NFL 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stiekem hoop ik wel dat de Lions in de PO's geraken. Ik zou het ze echt gunnen :)

Maar de Packers zouden idd wel ergens kunnen geraken in de PO's. Ik schat eigenlijk enkel de Niners en de Eagles (indien Hurts terug fit en op niveau is) hoger in dan hen. De Vikings zijn al aan het sucken buiten primetime (en zijn eigenlijk al een heel seizoen best lucky met die one-score games) en Dem Boys zullen wel choken zoals elk jaar.
Enkel de Buccs daar twijfel ik nog over... Dat is eigenlijk helemaal geen wauw team dit seizoen maar het blijft wel Brady in de PO's natuurlijk... En de meesten komen daar ook allemaal net op tijd terug uit blessure.

Ik denk persoonlijk dat de kant van de AFC ook wel interessanter gaat zijn om te volgen.
Ik kijk al uit naar Jags-Titans nu zaterdag voor de divisie winst. Kzie Lawrence het wel klaar spelen eerlijk gezegd.
 
Fucking hell Damar Hamlin dat was toch vies om te zien.
Hopelijk komt hij erdoor, hij zou stabiel zijn ondertussen.
 
Of de vikings zijn gewoon frauds. Maar de NFC is maar iets speciaals dit seizoen.
Das natuurlijk de discussie nu he. Ze winnen telkens maar met max 7 punten verschil, maar zijn wel de beste oloeg in de 4th Q.
Zoals ik hoorde deze week op ne podcast: als de wedstrijden maar 3 quarters waren stonden de vikings 5-11. Maar het spelleke heeft 4 quarters en de vikings zijn (meestal) goed in de 4th.
Nuja, kzou ze graag dik op hun doos zien gaan in de PO.

Ergens gun ik het de lions ook wel, want die hebben toch ook een pak pech gehad dit seizoen.
Maar ik gun het de Packers uiteraard meer :p
Idd de eagles en de niners zijn de gevaarlijkste teams nu. Enkel de niners hun run defense is niet zo goed, daar zouden de packers gebruik van kunnen maken…
 
De wedstrijd van de Bills en Bengals zal niet herspeeld worden.
Goeie beslissing, vind ik. Het is niet ideaal, maar dat kon het ook niet meer worden. Vanaf nu zijn de Bengals dus AFC North Champion, maar zonder de home field advantages. In het geval dat de Bengals uitkomen tegen de Bills in de PO's, zal die wedstrijd waarschijnlijk gespeeld worden op neutraal terrein. Indianapolis wordt genoemd. Ik geloof dat het ook kan dat home field vs de Ravens beslist zal worden met een coin flip.
 
Lijkt me idd ook de beste manier van werken. De moment dat er beslist werd om de match deze week niet verder te zetten was er gewoon geen enkele oplossing die voor iedereen goed was.
Een andere optie had geweest om de match na W18 te spelen en de Pro Bowl uit te stellen maar dan heb je natuurlijk weer het punt dat elk team, behalve mss Buffalo en Cinci, een week bye heeft dus dat was misschien ook niet wauw.

Er zijn idd nog een aantal if's maar een deel daarvan kunnen dit weekend nog weggewerkt worden bij bepaalde uitslagen van Bills, Chiefs en Bengals.
 
Zo, ben weer bij qua wedstrijden.

En er is ook een boel gebeurd, of staat te gebeuren. Kingsbury buiten (terecht, don't get me started). Ik denk dat McVay niet meer coacht voor de Rams, en dat Rodgers op pensioen gaat (of toch bij de Packers, want de Cowboys lonken ook, maar daar zit McCarthy). De geruchten van Brady naar de Raiders (Braiders ™️ ) en Payton opnieuw naar de Saints zwellen wel stevig aan. Ik ben ook wel benieuwd wat de Jets gaan doen, want bijvoorbeeld Carr lijkt me niet zo gek. Of natuurlijk een grote play voor Rodgers.

Murray gaat wel nog even goed zitten bij ons, maar met z'n blessure zie ik die volgend jaar niet al fatsoenlijk spelen. Dus heel zeker is dat allemaal niet, en we gaan een backup nodig hebben. Subiet Mayfield 🙈 . Ik zou het nog niet vreselijk vinden.

Voor de rest allemaal terechte playoff-teams, denk ik. Ik had liever de Lions erin gezien dan de Seahawks. Of misschien zelfs dan de Vikings, want het plafond van Cousins hebben we volgens mij wel al gezien. 49ers-Chiefs als Super Bowl zou niet zo lelijk zijn, de Montana-Bowl. Cowboys - Bills ook wel.

Maar wat doen de Texans daar eigenlijk :D Je zou bijna kwaad opzet vermoeden, hè! Lovie Smith, die erg fout behandeld is en zou ontslagen worden na 1 seizoen, wint zijn laatste wedstrijd nog voor de Texans om ze zo uit de first overall pick te halen. Vooral dankzij een big play van Brandon Cook, die al een heel jaar het team een hak wil zetten :D
 
Zo, ben weer bij qua wedstrijden.

En er is ook een boel gebeurd, of staat te gebeuren. Kingsbury buiten (terecht, don't get me started). Ik denk dat McVay niet meer coacht voor de Rams, en dat Rodgers op pensioen gaat (of toch bij de Packers, want de Cowboys lonken ook, maar daar zit McCarthy). De geruchten van Brady naar de Raiders (Braiders ™️ ) en Payton opnieuw naar de Saints zwellen wel stevig aan. Ik ben ook wel benieuwd wat de Jets gaan doen, want bijvoorbeeld Carr lijkt me niet zo gek. Of natuurlijk een grote play voor Rodgers.

Murray gaat wel nog even goed zitten bij ons, maar met z'n blessure zie ik die volgend jaar niet al fatsoenlijk spelen. Dus heel zeker is dat allemaal niet, en we gaan een backup nodig hebben. Subiet Mayfield 🙈 . Ik zou het nog niet vreselijk vinden.

Voor de rest allemaal terechte playoff-teams, denk ik. Ik had liever de Lions erin gezien dan de Seahawks. Of misschien zelfs dan de Vikings, want het plafond van Cousins hebben we volgens mij wel al gezien. 49ers-Chiefs als Super Bowl zou niet zo lelijk zijn, de Montana-Bowl. Cowboys - Bills ook wel.

Maar wat doen de Texans daar eigenlijk :D Je zou bijna kwaad opzet vermoeden, hè! Lovie Smith, die erg fout behandeld is en zou ontslagen worden na 1 seizoen, wint zijn laatste wedstrijd nog voor de Texans om ze zo uit de first overall pick te halen. Vooral dankzij een big play van Brandon Cook, die al een heel jaar het team een hak wil zetten :D

Geen flauw idee hier wat de plannen van Rodgers gaan zijn, hoop stiekem dat hij toch nog 1 jaar blijft.

Zou Mayfield niet gewoon bij de Rams blijven? Op die paar wedstrijden toch wel mooie dingen laten zien.

En wat de Texans betreft, veel maakt het niet uit he, 1st pick of 2nd pick, ik zie de Bears sowieso al geen quarterback draften.
 
Geen flauw idee hier wat de plannen van Rodgers gaan zijn, hoop stiekem dat hij toch nog 1 jaar blijft.

Zou Mayfield niet gewoon bij de Rams blijven? Op die paar wedstrijden toch wel mooie dingen laten zien.

En wat de Texans betreft, veel maakt het niet uit he, 1st pick of 2nd pick, ik zie de Bears sowieso al geen quarterback draften.
Bears gaan geen QB halen, dat is nu wel waar. Maar ik zou me toch een pak comfortabeler voelen op 1 dan op 2. De Bears kunnen zomaar de hoofdprijs vangen van de Jets, en dan de Texans alsnog langs de zijlijn.

Ik dacht gelezen te hebben dat Mayfield het niet zag zitten om bij de Rams te blijven, omdat hij daar toch tweede viool zal spelen met Stafford in de rangen. Als die vertrekt, zal Mayfield wel blijven, maar met zijn laatste wedstrijd is dat net iets minder waarschijnlijk, vrees ik. Stafford was echt wel zwaar gekwetst volgens mij.
 
Mayfield zal idd enkel blijven als Stafford ermee stopt. Nu die heeft wel een serieuze injury (nek/rug) dus het zou best wel eens kunnen dat die geen zin meer heeft om achter die falende O-line te gaan staan om dat na zijn recovery gewoon terug te laten opspelen. Een rug is delicaat dus daar pas je sneller mee op natuurlijk. Ik weet trouwens niet wat ik er van moet vinden om een seizoen lang op Baker te zien. Hangt een beetje af van McVay en de O-line. Met deftige playcalling en goeie bescherming zie ik dat nog wel iets worden, maar het blijft Baker natuurlijk.

De geruchten over het mogelijke stoppen van McVay zijn vaak gebasseerd op het feit dat hij zijn coaching staff zomaar laat vertrekken. Maar dat doet hij elk jaar en tis niet dat die playcaller dit jaar zo'n wonderen heeft verricht of dat Morris het niet stillaan verdiend om ergens te proberen om HC te worden. Dus ik wil het eerst nog zien.
Ik kan me inbeelden dat je als SB winnaar wel even slikt na dit seizoen maar hij is zelf ook wel slim genoeg om te weten dat er met dit team niks in zat vanaf de blessures begonnen. Het is natuurlijk vooral te zien hoeveel zin hij heeft in de rebuild die eraan zit te komen in LA. Van mij hoeft hij niet te vertrekken maar ik ga er ook niet om wenen als hij deftig vervangen wordt. En Kroenke's zakken zijn diep genoeg om een goeie vervanger aan te trekken. Ik ben vooral benieuwd wat er dan gaat gebeuren met onze GM eerlijk gezegd. Want hoewel de hele fuck them picks mentaliteit van Snead dit seizoen verneukt heeft, heeft ons dat wel naar een SB geleid en die gast weet heel vaak de goeie spelers te vinden in de latere rondes. Aangezien wij met een hoop compensatory picks gaan zitten deze draft wil ik wel graag een GM met kennis van de latere rondes.

Stiekem wel een beetje genoten van de Packers hun loss. Ik gunde het de Lions enorm maar de Seahawks zijn op basis van het seizoen nog wel verdiend door. Al vond ik dat ze tegen ons wel hier en daar een flag dik mee hadden (die running into the kicker bv) maar soit, ik ben wss biased. Ik vraag me wel af wat er van Green Bay had gekomen mocht Rodgers niet de diva hebben uitgehangen en vanaf het training camp zich hebben gefocused op die nieuwe lichting receivers. Je merkt dat alles vlot draaide de afgelopen weken maar dat ze eigenlijk uit de PO's liggen door hun eerdere weken waarin er heel weinig lukte. Is er miraculeus een click gekomen of was er gewoon te weinig gedaan in de voorbereiding?

De Bears gaan idd geen QB draften maar de Colts zijn QB needy en staan ook hoog dus die zie ik nog wel uptraden eerlijk gezegd. Bears hebben dan de nummer 4 en dus ook nog een goeie pick om hun D te versterken en wat extra wapens. Het zou nog niet zo dom zijn om dat te doen in Chicago.
 
Nog lang niet zeker inderdaad of Stafford volgend seizoen al terug fit genoeg gaat zijn om te kunnen starten met die blessure. Vermoed dat ze ook daarom Mayfield hebben opgepikt toen die vrijkwam. Heeft al ervaring in de league en heeft toch wel kwaliteiten om te kunnen starten denk ik. Was McVay ook niet gecharmeerd door Mayfield ten tijde die gedraft werd? Een goede QB draften zit er sowieso al niet in, want fuck them picks...

Over de trade optie voor de first pick had ik zelfs niet nagedacht :laugh:
 
Een goede QB draften zit er sowieso al niet in, want fuck them picks...
En zelfs dat is relatief als je ziet dat de Niners mogelijks los naar de superbowl gaan met Mr. Irrelevant op QB...
Een goed systeem is belangrijker dan een goeie QB, al is de combinatie van beiden natuurlijk wel fijn om te hebben :)
 
Net naar de Chargers - Jaguars zitten kijken, toch ook een ballsy move bij die laatste TD om nog voor die 2 punten te gaan en de overwinning ipv kans op OT. Die TD van Jacksonville vlak voor halftime was wel cruciaal denk ik. De fieldgoal was wel heel nipt, gleed precies wat weg vlak voor het trappen.
 
Net naar de Chargers - Jaguars zitten kijken, toch ook een ballsy move bij die laatste TD om nog voor die 2 punten te gaan en de overwinning ipv kans op OT. Die TD van Jacksonville vlak voor halftime was wel cruciaal denk ik. De fieldgoal was wel heel nipt, gleed precies wat weg vlak voor het trappen.
Ja, ik weet niet of ik het zou gedurfd hebben. Het was uiteraard de juiste beslissing, maar ik denk dat ik met de Jaguars zou hebben durven gokken op OT. Ik vond de Chargers defense spelen zoals verwacht, maar de offense liet het echt afweten in de tweede helft.

Team dat het meeste indruk heeft gemaakt, is wel de 9ers. Die moet echt van geen enkel team schrik hebben. Eigenlijk wist ik het al zodra McCaffrey erbij kwam, maar toen waren de Cowboys echt ook nog goed. Maar het lijkt erop alsof die gepiekt hebben, en dat de teams ondertussen Prescott een beetje door hebben? Die speelt goed, maar raakt er vaak gewoon niet uit. Maar de 9ers hebben echt alles, behalve QB. En dan blijkt dat ze ook nog eens een QB hebben.

Natuurlijk, als Mr Irrelevant plots Brady-stats gooit, dan weet je dat de coach er voor heel veel tussenzit. En ik ben een Shanafan, dus ik zie het ook echt wel. Elke RB die bij hem speelt, heeft een boerenseizoen. Maar het verschil is: nu kan hij ook rekenen op fantastische wapens. En die improvisatie die Purdy doet aan de goalline, ik denk voor de laatste TD? Dat is niet scheme. Dat is een gooi vanaf de foute voet, maar toch ginds krijgen. Dat manneke kan ook nog iets!

Brady is dan de teleurstelling van de play-offs... misschien het jaar te veel? Het was echt slecht, maar in die mate dat het vorige week nog ging over zijn nieuwe team en deze week over de steep decline en pensioen. Leftwitch is ondertussen ontslagen, maar dat was zogezegd zijn maatje bij de Bucs. Rare situatie daar, hoor. Ik geloof echt nooit dat Brady nog teruggaat naar daar. Raiders zijn dan veel logischer, met zijn oude OC die daar nu HC is, Davante Adams en een steengoeie TE. En Carr die al op straat ligt... "Braiders" zou al gekocht zijn :D Maar de Saints blijven vermeld worden icm Payton.
 
Ja, ik weet niet of ik het zou gedurfd hebben. Het was uiteraard de juiste beslissing, maar ik denk dat ik met de Jaguars zou hebben durven gokken op OT. Ik vond de Chargers defense spelen zoals verwacht, maar de offense liet het echt afweten in de tweede helft.
Met dat momentum had ik het wss ook gedaan. Al was het eigenlijk al gekast want in OT hadden ze er ook over gelopen.
Staley vreemd genoeg nog niet buiten gegooid.
Team dat het meeste indruk heeft gemaakt, is wel de 9ers. Die moet echt van geen enkel team schrik hebben. Eigenlijk wist ik het al zodra McCaffrey erbij kwam, maar toen waren de Cowboys echt ook nog goed. Maar het lijkt erop alsof die gepiekt hebben, en dat de teams ondertussen Prescott een beetje door hebben? Die speelt goed, maar raakt er vaak gewoon niet uit. Maar de 9ers hebben echt alles, behalve QB. En dan blijkt dat ze ook nog eens een QB hebben.
Ik had bij de Niners toch ook heel de match het gevoel dat ze niet echt op hun gas aan het duwen waren en ze dus, indien het moest, nog een vitesse of 2 konden opschakelen om de Seahawks gewoon naar huis te sturen. Langs de andere kant:
Natuurlijk, als Mr Irrelevant plots Brady-stats gooit, dan weet je dat de coach er voor heel veel tussenzit. En ik ben een Shanafan, dus ik zie het ook echt wel. Elke RB die bij hem speelt, heeft een boerenseizoen. Maar het verschil is: nu kan hij ook rekenen op fantastische wapens. En die improvisatie die Purdy doet aan de goalline, ik denk voor de laatste TD? Dat is niet scheme. Dat is een gooi vanaf de foute voet, maar toch ginds krijgen. Dat manneke kan ook nog iets!
Die verging van de zenuwen denk ik... In de eerste helft was het duidelijk waarom hij pas een 7th rounder was. Al kwam hij er wel heel goed door eens ze op voorsprong kwamen en hij wat meer op zijn gemak was. Dat is wel iets dat niet elke match opnieuw mag gebeuren want er komen wel teams aan waar je er vanaf minuut 1 bij moet staan.
Tegen Dallas zou ik trouwens vanaf de start vol gas geven en Dak laten achtervolgen zodat die terug zijn eige zelve wordt en met INT's gaat strooien. Want als je de Cowboys in hun spel laat komen heb je een probleem. Die defense is ook scary en als Dak en Pollard een goeie dag hebben ben je daar echt niet mee klaar.
Brady is dan de teleurstelling van de play-offs... misschien het jaar te veel? Het was echt slecht, maar in die mate dat het vorige week nog ging over zijn nieuwe team en deze week over de steep decline en pensioen. Leftwitch is ondertussen ontslagen, maar dat was zogezegd zijn maatje bij de Bucs. Rare situatie daar, hoor. Ik geloof echt nooit dat Brady nog teruggaat naar daar. Raiders zijn dan veel logischer, met zijn oude OC die daar nu HC is, Davante Adams en een steengoeie TE. En Carr die al op straat ligt... "Braiders" zou al gekocht zijn :D Maar de Saints blijven vermeld worden icm Payton.
Raiders lijkt me ook het enige team waar hij nog naartoe zou gaan. De verwachtingen liggen daar, denk ik dan, ook niet zo hoog aangezien die ploeg al jaren op de dool is en het daar echt niet alleen aan de QB ligt.
Ik vrees trouwens wat voor een scenario waarin Brady zelf niet lijkt te beseffen dat het op is waardoor je, misschien nog niet in '23, een seizoen gaat krijgen zoals het laatste van Big Ben. Dat deed ook pijn aan de ogen.
 
Een beetje later hier maar toch nog even mijn mening over de Packers hun laatste wedstrijd geven:
Wat hebben ze het weer laten liggen!
Zoals al het hele seizoen het geval was laten ze het op de momenten die er toe doen liggen.
Jammer dat de seahawks gewonnen hadden want khad het de Lions gegund om naar de PO te gaan.

Geen flauw idee hier wat de plannen van Rodgers gaan zijn, hoop stiekem dat hij toch nog 1 jaar blijft.

Zou Mayfield niet gewoon bij de Rams blijven? Op die paar wedstrijden toch wel mooie dingen laten zien.

En wat de Texans betreft, veel maakt het niet uit he, 1st pick of 2nd pick, ik zie de Bears sowieso al geen quarterback draften.
Ik hoop dan weer dat hij niet blijft.
Hij is echt in een neerwaardse spiraal aant gaan in zijn plays. Kiest te vaak voor de diepe bal terwijl zijn short plays veel meer succes kende dit seizoen. En dan kunde wel zeggen: das playcalling, maar Rodgers krijgt altijd 3 opties dus hij kiest bewust voor de bad plays.
De Packers gaan deze keer echt zelf moeten kiezen vrees ik ipv het in Rodgers zijn handen te laten. Als ze niet voor Love kiezen zijn ze hem kwijt en wie weet waar ge het de komende jaren mee moet stellen in de draft QB gewijs.
Persoonlijk zie ik Rodgers nog wel naar een ander ploeg trekken maar dat zal eerder een bust worden omdat hij ook ni de makkelijkste is om mee samen te werken lijkt me.

Match die ik zeker wil zien komend weekend is niners vs de boys. Is de beste affiche van dit weekend. Bengals - Bills zal hopelijk ook de moeite zijn. Van de Giants en Jags verwacht ik niet veel
 
Er zitten wel een paar kleppers dit weekend... Veel noemen Divisional altijd het beste weekend van de NFL. Ik weet niet, ik vind Wildcard ook wel iets hebben :D Zeker deze Wildcard waren het spannende wedstrijden, al waren ze niet altijd even fijn om te kijken (Ravens-Bengals!).

Zitten er wel verschillende bij die moeilijk te callen zijn, vind ik. De toppers zijn toch wel:
Bills-Bengals: de Damar Hamlin-rematch. Ik vond het totaal respectloos en derderangs van Mixon om zo'n coinflip celebration te doen. Jammer dat ik ook voor hem moet supporteren als ik de Bengals graag zie winnen. Maar Burrows ❤️ . En ik voorspel een letdown game voor Josh Allen 🙈 (natuurlijk, nu ik het gezegd heb...)

Cowboys-Niners: Als ze niet allebei in dezelfde conference hadden gezeten, had dit voor mij de Super Bowl mogen zijn. Al denk ik dat de 9ers in stijgende lijn aan het gaan zijn, en de Cowboys in dalende. Maar ik zou graag een knalwedstrijd zien van Parsons. Maar ik denk dat de DB's van de 49ers Dak in de war kunnen brengen en Bosa eerder voor die knalwedstrijd gaat zorgen.
 
Awel, en ik vond ze in andere wedstrijden een pak beter. Kirk laat daar wel twee of drie super passes vallen… dan was het heel anders.

Maar Lawrence stond constant onder druk. Constant. Chiefs waren gewoon beter, denk ik.
 
2 vd beste defenses van de league tegen elkaar... de ene ploeg heeft een rookie op QB, de andere een veteran. En toch is het de vet die de INT's gooit... Dem Boys never change :D

Andere match gisteren was enorm indrukwekkend van de Bengals. Op de lijn waren ze heer en meester, zowel op O als op D, en Burrow ook gewoon veel beter dan Allen gisteren. Verdiend door en de Chiefs gaan serieus uit hun pijp mogen komen tegen dit Cincinnati.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan