NFL 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die fumble breekt hen wel heel zuur op natuurlijk...
feit, een fumble-TD staat niet mooi, maar zelfs dan nog had Mahomes de MVP gewonnen. Het was hier duidelijk een populariteitsprijs. Ja, hij speelde een solide wedstrijd zonder fumble of interceptie, maar ik kan ook niet zeggen dat zijn prestatie nu echt het verschil maakten. Een fumble-TD en een punt return die u tot vlak bij de end zone brengen, dat zijn verdiensten van uw team. En als ge 2 TD's gooit naar WR's die wijd open staan om dat uw TE 2 verdedigers meetrekt, dan kan je ook de vraag stellen of die TE geen MVP kandidaat is. Ik zou bijna durven zeggen dat de meeste starting QB's diezelfde prestatie op het veld hadden kunnen brengen. En spelen met een blessure, als dat al meetelt... Hurts had ook een geblesseerde schouder.

Nuja, van alle SB-MVP's is er maar 1 geweest van het verliezende team.

Ik lees hier trouwens net op wiki : "The game's viewing audience can vote on the Internet or by using cellular phones; Media voters are asked to vote with about five minutes remaining in the game, but are allowed to change their mind when the game ends. They can nominate one player from each team, with instructions to count their vote for the player on the winning team."

Dus jah.. Hurts had'm sowieso nooit gekregen.
 
Ik heb, als neutrale fan, wel enorm genoten van de match. Heel onderhoudend en een paar heel coole plays gezien. Die flag op het einde is idd wat een mineur. Dat is er zo een die je idd kan gooien maar om die op dat moment te smijten had het voor mij toch ook iets serieuzer mogen zijn qua fout.
De speler gaf zelf toe dat het een hold was. Je kan daar inderdaad weinig over zeggen. Maar die greep was zo licht dat Smith-Schuster er niet eens last van had. De bal was ook gewoon overthrown, dus zonder die "holding" had'm die bal ook nooit gehad. Hadden ze die fout niet gevlagd, had de wedstrijd niet per se een andere winnaar gehad natuurlijk. De Chiefs trappen hun FG, staan 3 punten voor en de Eagles krijgen een dikke 110 seconden met één TO om op z'n minst OT af te dwingen. Het had die laatste twee minuten nog spannend kunnen maken.

Maar kom, de neutrale fan heeft inderdaad een fijne wedstrijd gezien.
 
De speler gaf zelf toe dat het een hold was. Je kan daar inderdaad weinig over zeggen. Maar die greep was zo licht dat Smith-Schuster er niet eens last van had. De bal was ook gewoon overthrown, dus zonder die "holding" had'm die bal ook nooit gehad. Hadden ze die fout niet gevlagd, had de wedstrijd niet per se een andere winnaar gehad natuurlijk. De Chiefs trappen hun FG, staan 3 punten voor en de Eagles krijgen een dikke 110 seconden met één TO om op z'n minst OT af te dwingen. Het had die laatste twee minuten nog spannend kunnen maken.

Maar kom, de neutrale fan heeft inderdaad een fijne wedstrijd gezien.
Mja, maakte toch echt wel een verschil hé die fout. Nu kregen ze een first down en was het over en out, anders hadden de Eagles idd echt nog wel tijd gehad om iets te doen. Ook niet vergeten dat de Chiefs een fieldgoal hebben gemist, dacht een 44 yarder, weet niet meer waar ze nu stonden voor die flag en nieuwe first down, maar er zou toch wat meer stress zijn geweest.

Ik vond het toch een heel lichte flag op een heel erg bepalend moment.

Turning point was imo die return tot op 5y, daar hebben de Eagles het verloren. Hadden ze daar toch die 4de poging geprobeerd, zelfs al zou die zijn mislukt, ze stonden er niet zo slecht voor als na die punt. Maar ja, zoiets weet je natuurlijk nooit op voorhand.
 
De speler gaf zelf toe dat het een hold was. Je kan daar inderdaad weinig over zeggen. Maar die greep was zo licht dat Smith-Schuster er niet eens last van had. De bal was ook gewoon overthrown, dus zonder die "holding" had'm die bal ook nooit gehad. Hadden ze die fout niet gevlagd, had de wedstrijd niet per se een andere winnaar gehad natuurlijk. De Chiefs trappen hun FG, staan 3 punten voor en de Eagles krijgen een dikke 110 seconden met één TO om op z'n minst OT af te dwingen. Het had die laatste twee minuten nog spannend kunnen maken.
Klopt volledig.
Vooral die bal die overthrown wordt zorgt er voor dat die hold gewoon de match cadeau doet. Bij een perfect pass en last vd hold zou niemand problemen gemaakt hebben van die call. Je kon hem idd vlaggen, volgens de letter vd wet, maar zonder die hold haalt Juju die bal nooit en heeft Hurts idd nog een dikke minuut ipv 1 hail mary pass. Dan is de kans nog groot dat je naar OT gaat.

