Switchen provider

Zgble

Well-known member
Momenteel ben ik klant bij Telenet, maar zoals wel meer mensen ben ik hun zever een beetje beu aan het worden. Prijzen zijn nu op een dik jaar tijd al meerdere keren aangepast, van de service heb ik voorlopig geen klagen maar lees hier toch ook redelijk wat negatieve dingen van.

Momenteel heb ik digitale tv, internet en 2 mobiele abonnementen voor een prijs van 118,8 euro.

Ik heb al mijn huiswerk gedaan en ben op Mobile Vikings of Edpnet gekomen. Fiber is nog niet beschikbaar op mijn locatie (kan ook niet vinden wanneer dit zou komen) dus zal het VDSL worden.

Digitale tv heb ik niet meer nodig, enkel internet en 2 mobiele abonnementen dus.

Dan kom ik voor Edpnet op een vaste kost van 66 euro. Wat mij hieraan stoort is wel een eenmalige kost van 209 euro (activering van 50 euro, installatie 50 euro en 109 euro voor de router).

Bij Mobile Vikings kom ik op 67 euro per maand, maar daar zie ik voorlopig niets van eenmalige kosten. Kan iemand mij bevestigen dat hier geen extra kosten bij komen?

Beide bedrijven zijn overgenomen door Proximus blijkbaar, maar hoe zit het ondertussen met de service? Iemand die mij daar hun ervaringen kan delen? Of misschien nog tips voor andere providers die beter zijn?
 
Beide bedrijven zijn overgenomen door Proximus blijkbaar, maar hoe zit het ondertussen met de service? Iemand die mij daar hun ervaringen kan delen? Of misschien nog tips voor andere providers die beter zijn?
Ik zou op dit moment eerder voor Mobile Vikings opteren. Daar heb je nog het voordeel van de vikingdeals. EDPnet heeft zijn fanbase en had zijn nut als alternatief voor Proximus maar nu is dat volledig weggevallen. De support lijkt ook niet meer van het niveau van vroeger. Mobile Vikings is gewoon Proximus met een ander stickertje en lagere prijzen.
 
Al aan Scarlet gedacht? Daar zit ik al 14jaar bij en nog maar 1x probleem gehad. Klantendienst was meteen bereikbaar en volgende dag had ik nieuwe modem thuis geleverd.
 
Al aan Scarlet gedacht? Daar zit ik al 14jaar bij en nog maar 1x probleem gehad. Klantendienst was meteen bereikbaar en volgende dag had ik nieuwe modem thuis geleverd.
Geen idee hoe het nu zit maar pakweg een jaar terug was hun klantendienst ronduit rampzalig. Ook maar interessant als de uploadsnelheid niet zo belangrijk is (m.a.w. geen Teamsmeetings, geen clouddiensten à la onedrive, geen VPN of allemaal enkel wanneer je de enige gebruiker in huis bent op dat moment). 10 mbit up is echt te weinig als je met een paar gebruikers online zit.
 
Al aan Scarlet gedacht? Daar zit ik al 14jaar bij en nog maar 1x probleem gehad. Klantendienst was meteen bereikbaar en volgende dag had ik nieuwe modem thuis geleverd.

Internet lijkt mij inderdaad wat te plat. Ik vrees dat ik daar niet mee ga toekomen qua snelheid en misschien zelfs volume (er gaat veel gestreamd worden aangezien ik geen digitale tv meer wil)
Maar de prijs van zo een pack is wel scherp.

Voorlopig neig ik naar Mobile Vikings.
 
Service van Scarlet is echt rampzalig. Reviewsites staan er ook vol van.
Ik had zelf tot twee keer toe een afspraak voor een installatie (lees: de hele dag thuisblijven dus), maar de technieker kwam gewoon niet opdagen en ik werd niet verwittigd. "Het is erg druk vandaag meneer".
 
Terug
Bovenaan