Ravens verliezen van zichzelf, hebben zich van bij de warm up laten uitdagen en zijn er met 2 voeten ingelopen.

Zeer opvallend en meer en meer storend vind ik is het iq van de gemiddelde NFL speler. Het draait allemaal om wat ze de volgende play kunnen doen. Een corner mag 3 kwart lang op elke play geburnt worden en bij 1 pass deflection komt er een celebration waarvoor ik beschaamd zou zijn 😂

Flowers kan mee in dat rijtje na gisteren.. Geen discipline, het draait om hem zelf niet het team.

Lions, waar is dat verkeerd gegaan? Bij de rust dacht ik bij mezelf, op deze manier is Purdy halfweg volgend seizoen geen nr1 meer daar..

Maar zijn rushes hebben de niners naar de SB geholpen. En het feit dat Campbell geen championship materiaal is als je zo'n keuzes maakt.

Chiefs voor mij favoriet, defense wins...
 
Defense van zowel Ravens als Chiefs was op post. De aanval van de Ravens daarentegen, wat was dat zeg.

En zoveel domme onbegrijpelijke fouten. Chiefs moesten zelfs niet op hun best zijn.

Lions hebben het ook helemaal aan zichzelf te danken, je staat 24-7 voor en gaat voor die 4th down ipv de fieldgoal. En dan nadien doe je het gewoon nog eens. En rara, net dat kom je tekort op het einde. Echt onbegrijpelijk.

Defense van 49ers was eerste helft nergens, maar de 2de helft stonden ze toch heel goed. Ik geef Chiefs meeste kans maar het zal geen walk in the park worden.
 
Ravens verliezen van zichzelf, hebben zich van bij de warm up laten uitdagen en zijn er met 2 voeten ingelopen.

Zeer opvallend en meer en meer storend vind ik is het iq van de gemiddelde NFL speler. Het draait allemaal om wat ze de volgende play kunnen doen. Een corner mag 3 kwart lang op elke play geburnt worden en bij 1 pass deflection komt er een celebration waarvoor ik beschaamd zou zijn 😂

Flowers kan mee in dat rijtje na gisteren.. Geen discipline, het draait om hem zelf niet het team.

Lions, waar is dat verkeerd gegaan? Bij de rust dacht ik bij mezelf, op deze manier is Purdy halfweg volgend seizoen geen nr1 meer daar..

Maar zijn rushes hebben de niners naar de SB geholpen. En het feit dat Campbell geen championship materiaal is als je zo'n keuzes maakt.

Chiefs voor mij favoriet, defense wins...
Hoe kan dit je conclusie zijn over Campbell na dit seizoen, de spelers hebben dat derde kwart echt gewoon verpest.
 
Hoe kan dit je conclusie zijn over Campbell na dit seizoen, de spelers hebben dat derde kwart echt gewoon verpest.

Mja, de 2 calls om niet voor de fieldgoal te gaan zijn toch echt zijn verantwoordelijkheid?

En bij die laatste drive hadden ze imo altijd eerst zsm voor die fieldgoal moeten gaan. Dan zaten ze in een one score game, met nog 3 time-outs.

Nu bleven ze zoeken naar die TD en bleef het dus een 2 score game, uiteindelijk halen ze wel die TD maar veel te laat. Puur psychologisch had eerst die fieldgoal scoren toch een enorm verschil gemaakt.

Dus dat kan je toch ook de coach aanwrijven me dunkt.
 
Hij is gewoon trouw gebleven aan wat ze al het hele seizoen doen, als ze een yard dichter waren had hij er op het einde van de eerste helft ook voor gegaan.

Als Reynolds die eerste 4th down niet dropt gaan ze daar gewoon voor doodsteek.
 
2 keer als.. Knap dat Campbell zo agressief wilt spelen in het seizoen maar ik geloof niet dat je zo veel prijzen wint. Soms moet ge uw verstand gebruiken denk ik dan 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Hij is gewoon trouw gebleven aan wat ze al het hele seizoen doen, als ze een yard dichter waren had hij er op het einde van de eerste helft ook voor gegaan.

Als Reynolds die eerste 4th down niet dropt gaan ze daar gewoon voor doodsteek.

Zoals ze op TV ook zeiden, dat agressieve is idd al het ganse seizoen zijn ding en heeft gewerkt, maar je moet wel weten op welk moment je dat (vooral niet) moet doen.

Bij een voorsprong van 24-7 in een Championship game lijkt me dat dan zo een moment om het niet te doen. En toch doen ze het. 2 keer zelfs.

En zoals gezegd, bij die laatste drive had hij het ook anders moeten aanpakken imo.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Mja, de 2 calls om niet voor de fieldgoal te gaan zijn toch echt zijn verantwoordelijkheid?

En bij die laatste drive hadden ze imo altijd eerst zsm voor die fieldgoal moeten gaan. Dan zaten ze in een one score game, met nog 3 time-outs.

Nu bleven ze zoeken naar die TD en bleef het dus een 2 score game, uiteindelijk halen ze wel die TD maar veel te laat. Puur psychologisch had eerst die fieldgoal scoren toch een enorm verschil gemaakt.

Dus dat kan je toch ook de coach aanwrijven me dunkt.
Ben het eens met je vorige post.
Maar die ene fieldgoal is pure analytics. Ja, de standaard analytics zegt dat je daar voor een FG moet gaan, maar zijn kicker had er al eentje gemist en heeft een slaagkans van 45% op die afstand. Dat speelt ook mee. Samen met het feit dat ze staan waar ze staan omdat zij wél voor 4th Down gegaan waren tegen de Rams, terwijl de Rams het niet hebben gedaan. En zij hebben daar gescoord.