Soit ik blijf er wel bij dat die hold niet uigemaakt zou mogen hebben. Chiefs hebben gewoon te makkelijk kunnen scoren in de 2e helft en hadden ook een betere grip op de offense vd Eagles. Echt een match met 2 helften. Tis alsof de ene ploeg vleugels kreeg van Rihanna en de andere krampen.

Mahomes is voor mij ook hoegenaamd geen SB MVP trouwens. Hurts zou het altijd moeten zijn en als je dan toch een Chief moet nemen omdat ze het winning team zijn: Kelce (die vent is een cheat code) of Nick Bolton.
 
Overthrow heeft geen invloed bij holding, wel bij PI. Holding is letterlijk een penalty "before the Ball was thrown"
 
Ik denk ook dat we het verkeerde beeld kregen bij de penalty, vanuit de endzone zou het er misschien straffen uitzien?
Mogelijks maar feit blijft wel dat zowel Mahomes als Juju totaal geen aanstalten maken om te reclameren dus ze rekenden er imo ook niet op.
Soit tis nu zo en het is niet dat de Chiefs de SB niet verdienen natuurlijk. Op basis van hun 2e helft zijn ze de verdiende winnaars vd match.
 
Ik vind dat gedoe rond die vlag zo flauw… en voor mij bijna 100% de schuld van de announcers daar. Als die zeggen ‘goeie call’ is er nu dit gezeik niet rond. Het was gewoon een goeie call. Geen enkele speler die iets anders zegt ook. Soms eindigt het gewoon op zoiets, en de announcers wilden een epic finish. Dat is fout voor mij, en hier mag Olsen voor gestraft worden.

Ik denk ook dat we het verkeerde beeld kregen bij de penalty, vanuit de endzone zou het er misschien straffen uitzien?
Olsen had de eerste hand niet gezien de eerste keer en wilde dan niet meer afgeven, denk ik.

Mja, mocht Sirriani iets meer balls getoond hebben en toch voor die 4 en 2 gegaan zijn op hun wat was het, eigen 35y lijn in dat 4de quarter, het was mss anders uitgedraaid. Met hun rugbymove halen ze toch quasi altijd die 2 yards? Pas op, ik snap natuurlijk zeker dat je dat risico niet wilt lopen op je eigen helft, maar wanneer dan de Chiefs die bal teruglopen tot je eigen 5y lijn en daaruit de TD scoren, toch zuur dat je dan toch het risico niet hebt genomen.

Verder een leuke wedstrijd om volgen, wel wat calls die ik wat fishy vond (die ene catch die werd gegeven na de challenge van de Chiefs, de holding helemaal op het einde van de Eagles), maar al bij al een verdiende winnaar, hoewel van mij ze beide mochten winnen.

Wat me vaak wel stoort aan de NFL en hun regeltjes is hoe dergelijke, gelijkopgaande en spannende wedstrijd op zo een sisser kan uitdraaien. Ik snap uiteraard wel dat de klok en time-outs ed meespelen in het tactisch spelletje, maar toch, een spannende superbowl zo zien eindigen is toch geen reclame voor het spelletje imo. Gewoon vlak voor de endzone gaan liggen en een zekere TD weggooien, het was natuurlijk de juiste call, maar iets wringt daar toch bij voor mij.

Totaal niet mee eens :D de tactiek in de nfl is zooo veel belangrijker dan wat iedereen denkt. Dat ís football! Hij moet een perfect einde spelen om dan in een situatie te komen waarin de klok wordt gebruikt. Dat is niet gratis gekregen, die situatie. En de klok is gewoon een heel belangrijk element, al van 7 minuten voor het einde is iedereen daarmee bezig.
 
Totaal niet mee eens :D de tactiek in de nfl is zooo veel belangrijker dan wat iedereen denkt. Dat ís football! Hij moet een perfect einde spelen om dan in een situatie te komen waarin de klok wordt gebruikt. Dat is niet gratis gekregen, die situatie. En de klok is gewoon een heel belangrijk element, al van 7 minuten voor het einde is iedereen daarmee bezig.

Ik erken ook dat dit tactisch heel goed is uitgespeeld hé. Maar toch, als neutrale kijker is dergelijke finish van een verder heel leuke en spannende SB toch wat een sisser. Het is toch vrij zuur dat je eigenlijk al een dikke 2 minuten voor het einde quasi weet dat het over is bij een 35-35 stand op dat moment.

Na de 35-35, hebben de Eagles nog de bal gehad eigenlijk? Ik weet het niet meer, maar toen waren er zelfs nog 5 minuten te spelen.

Die holding heeft hij idd toegegeven dat hij aan het truitje trok, chapeau voor die eerlijkheid, het was imo toch bijna niet te zien.
 
Ik erken ook dat dit tactisch heel goed is uitgespeeld hé. Maar toch, als neutrale kijker is dergelijke finish van een verder heel leuke en spannende SB toch wat een sisser. Het is toch vrij zuur dat je eigenlijk al een dikke 2 minuten voor het einde quasi weet dat het over is bij een 35-35 stand op dat moment.

Na de 35-35, hebben de Eagles nog de bal gehad eigenlijk? Ik weet het niet meer, maar toen waren er zelfs nog 5 minuten te spelen.

Die holding heeft hij idd toegegeven dat hij aan het truitje trok, chapeau voor die eerlijkheid, het was imo toch bijna niet te zien.
Maar het blijven spelers die het spel spelen. Met nog 2 minuten te gaan, kon die Chief ook gescoord hebben. Het gebeurt vaker dan je denkt. Of de kick gemist. Of een fumble. Of een Kick Return…

Ik heb het trouwens zeker niet alleen op jou, hoor! Want ik begrijp goed wat je bedoelt. Maar dat is voor mij wel de diepere laag die het interessant maakt, die tactiek. Een roep om ‘scores en punten zonder meer’ vind ik eentje die ingaat tegen wat ik er zo tof aan vind. En die roep zie je verbazingwekkend vaak op Twitter en Reddit en consorten.
 
Bold predictions zijn altijd leuk:

- Broncos eindigen laatst in hun divisie
- Justin Jefferson haalt een triple crown
- Texans worden de verrassing van het seizoen want Mills gaat bevestigen
- Bills grijpen weer naast een SB finale
2/4 met een kleine nod naar JJ zijn OPOY award maar ik dacht dan weer dat de Raiders helemaal zo hard niet gingen sucken.
Qua Texans was ik wel hélemaal mis.

Conclusie: ik ken er geen zak van 😅
 
2/4 met een kleine nod naar JJ zijn OPOY award maar ik dacht dan weer dat de Raiders helemaal zo hard niet gingen sucken.
Qua Texans was ik wel hélemaal mis.

Conclusie: ik ken er geen zak van 😅
Bold Predictions zijn dan ook heel moeilijk te maken he. Teams kunnen zo hard verschillen van het ene jaar naar het andere (raiders, packers, rams,…)
 
Ik weet niet goed of ik moet huilen of lachen :D
Ik vraag me vooral af in hoeverre het echt zijn schuld was dat die Eagles D zo hard suckte in de Superbowl.
Vooral het niet vinden van een antwoord op Reid zijn halftime adjustments zou mij toch niet gerust stellen mocht dat mijn nieuwe HC worden. Want ik ga er vanuit dat hij wel de defensive plays gaat callen?

Als alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen mag die vent op zich zo awkward zijn als hij maar wil natuurlijk :D
 
Ik vraag me vooral af in hoeverre het echt zijn schuld was dat die Eagles D zo hard suckte in de Superbowl.
Vooral het niet vinden van een antwoord op Reid zijn halftime adjustments zou mij toch niet gerust stellen mocht dat mijn nieuwe HC worden. Want ik ga er vanuit dat hij wel de defensive plays gaat callen?

Als alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen mag die vent op zich zo awkward zijn als hij maar wil natuurlijk :D
Tuurlijk, en ik vraag me hetzelfde af.
Op onze reddit stond: Instead of going for the coordinator everybody is chasing (Bienemy), we're going for the coordinator that's getting run out of town. Bienemy staat mijlenver boven Gannon voor mij, maar ik ken de man natuurlijk niet. Maar het moet echt al een vreselijk figuur zijn voor ik 'm niet meer zou willen 😂

Er waren wel meer stemmen die opgingen dat het vooral aan het talent lag van de spelers, en niet van de defense in Philadelphia. Maar het is altijd een combinatie. Alleen vond ik onze D niet het probleem vorige jaren, eindelijk hadden ze het systeem van Joseph een beetje goed door, had ik de indruk. Tuurlijk, Bienemy zal niet met Joseph hebben willen doorgaan, dus je moet toch vernieuwen.

Dus ik zie het aan :D
 
Het zal nog niet voor dit seizoen zijn vrees ik... Als het een troost mag zijn bij mij ook niet :D
Er gaan stevige geruchten dat de Rams Jalen Ramsey zouden traden en aangezien AD99 vorig jaar al sprak van pensioen en Stafford wss nooit volledig fit terug komt van die lelijke blessure denk ik dat er in LA een volledige rebuild aankomt. Ik ben vooral benieuwd of McVay daar zin in heeft en wie er QB gaat zijn. Baker een backup deal geven voor wnr Stafford te veel last ondervindt?
 
Lijkt me leuke deal voor beiden.
Geno ondertussen zijn contract gekregen bij de Seahawks ook.

Dus voor de Jets begint het te spannen! Die zijn in geen positie om een QB te draften en hebben een te goeie ploeg om te gaan tanken dus die moeten ook hun vet gaan halen een dezer dagen. Het zou typisch Jets zijn om te wachten op Rodgers die dan zijn kat stuurt om met Wilson te moeten beginnen.
Ik hoop voor hen dat ze gewoon Jimmy G een contract geven, voor de Raiders daar mee weg zijn. Al lijken die laatsten ook wel stiekem te hopen op Rodgers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan