NFL 2024-2025

Wat de Falcons doen is toch echt wel niet zo raar imo. Cousins is 34 en injury prone, je draft een QB die best nog wel wat tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen die dan kan overnemen binnen 3-4 jaar. Als Cousins iets of wat goed speelt, ga je de komende jaren toch niet draften in de top 20 en doe je terug mee voor de playsoffs voor enkele jaren en staat de opvolging klaar (zoals de Packers het altijd doen). Als Cousins suckt heb je een QB2 met echt wel wat potentieel hoor, meer potentieel dan de QBs in de draft van volgend jaar (die naar het schijnt geen al te goede QBs heeft) en geld hebben de Falcons toch genoeg want echt elite spelers die ze moeten betalen hebben ze niet en hun beste spelers die ze hebben zijn op niet premium posities en zullen dus vrij goedkoop zijn (Robinson, Pitts, ...)

Raiders daarintegen hebben wel echt gegokt en verloren en zijn dus maar BPA gegaan, goede value voor Bowers maar dat team is voor mij wel één van de favoriete om volgend jaar mee te doen voor de nummer 1 draft spot.

Voor de rest zijn de winnaars van deze draft voor mij: Bears, Vikings (en in mindere maten Eagles & Lions) en de losers: Falcons, Bills
Ik snap het niet. Het voordeel aan een rookie QB is dat ie veel value bijbrengt aan een spotprijs vergeleken met wat veteran QB's verdienen, waardoor je veel meer financiële middelen hebt om de rest van je team uit te bouwen. Zie momenteel bvb de 49ers en de Texans of de Bengals voor Burrow zijn extension kreeg.
En nu heb je niks van dat voordeel en zit je ofwel met een 24yo rookie (da's best oud voor een rookie, die is even oud als Trey Lance begot) die 2 jaar gaat zitten ofwel is ie zo goed dat je 'm kan starten en dan kan je niet rond hem bouwen omdat ge Kirk 100 miljoen over 2 jaar aan 't betalen zijt.
Ergens in 1 van die Amerikaanse sporttalkshows gehoord en het is ook gewoon waar, dit is Atlanta dat zegt dat ze de komende 10 jaar nooit echt slecht willen zijn ipv Atlanta dat dat window van 2 jaar wil gebruiken om vol voor een Superbowl te gaan.

Content dat de Vikings hun QB hebben, en Turner ook een steal met die pick, maar wat ze uiteindelijk hebben weggegeven voor die 17e pick is er los over. Ge zit met een rookie QB waar ge rond wil bouwen en dan hebt ge volgend jaar 3 picks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Ik snap het niet. Het voordeel aan een rookie QB is dat ie veel value bijbrengt aan een spotprijs vergeleken met wat veteran QB's verdienen, waardoor je veel meer financiële middelen hebt om de rest van je team uit te bouwen. Zie momenteel bvb de 49ers en de Texans of de Bengals voor Burrow zijn extension kreeg.
En nu heb je niks van dat voordeel en zit je ofwel met een 24yo rookie (da's best oud voor een rookie, die is even oud als Trey Lance begot) die 2 jaar gaat zitten ofwel is ie zo goed dat je 'm kan starten en dan kan je niet rond hem bouwen omdat ge Kirk 100 miljoen over 2 jaar aan 't betalen zijt.
Ergens in 1 van die Amerikaanse sporttalkshows gehoord en het is ook gewoon waar, dit is Atlanta dat zegt dat ze de komende 10 jaar nooit echt slecht willen zijn ipv Atlanta dat dat window van 2 jaar wil gebruiken om vol voor een Superbowl te gaan.

Content dat de Vikings hun QB hebben, en Turner ook een steal met die pick, maar wat ze uiteindelijk hebben weggegeven voor die 17e pick is er los over. Ge zit met een rookie QB waar ge rond wil bouwen en dan hebt ge volgend jaar 3 picks.

Met alle respect, maar de Falcons hebben geen team waarmee ze all in kunnen gaan, Cousins is een top 12ish QB in de League. Je beste WR haalt 900 yards en 2TDS, Pitts heeft ook nog steeds niet het niveau van zijn rookie season gehaald. Hun OL is wel uitstekend, maar tegelijkertijd hebben die meer gaten in hun defense dan de Rode Duivels. Het grootste voordeel dat ze hebben is dat ze in een zeer zwakke division zitten. Atlanta is at best een team dat mee zal doen voor een wildcard ticket imo. Wat ze nu doen is gewoon een pagina uit de Packers playbook van 1 ervaren QB te hebben terwijl je een jonge (talentvolle) QB draft die hier enkele jaren kan van leren en dan overnemen. Ik snap dat QB op een rookie deal gedoe wel, maar de beste teams de voorbije jaren hebben het altijd gedaan met een franchise QB die ze ook veel betaalde. Mahomes, Stafford, Brady, ... Cousins is geen franchise QB anders hadden de Vikings (die trouwens een veel beter team hebben) hem wel gehouden hoor. De enige manier dat je een Superbowl zou kunnen winnen is als je een elite defense hebt en de Falcons hebben het tegenovergestelde van een elite defense. Dan kan je beter hopen dat je in de roos schiet met Penix. En dan heb je het eigenlijk nog niet over hun alternatieve met pick 8 als ze toch persé defense willen gaan. Turner? Murphy? Mitchell? Arnold? Waren toch allemaal serieuze reaches met 8 geweest
 
Daar ben ik het wel mee eens. En dan vooral ook nog: ik zal nooit begrijpen waarom fans zo inzitten met het geld van een miljardair :D Het geld is er, niemand is weg gemoeten om het contract van Cousins te kunnen betalen, ze blijven onder de Cap... Oké, als een miljardair dan onnozel veel te veel betaalt?

Als je gewoon kijkt naar het roster, denk ik dat ze niet konden downtraden met die pick, dus liever een QB hebben opgepikt om zo een soort Seahawks-rebuild te doen: tijdens het jaar van Geno toch nog iets verwezenlijken en tegelijk rebuilden. Of de Packers, inderdaad. Maar in theorie een goeie veteraan, een goeie QB die erachter kan leren en als backup kan ingezet worden, en de rest van het team dat niet zo veel beter zou worden met een extra WR of zo, denk ik. Ja, dan is het contract van Cousins duur, maar wat dan nog?
 
In elk geval, we kunnen weer stilaan beginnen nadenken welke verkeerde picks we gaan doen om zo weer een frustrerend Fantasy seizoen aan te vatten! :love::love::love:
 
Met alle respect, maar de Falcons hebben geen team waarmee ze all in kunnen gaan, Cousins is een top 12ish QB in de League. Je beste WR haalt 900 yards en 2TDS, Pitts heeft ook nog steeds niet het niveau van zijn rookie season gehaald. Hun OL is wel uitstekend, maar tegelijkertijd hebben die meer gaten in hun defense dan de Rode Duivels. Het grootste voordeel dat ze hebben is dat ze in een zeer zwakke division zitten. Atlanta is at best een team dat mee zal doen voor een wildcard ticket imo. Wat ze nu doen is gewoon een pagina uit de Packers playbook van 1 ervaren QB te hebben terwijl je een jonge (talentvolle) QB draft die hier enkele jaren kan van leren en dan overnemen. Ik snap dat QB op een rookie deal gedoe wel, maar de beste teams de voorbije jaren hebben het altijd gedaan met een franchise QB die ze ook veel betaalde. Mahomes, Stafford, Brady, ... Cousins is geen franchise QB anders hadden de Vikings (die trouwens een veel beter team hebben) hem wel gehouden hoor. De enige manier dat je een Superbowl zou kunnen winnen is als je een elite defense hebt en de Falcons hebben het tegenovergestelde van een elite defense. Dan kan je beter hopen dat je in de roos schiet met Penix. En dan heb je het eigenlijk nog niet over hun alternatieve met pick 8 als ze toch persé defense willen gaan. Turner? Murphy? Mitchell? Arnold? Waren toch allemaal serieuze reaches met 8 geweest
Goeie uitleg, en bij andere team/speler combo's had ik mee geweest. Bij de Packers lukt dat omdat die contenders zijn met een aging QB. Als je dan u QB wat vroeger draft en u ploeg blijft onderhouden kom je met mooie cyclussen. Atlanta heeft zoveel gaten in hun roster dat ze al veel geluk moeten hebben dat die binnen 2 jaar opgevuld geraken.Penix lijkt me met zijn leeftijd en zijn injury history ook niet de beste prospect voor zo'n experiment.
En anderzijds is Kirk en die offense, in combinatie met die zwakke divisie, goed genoeg om volgend jaar rond de #20 te draften waardoor je om u defense te verbeteren (want dat is écht nodig) ook nooit de topgasten draft.

Turner, Latu en Verse waren trouwens geen reach he... Tis niet omdat er 14 ploegen achter elkaar offense draften, met oa Bo fucking Nix in de eerste ronde en Bowers als overduidelijke BPA , dat u top edge spelers plots een reach zijn onder de 10. Will Anderson was vorig jaar nog #3.
Hell, Penix zelf is een grotere reach dan die 3, 2 DL's en een corner of 3.
 
Goeie uitleg, en bij andere team/speler combo's had ik mee geweest. Bij de Packers lukt dat omdat die contenders zijn met een aging QB. Als je dan u QB wat vroeger draft en u ploeg blijft onderhouden kom je met mooie cyclussen. Atlanta heeft zoveel gaten in hun roster dat ze al veel geluk moeten hebben dat die binnen 2 jaar opgevuld geraken.Penix lijkt me met zijn leeftijd en zijn injury history ook niet de beste prospect voor zo'n experiment.
En anderzijds is Kirk en die offense, in combinatie met die zwakke divisie, goed genoeg om volgend jaar rond de #20 te draften waardoor je om u defense te verbeteren (want dat is écht nodig) ook nooit de topgasten draft.

Turner, Latu en Verse waren trouwens geen reach he... Tis niet omdat er 14 ploegen achter elkaar offense draften, met oa Bo fucking Nix in de eerste ronde en Bowers als overduidelijke BPA , dat u top edge spelers plots een reach zijn onder de 10. Will Anderson was vorig jaar nog #3.
Hell, Penix zelf is een grotere reach dan die 3, 2 DL's en een corner of 3.

Er zit wel echt een serieus kwaliteitsverschil tussen een Turner en een Will Anderson hoor. Anderson had een 7.02 NFL rating in vergelijking met Turner zijn 6.72. Anderson had in zijn 2 laatste jaren in college : 48 TFL,27,5 Sacks&80 Tackles. Turner had 22 TFL, 14 Sacks 44 Tackles. Turner komt niet eens in de buurt van een hoe goed Anderson was in college. Het is absoluut oké om een Edge hoog te draften. Edge is waarschijnlijk de op één na meest waardevolle positie, er zijn zoveel edges hoog gedraft de voorbije jaren: Bosa, Hutchinson, Garrett, Clowney, Walker, Mack, Anderson, etc... Maar dat wil niet zeggen dat de beste Edge in deze class perse top 10 moet gaan, dit jaar was gewoon een zwake edge (en eigenlijk ook gewoon defense over de hele lijn).
 
Laatst bewerkt:
Begrijp mij niet verkeerd hé, ik vind Penix ook een reach hé (en Bo Nix). Turner, Latu & Verse waren dat ook geweest (maar in mindere maten), maar ik begrijp gewoon de logica of toch het idee achter het plan. Kijk, ik ben al bijna 10 jaar fan van de Houston Texans en ben nu op de eerste rij aan het meemaken hoe snel gigantisch snel je van de bottom of the barrel naar het team dat de Chiefs gaat moeten stoppen. Als je geen goede QB hebt doe je gewoon echt niet mee in de League. Voor ons is nu ook alles plots mogelijk, the sky is the limit. Ik kan mij voorstellen dat de Falcons ook zoiets zouden willen doormaken. Met Cousins gaan de Falcons de komende 2 jaar wss steeds buiten de top 20 draften, dan kan je beter nu met je top 10 een qb draften dan de komende jaren met je top 20 picks imo
 
Laatst bewerkt:
Begrijp mij niet verkeerd hé, ik vind Penix ook een reach hé (en Bo Nix). Turner, Latu & Verse waren dat ook geweest (maar in mindere maten), maar ik begrijp gewoon de logica of toch het idee achter het plan. Kijk, ik ben al bijna 10 jaar fan van de Houston Texans en ben nu op de eerste rij aan het meemaken hoe snel gigantisch snel je van de bottom of the barrel naar het team dat de Chiefs gaat moeten stoppen. Als je geen goede QB hebt doe je gewoon echt niet mee in de League. Voor ons is nu ook alles plots mogelijk, the sky is the limit. Ik kan mij voorstellen dat de Falcons ook zoiets zouden willen doormaken. Met Cousins gaan de Falcons de komende 2 jaar wss steeds buiten de top 20 draften, dan kan je beter nu met je top 10 een qb draften dan de komende jaren met je top 20 picks imo
Ik begijp de redenering ook, maar de uitvoering trekt gewoon op niks :D
Toegegeven ze hebben pech met de situatie natuurlijk. De helft vd league had een QB nodig (getuige 6 QB's in de eerste 12 picks) dus je kon hem niet pakken waar je hem normaal pakt, in ronde 2. En de defense class was idd minder generational dan andere jaren waardoor ze wss ook niet konden downtraden, tenzij met een QB team. En dat risico ga je niet nemen als je u zinnen hebt gezet op Penix natuurlijk.
Maar met dit roster hadden ze altijd op Defense moeten picken imo. Tenzij Penix een gigantische sprong maakt en plots een top 5 QB wordt binnen 2 jaar heb je nu gewoon u franchise in neutraal gezet. Je gaat de komende jaren voor het niveau "we sucken al niet zo hard als Carolina" ipv "we zijn contenders".

Het is bij elke QB gokken of hij je franchise QB gaat worden voor de komende 10 jaar natuurlijk, in die top 3 valt er ook minstens 1 door de mand. Maar ik vind het echt een te grote gok met Penix. En tenzij Kirk hinder blijft hebben van zijn laatste blessure ga je idd de komende jaren nooit meer zo hoog picken.
 
Terug
Bovenaan