PO Cowboys blijft toch the gift that keeps on giving he 😅

Rams waren zeker ok maar hun defense is toch niet het niveau van een PO team. De run werd niet gestopt, enorm veel YAC door gemiste tackles,...
In elk geval wel trots op mijn team aangezien ik iedereen die ze in de PO's voorspelde in het begin vh seizoen gek verklaard zou hebben.
En blij voor de Lions!

Texans waren bij momenten heel goed ook. Chiefs vond ik eigenlijk helemaal niet wauw maar dat zeg ik al heel het seizoen en toch blijven ze winnen dus die gaan er toch weer niet ver af zijn vrees ik.
 
Packers kunnen volgens mij iedereen een pak rammel geven momenteel, Jones valt niet af te stoppen..
True.
Die zitten ook gewoon in de juiste flow he... Niks moet, alles mag en iedereen amuseert zich.
Als die volgend weekend zo presteren op offense wil ik het ook nog wel zien tegen de Niners... Die Shanahan offense is een machine als ze voorstaan, als ze moeten achtervolgen is dat heel wat minder.
 
LaFleur is nu ook niet gebonden aan dieje Rodgers zever he, ik denk dat dieje de vorige jaren ook niet 100% kon doen wat hij wou doen.
Het feit dat het allemaal jonge WR’s zijn en er ook niet echt een WR1 in zit die getarget moet worden maakt het ook moeilijker voor defenses. Het kan iedereen zijn op elk moment.
De qboys waren gewoon zeer zwak, maar de Packers ook heel goed.

De Niners zal wel een ander paar mouwen zijn 😅 maar als ze dat winnen aie ik ze de SB winnen ook.
 
Het feit dat het allemaal jonge WR’s zijn en er ook niet echt een WR1 in zit die getarget moet worden maakt het ook moeilijker voor defenses. Het kan iedereen zijn op elk moment.
Het was enorm onvoorspelbaar idd. Blijkbaar kon je zelfs niet zien of het pass of run ging zijn. Ik schatte Quinn eerlijk gezegd wel hoger in qua DC maar het kan zijn dat het echt zo goed uitgevoerd werd dat het niet te zien was.
De qboys waren gewoon zeer zwak, maar de Packers ook heel goed.
Het helpt idd wel als u QB een perfecte rating heeft.

Benieuwd of Siriani zal vliegen met zijn felle bek trouwens. Als er iets duidelijk is gemaakt aan de Eagles hun seizoen is dat het vorig jaar aan de coordinators lag en niet aan de HC. En ook wel dat zowel DC als OC dit seizoen minder sterk zijn dan Steichen en Gannon.
Soit, ik ben blij voor Baker :)
 
Ik geef toe, ik ben zo een salonsupporter die pas vanaf de play-offs begint te volgen, regular season zie ik zelden een (volledige) wedstrijd.

Heb van de vorige ronde wel enkel Buccaneers - Lions en Bills - Chiefs gezien.

Denken jullie dat de Lions echt kans maken om NFC champions te worden? De 49ers hebben het klaarblijkelijk wel lastig gehad met de Packers? Nochtans vond ik de Lions niet zo heel sterk tegen Tampa Bay, ik vond het niveau in Bills - Chiefs toch een stukje hoger. Paar fantastische catches gezien in die wedstrijd en het heeft heel lang geduurd tegen dat er een turnover én een sack was (ik dacht uiteindelijk zelfs maar 1 sack op Mahomes in de ganse wedstrijd en de eerste turnover was dan nog een touchback).

Maar in de Superbowl zal er vermoedelijk weinig te doen zijn tegen de Ravens, Ravens - Chiefs zal nog spannend zijn wellicht maar zullen 49ers of Lions veel kunnen doen tegen hen?
 
Die Bills-Chiefs matchup is toch het hoogste niveau in de sport momenteel. Ik denk dat de chiefs zondag ook gewoon in Baltimore gaan winnen.
 
Die Bills-Chiefs matchup is toch het hoogste niveau in de sport momenteel. Ik denk dat de chiefs zondag ook gewoon in Baltimore gaan winnen.
Awel, en het was de wedstrijd die me het minste gepakt heeft van het hele weekend... misschien op een verkeerd moment gekeken, dat kan ook uitmaken. Maar het voelde niet zo nipt als iedereen wel aangeeft, vond ik. Ik had de hele tijd het gevoel dat de Bills een "valse" contender waren, alsof het niet écht aan het lukken en elk moment het in elkaar kon storten. Maar goed, de Bills voelen voor mij wel vaker alsof het niet volgens plan gaat, en Allen het dan maar alleen moet oplossen. En "voelen" ligt gewoon aan mij natuurlijk :D

Wel opmerkelijk dat de Shanahan-busting Ravens door gaan met 2 van de 4 beste linebackers van de NFL (Roquan en Queen) . En Shanahan zelf ook met de andere twee (Greenlaw en Warner). Voor de Lions heeft Barnes een cruciale rol gespeeld. Fijn om te zien dat de rol weer helemaal opgewaardeerd is geraakt na een paar jaren waarin die echt wel meer op de achtergrond gedrukt worden. Ik denk dat dat de manier is om Shanahan te kloppen, trouwens. En dan zie ik de LB's van de Chiefs... Dat wordt een kluif in de Super Bowl als het zover komt :eek:
 
Awel, en het was de wedstrijd die me het minste gepakt heeft van het hele weekend... misschien op een verkeerd moment gekeken, dat kan ook uitmaken. Maar het voelde niet zo nipt als iedereen wel aangeeft, vond ik. Ik had de hele tijd het gevoel dat de Bills een "valse" contender waren, alsof het niet écht aan het lukken en elk moment het in elkaar kon storten. Maar goed, de Bills voelen voor mij wel vaker alsof het niet volgens plan gaat, en Allen het dan maar alleen moet oplossen. En "voelen" ligt gewoon aan mij natuurlijk :D

Bwah, ik vond het toch de betere partij van de laatste 2. Paar hele close calls (touchdown of net niet), paar heel knappe en krappe catches, denken dat het over was na die mislukte 4th down van de Bills, dan die touchback waardoor het toch weer plots alle kanten uitkon, de Bills komen dan nog in fieldgoal range dus je denkt dat ze net gelijk gaan komen en dan wordt die gemist,... toch redelijk wat drama en spanning.

Ik heb zoals gezegd het regular season niet echt gevolgd, zijn de Chiefs en de Ravens echt aan elkaar gewaagd denken jullie?

Overigens eens een noob vraagje, bij een kick-off die in de endzone van een tegenstander terechtkomt, zie je vaak de spelers van de ploeg die de kick-off neemt toch nog op volle snelheid doorlopen. Waarom doen ze dit?
 
Laatst bewerkt:
Bwah, ik vond het toch de betere partij van de laatste 2. Paar hele close calls (touchdown of net niet), paar heel knappe en krappe catches, denken dat het over was na die mislukte 4th down van de Bills, dan die touchback waardoor het toch weer plots alle kanten uitkon, de Bills komen dan nog in fielgoal range dus je denkt dat ze net gelijk gaan komen en dan wordt die gemist,... toch redelijk wat drama en spanning.

Ik heb zoals gezegd het regular season niet echt gevolgd, zijn de Chiefs en de Ravens echt aan elkaar gewaagd denken jullie?

Overigens eens een noob vraagje, bij een kick-off die in de endzone van een tegenstander terechtkomt, zie je vaak de spelers van de ploeg die de kick-off neemt toch nog op volle snelheid doorlopen. Waarom doen ze dit?
ALs je alleen naar het regular season kijkt, zijn de Ravens volgens mij absoluut de betere. Maar blijkbaar telt het regular season niet zo, want ineens kunnen de Chiefs toch wel wat :D Ik vind het onmogelijk te voorspellen, eigenlijk. Ik denk eigenlijk dat de Ravens D vooral afgesteld is op Shanahan-offenses, en dat ze daardoor misschien meer moeite gaan hebben met Mahomes dan met de 9'ers.

En die touchback doordat de bal door de endzone gaat is echt de slechtste regel in football :D

En bedoel je dat het kicking team blijft doorlopen nadat het toch al een touchback is? Denk dat dat vooral is omdat je pas laat weet waar de bal eigenlijk is en wat je wel of niet hoort te doen, en je dan toch snel van het veld af moet. Sommige spelers komen ook alleen dan in actie, dus ff sprintje trekken om de spieren te voelen.
 
Awel, en het was de wedstrijd die me het minste gepakt heeft van het hele weekend... misschien op een verkeerd moment gekeken, dat kan ook uitmaken. Maar het voelde niet zo nipt als iedereen wel aangeeft, vond ik. Ik had de hele tijd het gevoel dat de Bills een "valse" contender waren, alsof het niet écht aan het lukken en elk moment het in elkaar kon storten. Maar goed, de Bills voelen voor mij wel vaker alsof het niet volgens plan gaat, en Allen het dan maar alleen moet oplossen. En "voelen" ligt gewoon aan mij natuurlijk :D
Ik had daar ook nooit het gevoel dat de Bills kans maakten tbh. De Chiefs defense is zo waanzinnig sterk dit jaar... Eens ze Cook konden stoppen was het over and out voor de Bills want Allen en Diggs vinden elkaar al een tijd niet meer zo goed en de rest vd receiving core vd Bills is mediocre (als komt Shakir wel meer en meer piepen)
Iedereen ligt nu ook te bashen op de kicker maar laat ons eerlijk zijn:
- Diggs moet die bal vangen en een TD scoren
- bij gelijke stand de bal aan Mahomes geven met nog 2 min op de klok? Alsof de match dan al gespeeld is...
Wel opmerkelijk dat de Shanahan-busting Ravens door gaan met 2 van de 4 beste linebackers van de NFL (Roquan en Queen) . En Shanahan zelf ook met de andere twee (Greenlaw en Warner). Voor de Lions heeft Barnes een cruciale rol gespeeld. Fijn om te zien dat de rol weer helemaal opgewaardeerd is geraakt na een paar jaren waarin die echt wel meer op de achtergrond gedrukt worden. Ik denk dat dat de manier is om Shanahan te kloppen, trouwens. En dan zie ik de LB's van de Chiefs... Dat wordt een kluif in de Super Bowl als het zover komt :eek:
Ravens zijn in elk geval nog niet gewonnen van de Chiefs en eerlijk gezegd geef ik de Lions (met Goff op het niveau van dit weekend) meer kans dan de Niners tegen zowel Chiefs als Ravens eigenlijk. Die 2 teams hebben idd de defense om een Shanahan offense op te vreten. De Lions offense lijkt me wapens te bezitten waar die defenses harder van gaan zweten. Natuurlijk moeten de Lions wel eerst nog CMC kunnen stoppen, dat is wel een ander kaliber dan Rachaad White...

Soit, mijn gunfactor is vol voor de Lions maar ik ben van geen enkele voorspelling nog enigzins zeker, het kan in beide matchen alle kanten uit.
 
Ik vind dat de Chiefs evengoed frauds waren in het reguliere seizoen dan de Bills. Die drop van Diggs is echt te pijnlijk.

Maar qua energie snap ik niet dat je het de minste match kan vinden, het begint al na 3 of 4 plays met die "lateral".

Allen en Mahomes zijn gewoon 2 geniale QB's, zoals Mahomes zijn dubbele pumpfake.

Fumble in de endzone is echt een goede regel imo, je moet het bekijken alsof de endzone van de verdedigende ploeg de bal opeet van de aanvallers.
 
Ik vind dat de Chiefs evengoed frauds waren in het reguliere seizoen dan de Bills.
Die defense moet elke week naar de kine omdat ze heel die ploeg dragen, klopt.
Daarom dat ik eigenlijk ook richting McDermot wil kijken deze match: dubbele cover/spy op Kelce en alle druk komt bij de MVS'en en Hardmanns van de wereld... 9 vd 10 wordt het dan weer een dropped passes festijn. Maar nu kreeg Travis daar weer een pass of 5 waar hij eerst nog de krant kon lezen voor hij die bal moest vangen. Onbegrijpelijk eigenlijk. Tis een goeie route runner en het is geen cadeau om hem te coveren maar zo wide open, terwijl zeker niet elke pass vanuit een scramble kwam?
Die drop van Diggs is echt te pijnlijk.
Zeker als je al weken ligt te roepen naar iedereen die het wil horen dat je te weinig passes krijgt. Die diva zal ondertussen wel al een trade gevraagd hebben.
Maar qua energie snap ik niet dat je het de minste match kan vinden, het begint al na 3 of 4 plays met die "lateral".
Allen en Mahomes zijn gewoon 2 geniale QB's, zoals Mahomes zijn dubbele pumpfake.
Qua energie wel, al was het al alleen door Jason Kelce 😅
Maar er zat imo te weinig spanning in. Ik heb nooit het gevoel gehad dat de Bills erop en erover zouden gaan na die, vreselijke, fake punt.
Idem bij Texans - Ravens trouwens. Je zag Baltimore gewoon afwachten tot de veer ging breken bij de Texans.
De andere 2 matchen hadden bij momenten misschien minder hoogstaand football, daar zat meer spanning in.
Fumble in de endzone is echt een goede regel imo, je moet het bekijken alsof de endzone van de verdedigende ploeg de bal opeet van de aanvallers.
Yes! De aanval krijgt al genoeg mee.
 
Ergens snap ik dat wel hoor... Het is het eerste seizoen in jaren dat hij blessurevrij blijft, je moest er een 1st rounder voor opgeven (dacht ik toch?) en hij wou veel geld he. Een fitte Lamar is dat geld ook waard trouwens maar op dat vlak heeft hij nu eenmaal zijn verleden (en zijn speelstijl) niet mee dus ik begrijp de argwaan wel van andere teams.
2 first rounders, maar zelfs dan nog. Draftpicks zijn totaal geen zekerheid, en een QB met een MVP, daar lopen er dus maar 3 van rond in de NFL vandaag. Dan zou ik daar toch liever draftpicks aan spenderen dan zoals Carolina hetzelfde (eigenlijk was het zelfs meer) weggeven voor in het beste geval een berekende gok. Of een Atlanta bvb dat wel bereid was om zoveel draftkapitaal te spenderen voor Deshaun Watson (daar lijken ze dan wel ontsnapt te zijn), maar niet voor een MVP. Blessuregevoeligheid is een risico dat ik er dan wel bij zou nemen.
En ge ziet het nu met Belichik gewoon weer, het is alsof veel van die teams er allemaal van overtuigd zijn dat ze het warme water opnieuw moeten uitvinden. Hoe kunt ge nu Atlanta zijnde ne coach met 6 Superbowls laten schieten als ge de kans hebt om die binnen te halen? Die kan elke defense min of meer valabel maken, ge hebt op offense een paar hele goeie rondlopen die niks kosten want nog op rookie deals dus je cap is onder controle, ga gewoon achter Kirk Cousins aan en pak Belichik en ge wint op z'n minst die division op je ene been. Nu zitten ze daar met een nieuwe HC die toch niet het beste track record heeft, picken ze niet hoog genoeg voor een difference maker op QB en tegen dat ze dat beseft en rechtgetrokken hebben gaan ze hun goeie rookies ofwel moeten betalen ofwel laten gaan.
 
Zag je van ver aankomen, die laatste pick in triple coverage was echt niet normaal. Die vraagt zelf om de pass en Lamar werpt die gewoon.

Ook gewoon die frustraties bij de Ravens, waar was dat voor nodig.
 
Ravens niet normaal slecht man, wtf is dat eigenlijk met ploegen die tegen de chiefs spelen en opeens ontstellend zwak voor de dag komen.
 
Let’s go Chiefs! Heel het jaar zitten afgeven, one and done gezever. Never bet against Mahomes and Kelce. Maar nog meer, die Chiefs defense is echt niet gewoon. Sneed en McDuffie beste corners in de hele league. Spags een van de beste DC’s ooit. Twee ‘down years’, I’ll take it!
 
Het verschil tussen Lamar en Purdy vandaag was raar, de ene is echt een running QB maar had precies schrik van de hit elke keer hij het op een lopen moest zetten, de andere is een pocket passer/game manager maar gaat er vol voor en duikt een paar keer head first om er elke yard uit te halen.
Defensive gameplan van de Ravens toch ook niet je dat, ge houdt Pacheco dan wel op minder dan 3 yards per carry maar er lopen bij de Chiefs op offense dan nog 2 wapens rond die je moet coveren in de passing game, als ze je met de andere WR of TE verslaan dan is dat maar zo, maar Rice en dan vooral Kelce die stonden schijnbaar elke keer wide open.
 
Terug
Bovenaan