ObsIdentify

Vrouwtje Theelepel

Well-known member
Ik weet dat de app door sommige gebruikt wordt en het leek me leuk als we hier onze waarnemingen kunnen delen met elkaar.
Zelf gebruik ik de app als ik ga wandelen in het bos of als ik thuis of op het werk iets tegenkom.
Echte speciallekes ben ik nog niet tegen gekomen maar de huiszebraspin en wespspin vond ik wel mooi om te spotten op de buitenmuur.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-06-27-09-18-32-477_org.observation.obsidentify.jpg
    Screenshot_2022-06-27-09-18-32-477_org.observation.obsidentify.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 18
  • 2549912.jpg
    2549912.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 18
Een tijdje terug een goudwesp gespot. En een paar dagen terug een kolibrievlinder. Alhoewel met de app een foto maken geen succes was want het was direct verdwenen :LOL:
 
Een tijdje terug een goudwesp gespot. En een paar dagen terug een kolibrievlinder. Alhoewel met de app een foto maken geen succes was want het was direct verdwenen :LOL:
Aah cool een kolibrie vlinder probeer ik ook elk jaar te vinden maar nog niet gelukt!
Gisteren wel een een zeldzame kamille vlinder kunnen trekken. 't Is maar een gewone nachtvlinder maar mijn eerste zeldzame soort 🤭
 
Aah cool een kolibrie vlinder probeer ik ook elk jaar te vinden maar nog niet gelukt!
Gisteren wel een een zeldzame kamille vlinder kunnen trekken. 't Is maar een gewone nachtvlinder maar mijn eerste zeldzame soort 🤭

Daar had ik nog niet van gehoord en ook nog nooit gezien volgens mij. Maar ‘t is altijd leuk om iets zeldzaam te spotten :D
 
Ook leuk om je eigen tuin te inventariseren! Op waarnemingen.be kan je zo een "gebruikersgebied" instellen, dat is wel leuk.

Momenteel zit ik aan 91 soorten :)

Mijn mooiste waarneming (in huis dan nog!) is de grote weerschijnvlinder

52786737.jpg
Gemakkelijk uit huis gekregen?

Ik heb in de tuin twee vlinderstruiken maar daar komen bijna alleen maar dagpauwogen op af.
 
Ik heb in de tuin twee vlinderstruiken maar daar komen bijna alleen maar dagpauwogen op af.

Ik zag vandaag toevallig een grafiek van de aantallen dagpauwogen, die zijn dit jaar echt massaal aanwezig blijkbaar, mogelijks dat ze daarom extra opvallen tov. andere soorten. Ik heb in mijn tuin als het zonnig is altijd wel koolwitjes, dagpauwogen, atalantas en bruine zandoogjes zitten.

Dit weekend weer veel leuke soorten ontdekt in de tuin - een stuk gras ongemaaid/ongemoeid laten is echt wel de moeite:

i-TVsFSnK-XL.jpg
Slapende geurgroefbij, heel schattig om zien.

i-Vx7mrHJ-XL.jpg

Kleine roodoogjuffer, nieuwe soort dit jaar!

i-S9WF93M-XL.jpg

Gaffelwaterjuffer van dichtbij.
En dat allemaal gewoon in mijn tuin :love:
 
Aah cool een kolibrie vlinder probeer ik ook elk jaar te vinden maar nog niet gelukt!
Gisteren wel een een zeldzame kamille vlinder kunnen trekken. 't Is maar een gewone nachtvlinder maar mijn eerste zeldzame soort 🤭
2 weken geleden de kolibrie vlinder kunnen vastleggen op foto. Per toeval, want had dat nog nooit gezien en vloog zo snel voorbij.
 

Bijlagen

  • 9486801E-9D10-48DB-814D-EDA1BE369A03.jpeg
    9486801E-9D10-48DB-814D-EDA1BE369A03.jpeg
    584 KB · Weergaven: 27
Bon, ik ga dit weekend bivakkeren in mijn tuin voor de kolibrie vlinder.
Mijn schoonma toonde me gisteren ook al heel fier haar foto van die vlinder in haar tuin .
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heb die kolibrievlinder in de tuin van de zus van mijn vriendin gezien (Assenede)! Wist niet dat deze bestond. Hier in Limburg heb ik die nog nooit gezien. :headshake:
 
Terug
Bovenaan