NFL 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bwa, er is toch wel een verschil, hè. Bij Watson is er geen twijfel over schuld. Bij deze zijn er beschuldigingen en blijkbaar een erg verschillende uitleg. Dan vind ik het niet raar dat er een béétje voorzichtigheid aan de dag wordt gelegd. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is en zo.

Als hij hiervoor schuldig wordt bevonden, no way dat hij ooit nog in de NFL zit. Zelfs niet al was hij Josh Allen. Dat is van een totaal andere orde.
Ge kunt toch niet in één en dezelfde post spreken over 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' en dan van Watson zeggen dat ie zonder twijfel schuldig is? Die is ook nog nergens voor veroordeeld.
Los daarvan vind ik het maar een nare evolutie dat iemand inderdaad al quasi veroordeeld wordt voor de rechtzaak nog moet beginnen, maar dat zal wel eigen zijn aan het Amerikaanse gegeven dat rechtzaken daar al te vaak aangespannen worden om er een settlement uit te halen, de meeste civil lawsuits halen daar niet eens de rechtbank.
 
Ge kunt toch niet in één en dezelfde post spreken over 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' en dan van Watson zeggen dat ie zonder twijfel schuldig is? Die is ook nog nergens voor veroordeeld.
Los daarvan vind ik het maar een nare evolutie dat iemand inderdaad al quasi veroordeeld wordt voor de rechtzaak nog moet beginnen, maar dat zal wel eigen zijn aan het Amerikaanse gegeven dat rechtzaken daar al te vaak aangespannen worden om er een settlement uit te halen, de meeste civil lawsuits halen daar niet eens de rechtbank.
Voor Watson staat het voor de onafhankelijke arbitrator vast dat elk feit bewezen is, dus daar kun je wel makkelijk zeggen dat hij schuldig is. Volgens mij spreekt hij het zelf ook niet tegen? Er is bij Watson geen sprake van "quasi veroordeeld voor de rechtszaak moet beginnen", hij heeft zich vrijgekocht uit verschillende rechtszaken, zoals dat mag in de VS. Op dat vlak is hij inderdaad niet schuldig. Maar de commissie binnen de NFL heeft wel meer dan voldoende bewezen dat de zaken echt kloppen

In het geval van die punter, die misschien (waarschijnlijk?) even schuldig is aan ergere feiten, kun je nog niet meteen overgaan tot schorsen of sancties binnen de NFL omdat ze daar nog veel vroeger in het proces zitten. De kans dat hij zal veroordeeld worden, is een pàk groter dan bij Watson en niet (alleen) doordat hij minder bekend is of zo. Gewoon omdat het gaat om minderjarigen en om verkrachting ipv aanranding. Dat maakt het zo veel erger. Maar stél dat hij wordt vrijgesproken (ik denk niet dat settelen kan hier), dan nog kan de NFL hem een schorsing opleggen. En dan zit je evenver als met Watson. Dus de vergelijking vind ik niet opgaan.
 
Voor Watson staat het voor de onafhankelijke arbitrator vast dat elk feit bewezen is, dus daar kun je wel makkelijk zeggen dat hij schuldig is. Volgens mij spreekt hij het zelf ook niet tegen? Er is bij Watson geen sprake van "quasi veroordeeld voor de rechtszaak moet beginnen", hij heeft zich vrijgekocht uit verschillende rechtszaken, zoals dat mag in de VS. Op dat vlak is hij inderdaad niet schuldig. Maar de commissie binnen de NFL heeft wel meer dan voldoende bewezen dat de zaken echt kloppen

In het geval van die punter, die misschien (waarschijnlijk?) even schuldig is aan ergere feiten, kun je nog niet meteen overgaan tot schorsen of sancties binnen de NFL omdat ze daar nog veel vroeger in het proces zitten. De kans dat hij zal veroordeeld worden, is een pàk groter dan bij Watson en niet (alleen) doordat hij minder bekend is of zo. Gewoon omdat het gaat om minderjarigen en om verkrachting ipv aanranding. Dat maakt het zo veel erger. Maar stél dat hij wordt vrijgesproken (ik denk niet dat settelen kan hier), dan nog kan de NFL hem een schorsing opleggen. En dan zit je evenver als met Watson. Dus de vergelijking vind ik niet opgaan.
Ik heb het voor alle duidelijkheid over de strafrechterlijke kant. Zoals gewoonlijk draait het daar in de VS inderdaad uit op een settlement, maar een settlement is geen toegeving van schuld. Wat de NFL daarmee doet, daar gaat 't mij niet om, die baseren zich niet op het wetboek maar op een eigen gedragscode. Waar overigens niks mis mee is, maar ik vraag me af waarom de NFL met hun schorsingen nooit wacht tot de starfrechterlijke zaken afgerond zijn.
Stel dat die punter vrijgesproken wordt en de NFL legt toch een schorsing op, dan heb je net zoals bij Watson iemand die strafrechterlijk niet veroordeeld werd maar die de NFL wel schorst op basis van hun eigen gedragscode. En bij die punter hebben de Bills hem dan al laten gaan...Dat wringt toch een beetje, want naar de buitenwereld toe geef dat toch de indruk van schuld.
 
Ik heb het voor alle duidelijkheid over de strafrechterlijke kant. Zoals gewoonlijk draait het daar in de VS inderdaad uit op een settlement, maar een settlement is geen toegeving van schuld. Wat de NFL daarmee doet, daar gaat 't mij niet om, die baseren zich niet op het wetboek maar op een eigen gedragscode. Waar overigens niks mis mee is, maar ik vraag me af waarom de NFL met hun schorsingen nooit wacht tot de starfrechterlijke zaken afgerond zijn.
Stel dat die punter vrijgesproken wordt en de NFL legt toch een schorsing op, dan heb je net zoals bij Watson iemand die strafrechterlijk niet veroordeeld werd maar die de NFL wel schorst op basis van hun eigen gedragscode. En bij die punter hebben de Bills hem dan al laten gaan...Dat wringt toch een beetje, want naar de buitenwereld toe geef dat toch de indruk van schuld.
Ze willen niet wachten tot alle strafrechterlijke mogelijkheden uitgeput zijn. Dat is ook wel te begrijpen. Als liga mogen zij helemaal zelf kiezen wie er bij hen mag spelen en wie niet. Daarvoor dient die gedragscode.

Stel dat die punter nu vrijgesproken wordt, dan is er nog altijd geen enkele straf uitgesproken door de NFL en is hij niet geschorst. Hij is alleen ontslagen bij zijn team. Hij mocht van mij nog bij het team blijven zolang de zaak loopt, maar je kunt dat team ook niet verplichten. Zeker niet in deze fase van het seizoen: Ze moeten net een boel mensen ontslaan. 50% van hun roster, zowat. Dit pleit dan niet in je voordeel.

Je schrijft "net als bij Watson": Die is nooit geschorst voor hij is vrijgesproken. Voor zover ik weet, is er nog één rechtszaak hangende. Maar de uitkomst daarvan zou niets veranderen aan de gedragscode die Watson al heeft overschreden met die andere 23 zaken. En 66 of zo die de Times heeft gevonden. Als hij daar echter wordt veroordeeld, zou het wel eens kunnen dat dat opnieuw implicaties heeft voor zijn NFL-carrière, want dan spreken we over iets anders. En dat zou heel terecht zijn.

Dat je de indruk geeft van schuld, is dan weer flauwekul voor mij. Hij is schuldig of niet. Veel dingen die voor sommigen voor hem pleiten en voor anderen tegen hem.
 
Watson is echt wel schuldig hoor, heeft het eigenlijk zelf ook nooit ontkent. Als ik mij niet vergis heb je om iemand strafrechtelijk te vervolgen "proof beyond a reasonable doubt" nodig, wat meestal zeer moeilijk te bewijzen is in dit soort gevallen. Bij een civil case kan je voor een settlement gaan en het op die manier oplossen. Los daarvan mag de NFL eigenlijk doen wat ze willen en is het gewoon meestal een simpele optelsom, hoeveel brengt die man mij op en hoeveel verliezen we door dit schandaal. Eén of andere random punter kan de NFL eigenlijk geen kloot schelen en dus was't snel opgelost in dit geval.
 
Dit moet wel de leukste Week 1 zijn die ik me kan herinneren :D Ik kijk er ECHT naar uit!

- Bills @ Rams: Prachtige season opener (wel érg vroeg voor zo'n mooie)
- Saints @ Falcons: Watson vs Mariota! Eindelijk nog eens!! 1 en 2 uit de draft class van 2015 (shit, al van 2015).
- Browns @ Panthers: Go Baker!
- 49ers @ Bears: Trey Lance vs Justin Fields, de draft class van vorig jaar.
- Ravens @ Jets: Flacco revenge game
- Broncos @ Seahawks: Russell Wilson revenge game

Dat is dan nog los van de nieuwe offenses en defenses die we te zien gaan krijgen en een paar divisional rivalries die misschien al playoffs kunnen bepalen 😬
 
Dit had evengoed 45-0 kunnen zijn..
Total domination idd.
Rams hun O-line deed precies niet mee, Stafford hoegenaamd niet in form en Kupp lijkt het enige target waardoor die constant goed gecoverd was. Kudos dat hij nog veel deftige catches heeft gemaakt.
Defense bij momenten toch ook niet goed wakker al was de Bills offense ook gewoon erg goed. Benieuwd of Allen dit een heel seizoen volhoudt!
 
