Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Kga met de vriendin gaan samenwonen en in het appartement is enkel mogelijkheid voor Telenet/Orange.
Aangezien Orange veel goedkoper is dan Telenet, denk ik toch dat we voor Orange zullen gaan.

Hopelijk beklaag ik het me niet aangezien ik toch wel vrij veel op de PS5 online speel
 
Hier ook uit pure noodzaak naar Telenet/Orange moeten gaan (glasvezel wilde proximus niet tot bij ons trekken -,- )
Uiteindelijk Orange voor toch wel het prijsverschil met Telenet.

Na 2 weken toch al content van, allez alles macheert goed :)
 
Bij Orange een Love Trio pakket genomen dat zou neerkomen op €65. Maar ze rekenen €69. Na contact met de klantendienst telt de korting niet als je een BTW-nr hebt.
De passage in het "contract" was dit:
Het multiproductvoordeel voor Go Plus is beschikbaar voor zowel privé-gebruikers als klanten met een btw-
nummer kunnen genieten van dit voordeel bij intekening op een Love-abonnement (Love Duo of Love Trio) met de optie Internet Boost ook op het Orange fiberaanbod.
Dit is een letterlijke copy paste, ja die zin in de officiële communicatie van Orange is zo gebrekkig. Prachtig hoe grote telecombedrijven zelfs geen moeite meer doen om duidelijke zinnen te schrijven.
 
Al een jaar of 3 love klant tot grote tevredenheid.
Digicorder heeft een tijdje ambetant gedaan (viel regelmatig uit).

Gebeld en vriendelijk probleem gemeld wat het probleem was. Want ik had al veel horror verhalen gehoord over de helpdesk.

"Geen probleem mijnheer, dan krijgt u een nieuwe digicorder. Kan er vandaag een techniecker langskomen?"
"Eeuh vandaag dat is nogal moeilijk"
"Morgen dan mijnheer?"
"Ok"

Volgende dag techniecker met nieuwe digibox. Nooit nog problemen gehad.
Internet ook supercontent van.
Spaar tov telenet €40 per maand uit.

Ik vind het wel vreemd dat er hier op smalband worden gezet. AFAIK heb ik helemaal geen limieten. Gebruik is hier gigantisch hoog met kinderen van 13 en 15 jaar met pc/xbox/youtube/netflix/...
 
Kan de digibox cia een switch aangesloten worden of moet dat rechtstreeks op de modem?
 
Met een switch zou dit moeten lukken. Als je er een router tussen plaatst, ga je vermoedelijk wel problemen hebben (tenzij je deze louter als acces point gebruikt).
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Als je voor orange internet only gaat, kan je dan nog gewoon tv kijken via de orange app? Of zit dat enkel bij het TV gedeelte?
 
Als je voor orange internet only gaat, kan je dan nog gewoon tv kijken via de orange app? Of zit dat enkel bij het TV gedeelte?
Zal niet gaan. Logisch trouwens lijkt me, je betaalt uiteindelijk extra voor de rechten om naar die kanalen te kijken.

Praktisch, je activeert de app via de TV decoder van Orange, en als je die niet hebt kan je ook de app niet activeren.
 
Ja, 'a wat uitzoeken ben ik ook tot die conclusie gekomen.

Vandaag een orange technieker langsgehad. Decoder was kapot. Direct een nieuwe geïnstalleerd. Het is lang geleden dat ik nog zo een vrolijke technieker heb gehad. Echt kudos!

Wat trouwens ook nog mag was, om 11u gebeld naar de helpdesk, om 2u stond de technieker hier. Als dat niet snel is!
 
Vandaag is naar Orange gebeld voor ons appartement, een 10 dagen voor de gewenste datum zou ik moeten bellen en dan kunnen ze zonder probleem een afspraak maken.
Ze namen binnen de 10sec de telefoon op, da's al een goed teken.

Bij Telenet toch altijd in wacht.
 
Ik heb geregeld "problemen" met de orange TV app.

De helft van de tijd kan ik niet naar tv kijken voa de app, maar heb ik enkel de optie om op m'n tv te kijken.

Wat natuurlijk nutteloos is aangezien ik niet thuis ben.

Ik heb orange love trio en m'n gsm is gelinkt.
 
Je kan wel via je eigen wifi of 4g kijken naar TV via de app, maar niet via andermans wifi. Tenzij dat ondertussen veranderd is.
 
Het begint toch stilaan tijd te worden dat ze die tv kijken via browser in orde krijgen. Corona of niet, veronderstel dat die iters wel thuis dit kunnen in 1 steken e. Misschien moeten ze keer vragen aan Telenet / Proximus hoe het moet. Aangezien die schijt app niet werkt via een emulator.
Ga niet constant op mijn mobiel kijken naar de voetbal met oortjes in. Nieuwe digicorder mag ook wel keer gaan komen eigenlijk.

We hebben wel laatste tijd 4 euro korting gehad omdat we van koala naar go zijn gegaan.
Bleven daar maar mails en brieven van krijgen. Toen we daar voor belden wisten ze het al weer niet op de klantendienst.
Vraag me soms af wat die daar allemaal wel weten mo bon, ze hebben het automatisch gedaan.

Voor de rest nog altijd tevreden van eigenlijk.
 
Waar ik lang voor vreesde is er helaas gekomen.. de Orange helpdesk contacteren voor een abonnementswijziging :wallbash:

Love klant van in 2017. Toen was er enkel een Love abonnement waar zowel mobiel, internet en TV in zat.
Gezien ik het mobiele abonnement zelden gebruik (backup gsm) had ik toen een Kolibrie (mobiel abo) genomen. Orange stopt met Kolibrie en ze zetten dit automatisch om in Go Light vanaf volgende maand, inclusief prijsstijging.

Op zich geen probleem want nu is er al enige tijd Home Internet + TV voor 55eur/ maand. De kolibrie wil ik dan laten omzetten naar een Tempo herlaadkaart (1x/ jaar opladen). Zowaar 4eur goedkoper per jaar :woohoo:.

De contacten met de helpdesk waren dramatisch. Van opstartenkosten te betalen tot "website is verkeerd en ik ben juist".. ongelooflijk.

Update 18/03
Mobiel abonnement is overgezet naar een Tempo herlaadkaart. Dat proces ging vlot. Kan simpelweg via hun site of via een mail van de helpdesk. Eens het abonnement was overgezet naar een herlaadkaart had ik enkel nog toegang tot de facturen op de klantenzone, in het menu dus geen selectie van de diensten (TV, internet, ...), geen vast internetverbruik, geen profiel etc..

Even zoeken en proberen.. Je dient dus opnieuw te registeren voor de klantenzone met het bestaande Easy Switch ID (staat op de factuur), zie: https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-...e/hoe-kan-ik-me-registreren-op-de-klantenzone > sectie: Je hebt enkel Home Internet?
Let op: je dient een ander email adres te gebruiken!

Nu heb ik dus terug toegang tot mijn volledige account, waarop enkel internet en TV staan. In orde dus. De profielgegevens zullen achterliggend dus ofwel aan een GSM nr gekoppeld worden ofwel aan een Easy Switch ID ipv aan je login emailadres.

Afwachten op de volgende factuur om te zien wat ze gaan rekenen: 65eur, 49eur of 55eur. Ik ben benieuwd :).

Update 19/03
De oude klantenzone is nu automatisch omgezet naar het beheer van de herlaadkaart. Dus ik heb nu 2 logins: 1 voor Tempo en 1 voor Internet+TV.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de orange digicorder in een gesloten kast zetten en bedienen met de afstandsbediening?
 
Terug
Bovenaan