NFL 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar is miami weet aan een circus begonnen. Tua laten spelen met een concussion enzo. Heel rare situatie, en mega gevaarlijk ook!
In principe ook niet mogelijk toch? Concussion protocol is toch door een onafhankelijke party?
Al hoor ik nu wel al dat die man ontslagen zou zijn omdat hij fouten zou gemaakt hebben.

Ik hoop in elk geval dat Tua er snel doorkomt want ik ben wel fan van hem dit seizoen. Met een deftige O-line en goeie receivers zie je dat die jongen toch wel echt iets kan.
 
Ja dat is het net, zo’n risico nemen wanneer ze zo een goede start van het seizoen hebben. Onbegrijpelijk!

Ik dacht ook dat dat niet kon. Maar is het niet dat tijdens de wedstrijd iemand onafhankelijk een concussion beoordeeld en daarna de opvolging via een teamdokter gaat?
Enja diejen dokter is nu kop van jut maar kans is natuurlijk ook groot dat diejen van hogerhand gepushed is natuurlijk…
 
Ik ben er een tijdje uit geweest, maar ben weer terug. Rant incoming :D Maar wat een raar seizoen is het al geweest. Het komt niet helemaal uit het niets, want de Bills hebben vorig jaar laten zien hoe je de explosieve Chiefs kunt aanpakken, en dus ook ineens zichzelf :D De Ramps hebben een beetje een Super Bowl-hangover, maar samen met de Cardinals en de Chargers zitten die ook een beetje in dat schuitje: Hun explosieve werk is weggenomen. Wat kan een goeie coach nu nog doen? En die hebben de Bills en Chiefs duidelijk, en mist de rest een beetje...

Ik ben wel blij dat eindelijk mijn punt eens bewezen wordt over Russell Wilson... Ik heb niks tegen hem, maar ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het veel meer Carroll dan Wilson was. Wilson is goed in hero-ball, in scramble drills om zich uit problemen te halen waar hij zichzelf in gewerkt heeft. En dat heeft hij voor een groot stuk te danken aan zijn receivers. En het lijkt wel alsof hij bij de Broncos nu volledig losgeslagen is die richting uit en alléén nog die hero-ball wil spelen. Hij kijkt alleen diep downfield, begint te lopen als het niet moet en vergeet dat hij ook gewoon naar voor kan. Want dat is niet splashy genoeg. Je ziet ook een beetje dat de sacks die hij in Seattle opliep, misschien wel voor een stuk te danken waren aan hemzelf. Ik kan niet ontkennen dat ik me een beetje gerechtvaardigd voel in mijn punt.

Maar dan komen de Cardinals. De belachelijke, gênante en ronduit luie Cardinals. Wat. Is. Dit. Echt een schande. Kingsbury is gehaald voor zijn air raid offense. Waar is die? Hij ging 'm aanpassen aan de breedte van het NFL-veld, en er schiet NIKS meer van over. Echt supersimpele kleuterplaycalls die je van ver ziet afkomen, plays die gewoon herhaald worden, nooit een antwoord op veranderingen van de defense... En was dat nog maar het ergste! Die worden dan ook nog eens slordig uitgevoerd doordat spelers niet op hun plaats staan, er 10 man op het veld staat (2x!!) en voor elke goeie play zijn er 2 offensive penalties. 4x is er een redzone trip zo stilgevallen tegen de Seahawks...

En dan staat Kyler langs de kant met schouders omlaag, kop naar de grond, en moet ERTZ rondlopen om iedereen te motiveren. Nee, dat is het werk van de QB of de coach. Voor wie het interesseert, je moet eens naar 3 dingen kijken bij de volgende Cardinals-wedstrijd (in primetime, dus iedereen is verplicht :( ) : Hoeveel trager alle Cardinals van de lijn vertrekken dan de tegenstander, hoe vaak Kyler naar een ander wijst of pruilt bij een foute play en hoe ongelofelijk slordig sommige playactions uitgevoerd worden. Bah.
 
Nog wel wat ploegen die met problemen kampen en anderen die het verrassend goed doen.
Giants, Jets, Vikings en Falcons doen het imo beter dan ik verwachtte. Lions en Jags eigenlijk ook, al is hun resultaat er wel niet naar.
Raiders en Packers zijn minder dan ik verwachtte. De Colts waren dat ook maar die lijken zich stillaan te herpakken. Ryan leek daar gewoon wat meer tijd nodig te hebben om ingespeeld te raken. Benieuwd of dat met de Raiders ook het geval was want die waren voor hun bye eindelijk eens echt goed. Hopelijk voor hen valt die week rust niet op een slechte moment en zijn ze hun momentum niet kwijt.

Als Rams supporter is het niet leuk om te zien dat mijn vrees werkelijk is geworden. Namelijk dat onze O-line echt niet goed genoeg is, en al zeker niet de door blessures geteisterde van de afgelopen weken. En als we eerlijk zijn is OBJ toch een niveau hoger dan Robinson waardoor quasi alles over Kupp moet. Het feit dat die vent zich nog altijd vrij kan lopen in die coverage is waanzinnig trouwens.

Het is mij wel opgevallen dat er precies wel wat QB's zijn die ondermaats presteren nadat ze een dikke opslag gekregen hebben. Wilson sowieso (al had ik dat ook verwacht), Kyler zoals hierboven al aangegeven maar ook Rodgers lijkt niet meer op de MVP van vorig jaar. In hoeverre dat dat ligt aan zijn O-line (en zijn receivers) wil ik nog in het midden laten maar qua mentaliteit erger ik me wel enorm aan hem.

De Giants bewijzen trouwens wat coaching kan doen want die doen het meer dan behoorlijk onder Daboll, al heeft die wel het geluk dat Saquon gezond blijft. De Panthers bewijzen dat trouwens ook want dat leek echt nergens op onder Rhule. Er gaan nu geruchten dat ze willen traden voor CMC en Moore dus die zijn nu wel in full rebuild mode.

Momenteel lijkt alles te wijzen naar een Bills-Eagles SB finale al is het natuurlijk nog vroeg. Op zich een match up waar ik met plezier voor wakker blijf! De puzzel in Philadelphia lijkt perfect in elkaar te vallen maar ze hebben natuurlijk nog steeds niet tegen een echt goed team gespeeld. Bills zijn een machine en worden imo enkel nog gestopt door zichzelf. Blessures, overmoed of zenuwen kunnen hun nog nekken maar puur intrinsiek is dat het beste team uit de hele league. Als je defense de Chiefs in Arrowhead op 20 punten kan houden moet je van heel weinig tegenstanders bang zijn want zelf maken ze er quasi altijd een hele kruiwagen met die offense.
 
Nog wel wat ploegen die met problemen kampen en anderen die het verrassend goed doen.
Giants, Jets, Vikings en Falcons doen het imo beter dan ik verwachtte. Lions en Jags eigenlijk ook, al is hun resultaat er wel niet naar.
Raiders en Packers zijn minder dan ik verwachtte. De Colts waren dat ook maar die lijken zich stillaan te herpakken. Ryan leek daar gewoon wat meer tijd nodig te hebben om ingespeeld te raken. Benieuwd of dat met de Raiders ook het geval was want die waren voor hun bye eindelijk eens echt goed. Hopelijk voor hen valt die week rust niet op een slechte moment en zijn ze hun momentum niet kwijt.

Als Rams supporter is het niet leuk om te zien dat mijn vrees werkelijk is geworden. Namelijk dat onze O-line echt niet goed genoeg is, en al zeker niet de door blessures geteisterde van de afgelopen weken. En als we eerlijk zijn is OBJ toch een niveau hoger dan Robinson waardoor quasi alles over Kupp moet. Het feit dat die vent zich nog altijd vrij kan lopen in die coverage is waanzinnig trouwens.

Zeg wel... Kupp is tegelijk één van de beste WR's, en tegelijk nog altijd onderschat vind ik :D Wat die kerel gedaan heeft na zijn reconstructive surgery... On-voor-stelbaar.

Het is mij wel opgevallen dat er precies wel wat QB's zijn die ondermaats presteren nadat ze een dikke opslag gekregen hebben. Wilson sowieso (al had ik dat ook verwacht), Kyler zoals hierboven al aangegeven maar ook Rodgers lijkt niet meer op de MVP van vorig jaar. In hoeverre dat dat ligt aan zijn O-line (en zijn receivers) wil ik nog in het midden laten maar qua mentaliteit erger ik me wel enorm aan hem.

Het gerucht klinkt steeds luider dat Rodgers al sinds het vertrek van Adams heeft aangekondigd dat hij op pensioen gaat na dit seizoen. En net zoals bij Brady, kun je je dan afvragen hoeveel hij er nog écht in zit. Want het ziet ernaar uit alsof het telkens net niet is, en dan kan dit wel het seizoen te veel zijn. Ik zou het wel vroeg vinden voor hem, dus het zou me ook niks verbazen dat een team met een QB need hem een mooi bod zou doen (Bears :p ).
Momenteel lijkt alles te wijzen naar een Bills-Eagles SB finale al is het natuurlijk nog vroeg. Op zich een match up waar ik met plezier voor wakker blijf! De puzzel in Philadelphia lijkt perfect in elkaar te vallen maar ze hebben natuurlijk nog steeds niet tegen een echt goed team gespeeld. Bills zijn een machine en worden imo enkel nog gestopt door zichzelf. Blessures, overmoed of zenuwen kunnen hun nog nekken maar puur intrinsiek is dat het beste team uit de hele league. Als je defense de Chiefs in Arrowhead op 20 punten kan houden moet je van heel weinig tegenstanders bang zijn want zelf maken ze er quasi altijd een hele kruiwagen met die offense.
Eagles - Bills vind ik geen slechte! Maar deze noteren we voor over een paar maanden :p Ik weet niet, ik geloof nog wel sterk in Reid.
 
Zeg wel... Kupp is tegelijk één van de beste WR's, en tegelijk nog altijd onderschat vind ik :D Wat die kerel gedaan heeft na zijn reconstructive surgery... On-voor-stelbaar.
Niet te doen. Had vorig jaar àltijd MVP moeten zijn, en hadden ze niet persé een QB willen nemen had hij dat ook geworden.
Mooie omschrijving trouwens, hij is één van de beste en toch lijkt het alsof ze die telkens laten lopen.
Het gerucht klinkt steeds luider dat Rodgers al sinds het vertrek van Adams heeft aangekondigd dat hij op pensioen gaat na dit seizoen. En net zoals bij Brady, kun je je dan afvragen hoeveel hij er nog écht in zit. Want het ziet ernaar uit alsof het telkens net niet is, en dan kan dit wel het seizoen te veel zijn. Ik zou het wel vroeg vinden voor hem, dus het zou me ook niks verbazen dat een team met een QB need hem een mooi bod zou doen (Bears :p ).
Het ligt bij mij ook wel meer aan zowel het team als de coaching bij GB dit jaar dan aan Rodgers zelf hoor. Een hoop van die gedropte passes waren echt geen ballen waar de WR's een mirakel voor moesten verrichten om hem te vangen en zijn O-line blokt voor geen meter (dat zie je ook aan de stats van Aaron Jones, toevallig dit jaar in mijn fantasy 😅 )
Maar bij Rodgers valt het dan natuurlijk allemaal iets meer op omdat zijn diva gedrag snel de bovenhand neemt en hij met zijn ogen begint te rollen etc. Allemaal niet leuk voor het moraal van die jonge WR's maar het lijk mij ook alsof LaFleur er niks aan doet.
Rodgers kan idd nog wel even mee denk ik, tis niet dat hij zoals Big Ben over het terrein sloft, maar in Green Bay lijkt zijn verhaal wel over.
Eagles - Bills vind ik geen slechte! Maar deze noteren we voor over een paar maanden :p Ik weet niet, ik geloof nog wel sterk in Reid.
Reid is een topcoach en hij heeft nog steeds een uitstekende ploeg, dat klopt. Maar ik ben wel eens benieuwd wat er zou gebeuren mochten ze die #1 seed niet hebben dit seizoen. In de veronderstelling dat iedereen gezond blijft natuurlijk he.
 
CMC naar de 49'ers oO
Is dat nu niet de enige ploeg in heel de NFL die al een CMC lopen heeft met Deebo?
Zorgt er natuurlijk wel voor dat ze beiden niet constant moeten gebruiken maar wel hetzelfde spel kunnen blijven spelen (zodat Jimmy G niet te veel diep moet gooien, ook geen slechte zaak natuurlijk)
 
ook Rodgers lijkt niet meer op de MVP van vorig jaar. In hoeverre dat dat ligt aan zijn O-line (en zijn receivers) wil ik nog in het midden laten maar qua mentaliteit erger ik me wel enorm aan hem.

Als Packer fan erger ik mij ook dood aan hem (en ik ben bijlange niet de enige)

Hoeveel keer dat dieje tege de jets de lange bal zocht in Q4 ipv de running backs los te laten. Mannekes lief! En dan kunnen we beginnen over dat dat de olay call is maar Rodgers krijgt altijd de optie om zijn zin te doen.
Aaron Jones heeft 7 touches gehad, AJ Dillon 10 of 12 ofzo. Veel te weinig als je zo’n backs hebt die evengoe kunnen catchen.

Zoals het nu gaat halen die geen 8 wins. Kunnen we beter Love opstellen en Rodgers buitenkegelen, dan krijgen we terug ademruimte in de cap volgend jaar…
 
Hoeveel keer dat dieje tege de jets de lange bal zocht in Q4 ipv de running backs los te laten. Mannekes lief! En dan kunnen we beginnen over dat dat de olay call is maar Rodgers krijgt altijd de optie om zijn zin te doen.
Aaron Jones heeft 7 touches gehad, AJ Dillon 10 of 12 ofzo. Veel te weinig als je zo’n backs hebt die evengoe kunnen catchen.
Maar dat kan toch niet dat u offensive coordinator steeds voor die lange bal kiest? Je weet toch ondertussen al dat u receivers (nog) niet wauw zijn? Ga je dan echt gokken dat ze die eerste diepe bal vangen en zo zelfvertrouwen opdoen en boven zichzelf gaan uitstijgen? Speel toch iets veiliger met kortere, makkelijkere ballen en meer running plays?

Dit klinkt alsof u playcaller een one-trick pony is die met D. Adams zijn enige wapen kwijt is en nu van geen hout pijlen weet te maken, of dat je met een diva QB zit die wil shinen door die diepe passes te scoren... Ik volg de Packers te weinig om daar zelf een besluit over te vormen maar gezond voor het team is het in elk geval niet. U rookie WR's worden basically mentaal afgemaakt, u RB's gaan het beu worden en u QB wordt zo een enorm overbetaalde liability.
Zoals het nu gaat halen die geen 8 wins. Kunnen we beter Love opstellen en Rodgers buitenkegelen, dan krijgen we terug ademruimte in de cap volgend jaar…
Wie gaat die zijn duur contract overnemen?
 
het is niet enkel Davante dat weg is he. Nieuwe offensive coordinator, davante weg, MVS weg, St Brown weg (niet dat we daar om rouwen), Tonyan die net terug is van ACL injury.
Dus enige betrouwbare WR is Lazard, die imho een goeie WR is maar geen WR1. Zijn sterkte is vooral ook het blocken in run plays en korte passen.

En ivm die lange ball fat is wat ik zeg he. In die plays heeft rodgers de keuze om af te geven aan de backs of zelf te gooien. Elke keer kiest hij ervoor om de bal zelf te houden en die diepe play te zoeken. Een gegeven moment gooit hij zelfs de bal diep Terwijl hij tot aan 1st down kan lopen. Heel triestig.
Ik wil de prestaties van de Jets en Giants niet minimaliseren want die zijn wel echt goed bezig. Maar de Packers moeten daar gewoon meer weerstand tegen bieden.
Als ze deze week tegen de Commanders verliezen is het boeken toe voor dit seizoen imho.

En niemand pakt dieje zijn contract over uiteraard. Enige opties zijn retirement (beste voor de cap) of buitengooien wat ze 128mil in deadcap kost (wel 99mil in savings).
 
CMC naar de 49'ers oO
Is dat nu niet de enige ploeg in heel de NFL die al een CMC lopen heeft met Deebo?
Zorgt er natuurlijk wel voor dat ze beiden niet constant moeten gebruiken maar wel hetzelfde spel kunnen blijven spelen (zodat Jimmy G niet te veel diep moet gooien, ook geen slechte zaak natuurlijk)
Op Twitter stond: Beste coach voor de run game krijgt beste pass catching back ter aanvulling van beste run-after-catch WR.
En eigenlijk zag je dat al een beetje in hun wedstrijd zag ik. Was een goeie wedstrijd, maar volgens mij gaan de 9ers ineens een pàk beter zijn als CMC er goed in zit.