Ze doen dat het hele seizoen al, je kunt dan niet één down op zich bekijken. Als je zegt dat hij altijd voor FG moet gaan op dat punt, staan ze misschien niet eens in de playoffs. Die laatste drive is anders, dat was gewoon niet goed. Zeker met die rush erbij. Maar ik had niet het gevoel dat ze terug waren gekomen.

Dat kun je de coach zeker aanwrijven, maar dan moet je hem ook nageven dat hij een team dat verliezen gewend is heeft omgevormd naar een playoffteam. Hij laat zich omringen met de jusite mensen voor wat hij niét kan, en schittert in wat hij wel kan. De mentaliteit van een team totaal veranderen is niet eenvoudig. Hij heeft ook beslissingen genomen die iedereen knettergek vond, zeker in het begin. Een paar "sterren" weggestuurd die het dan achteraf elders toch ook niet gemaakt hebben etc.
 
Hij is gewoon trouw gebleven aan wat ze al het hele seizoen doen, als ze een yard dichter waren had hij er op het einde van de eerste helft ook voor gegaan.

Als Reynolds die eerste 4th down niet dropt gaan ze daar gewoon voor doodsteek.
Die drops 😭 Reynolds, een heel pijnlijke van Williams, en dan nog eentje van St Brown zelfs!

Maar ik heb dan wel net de lof gezongen van Campbell, én ik geloof echt wel in momentum... Maar hoe die 9ers uit de kleedkamers komen nadat ze echt letterlijk niks voor mekaar kregen, dat is toch superstraf. Daar moet een halftime adjustment achter zitten, dat kan toch niet anders. Hij heeft gehouden wat uiteindelijk zou gaan werken (run game) en weggelaten wat echt niet werkte. Purdy speelde echt niet proper, maar heeft zich wel vastgebeten.

Reid trouwens ook, hoe die Kelce telkens open zette :D dat was belachelijk... Ik doe niks af aan Kelce (een klein beetje misschien, greatest TE? nee), maar hij is niet meer supersnel, hè. En toch 3x compleet open. Dat is playdesign, terwijl de tegenstander wéét dat het eraan zit te komen en misschien de twee beste linebackers en beste safety van de playoffs heeft.
 
Mahomes die er een dynasty van maakt, of Purdy die Shanahan eindelijk zijn eerste bezorgt? Ik weet echt niet voor wie ik moet kiezen of moet supporteren.
 
In OT kiezen om te receiven is echt gewoon een fout. Je zet jezelf sowieso in het zak.

Met de nieuwe regel een heel pak minder, hé. Scoren ze een TD, is het totaal anders. Da’s belangrijker dan receiven of kicken. Dit is voor mij wel de eerste verloren SB waar Shanahan zichzelf amper iets te verwijten heeft.

Was een topwedstrijd, met twee topdefenses. Ik vond het za-lig om te zien! Maar de ene had Mahomes, daar is gewoon niks aan te doen. Super gespeeld. Een van de betere SB’s!
 
Met de nieuwe regel een heel pak minder, hé. Scoren ze een TD, is het totaal anders. Da’s belangrijker dan receiven of kicken. Dit is voor mij wel de eerste verloren SB waar Shanahan zichzelf amper iets te verwijten heeft.

Was een topwedstrijd, met twee topdefenses. Ik vond het za-lig om te zien! Maar de ene had Mahomes, daar is gewoon niks aan te doen. Super gespeeld. Een van de betere SB’s!
Met die nieuwe regel nog altijd.

1)De 2de ploeg heeft sowieso altijd 4 downs om een 1st te halen als er gescoord is terwijl de niners altijd gingen punten zonder die holding call. 2)Als de niners niet scoren heb je als 2de ploeg voldoende aan een FG.3) als de niners een FG maakten winnen de chiefs met een TD. 4) Als de niners een TD scoren en een extra point nemen is de kans groot dat de Chiefs voor 2 gaan om te winnen. 5) als de niners voor 2 gaan na hun TD maar het niet halen is het extra point na een TD genoeg om te winnen voor de chiefs.

Kortom je hebt in alle gevallen een voordeel als 2de ploeg, behalve als de eerste ploeg een TD kan scoren en daarna een 2-point conversion lukt( als ze die al proberen, wat imo moet)
 
Met die nieuwe regel nog altijd.

1)De 2de ploeg heeft sowieso altijd 4 downs om een 1st te halen als er gescoord is terwijl de niners altijd gingen punten zonder die holding call. 2)Als de niners niet scoren heb je als 2de ploeg voldoende aan een FG.3) als de niners een FG maakten winnen de chiefs met een TD. 4) Als de niners een TD scoren en een extra point nemen is de kans groot dat de Chiefs voor 2 gaan om te winnen. 5) als de niners voor 2 gaan na hun TD maar het niet halen is het extra point na een TD genoeg om te winnen voor de chiefs.

Kortom je hebt in alle gevallen een voordeel als 2de ploeg, behalve als de eerste ploeg een TD kan scoren en daarna een 2-point conversion lukt( als ze die al proberen, wat imo moet)

Ja, behalve als je weet dat de kans groot is dat de ander ook scoort. Naderhand is het sudden death, en dan wil jij de bal hebben.
 
Terug
Bovenaan