NFL 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Troost u. Vanochtend op FB zag ik in een whiskey group een post van een Amerikaan die een toast uitbracht op de Bengals hun overwinning. :p
 
Een klote-post om open te klikken en je te bedenken: O, ik mocht dit topic nog helemaal niet openen. Straks lees ik een spoi... 😭

Ik kom hier dus ook niet lezen zolang ik de games niet heb bekeken. Regular season volg ik niet zo, maar in de play-offs en zeker vanaf divisional probeer ik toch wat wedstrijden mee te pikken.

Gisteren nog Cowboys - 49ers gekeken, ik vond de 49ers nu niet zo overtuigend, wel een paar leuke catches maar voor de rest vond ik vooral hun passing game toch niet sterk genoeg om echt potten te breken. Enfin, ze halen er wel hun yards mee maar geen enkele TD pass, allemaal vrij korte passes om gestaag op te schuiven. Tegen een betere defense moet er wellicht toch wat meer risico in het spel.

Wel gek om te zien op het einde, quasi die ganse defense van de 49ers die helemaal verspreid over het veld stond, is dat een veel gebruikte tactiek? Want ik had het denk ik nog niet gezien.

Logische Superbowl gezien de vorm Bengals - Eagles? Hoewel ik ook liever Bengals - 49ers zou zien, gewoon omdat ik het 1 van die 2 teams het meeste gun.
 
Ik kom hier dus ook niet lezen zolang ik de games niet heb bekeken. Regular season volg ik niet zo, maar de play-offs en zeker vanaf divisional probeer ik toch wat wedstrijden mee te pikken.

Gisteren nog Cowboys - 49ers gekeken, ik vond de 49ers nu niet zo overtuigend, wel een paar leuke catches maar voor de rest vond ik vooral hun passing game toch niet sterk genoeg om echt potten te breken. Enfin, ze halen er wel hun yards mee maar geen enkele TD pass, allemaal vrij korte passes om gestaag op te schuiven. Tegen een betere defense moet er wellicht toch wat meer risico in het spel.

Wel gek om te zien op het einde, quasi die ganse defense van de 49ers die helemaal verspreid over het veld stond, is dat een veel gebruikte tactiek? Want ik had het denk ik nog niet gezien.

Logische Superbowl gezien de vorm Bengals - Eagles? Hoewel ik ook liever Bengals - 49ers zou zien, gewoon omdat ik het 1 van die 2 teams het meeste gun.
Ja, ik mijd het normaal ook, maar had het opengeklikt in een reflex. En meteen bedacht: o, shit. Ik moest alleen nog Bengals en Niners zien :D

Bengals heb ik wel full game gekeken. Romo is toch een geweldige kanjer, hè. Minstens drie dingen bijgeleerd tijdens zijn commentaren! En hij was lyrisch over de Bengals D. Eigenlijk de hele coaching.

Voor mij mag het zeker ook 9ers - Bengals worden, maar beide teams hebben wel de moeilijkste taak voor zich die ze hadden kunnen denken. Misschien dat die high ankle sprain van Mahomes nog roet in het eten gaat gooien, en dat de Bengals het iets makkelijker gaan hebben. Maar zoals Romo al zei: Een immobiele Mahomes is nog altijd mogelijk de beste pocket passer van de NFL.

De defense op het einde was vooral een reactie op de variant van de Monster-formation van de Cowboys. Bizarre play was dat van McCarthy :D Bij Monster zet je een Center en twee Guards in het midden, en de rest gaat heel breed staan. Zo trek je het veld enorm breed. In een slimmere versie daarvan, blijven sommige spelers staan, zodat ze een lateral kunnen krijgen en weer opnieuw kunnen laterallen voor een typische hook-and-ladder.

Maar waarom in godsnaam Elliott als Center moet gaan staan, dat zal ik nooit snappen. Die mag de bal nooit krijgen en kan de bal nooit houden. Je haalt hem dus gewoon op voorhand al uit het spel. Eén van je betere spelers? Ik snap het niet. Goed, dat was een gadget play en de defense heeft daar redelijk goed op gereageerd. Ze staan diep om vooral een Hail Mary tegen te gaan, en dieper down field staan ze ook nog breed, omdat ze vooral de sideline willen beschermen. Da's ook altijd fijn om te zien: sideline defense. Zodat ze niet out of bounds kunnen gaan en de klok kunnen stilleggen. Al was dat bij 6 seconden niet erg nodig.
 
Elliott mag die in eerste instantie niet krijgen, een lateral in een verdere fase kon wel. Nuja die verdediger had hem al na 2 seconden gepancaked dus betwijfel of er nog veel ging van komen.

Olsen is ook wel een topcommentator trouwens.
 
Elliott mag die in eerste instantie niet krijgen, een lateral in een verdere fase kon wel. Nuja die verdediger had hem al na 2 seconden gepancaked dus betwijfel of er nog veel ging van komen.

Olsen is ook wel een topcommentator trouwens.
Maar iemand die de lateral moet krijgen, mag je toch niet helemaal vooraan zetten? En zeker niet tegenover de Nose Tackle, want dan ligt hij plat :D.

Hah, misschien was dat het! Hem laten pancaken zodat hij ver achter de QB weer rechtkomt, en dan de lateral krijgen. Een pancakerooski.

Nee, voor de creatieve plays moet je nog altijd niet bij McCarthy zijn. Kellen Moore had op dat gebied een betere naam, maar ik snap deze play totaal niet. Bij die onnozele Swinging Gate van de Colts zag je tenminste nog wat de bedoeling was, en dat het een foute executie was. Misschien is het gewoon dat ik het niet snap, dat kan ook.
 
ik vond de 49ers nu niet zo overtuigend, wel een paar leuke catches maar voor de rest vond ik vooral hun passing game toch niet sterk genoeg om echt potten te breken. Enfin, ze halen er wel hun yards mee maar geen enkele TD pass, allemaal vrij korte passes om gestaag op te schuiven. Tegen een betere defense moet er wellicht toch wat meer risico in het spel.
Cowboys D is toch 1 vd beste van de hele league dit jaar? Er zat idd weinig risico in de passing game maar we mogen niet vergeten dat de Niners nog altijd met hun 3rd string QB spelen, een 7th round rookie die zondag zijn 8e match ooit startte.

Eagles D moet vooral de run kunnen stoppen tegen CMC, Mitchell en Deebo.
Bengals hebben ondertussen bewezen hét team in form te zijn en hebben hun afgelopen 3 games tegen de Chiefs ook gewoon gewonnen dus ik zie ze het deze keer opnieuw flikken. Ik gun ze ook de SB trouwens, al is die hele cinderella story van Mr Irrelevant natuurlijk ook geweldig.
 
Maar iemand die de lateral moet krijgen, mag je toch niet helemaal vooraan zetten? En zeker niet tegenover de Nose Tackle, want dan ligt hij plat :D.

Hah, misschien was dat het! Hem laten pancaken zodat hij ver achter de QB weer rechtkomt, en dan de lateral krijgen. Een pancakerooski.

Nee, voor de creatieve plays moet je nog altijd niet bij McCarthy zijn. Kellen Moore had op dat gebied een betere naam, maar ik snap deze play totaal niet. Bij die onnozele Swinging Gate van de Colts zag je tenminste nog wat de bedoeling was, en dat het een foute executie was. Misschien is het gewoon dat ik het niet snap, dat kan ook.
Volgens mij wouden ze Oline eligible maken om naar voor te kunnen lopen en te kunnen blocken maar hadden ze de niners passiever verwacht.
 
Volgens mij wouden ze Oline eligible maken om naar voor te kunnen lopen en te kunnen blocken maar hadden ze de niners passiever verwacht.
Ik heb nog eens zitten kijken.

1674550598507.png


7 spelers moeten op de line of scrimmage staan, waarvan er maar 2 eligible kunnen zijn. De twee binnenste WR's zijn sowieso eligible, maar ik denk dat de play sowieso niet naar hen had mogen gaan.

1674551638913.png


1 is een WR en staat achter 2 en 3, linemen die wel eligble zijn. Anders was het een ineligible man downfield penalty, hoe ze staan. Volgens mij moest het naar die 1 gaan. Wie is dat, #15? Met blockers die al ver voor mogen lopen omdat ze eligible zijn.

Aan de verste kant van het veld staan de blockers 8 en 9 te kijken naar Dak, dus volgens mij zijn die blockers niet elligble en willen ze niet verder dan 1yd van de line. Die staan er om te blocken voor een eventuele lateral van 1 (of 4) naar 10 of 6 (of 5, Zeke). En de twee binnenste WR's, 7 en 4 moeten de defense wegleiden van de wings waar de echte spelers staan.

Maar dan mag Zeke idd niet gepancaked worden, mag de defense niet te agressief staan (zodra die twee "DE's" de 7 en 4 niet volgden, was het een broken play), én vooral: mag Dak nooit naar 7 of 4 gooien. Ik denk dat exact dat gebeurd is: Die "DE's" hebben de binnenste receivers niet gevolgd, dus Dak dacht dat die vrij waren. Maar die mogen nooit het doel zijn, omdat ze meteen getackeld worden en het dan stopt. Een completion is niet goed genoeg. Heel even lijkt het erop dat 4 nog wel een mogelijkheid was, maar zeker nooit 7, in traffic. Dus een totaal foute read van Dak wrs.

Edit: Hahaha, ik kom er niet wijs uit :D 7 op de LOS en 2 mogen maar elligble zijn. Dan kan 1 nooit eligible zijn? En dan is het supernipt of dit was een ineligible man down field?
 

Bijlagen

  • 1674550629914.png
    1674550629914.png
    626,4 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Goh ja, ik had ook wel graag Bengals tegen 49ers gezien. Maar enerzijds was het voor de 49ers al duidelijk na enkele minuten wanneer Purdy uitviel dat het over was, zonder hem kunnen ze toch niks gaan doen in de SB, anderzijds hebben de Bengals het echt helemaal aan zichzelf te danken, wat een idiote actie op Mahomes daar op het einde. Alleen al daarvoor zou je het de Bengals bijna misgunnen.

Mahomes wel echt gek, loopt gewoon constant te manken, toch een mirakel dat die gewoon blijft doorgaan op dat niveau.

Waarom probeerden de Chiefs trouwens geen fieldgoal bij die voorlaatste drive? De wind zogezegd, maar dat zou een 55y fieldgoal ofzo zijn geweest, dat is toch haalbaar zelfs met wat tegenwind?
 
Blijkbaar was het zo erg dat beide kickers in de opwarming niet eens geprobeerd hebben van 50y of verder.
Straf. En dan was die charge op Mahomes op het einde nog idioter, nu was het een 45y fieldgoal, maar voor die fout kregen de Bengals een 15y penalty, dus was een fieldgoal dan eigenlijk quasi onmogelijk.

Die Ossai, die zal volgend seizoen niet meer bij de Bengals zitten zeker? :unsure:
 
Goh ja, ik had ook wel graag Bengals tegen 49ers gezien. Maar enerzijds was het voor de 49ers al duidelijk na enkele minuten wanneer Purdy uitviel dat het over was, zonder hem kunnen ze toch niks gaan doen in de SB, anderzijds hebben de Bengals het echt helemaal aan zichzelf te danken, wat een idiote actie op Mahomes daar op het einde. Alleen al daarvoor zou je het de Bengals bijna misgunnen.

Mahomes wel echt gek, loopt gewoon constant te manken, toch een mirakel dat die gewoon blijft doorgaan op dat niveau.

Waarom probeerden de Chiefs trouwens geen fieldgoal bij die voorlaatste drive? De wind zogezegd, maar dat zou een 55y fieldgoal ofzo zijn geweest, dat is toch haalbaar zelfs met wat tegenwind?
Toch raar, dat we tegenwoordig een 55yd bestempelen als "haalbaar" automatisch :D Als ze boven de 50 gingen, zat iedereen een paar jaar geleden al te denken dat de coach veel te conservatief was door het te proberen.

De wedstrijd van de 9ers was toch 10 minuten plezant :unsure: Daarna was ik aan het rooten voor Johnson, stel je voor dat die had gewonnen. En daarna voor McCaffrey, ik wou dat hij zou QB'en. TOTALE CHAOS. De play van de game was voor mij wel Greenlaw die als een wanhopige malloot op die football zit te beuken om maar een turnover te forceren. Dat was de enige kans :( .

Denk wel dat de Eagles het de 9ers héél moeilijk hadden gemaakt anders ook, hoor. Maar wel angstaanjagend voor Eaglesfans dat de big plays helemaal weg waren. Als Johnson daar gekwetst ligt, en McCaffrey nog bijna in paniek is, moet je gewoon hyperagressief spelen, scoren in zo weinig mogelijk tijd en hun offense geen tijd geven om iets te bedenken. Maar dat ging gewoon niet, het bleef bij lopen, 3 yard gains en korte plays. Wel indrukwekkende lines en physicallity bij allebei.

Maar serieus, ik had echt wel McCaffrey in de Wildcat opgezet ipv Purdy-zonder-elleboog. McCaffrey kon evenver gooien! Alleen kun je dan Deebo of Mitchell achter hem zetten. Dat vond ik toch echt een gebrek aan agressie. Het is niet alsof je op een andere manier nog een kans maakte... Echt spijtig van één van de beste coaches van de NFL.

Bengals-Chiefs valt veel minder van te zeggen, vind ik. Dat zijn dan de andere twee beste teams en coaches van de NFL op het moment, zeker. Reid absoluut, Taylor heeft vooral een fantastische DC, denk ik. Maar echt wel knap. Op hun waarde gepakt, de line van de Bengals moet echt beter. Ik vrees wel dat de Eagles gebouwd zijn om de Chiefs te kloppen, dus hoewel ik voor de Chiefs ben, denk ik dat de Eagles hem gaan halen. Drives van 15 plays, 90 yards, 18 minuten balbezit, en Mahomes komt niet eens op het veld.

Het is niet de SB die ik wou maar het kan zeker wel gaan kletteren! Reid tegen zijn oude team... die verzint altijd fenomenale dingen, maar hij staat er ook om bekend om net op een paar cruciale momenten het te laten afweten, als het iets te persoonlijk wordt. En het zou weleens kunnen dat de Kelce-broers lynchpins gaan worden.
 
Straf. En dan was die charge op Mahomes op het einde nog idioter, nu was het een 45y fieldgoal, maar voor die fout kregen de Bengals een 15y penalty, dus was een fieldgoal dan eigenlijk quasi onmogelijk.

Die Ossai, die zal volgend seizoen niet meer bij de Bengals zitten zeker? :unsure:
Ja, Ossai zat in zak en as ook... begrijpelijk. Maar er stonden nog 8 seconden op de klok, dat is nét genoeg voor nog 1 play en een time-out. Vaak genoeg gezien dat Mahomes daar toch nog iets uit de mouw schud, ik denk niet dat het zomaar klaar zou geweest zijn. Maar domme duw, dat zeker.
 
Ja, Ossai zat in zak en as ook... begrijpelijk. Maar er stonden nog 8 seconden op de klok, dat is nét genoeg voor nog 1 play en een time-out. Vaak genoeg gezien dat Mahomes daar toch nog iets uit de mouw schud, ik denk niet dat het zomaar klaar zou geweest zijn. Maar domme duw, dat zeker.
Waren dacht ik toch maar 3 seconden meer op de klok?

Het zou in elk geval wel mooier zijn geweest mochten ze hebben gewonnen met een ultieme TD pass van Mahomes. Nu vond ik het toch wat een anticlimax van de wedstrijd en heel erg dom weggegeven van de Bengals.
 
Imo verliest Shanahan de match van de 49'ers.
Eerst al door die catch niet te challengen op die 4th down vd Eagles bij 0-0. Het hele excuus van te weinig tijd vind ik bullshit. Als je u tegenstander als een halve gek naar de lijn ziet lopen om zo snel mogelijk te snappen moet je toch weten dat ze zelf ook niet zeker zijn en moet die flag er gewoon komen. Dat verandert het hele momentum van die match. Daarna laat je u back-up TE blocken op Reddick, dan kan je evengoed gewoon open deur spelen. Zo laat in het seizoen is er toch tape genoeg over die Eagles D...
Wat hij daarna doet zonder Purdy kan je hem minder verwijten imo want je speelt met een QB die volgens mij in de XFL niet van de bank komt en je kan CMC moeilijk naar zichzelf laten passen natuurlijk. Maar wat meer aggressief spel had hier ook wel niet misstaan, tis niet dat je niet met je rug tegen de muur staat he.

Bengals hebben het idd vooral aan zichzelf te denken. Er wordt op social media hard gekapt op de refs maar dat vond ik precies nog wel meevallen. Akkoord dat er hier en daar een holding enz niet gevlagd is maar als je elke play in slowmotion zou bekijken kun je àltijd wel een hold vinden. Die laatste play doet ze de das om en bij de Chiefs hun "5th down" doet Apple (uiteraard hij) daar ook een idiote dpi. Voor de rest vond ik de Bengals bij momenten gewoon niet echt een antwoord vinden op de D vd Chiefs. Iets te veel blessures in de O-line vrees ik.

Het is dus een SB tussen 2 teams die me compleet koud laten dus ik kijk er ook minder naar uit. Benieuwd of de Chiefs kunnen flitsen tegen die ontzettend sterke D van de Eagles en wat Hurts nu echt waard is. Het is 1 van de eerste keren dit seizoen dat de Eagles tegen een écht goeie ploeg moeten dus dat wordt ook nog wel iets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan