NFL 2024-2025

Jeanty is een fenomeen maar een RB zo hoog draften zie ik toch ook niet gebeuren eerlijk gezegd. Al zie ik Jerry wel in staat om die op te pikken in de 1e ronde. Travis Hunter, de CB dan, is ook wel top 5 materiaal idd... Zelfs al komt hij van coach Prime.

Giants zullen toch top 5 draften denk ik. Samen met Panthers, Titans en waarschijnlijk Jets. Had Watson fit gebleven had ik hier Browns nog gezet ook. Nu kan het nog alle kanten op want er zijn wel een aantal teams in vrije val (looking at you Saints!) al ligt het bij sommigen puur aan blessures waardoor die binnen enkele weken er terug kunnen staan (kijk maar naar mijn Rams)

Als Ward zijn draftstock nog wat zakt, al is hij wel de enige QB die echt goed is deze class dus die zijn stock gaat enkel stijgen tenzij hij écht begint te sucken, kan hij misschien naar NY gaan maar anders is hij idd voor de Panthers.
Giants zouden dan beter investeren in de O-line, zorgen dat Lawrence zeker blijft en volgend jaar vol voor Manning gaan. Het voordeel aan Jones is natuurlijk dat je heel u ploeg kan versterken en dat je toch gaat blijven verliezen 😅

Mocht ik de Cowboys zijn ik zou niet eens twijfelen over Jeanty al zou ik eerlijk gezegd verbaasd zijn mocht Jeanty de 11de pick halen. Voor mij staat die op hetzelfde niveau als Robinson & Barkley

IMG_7612.jpeg

Alweer 1…

Nico Collins zou wel terugkomen dus op zich is het qua timing nog ok.
Maar ik heb wel de indruk dat het dit seizoen heel erg is qua blessures. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het gewoon allemaal playmakers zijn dit jaar waardoor het meer opvalt.

Oké, ik ben verliefd. Op Derrick Henry, op de Ravens front office, op de coach... Echt fantastisch :D Die MNF was voor mij al de wedstrijd van het jaar, eigenlijk. Chargers zijn een heel leuk team uit de jaren 2000, maar de Ravens :love:

In de offseason hebben de Ravens alles op alles gezet om Henry te halen, wat toen niet zonder twijfels was. Want welke RB heeft al meer voor de kiezen gekregen dan hij? Maar heel hun schema is er duidelijk rond opgebouwd, en alle soorten runs voeren ze perfect uit. Daar de counter van Lamar bij met z'n deep threat én zijn running ability, maken het wel bijna onverdedigbaar. Oké, hij is te kloppen in de mid passing game. Maar waarom moet hij? Safeties naar voor voor hem? Dan loopt Henry ze omver. Linebackers naar de lijn? Dan loopt hij ze voorbij. Alleen een perfect gecontroleerde contain werkt, en dan moeten je corners elke keer opnieuw zweten.

Maar het onvoorstelbaarste vind ik Henry zelf. Het is een prachtschema en echt jaloersmakend als je ziet hoe die front office telkens weer all-in durft te gaan op het idee van de coach. Die trouwens in de preseason al gezegd had wat zijn doel was. Ik durf te zeggen dat Henry de beste running back is die ik ooit gezien heb. Op MNF tackelt een defender hem, en Henry sleurt hem letterlijk nog 10 yards mee. Te groot om alleen neer te halen, valt al-tijd vooruit en bijna zo afwachtend als LeVion Bell in zijn beste jaren. Met dat verschil dat eens hij aan de linebackers voorbij is, hij ook nog eens sneller is dan iedereen. Of verkoopt hij je een stiff arm. Hij steekt een tweede cartouche af zodra hij aan dat level komt, dat zie je. Zo'n visie :D

En de defense van de Ravens is opnieuw Derrick Henry. Ook deze wedstrijd weer. 3 downs voor een first down en dan klok blijft lopen. Weer 3 downs, niemand houdt hem tegen voor die paar yards, afgewisseld met een passje, en weer 3 yards. Ik vraag me af of dit een heel seizoen houdt, maar ik heb met zo. veel. plezier naar hem gekeken.

Henry is eigenhandig Lamar aan zijn 2e MVP op rij aan het helpen idd.
Daar sta je dan als Josh Allen, nu al quasi zeker van divisiewinst met de hele fucking franchise op u rug of als Jared Goff met, tot 2 weken geleden ofzo, letterlijk meer TD's dan incomplete passes 😅

En om dan te bedenken dat Henry niet eens OPOY gaat winnen zoals Saquon nu bezig is.

Trouwens niet perse NFL gerelateerd, maar vannacht misschien wel de college game van het jaar: Georgia tegen Georgia Tech.
. Met in een bijrol misschien wel de Belg die momenteel de meeste kansen om in de NFL te geraken: #32 Sylvain Yondjouen, DE van Georgia Tech en ex Brussel Black Angel als ik mij niet vergis.

Henry is eigenhandig Lamar aan zijn 2e MVP op rij aan het helpen idd.
Daar sta je dan als Josh Allen
This aged well...
Allez niks mis met Lamar hoor maar zoals Allen de afgelopen weken loopt te spelen kan het toch echt niemand anders meer zijn? Mooie pre-SB trouwens, als je geen fan bent van defensive football 😅

Grappig weetje na Bills - Lions: Detroit heeft dit seizoen een match gewonnen waarin Goff 5 INT's gooide en eentje verloren waarin hij 5 TD's maakte. Any Giving Sunday inderdaad.

Voor de rest wel een saai seizoen qua PO spanning. Op de NFC West, waar niemand precies naar die PO's wilt, na ligt alles al een week of 2 quasi vast. Ik verwacht dat TB het wel afmaakt, ik hoop dat de Rams het ook volhouden en zie als verrassing misschien enkel nog de Chargers die eruit donderen. Die zijn heel laat begonnen aan hun jaarlijkse karrevracht aan blessures waardoor ze misschien nog kunnen vastklampen aan die 7th seed maar ik zou er niet van verschieten als de Dolphins nog een laatste stuiptrekking krijgen en die plek nog stelen.

Er gaan wel wat mooie matchkes volgen in de playoffs in de wildcard Round
Chargers @ Ravens
Steelers @ Texans
Packers @ Eagles

Ik zie het nog wel een NFC north Championship worden. Als de packers voorbij de eagles geraken is dat 100% zeker het geval 😎

Er gaan wel wat mooie matchkes volgen in de playoffs in de wildcard Round
Chargers @ Ravens
Steelers @ Texans
Packers @ Eagles

Ik zie het nog wel een NFC north Championship worden. Als de packers voorbij de eagles geraken is dat 100% zeker het geval 😎

Chargers tegen de Ravens, Harbaugh bowl! 2 absolute topcoaches imo dus wordt zeker een toffe match, al vrees ik dat de Ravens toch een veel beter team zijn. Ik heb voorlopig enkel volledige Texans games gekeken dit seizoen en de Ravens waren by far wel het beste team dat ik al gezien heb (in een paar jaar zelf). Lamar & Henry zijn absoluut elite en verschrikkelijk om tegen te spelen.

Het is al bij al wel een mooi seizoen geweest voor de NFL denk ik. Er zullen serieus wat franchises gelukkig de offseason in gaan met enkele positieve verassingen. De mooiste verassing dit seizoen is voor mij toch echt wel de wederopstanding van Bryce Young. Van first overall naar een echt dramatisch eerste seizoen, naar weer een dramatische start van het seizoen, gebenched voor dien rosse, mentaal volledig gebroken en dan toch u zelf erin knokken en match per match groeien als QB naar een paar echt goeie drives & matches, grote chapeau. De Panthers zitten hopelijk goed voor enkele jaren. Maar ook de Commanders hebben hun franchise QB gevonden in Daniels die OROY zal krijgen (ookal vind ik persoonlijk dat Browers die meer verdient, die is in zijn eerste seizoen in de NFL al een all pro). Drake Maye heeft ook mooie dingen laten zien met een op papier toch echt wel dramatisch team, ik ken weinig teams die zo'n gebrek aan talent hebben als de huidige Patriots. Hopelijk kan die de Patriots weer tot leven wekken na enkele slechte jaren. De Bears, daar zie ik het ook nog wel goed komen als die eindelijk hun volledige coaching staff vervangen en er in slagen competente mensen (Ik zou de OC van de Lions gewoon een blanco cheque geven, tbh) te vinden die voor langer dan een paar maand met Williams kunnen samenwerken. Penix vond ik eerlijk gezegd ook echt goed spelen voor de Falcons, daar is dan zo hard mee gelachen tijdens de draft maar ik zie het daar echt nog goed komen. Gisteren het laatste kwartier van de Falcons tegen de Commanders gezien, was echt niet slecht. Vorige draft was een topjaar voor QBs (voorlopig).

Maar voor mij is de allergrootste verrassing van het seizoen toch de Vikings hoor. Vikings is voor mij toch wel de verrassing van het seizoen en het enige team dat ik niet verwacht had in de playoffs. Dat is wel zo'n franchise die het eigenlijk altijd goed doen (zoals een beetje de Steelers) maar om zo'n sterke divisie 15-2 of 14-3 te gaan met Sam Darnold als QB is echt wel wow, maar ook gewoon de verdienste van Darnold die zichzelf serieus wat miljoenen verdient heeft dit seizoen, de vraag is of de Vikings verder gaan met Darnold of het risico durven nemen met JJ. Ik vraag mij of hoeveel ambitie Flores nog heeft om zich te bewijzen als headcoach want als ze die kunnen overtuigen om nog enkele jaren DC te zijn dan is voor mij de Vikings hun coaching staff op hetzelfde niveau als de Chiefs.

Ik denk/hoop op een Ravens vs Lions superbowl. Daniels OROY, DeJean DROY, Jackson MVP. Al mag wat Joe Burrow met een shitty Bengals team doet ook echt wel geprezen worden.

Laatst bewerkt:
Darnold comeback player of the century.
Compleet gestoord ook dat je met 14 wins u division niet gaat winnen als Vikings of Lions zijnde.

Iedereen hoopt op een Bills/Ravens vs Lions SB en we gaan zo hard Chiefs-Eagles krijgen he 😅

Voor mij MVP: Lamar, maar omdat hij die vorig jaar kreeg en Allen hem toen ook verdiende zal het nu wel omgedraaid worden. Geen schande ook om Josh die trofee te geven dit jaar. Die speelt lights out en ik vind persoonlijk de Ravens een veel beter team dan de Bills dus Allen is mss meer "valuable" dan Lamar. En als we de definitie letterlijk nemen moet je hem trouwens àltijd aan Penei Sewell geven :)
Ik volg u trouwens ivm Burrow.

OROY zal wel Daniels zijn want dat is een QB maar Bowers en Nabers staan imo een stapje hoger.

DROY is toch eerder Mitchell dan Dejean? Allez en aangezien er daar eerder naar EDGE gekeken worden dan naar CB zal het wel Verse worden. Die heeft wel een heel sterk seizoen gespeeld. Heel de Rams DL eigenlijk, wat toch lichtjes onverwacht was na het pensioen van Donald. Jammer dat de secondary geen ene ruk waard is of we hadden effenaf nog een rol van betekenis gehad in de PO's.

Vorige week waren de beste wedstrijden van het seizoen. En deze week waren ze eigenlijk zeker even goed!
Natuurlijk zoals bijna iedereen, had ik liever een ander team in de SB gehad. Voor mij vooral in de NFC dan. Maar zodra ze begonnen te spelen, wist ik dat het niet voor Washington zou zijn. Die moesten opportunistischer zijn, en voor hen moesten de Eagles ook wat roekelozer zijn.

Dat is meteen de reden waarom veel mensen andere teams wilden, denk ik. De Chiefs en de Eagles zijn superteams, en de Bills kun je daar ook bij meerekenen, maar alle drie worden die door de andere defenses al een paar jaar verplicht om saai te spelen. En zo winnen ze ook, dus goed dat ze het kunnen. Maar het blijft wel saai :D Vooral Bills en Chiefs, die maken elkaar wel saai, hè... Zeker de big play niet toestaan, en zie maar wat ze dan nog kunnen. Slim, maar niet het leukste. Washington, de Lions en zelfs de Ravens zijn dan veel leuker met dat boom-or-bust.

Na de wildcard dacht ik hier nog ff te komen, maar dat is me totaal ontglipt. Ik vind dat Love daar wel door de mand is gevallen. Ik vond hem heel slecht eigenlijk, en vind het raar dat niemand daar iets van zegt? Vooral een paar ongelofelijke ziekenhuisballen die je als QB echt niet mag gooien, de mogelijke concussion van je WR is dan wel jouw schuld... Oké, ze waren nooit bestand tegen de Eagles, maar ik vond het echt niet goed, in die mate dat ik me vragen zou beginnen stellen als ik de Packers was.

Kijk wel uit naar de SB. Wordt het een 3-peat of nog eens voor de Eagles die hem eigenlijk ook wel eens verdienen met Hurts. Want ik schrok er wel van dat dat al geleden was van het seizoen van 2018! Ik ga nog even denken voor wie ik moet supporteren :D Bij andere teams was het duidelijjker geweest...

Ik ga alvast supporteren voor de Eagles. Ik ben eerlijk gezegd echt een Chiefs hater geworden het voorbije seizoen. Hoe die keer op keer geholpen worden door 'questionable' calls van de refs gisteren ook weeral (Worthy zijn catch die geen catch was, die afgekeurde first down van de Bills) en eigenlijk is dit al begonnen in de reguliere competitie. Het begint toch allemaal heel scripted aan te voelen. Het ziet er ook niet echt naar uit dat er heel snel verandering in zal komen. Alle stukjes zijn er om nog 10 jaar door te gaan op deze manier, of Reid moet al een hartaanval krijgen ofzo...

Hoe dan ook denk ik dat de Eagles absoluut kans maken om nog eens de SB te winnen, Chiefs zijn toch te pakken tegen de run en laat dat net hetgene zijn dat de Eagles beter kunnen dan wie dan ook. Barkley speelt ook gewoon op een niveau dat ik nog nooit gezien heb, eigenlijk zou die gewoon MVP moeten krijgen. Mocht ik de Bills owner zijn, ik zou Spagnuolo gewoon een blank cheque schrijven als HC. 😂

Ik ga alvast supporteren voor de Eagles. Ik ben eerlijk gezegd echt een Chiefs hater geworden het voorbije seizoen. Hoe die keer op keer geholpen worden door 'questionable' calls van de refs gisteren ook weeral (Worthy zijn catch die geen catch was, die afgekeurde first down van de Bills) en eigenlijk is dit al begonnen in de reguliere competitie. Het begint toch allemaal heel scripted aan te voelen. Het ziet er ook niet echt naar uit dat er heel snel verandering in zal komen. Alle stukjes zijn er om nog 10 jaar door te gaan op deze manier, of Reid moet al een hartaanval krijgen ofzo...

Hoe dan ook denk ik dat de Eagles absoluut kans maken om nog eens de SB te winnen, Chiefs zijn toch te pakken tegen de run en laat dat net hetgene zijn dat de Eagles beter kunnen dan wie dan ook. Barkley speelt ook gewoon op een niveau dat ik nog nooit gezien heb, eigenlijk zou die gewoon MVP moeten krijgen. Mocht ik de Bills owner zijn, ik zou Spagnuolo gewoon een blank cheque schrijven als HC. 😂
Awel, ik denk dat ik voor de Chiefs supporter, gewoon omdat ik zo hard niks geloof van die ‘Chiefs worden bevoordeeld’-narrative. Daar is echt niks van aan :D

Ik geloof daar ook eigenlijk ook niets van, maar ben wel kwaad nu ik die match gezien heb. Het begint al bij de halve interception/catch waar de bal gewoon de grond raakt. Die 4th down niet als 1st down maakt het gewoon af, als de bills daar gewoon doorgaan op hun momentum wil ik het nog wel eens zien

Ik had dus niet door dat Bills - Chiefs zondagavond meteen na Commanders - Eagles was. Ik heb die laatste gevolgd tot ergens de helft van het laatste kwart en ben dan gaan slapen, denkende dat ik maandagavond naar de Bills - Chiefs kon kijken, overal stond dat die op 27/01 was. Toen ik maandagochtend de einduitslag wou checken van Commanders - Eagels zag ik ook meteen die van de andere final. Bummer toch wel. :frown:

Awel, ik denk dat ik voor de Chiefs supporter, gewoon omdat ik zo hard niks geloof van die ‘Chiefs worden bevoordeeld’-narrative. Daar is echt niks van aan :D
Ik geloof ook niet dat dat bewust/afgesproken werk is. Maar ge kunt wel niet ontkennen dat de chiefs op dat vlak ook wel echt super bevoordeeld zijn geweest in hun games. En het feit dat ze van al hun wins maar 4 matchen met meer dan 7 punten verschil winnen helpt daar natuurlijk niet bij, want dan hadden die dubieuze calls natuurlijk de uitkomst in de andere richting kunnen duwen. Ik denk dat dat hetgeen is wat de meeste mensen zo stoort.

Het enige waar ik mij ECHT aan stoor zijn die flops van Mahomes. Mannekes lief, hoe dieje mens fouten uitlokt is gewoonweg degoutant.

Ik ga kijken maar supporter voor geen enkel ploeg 😂

Terug
Bovenaan