd goed maar internet via de kabel was schandalig, max 35mbps nu zitten we met orange rond de 140 maar wat ben je ermee als het dagelijk min 1 uur eruit flikkert.
 
Sinds een week Orange klant, wat ne rommel is da zeg pff

Dagelijks uitval van internet thuis en hun mobiele kwaliteit tijdens het bellen en surfen is ook maar triest, ik woon 4 km van de Nederlandse grens qua dekking is het om u haren van uit te trekken, met Proximus werkte mobiel altijd goed maar internet via de kabel was schandalig, max 35mbps nu zitten we met orange rond de 140 maar wat ben je ermee als het dagelijk min 1 uur eruit flikkert.
Rond de 140 met welk abo? Als ge betaalt voor gewoon Home internet is dat wel ok. Valt uw internet constant uit hebt ge in het beste geval een slechte binneninstallatie (modem kapot of misschien een slecht aangesloten versterker) en in het ergste geval is er iets aan de buiteninstallatie... Als uw dropkabel problemen heeft (knik, scheur, vochtproblemen, ...) zult ge zelf vervanging moeten voorzien. Zou het probleem echter bij het aansluitpunt buiten liggen, dan moet Orange het zelf oplossen.
 
Rond de 140 met welk abo? Als ge betaalt voor gewoon Home internet is dat wel ok. Valt uw internet constant uit hebt ge in het beste geval een slechte binneninstallatie (modem kapot of misschien een slecht aangesloten versterker) en in het ergste geval is er iets aan de buiteninstallatie... Als uw dropkabel problemen heeft (knik, scheur, vochtproblemen, ...) zult ge zelf vervanging moeten voorzien. Zou het probleem echter bij het aansluitpunt buiten liggen, dan moet Orange het zelf oplossen.
Gewoon standard internet van love pack, maar het is niet enkel thuis internet wat nukkig is ook het mobiel internet, binnen installatie zal wel in orde zijn alles is pas vernieuwd in 2021 en de test die de technieker deed was ook prima, dat met regelmaat (+30 min tot een uur) uitvallen van Orange internet is ook niet nieuw voor me toen ik in Neerpelt woonde in 2018 had ik daar ook regelmatig last van.

Afgelopen nacht was het weer zover tussen 02.00/03.00 geen internet.

Modem en versterker (versterker is zo een zwart ding) waren ook beide nieuw zag ik bij de installatie.
 
Gewoon standard internet van love pack, maar het is niet enkel thuis internet wat nukkig is ook het mobiel internet, binnen installatie zal wel in orde zijn alles is pas vernieuwd in 2021 en de test die de technieker deed was ook prima, dat met regelmaat (+30 min tot een uur) uitvallen van Orange internet is ook niet nieuw voor me toen ik in Neerpelt woonde in 2018 had ik daar ook regelmatig last van.

Afgelopen nacht was het weer zover tussen 02.00/03.00 geen internet.

Modem en versterker (versterker is zo een zwart ding) waren ook beide nieuw zag ik bij de installatie.
Mja mobiel internet is afhankelijk van uw ontvangst, als dat op niks trekt, hebt ge bitter weinig kans op betering meestal.

Als het een nieuwe installatie is en ge hebt een deftige dropkabel... paar basis-vragen om het probleem verder te isoleren: zijt ge op die momenten wakker zodat ge kunt zien op de modem zelf dat de verbinding(ledjes) niet ok zijn? Is het zo een lovepack met digitale tv inbegrepen? Zo ja: blijft tv dan wel nog werken als uw internet uitvalt?
 
Mja mobiel internet is afhankelijk van uw ontvangst, als dat op niks trekt, hebt ge bitter weinig kans op betering meestal.

Als het een nieuwe installatie is en ge hebt een deftige dropkabel... paar basis-vragen om het probleem verder te isoleren: zijt ge op die momenten wakker zodat ge kunt zien op de modem zelf dat de verbinding(ledjes) niet ok zijn? Is het zo een lovepack met digitale tv inbegrepen? Zo ja: blijft tv dan wel nog werken als uw internet uitvalt?
Lovepack zonder tv:
-Internet standaard
-1 x Go Intense
-1 x Go Extreme

Voor tv hebben we Tv Vlaanderen App, afgelopen nacht zag ik alle lichtjes branden op de Modem toch lag het internet er bijna een heel uur uit, we hebben Orange nu 6 dagen en is al 3x voorgevallen dat we even zonder internet zitten ook geen wifi, op die momenten doet internet mobiel het wel
 
Lovepack zonder tv:
-Internet standaard
-1 x Go Intense
-1 x Go Extreme

Voor tv hebben we Tv Vlaanderen App, afgelopen nacht zag ik alle lichtjes branden op de Modem toch lag het internet er bijna een heel uur uit, we hebben Orange nu 6 dagen en is al 3x voorgevallen dat we even zonder internet zitten ook geen wifi, op die momenten doet internet mobiel het wel
Eventueel een test voor die dropouts is een laptop met kabel op modem aansluiten en zien of ge zo nog internet hebt. Indien niet, kijken of het lampke op die zwarte (heel klein, valt nauwelijks) op nog brandt.

Die zwarte bak is uw versterker die het signaal van uw hoofdkabel van buiten doorgeeft aan uw modem. Als uw modem nog stroom zou krijgen, maar die versterker niet, dan gaat ge natuurlijk geen internet hebben.

Uw mobiele dataverbinding op gsm's is compleet onafhankelijk van uw modem thuis, dus misschien dat ge een herstellings-technieker nodig hebt.
 
Binnenkort gaan we de switch hier maken van Telenet naar Orange. Heel lange tijd klant geweest bij Telenet maar de prijsstijgingen de laatste tijd zijn een beetje overdreven.

Zijn jullie hier tevreden van orange? Ik stap over naar een Love Pack - met snel internet en 2 x go plus GSM's.
 
Voor degene die shape kunnen nemen via bvb benefits at work begin je toch wel veel waar krijgen voor je geld:

SHAPE START'
Met deze formule:
geen data-optie beschikbaar,
bellen aan € 0,09075/min. of per sms € 0,09075,
gratis fleet oproepen
Prijs € 0,605/mnd

'SHAPE BASIC'
Met deze formule:
10GB + 150 min. bellen (daarna aan € 0,0605/min.),
onbeperkt sms'en,
gratis fleet oproepen.
Prijs € 7,26/maand.

'SHAPE PLUS'
Met deze formule:
30GB + onbeperkt bellen & sms'en.
Prijs: € 10,89/mnd

'SHAPE ULTIMATE'
Met deze formule:
150GB (en daarna onbeperkt surfen
aan beperkte snelheid van 512kbps)
+ onbeperkt bellen & sms'en.
Prijs: € 15,73/mnd

'SHAPE INTENSE'
Met deze formule:
onbeperkt data (300GB aan max. snelheid van 1Gbps op 5G
en daarna beperkte snelheid van 512kbps)
+ onbeperkt bellen & sms’en +
onbeperkt internationaal bellen naar EU
+ surf extra simkaart voor € 30,25/maand
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Binnenkort gaan we de switch hier maken van Telenet naar Orange. Heel lange tijd klant geweest bij Telenet maar de prijsstijgingen de laatste tijd zijn een beetje overdreven.

Zijn jullie hier tevreden van orange? Ik stap over naar een Love Pack - met snel internet en 2 x go plus GSM's.
Ja, eigenlijk niets slechts over te melden na ~ 5 maand.
 
Binnenkort gaan we de switch hier maken van Telenet naar Orange. Heel lange tijd klant geweest bij Telenet maar de prijsstijgingen de laatste tijd zijn een beetje overdreven.

Zijn jullie hier tevreden van orange? Ik stap over naar een Love Pack - met snel internet en 2 x go plus GSM's.
Tevreden. Facturen steeds correct. Internet werkte even betrouwbaar als bij telenet. Enige minpunt dat ik kan opnoemen is dat telenet hun mobiel bereik in Limburg op plaatsen beter is dan Orange
 
Terug
Bovenaan