Ik ben zelf van 82, en heb er toch wat van meegekregen (houthakkershemd, scheuren in de jeans, versleten all-stars, gebreide trui etc...). Ik had ook van die vlaggen van Kurt Cobain en Nirvana in mijn kamer hangen...
 
Hoogtepunt van de grunge lag in de eerste helft van de jaren '90, dus Kid_C was er vroeg bij.
Daarnaast is de "grungehype" ook nooit echt in België gebeurd volgens mij. Er is een reden dat de meeste mensen hoogstens 2 of 3 Grunge bands kunnen opnoemen.
 
Idd, net zoals veel "underground" fenomenen is het pas echt groot geworden toen grunge-invloeden ook in de mainstream aan bod kwamen. Daarvoor was het een eerder lokaal fenomeen (the Seattle scene, en het noordwesten van de VS). En daar is Nevermind voor een heel groot deel verantwoordelijk voor...
 
Ik ben zelf van 82, en heb er toch wat van meegekregen (houthakkershemd, scheuren in de jeans, versleten all-stars, gebreide trui etc...). Ik had ook van die vlaggen van Kurt Cobain en Nirvana in mijn kamer hangen...
ik ben ook van 82, en heb vooral de kleding stijl meegekregen en aangehouden tot mijn dertigste ofzo. Maar de muziek zelf, was voor mij toch pas veel later, zo rond 2000, toen ik zelf ook dacht rockster te kunnen worden.
 
De eerste keer dat ik Nirvana hoorde, was ik trouwens een jaar of 10 - 11, in de bus op schoolreis had een klasgenootje een cassette met Nevermind mee en dan zaten we elk met een oortje te luisteren met de walkman :love:.
 
Ik ben van 74 en was 'aanwezig' op hun optreden in gent , ik denk dat het 91 of 92 was.
Maar ik heb dat toen ook maar half gezien, ik zweefde die periode nogal verdwaald rond tussen 2 extremen voor die tijd, nl de belgische house scene/mega dancings en de grunge/new wave :) En ik weet dan we toen nog vroeger vertrokken zijn om naar een dancing te rijden :ROFLMAO:

Edit: '91 dus, zie net dat het optreden zelfs gefilmd is en op youtube staat :)
 
Terug
Bovenaan