ObsIdentify

Vorige week in de tuin een bosbeekjuffer gespot en nog een andere libelle (denk ik), heel groot en beige achtig, maar het was te snel om er een foto van te maken. En gisteren zag ik een koninginnepage voorbij vliegen :)
 
Ah, leuk die app. Kan je ook foto's opladen, of moeten jullie live foto nemen door de app.

Ben nog altijd een beetje clueless over deze soort, enkele jaren geleden genomen deze foto's :


Zijn 2 verschillende soorten sightings in deze reeks...

Als iemand dat eens zou kunnen indienen ofzo, much obliged
 
Ah, leuk die app. Kan je ook foto's opladen, of moeten jullie live foto nemen door de app.

Ben nog altijd een beetje clueless over deze soort, enkele jaren geleden genomen deze foto's :


Zijn 2 verschillende soorten sightings in deze reeks...

Als iemand dat eens zou kunnen indienen ofzo, much obliged
Die eerste lijkt mij een Europese Hoornaar.
Die tweede is een andere soort, een stadsreus denk ik. Dat is een soort zweefvlieg.
 
Volgens obsidentify is dit 55% zeker een gewone huisspin, maar dat geloof ik precies toch niet.
Echt een joekel van een ding.
Kunnen jullie helpen?


Ah bah, ik word er al mottig van om dat gewoon te zien. Zoiets zou ik nooit durven vastnemen om weg te zetten. Gezien de kooi buiten lijkt te staan, zal dat voor u niet nodig geweest zijn. Maar moest die bij u binnen zitten, zou je die met de hand buitenzetten?

Edit: sorry, ik zie net dat dit al van vorig jaar is :laugh:
 
Ah bah, ik word er al mottig van om dat gewoon te zien. Zoiets zou ik nooit durven vastnemen om weg te zetten. Gezien de kooi buiten lijkt te staan, zal dat voor u niet nodig geweest zijn. Maar moest die bij u binnen zitten, zou je die met de hand buitenzetten?

Edit: sorry, ik zie net dat dit al van vorig jaar is :laugh:
Ondertussen heeft de spin het huis overgenomen en zijn we zijn slaven.

In all seriousness, ik zet er een glas over, schuif er papier onder en zet ze zo buiten.
Met de hand? Fuck no!
 
Die kunnen bijten maar meestal geraken ze niet door de huid. Als dat wel gebeurt, krijg je lokaal wat zwelling.
Alle spinnen kunnen bijten en zijn giftig, maar de meeste zijn niet agressief en ook niet in staat om door menselijke huid te bijten.
Deze ging wel altijd in agressieve houding (2 voorste poten omhoog) staan als ik in de buurt kwam.
 
Vorige week in de tuin een bosbeekjuffer gespot en nog een andere libelle (denk ik), heel groot en beige achtig, maar het was te snel om er een foto van te maken. En gisteren zag ik een koninginnepage voorbij vliegen :)
Die libel was een wijfje platbuik volgens mij
 
Jawatte, hiernet ne mega sprinkhaan gezien tussen de planten hier...

Ik schat 3 tot 4 cm lang. Ik wist niet dat er zo'n joekels zaten hier. Ik zag hem, maar hij was snel en schuw. Ik heb nog fotootje kunnen maken, maar hij was zich al terug aan het verstoppen, dus geen clear shot kunnen maken... Ik heb een stuk van het lijf en nog wat poten kunnen vastleggen :

PXL_20230628_161525677.jpg


Ge ziet hem nog klein beetje zo, zelfde kleur als die planten wel
 
Jawatte, hiernet ne mega sprinkhaan gezien tussen de planten hier...

Ik schat 3 tot 4 cm lang. Ik wist niet dat er zo'n joekels zaten hier. Ik zag hem, maar hij was snel en schuw. Ik heb nog fotootje kunnen maken, maar hij was zich al terug aan het verstoppen, dus geen clear shot kunnen maken... Ik heb een stuk van het lijf en nog wat poten kunnen vastleggen :

Bekijk bijlage 20777

Ge ziet hem nog klein beetje zo, zelfde kleur als die planten wel
Welkom bij de Europese bidsprinkhaan. Wordt volgens mij zo'n 7cm groot, maar is idd verschieten als je er eentje ziet.
 
Neen, toch niet, leek een gewone sprinkhaan hoor, gewoon het formaat was wel gigantisch, niet zo die lange nek enzo

Je kan zelf op de foto zien dat de poten anders zijn als diegene die jij zegt
 
Terug
Bovenaan