Trouwens, nog een trade: Jets halen Robinson van de Jaguars.

het is niet enkel Davante dat weg is he. Nieuwe offensive coordinator, davante weg, MVS weg, St Brown weg (niet dat we daar om rouwen), Tonyan die net terug is van ACL injury.
Dus enige betrouwbare WR is Lazard, die imho een goeie WR is maar geen WR1. Zijn sterkte is vooral ook het blocken in run plays en korte passen.
Bwa. Ik ga Rodgers niet verdedigen dit seizoen, hoor. Maar de kritiek op hem was toch altijd net dat hij te wéinig het risico zocht, en te veel dacht aan zijn completion stats en zijn INT's?

Ik zou echt niet onderschatten wat het doet om een echte WR1 te verliezen. Dan stort het hele schema in, en dat is bij heel veel teams zo. Adams kon alle routes lopen én kon diep gaan, en blocken. Daarnaast kon dan MVS diep gaan en Lazar kon de slot voor zich nemen. Beperkte routes die ze moeten kennen en snelheid/toughness kan veel verbloemen. Dat ze Cobb hebben moeten halen, zegt toch wel dat de rest ook al geen grote kwaliteit was.

Maar als dan Adams weg is, kan niet plots Lazar op die plek gaan spelen. Doubs kan dan diep gaan ipv WVS, maar Lazar is geen 1. Wie gaat de route tree lopen? Sammy Watkins? Ik snap niet dat ze niks hebben gedaan om het verlies van Adams op te vangen.

Qua playcall heb je helemaal gelijk. Daar snap ik het ook helemaal niet.
 
Davante weg is zeker een groot verlies, begrijp me niet verkeerd. Maar er is zelfs nog meer dat ze missen. En idd ik vind Lazard zeker geen WR1, goeie WR voor de dingen die hij vroeger moest doen, maar kan geen Adams vervangen.

Dit weekend ook weer heel hard gezien dat de offense niet goed genoeg is. De momenten dat Doubs moederziel alleen is gooit Rodgers er niet naartoe en als Doubs de ball krijgt zijn er drops.
RB’s hadden 12 carries wat veeeel te weinig is. En offense had een totaal van 47 plays. Ook te pover.

Veel penalties etc. Het enige lichtpuntje dat ik had was de O-line, voor zo een omwisseling (heel de o-line van plaats gewisseld behalve de center) deden die mannen dat niet slecht.
Defense had makkelijk 4 int’s kunnen hebben en heeft er uiteindelijk maar 1 tegen de Commanders. Daar laat ge alles liggen in de eerste helft.
Wordt voor de rest een pover seizoen voor the green and gold
 
Dit weekend ook weer heel hard gezien dat de offense niet goed genoeg is. De momenten dat Doubs moederziel alleen is gooit Rodgers er niet naartoe en als Doubs de ball krijgt zijn er drops.
Hadden ze niet beter up getrade in de vorige draft dan? Doubs was op hun positie wss het beste wat ze konden krijgen maar als je ziet dat er toch een paar rookie WR's het meer dan goed doen hadden ze misschien 1 van die Davante picks moeten gebruiken om een betere vervanger te vinden voor hem?
RB’s hadden 12 carries wat veeeel te weinig is. En offense had een totaal van 47 plays. Ook te pover.
Klopt. U RB's zijn toch van een hoog niveau terwijl u WR's twijfelachtig zijn dus ik begrijp ook niet dat ze er geen run offense van maken.

Brady ondertussen toch ook aan zijn jaar teveel bezig. Al denk ik dat het meer ligt aan het feit dat hij voor de eerste keer ooit moet spelen met een O-line die hem niet genoeg beschermd. Je merkt gewoon dat hij gefrustreerd is omdat hij de tijd niet krijgt om zijn gewone spel te spelen.
 
Ik niet. Ik dacht dat @Lemme wilde gaan, maar dat de tickets niet gelukt waren? @Booka Shade had er ook eens over gesproken.
Denk dat we wel redelijk zeker kunnen zijn dat het de laatste kans is om Brady te zien :D

im-dying-up-here-dont-rub-it-in.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan