Allebei TD en 2 point, als je dan de 2de ploeg bent en nog een score weggeeft moet je er maar mee leven. Was het gisteren ook de match niet voor imo.
 
Met de nieuwe regel een heel pak minder, hé. Scoren ze een TD, is het totaal anders. Da’s belangrijker dan receiven of kicken. Dit is voor mij wel de eerste verloren SB waar Shanahan zichzelf amper iets te verwijten heeft.

Was een topwedstrijd, met twee topdefenses. Ik vond het za-lig om te zien! Maar de ene had Mahomes, daar is gewoon niks aan te doen. Super gespeeld. Een van de betere SB’s!
Dat vond ik nu niet zeker in het 3de kwart heeft hij toch steken laten vallen.

Ook vind ik wel in de 3 finals dat de chiefs gespeeld hebben in 2020 hebben de 49 het gewoon weg gegeven.

Vorig jaar de Eagles same story ook gewoon weg gegeven.

En hier hebben de 49 het gewoon weg gegeven in het 3de kwart de chiefs waren zeker niet bezig met een top season.
Wat de chiefs hun verdienste wel is dat ze als beste kunnen omgaan met de druk.
 
Laatst bewerkt:
Vond het toch ook wel een heel mooie wedstrijd met 2 top defenses en één QB die gewoon één van de beste ooit is.

Vandaag was hij daarom niet uitmuntend, maar hij komt er wel bovenuit in die laatste drive in OT en net daarvoor zeiden ze het nog op TV: wat maakt een QB uitzonderlijk? Dat hij er staat under pressure, op de momenten dat het er echt toe doet.

Ik gunde het de niners wel maar ze hebben het uiteindelijk toch zelf wat weggegeven. 3de quarter waren ze echt nergens. Ze gaan bij het begin van het 4de dan wel voor die 4th down ipv de fieldgoal wat wel knap was, maar het missen van dat extra punt breekt hen dan uiteindelijk wel heel zuur op.

En idd, in OT zou ik me met de nieuwe regels toch ook comfortabeler voelen om eerst te mogen verdedigen. Vergeet niet dat de 49ers bijna meteen de bal kwijt waren na die incomplete.

Soit, toch één van de meest spannende SB die ik me kan herinneren, zat op het puntje van mijn stoel op het einde.

En on another note, kunnen ze nu aub eens stoppen met die Taylor Swift steeds in beeld te brengen? Het is goed, we hebben het nu wel gezien, ze denkt dat elke catch van hare vent een wereldwonder is, good for her. Zelfs nu bij de winning TD, boem, meteen naar die loge. Ik wil de viering op het veld zien, niet van die huppelgrieten daar bovenin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Weggegeven… Bwa. Mahomes heeft het gepakt, hé. En zolang Greenlaw speelde, heeft Kelce 1 catch gehad voor 1 yard. Tweede helft valt hij uit, en bam. En dan nog die corner.

Romo was wel zalig! Ook heel hoe uitgelegd van die laatste play, die assignment die werd doorgegeven. Blijkbaar exact dezelfde play als 2j geleden.
 
Vond het toch ook wel een heel mooie wedstrijd met 2 top defenses en één QB die gewoon één van de beste ooit is.



En on another note, kunnen ze nu aub eens stoppen met die Taylor Swift steeds in beeld te brengen? Het is goed, we hebben het nu wel gezien, ze denkt dat elke catch van hare vent een wereldwonder is, good for her. Zelfs nu bij de winning TD, boem, meteen naar die loge. Ik wil de viering op het veld zien, niet van die huppelgrieten daar bovenin.

Zeer mooi toch wel wat overdreven nee?
Heel spannend ja. Maar toch echt weinig wow momenten. En veel teveel geput in het begin.

Over Swift. Is momenteel 1 van de grootste artiesten van het moment. Die de partner is van 1 van de sterren van 1 van de teams. 100% logische regie keuze lijkt mij om daar vaak naar te switchen. Snap al die Swift hate echt niet.
 
Zeer mooi toch wel wat overdreven nee?
Heel spannend ja. Maar toch echt weinig wow momenten. En veel teveel geput in het begin.

Over Swift. Is momenteel 1 van de grootste artiesten van het moment. Die de partner is van 1 van de sterren van 1 van de teams. 100% logische regie keuze lijkt mij om daar vaak naar te switchen. Snap al die Swift hate echt niet.

Ik vind succesvol defensive play vaak even indrukwekkend om naar te kijken als een game waarin er met fantastische TD passes wordt gestrooid. En zeker wanneer men dan toch de gaatjes vindt in dat defensieve blok.

En euh, Swift hate, serieus? Het mens maakt mij warm noch koud eerlijk gezegd, ik kan ook geen 3 nummers van haar opnoemen.
Maar, elke game die ik zie van de Chiefs brengen ze constant Swift in beeld. Niet alleen bij elke catch of score van Kelce. Nee, ook gewoon bij elke score van de Chiefs. Of bij elke spelbepalende actie.

Zelfs nu, ze scoren die TD pass die de Chiefs de SB oplevert, een actie waar Kelce niet eens bij betrokken is, en toch, boem, meteen Swift in beeld want "hoe zou ze reageren zeg...".

Nee, voor mij echt compleet onnodig en dat heeft helemaal niks met "Swift hate" te maken.
 
Romo is
Weggegeven… Bwa. Mahomes heeft het gepakt, hé. En zolang Greenlaw speelde, heeft Kelce 1 catch gehad voor 1 yard. Tweede helft valt hij uit, en bam. En dan nog die corner.

Romo was wel zalig! Ook heel hoe uitgelegd van die laatste play, die assignment die werd doorgegeven. Blijkbaar exact dezelfde play als 2j geleden.
Ik vind Olsen wel de betere commentator, Romo was leuk in het begin maar eigenlijk is dat soms echt een weirdo.

 
En euh, Swift hate, serieus? Het mens maakt mij warm noch koud eerlijk gezegd, ik kan ook geen 3 nummers van haar opnoemen.


Nee, voor mij echt compleet onnodig en dat heeft helemaal niks met "Swift hate" te maken.
Die Swift hate slaat niet op u. Maar een kameraad van mij was op een nfl event in Parijs, en daar kreeg Swift boe geroep. In de States neem ik aan dat de Trump aanhangers ook geen al te grote Swift fans zijn.
 
Over Swift. Is momenteel 1 van de grootste artiesten van het moment. Die de partner is van 1 van de sterren van 1 van de teams. 100% logische regie keuze lijkt mij om daar vaak naar te switchen. Snap al die Swift hate echt niet.
Logisch uit commercieel standpunt. De "Swifties" leveren de NFL een paar honderden miljoenen extra op, dus doen ze alle moeite om die te verwennen met geregeld een shot te tonen van hun favoriete ster. Los van het feit dat menig aardling haar ook al hypocriet vindt omdat ze zit te roepen over de klimaatopwarming, maar wel in haar privé jet over en weer vliegt om haar "vriendje" te zien spelen, zijn de meeste NFL-fans ook niet echt opgezet met die knieval voor't geld (ook al was het al wel duidelijk dat ook in de NFL den beer daar voor danst). De doorsnee fan wordt alweer in de kou gezet voor de elite, en dat brengt natuurlijk onvrede met zich mee.
Ik weet trouwens niet of de NFL ook goed weet waarmee ze beginnen. Als het ooit gedaan is met die twee (en Swift haar parcours kennende zal dat wel gebeuren), ben ik wel eens benieuwd hoe er wordt gereageerd op al die toxische swifties die meegaan in de volgende break-up song en zo de NFl ettelijke miljoenen gaat kosten en Kelce zijn reputatie.
Al heeft dat laatste al wel een flinke deuk gekregen vannacht. Benieuw wat daarvan gaat komen. Je HC fysiek en verbaal aanvallen op één van de meest bekeken sportevenementen? Waw, wat een voorbeeld ben je dan. Ook al lopen de spanningen en emoties hoog op, dit is gewoon zeer klein en onprofessioneel. Bij een hoop andere coaches had ie kunnen gaan douchen en was de kans groot dat'm het seizoen erop bij een ander team speelde. Of gaan de Chiefs het met de mantel der liefde bedekken want " 'm is toch een ster" en "we verliezen miljoenen als we't vriendje van Swift dumpen" 🙄
 
Uit het standpunt van de Chiefs gaje toch nog moedwillig de tandem Kelce-Mahomes openbreken. Dat van gisteren schrijf je gewoon af in het kader van competitief persoon en het echt willen halen. Kelce staat in mijn ogen ook gewoon bekend als een echte teamplayer en gewoon willen winnen.

Rice die gaat rellen tegen Mahomes tussen einde Q4 en OT vind ik persoonlijk bijna erger. Zeker als je de historiek met de WR van afgelopen seizoen gaat bekijken.
 
Dat vond ik nu niet zeker in het 3de kwart heeft hij toch steken laten vallen.

Ook vind ik wel in de 3 finals dat de chiefs gespeeld hebben in 2020 hebben de 49 het gewoon weg gegeven.

Vorig jaar de Eagles same story ook gewoon weg gegeven.

En hier hebben de 49 het gewoon weg gegeven in het 3de kwart de chiefs waren zeker niet bezig met een top season.
Wat de chiefs hun verdienste wel is dat ze als beste kunnen omgaan met de druk.

Ik heb bij matchen van de Chiefs dikwijls de indruk dat "de tegenpartij het weggeeft". Tegen de Ravens net van hetzelfde... Maar dat is gewoon ook een kwaliteit. Ge weet als Chiefs zijnde met oa een Mahones dat ge elke fout kunt afstraffen en de tegenpartij weet dat ook. Die spelen gewoon telkens met een gevoel dat elk foutje de hakblok kan zijn. Ik had dat bij de 49ers nu ook echt fel. Alsof dat een team uit de lagere divisie was die superblij was om ff voor te staan tegen een grote ploeg en gewoon wachtte op de ommekeer.
 
Romo is
Ik vind Olsen wel de betere commentator, Romo was leuk in het begin maar eigenlijk is dat soms echt een weirdo.

Zeker mee eens dat puur als commentator Romo verschillende dingen mist. Zoals wanneer te zwijgen. Of een gevoel voor humor dat ook enigszins overkomt :D Maar qua analyse is hij echt wel top, en de manier waarop hij het kort en duidelijk kan uitleggen. Alleen moet hij voor de rest leren om iets minder te strooien met de de oeh's en de ah's, en pas een zin te starten als hij weet waar die heen gaat :D

Maar hoe hij de opstelling voor de snap kan analyseren, en achteraf kan duiden wie welke assignment had/miste... Dat vind ik wel een heel grote toegevoegde waarde!

Wereldteam door scheidsrechterlijke beslissingen bedoel je.. 😏

Dan heb je toch gewoon op voorhand het idee dat de Chiefs voordeel krijgen van de refs, als dat je conclusie nog altijd is na deze wedstrijd.
Die TD van CMC is eigenlijk de enige waarvan je kunt zeggen dat de vlag had mogen komen. Maar in de SB wordt er gewoon iets minder gevlagd, en dit was een heel zuivere wedstrijd van de refs én van de twee teams. Waarom zou je daar aan willen afdoen op die manier?

Het is niet omdat Amerikaanse fora er vol mee staan dat dat ook iets wil zeggen. Twitter staat ook vol met dat Shanahan de slechtste coach is die er bestaat, daarom is het niet plots waar. Elke subreddit van elk team staat vol met hoe de refs in het voordeel fluiten van de tegenstander... Er is doorheen het seizoen weleens wat misgegaan, maar niet dit en nooit aanwijsbaar in het voordeel van één team, hoor. Waarom ook.
 
De beslissingen ten onrechte in hun voordeel over gans seizoen zijn niet te tellen. Amerikaanse forums staan er vol van. En idd gisteren de TD van niners had ook niet mogen doorgaan.
Ik begrijp niet waar dat van komt dat de Chiefs altijd de refs meehebben en beslissingen in hun voordeel krijgen. Dit seizoen een van (of de meest?) penalized team in de NFL… Ik herinner me ook nog een bedenkelijke offside call tegen de Bills en een duidelijk pass interference (tegen de Eagles?) dat ze niet hebben gekregen. Die holding call in de SB vorig jaar waar zoveel mensen pissed om waren was effectief holding, verdediger heeft het zelf toegegeven in de persconferentie achteraf. Het feit dat alle Amerikaanse fora vol staan met ‘Refs helpen Chiefs’ gezeik is gewoon omdat gans de US die dominantie van de Chiefs wat saai begint te vinden lijkt me.
 
Terug
Bovenaan