Eigenlijk wel straf wat de Eagles hier presteren, voor mij is de echte MVP van de Eagles ook gewoon Howie Roseman. Roseman is voor mij (en blijkbaar velen) de beste GM in de League. Het talent dat de Eagles hebben in vergelijking met de rest van de league; de beste OL, DL, Secondary & RB. Daarnaast nog een dodelijk WR duo in Brown & Smith en hebben blijkbaar nog steeds 18m projected cap space volgend seizoen.
Voor mij is Hurts eigenlijk ook "maar" een top 10 QB, een beetje zoals bij Big Dick Nick indertijd zijn ze er weer in geslaagd een ring te winnen met een above average QB. Je moet er natuurlijk bij de Eagles weer bij vermelden dat zij in hetzelfde boot zitten als de Chiefs en daar een coordinator (Stoutland ) rondlopen hebben die absolute wereldtop is en geen ambities heeft op hogerop te gaan.
Ik heb 'm nog eens herbekeken, deze SB. En voor mij is de MVP dan weer Fangio

Ik vind het formidabel hoe hij zijn wil heeft kunnen opleggen aan de Chiefs. Deze defense is dan misschien specifiek een McVay-breker, het is toch echt ook een Mahomes-breker bij uitstek.
Ik vind het wel stuitend dat er zo veel slechte analyses worden gemaakt! Niet dat ik het zo goed zie allemaal, maar wat ik achteraf hoor, is toch echt gewoon fout:
- Mahomes stond bij elke snap direct onder druk: Niet waar, het was nooit direct. En dat was net het mooie! Ze gingen niet voor de sack, ze hebben nooit geblitzt. Elke speler ging voor een pressure, maar ook om contain te houden. Doe dat maar eens met supersterren die hun stats willen boosten, dat gaat niet. Daarvoor is dit team ideaal: geen giga-namen, maar wel toptalent (dat misschien binnenkort wel voor die stats gaat spelen, Carter, Sweat)
- De Chiefs hebben zichzelf in de voet geschoten: Altijd bij een dominante defensive performance van de ene partij, wordt éérst naar het falen van de offense van de andere gekeken. Ik vind het vreselijk

Dit was duidelijk geen falende offense zoals de Jets of de Raiders heel lang waren. Dat was onvermogen. Dit was gewoon opbotsen tegen je grootste probleem.
- Reid heeft te weinig adjustments gemaakt in de helft: Daar kan ik nog een béétje in meegaan... maar als je erover nadenkt, was de enige mogelijke adjustment een betere Offensive Line zetten. Ja, meer blockers steken en meer underneath. Maar als je dat doet, speel je in de sterkte van de Def, dus je moet laten developpen. En net dat ging niet.
Wat ik deze keer fenomenaal vind, is dat ik 'm wel had zien aankomen! Iedereen lacht altijd met mijn Pythagorean Wins, hè... Dan vergelijk je hoeveel je gewonnen hebt (15-2 voor de Chiefs) met hoeveel je had
horen te winnen gezien je points for-points against.
De Eagles zaten op 1,6. Dus 1 à 2 wedstrijden meer gewonnen dan ze hadden moeten winnen. Dat is aan de hoge kant, en dus zeker geen lock om beter te presteren. Maar de Chiefs

De Chiefs zaten op 4,8. 5 wins meer dan ze eigenlijk hadden moeten hebben, waarmee ze niet eens aan de play-offs zouden kunnen meedoen. En dat had iedereen wel gezien, maar we hadden wel allemaal verwacht dat ze het beter gingen doen in de play-offs. En dat was ook zo. Maar dit is het grootste verschil ooit gemeten tussen effectieve record en 'verdiende' record. Het is dus niet helemaal nietszeggend