ObsIdentify

Kolibrievlinder (eigenlijk is de officiële naam meekrabvlinder) is hier in de tuin de voorbije jaren bijna voortdurend aanwezig.

Ik heb het geluk hier ieder jaar een glasvleugelpijlstaart te zien.
p2484668306-5.jpg


Verder ligt mijn tuin ook op minder dan 3 km van de grootste populatie kaasjeskruiddikkopjes (vorige week nog gespot in de tuin, vlinder was eitjes aan 't afzetten op kaasjeskruid), en had ik vorige week ook nog eens het genoegen een roodrandzandbij te spotten.
 
Prachtig en zeker zeldzaam! Staat hoog op mijn verlanglijst
Ik weet niet van waar je bent maar ik was in Hechtel gaan wandelen en daar vlogen ze dus met hopen rond. Er was daar in het bos een open vlakte met allemaal gele bloemen en daar zaten ze op.

Je trekt trouwens nogal mooie, duidelijke foto's. Ik trek altijd snel snel gewoon met mijn gsm.
 
Ik weet niet van waar je bent maar ik was in Hechtel gaan wandelen en daar vlogen ze dus met hopen rond. Er was daar in het bos een open vlakte met allemaal gele bloemen en daar zaten ze op.

Je trekt trouwens nogal mooie, duidelijke foto's. Ik trek altijd snel snel gewoon met mijn gsm.
Merci! Als ik "goeie" foto's wil maken ga ik 's avonds of 's ochtends op pad, dan zijn de vlinders wat rustiger. Het nadeel is natuurlijk dat ze ook wat moeilijker te vinden zijn...
 
Vanmorgen nog een nieuwe vlindersoort voor de eerste keer in mijn tuin gespot. Foto is niet echt geweldig, ik heb maar twee foto's kunnen nemen.
Met deze waarneming blijft er nog één vlindersoort over die ik in mijn tuin zou moeten kunnen waarnemen, de Braamparelmoervlinder. Drie jaar geleden stonden ook de keizersmantel en het kaasjeskruiddikkopje nog op dat lijstje , maar die heb ik ondertussen al gezien in mijn tuin. Maar deze kleine parelmoervlinder stond er dus niet op, ikke dus heel tevreden.


p416715515-4.jpg
 
Hier nog niet veel interessant gezien. Firebug, Arion Rufus Vulgaris (naaktslak) en daarnet een "little owl" (zie wtf?!? topic)

Maar kheb eens een (slechte) foto van ons kat getrokken.. :unsure:
 

Bijlagen

  • IMG_20220817_101213.jpg
    IMG_20220817_101213.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 27
Vandaag nieuwe vogelsoort in de tuin gespot: vrouwelijke groenlingen! Ze waren lekker aan het snacken van zwarte zaadjes uit de uitgebloeide zonnebloemen.
 
De dag dat ik deze zie vliegen mogen ze me opnemen🤣
BF692-E39-34-F9-4741-804-A-03-FD4-F8-E3-AFA.png

Zeldzaam hert (ree) gespot.
Iemand die jager is vertelde me dat de jagers deze niet schieten(gelukkig maar)
Er is een legende dat de jager die deze schiet binnen het jaar dood is

9-BF977-AA-3086-4410-B463-9034-C945-F9-B4.png
 
De dag dat ik deze zie vliegen mogen ze me opnemen🤣
BF692-E39-34-F9-4741-804-A-03-FD4-F8-E3-AFA.png

Zeldzaam hert (ree) gespot.
Iemand die jager is vertelde me dat de jagers deze niet schieten(gelukkig maar)
Er is een legende dat de jager die deze schiet binnen het jaar dood is

9-BF977-AA-3086-4410-B463-9034-C945-F9-B4.png
Waar gespot?
 
Gisteren ontdekt dat de wespspin eigenlijk niets uitzonderlijk is. Vond ze er best eng uit zien met die felle kleuren.

Ik kan me als kind eigenlijk enkel kruisspinnen en huisspinnen in de tuin herinneren, nooit zo'n felgekleurde spin gezien voor zover ik me kan herinneren.
 
Gisteren ontdekt dat de wespspin eigenlijk niets uitzonderlijk is. Vond ze er best eng uit zien met die felle kleuren.

Ik kan me als kind eigenlijk enkel kruisspinnen en huisspinnen in de tuin herinneren, nooit zo'n felgekleurde spin gezien voor zover ik me kan herinneren.
Zie ze ook vaker tegenwoordig. Als klein mannetje zo eens ene tegengekomen en ik dacht dat ik op een tropisch beest was gestoten :eek:
 
Volgens obsidentify is dit 55% zeker een gewone huisspin, maar dat geloof ik precies toch niet.
Echt een joekel van een ding.
Kunnen jullie helpen?

Ziet er mij correct uit. Ik heb toevallig echt een joekel van een huisspin geïdientificeerd die op onze plinten zat. Ca 8-10 cm doorsnede.

OT: vandaag iets vervelend gehad. Ik had een foto genomen met mijn gewone camera app, en kon die via Obsidentify niet uploaden omdat die geen geolocatie had. Je kan dit manueel niet aanpassen. Best jammer. Gelukkig kan dat wel via Waarnemingen.be.
 
Terug
Bovenaan