Orange TV en HDMI Switch?

kil911ler

Well-known member
Bij mijn moeder thuis zitten ze voor internet en tv bij Orange. De ene tv is verbonden met de digicorder, de andere is nu nog analoog verbonden. Volgende maand valt analoog weg, dus ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.
Na wat opzoekingswerk weet ik dat een HDMI Splitter niet zal werken door een "ingebouwd verdedigingsmechanisme". Tis te zeggen, ik lees dit toch bij Telenet-gerelateerde onderwerpen, maar ik ga ervan uit dat dit ook het geval zal zijn bij Orange. Echter zie ik nooit iemand die het geprobeerd heeft met een gewone switch. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou graag wat bevestiging krijgen voor dat ik een HDMI Switch aanschaf.

Als dit niet lukt, dan zal ik moeten opteren voor een Chromecast.
 
Grote kans dat een splitter zal inderdaad niet lukken, vanwege HDCP. (die 'ingebouwde verdedingsmechanisme')

een HDMI switch kan wel werken. maar dan heb je maar beeld op 1 van de 2, nooit op 2 tegelijk.
 
Tegelijkertijd is niet nodig. Ene tv staat in de living en de andere in de keuken. Mijn moeder zet dan gewoon de TV aan in de kamer waarin ze bezig is. Daarom dat de switch optie in mijn hoofd zit :)
 
Terug
Bovenaan