Ik ben van 74 en was 'aanwezig' op hun optreden in gent , ik denk dat het 91 of 92 was.
Maar ik heb dat toen ook maar half gezien, ik zweefde die periode nogal verdwaald rond tussen 2 extremen voor die tijd, nl de belgische house scene/mega dancings en de grunge/new wave :) En ik weet dan we toen nog vroeger vertrokken zijn om naar een dancing te rijden :ROFLMAO:

Edit: '91 dus, zie net dat het optreden zelfs gefilmd is en op youtube staat :)
"The killer woke up in Belgium, he poured a lot of syrup on his waffles"
:laugh:

't Is de eerste keer dat ik dat optreden zie, heel speciaal en leuk. Die energie is something else, die stralen toch echt wel iets uit en Cobain op kop natuurlijk.

Ik heb eigenlijk heel weinig met Nirvana, ik ken enkel wat hits en hun werkelijk schitterende MTV Unplugged in New York :love:.
Toen ik opgroeide werd er al niet echt meer geluisterd naar Nirvana heb ik de indruk, het was allemaal Limp Bizkit en andere nu-metal dat de klok sloeg (in mijn omgeving toch).

Het is de eerste keer dat ik al hun albums beluisterd heb, daarvoor had dus enkel ervaring met Unplugged.

Momenteel heb ik nog niet direct een wow-gevoel bij Bleach en In Utero. Er staan heel goeie nummers op maar er staan ook nummers op waarvan ik gewoon mijn koptelefoon tegen de grond wil kwakken.

Bij Nevermind heb ik wel een heel goed gevoel: alles lijkt gewoon veel strakker, gepolijster, en veel meer mijn ding. Er staan natuurlijk ook veel meer bekende nummers op (denk ik? Correct me if I'm wrong). Het verbaast me niet dat dit voor hun grote doorbraak heeft gezorgd, echt een topalbum.

Aangezien ik vertrek van Unplugged, heb ik wel nog steeds een voorkeur voor die uitvoeringen. Het is een stuk minder zwaar en agressief en dat is gewoon meer mijn ding.
 
Hier voorlopig hetzelfde gevoel bij Bleach. Ik kende eigenlijk enkel "About A Girl", maar buiten dat nummer blijft precies enkel "Paper Cuts" hangen en de rest niet echt. Nevermind gaat mij ook beter liggen.
 
Voor mij is Nirvanna allesbehalve een classic artist/ band.
De enige reden waarom we nu nog spreken over nirvanna is door de zelfmoord van Kurt Cobain. En omdat hij de natte droom was van veel vrouwen die nu 40+ zijn.
 
Voor mij is Nirvanna allesbehalve een classic artist/ band.
De enige reden waarom we nu nog spreken over nirvanna is door de zelfmoord van Kurt Cobain. En omdat hij de natte droom was van veel vrouwen die nu 40+ zijn.
Das natuurlijk iets dat ge over veel artiesten kunt zeggen: had Joy Division zen huidige status gehad als Curtis zich niet had opgehangen, of The Doors als Jim Morrison niet was gestorven in zijn bad, ...
 
Voor mij is Nirvanna allesbehalve een classic artist/ band.
De enige reden waarom we nu nog spreken over nirvanna is door de zelfmoord van Kurt Cobain. En omdat hij de natte droom was van veel vrouwen die nu 40+ zijn.
Bwa desondanks dat ik er nu ook niet super enthousiast van loop (al betrap ik mezelf er wel frequent op dat ik vlotjes alle nummers kan meekelen), is het wel een band die in de "Analen Der Muziekgeschiedenis" hoort. Dood van een frontman zorgt inderdaad voor wat extra cult gehalte maar Nirvana heeft gewoon hits gemaakt die tijdloos zijn.

Heb daarnet daarnet Live At Reading opgezet dat is toch wel waar het bij Nirvana om draait, lekker rauw en vettig!
 
Go on, waarom precies?
Ze hebben goeie songs, maar hun muziek is allesbehalve van het niveau dat ze echt uitblinken. Ze zijn een goeie middenmoot, doen in feite niks speciaal en hebben zoals ik al gezegd heb zo goed als alles te danken aan de dood van Cobain.

Grohl zijn andere band, Foo Fighters is er dan weer wel eentje die classic is. En dat zuiver omdat hun muziek goed is, en ze iconische nummers hebben die echt top zijn.
 
Grohl zijn andere band, Foo Fighters is er dan weer wel eentje die classic is. En dat zuiver omdat hun muziek goed is, en ze iconische nummers hebben die echt top zijn.
Daar ga ik dan absoluut niet mee akkoord. Foo Fighters is voor mij een van de voorbeelden van een band die plaat na plaat verderkabbelt maar weinig relevants uitbrengt. Sympathieke mens die Dave Grohl, topentertainer ook, maar als er nu 1 band op safe speelt zal het wel zij zijn... Dan was de impact van Nirvana toch veel groter.
 
Mijn oren bloeden als ik Foo Fighters hoor. Dat is nu echt het schoolvoorbeeld van saaie pop-rock. Ongelooflijk hoe vlak die muziek is.
Zonder Nirvana hadden we daar nooit van gehoord, daar ben ik zeker van.
Desalniettemin zal Dave Grohl wel een toffe pee zijn :unsure:

Tot zover mijn redelijk gepolariseerde mening :unsure:
 
Blij dat er nog mensen zijn die hetzelfde over de Foo Fighters denkt.
Wil ze wel eens live zien misschien dat ze dan wel indruk maken.
 
Daar ga ik dan absoluut niet mee akkoord. Foo Fighters is voor mij een van de voorbeelden van een band die plaat na plaat verderkabbelt maar weinig relevants uitbrengt. Sympathieke mens die Dave Grohl, topentertainer ook, maar als er nu 1 band op safe speelt zal het wel zij zijn... Dan was de impact van Nirvana toch veel groter.
Ze spelen goed in op het gegeven van “if it ain’t broken don’t fix it”. Het werkt al jaren en het publiek lust er pap van, waarom dan veranderen?

De impact van Nirvana was het figuur Cobain. Veel fans hadden geen interesse in zijn grunge maar eerder in zijn uiterlijk.
 
Ik sluit me volledig aan bij Kid, paar jaar geleden zeker relevante band met goeie nummers en een geweldige live performance.

De carrière van Nirvana mag dan wel vroegtijdig onthoofd zijn, hun laatste album was minstens even relevant als hun eerste. Bij de Foo Fighters gaat het jammer genoeg in snel dalende lijn naar beneden.

Neem nu die laatste single van hen dat is toch gewoon shoolvoorbeeld van commerciële pop rock.

Veel fans hadden geen interesse in zijn grunge maar eerder in zijn uiterlijk.

Dat is nu echt geen argument en zou even goed bij de FF van toepassing kunnen zijn, want den Dave is ne sympathieke ...
 
Mijn oren bloeden als ik Foo Fighters hoor. Dat is nu echt het schoolvoorbeeld van saaie pop-rock. Ongelooflijk hoe vlak die muziek is.
Zonder Nirvana hadden we daar nooit van gehoord, daar ben ik zeker van.
Desalniettemin zal Dave Grohl wel een toffe pee zijn :unsure:

Tot zover mijn redelijk gepolariseerde mening :unsure:
Indeed... zelfs de grote hits kan ik een uur later niet meer neuriëen. Over Novoselic z'n groepje zullen we maar zwijgen zeker.
 
De impact van Nirvana was het figuur Cobain. Veel fans hadden geen interesse in zijn grunge maar eerder in zijn uiterlijk.
Het belang van een frontman is natuurlijk sowieso groot, en heel de kroniek van een aangekondigde dood, om dan op 27 zelfmoord te plegen zal een groot effect hebben. Maar zijn uiterlijk lijkt mij niet echt te verklaren waarom er nu nog mensen beginnen te luisteren naar Nirvana.
 
Hier voorlopig hetzelfde gevoel bij Bleach. Ik kende eigenlijk enkel "About A Girl", maar buiten dat nummer blijft precies enkel "Paper Cuts" hangen en de rest niet echt. Nevermind gaat mij ook beter liggen.
Ik denk dat Nevermind nog meer het mainstream publiek zal aantrekken als Bleach. Correct me if I'm wrong...
Zelf heb ik nooit echt naar Bleach geluisterd, voor mij was Nirvana vooral Nevermind & In Utero.
 
Terug
Bovenaan