Ik kan niet kijken op Gamepass :( Krijg de hele tijd ‘video currently unavailable’… Grrr
 
Over Bills-Rams: Ik vond dat niet zo'n enorme dominantie om eerlijk te zijn... De eerste helft al helemaal niet, die ging erg gelijk op. Maar je voelde wel dat het ergens ging breken. En toen gebeurde het ook.

Maar zo groot was de achterstand ook niet op de Bills. Stafford was nog niet superscherp en zijn line hield niet goed stand tegen de Bills. Maar die hun defense was dan ook wel erg sterk. Wat ik wel opvallend was, was het plan van de Bills voor Aaron Donald. Dat is wat de Chiefs ook een paar keer hebben geprobeerd, en redelijk goed hebben kunnen gebruiken: Donald is superagressief voor een DT. En daardoor is hij soms plots al aan de bal voorbij. Hij is zo snel voorbij de O-line dat je dat tegen hem kunt gebruiken met screens en RPO's. Dat hebben ze wel mooi gedaan een paar keer.

Steelers - Bengals is toch ook een failfest :laugh:
Amai... Eerst en vooral vond ik dat Trubisky niet goed speelde. Die heeft veel geluk met de turnovers van de Bengals, want anders deden ze niet eens mee. Ik zie Pickett nog redelijk vroeg overnemen zelfs. Niet al W2, want dat zou niet echt een eerlijke kans zijn :D

Maar op Around the NFL zeggen ze soms dat bepaalde coaches een "time-out coach" langs de kant zouden moeten hebben. Awel, ik denk dat je dat mag uitbreiden naar een "situational awareness coach". Waarom. In Godsnaam. Zou je ooit!! Punten voor de playclock op nul staat als je de Bengals bent??

Ik snap dat je de FG niet probeert en liever punt. Op dat moment speel je wel voor een tie. Het is ofwel FG proberen, ofwel klok laten leeglopen en dan punten. Niet een kruising :D
 
De rest van de wedstrijden ook gezien. De Titans kunnen ook zo'n Situational Awareness Coach gebruiken, zeg :D

Cardinals waren wel... de moeite :( Oké, op offense missen we een paar belangrijke stukken. En de defense vond ik niet eens zo slecht. Maar wat een gatachterlijke strategie was dat nu eigenlijk van onze hele coaching staff? Murray heeft niet goed gespeeld en heeft verschillende keren wide open spelers niet eens gezien. Maar ik denk dat dat met die strategie te maken heeft.

Je speelt tegen Mahomes. Iedereen weet wat je dan wel -en vooral niet- moet doen. En wat je niet moet doen, is 3-and-out gaan op 1 minuut tijd en Mahomes weer laten scoren. Want scoren doet hij toch. En wat je òòk weet, is dat Mahomes beter presteert tegen de blitz dan tegen coverage. Ga dan niet 30% van de tijd blitzen, of wat was het??

Dat Murray die open spelers niet zag, was volgens mij echt gewoon daardoor: Hij staat 21-7 achter en wil meegaan in de shoot-out. Maar daardoor gooit hij alleen nog diep of probeert hij plays te lang te rekken. En daardoor gaat hij 3-and-out en is het weer aan Mahomes, en is het 28-7. GRRRRRRRRRRR.

Op zich erg, omdat vooral Dortch echt wel liets zien dat hij iets kan. En James Conner liep heel goed, maar heeft misschien 5x mogen rushen vanuit een fatsoenlijke positie. Isaiah Simmons lijkt eindelijk de LB te worden die wilden, en coverde Kelce heel goed (oké, liet wel de TD toe), maar die zetten ze dan 1-on-1 om tegelijk te kunnen blitzen... Zet Budda vanboven en het is niet eens een TD! Frustrerende wedstrijd 😭
 
Er zijn nog zekerheden in het leven, Rodgers stull owns Da Bears 😅

Fijne wedstrijd om te zien, zeker na die draak van een match tege de Vikings.

Heb ook wat naar de Lions gekeken, die zijn toch een stuk beter dan vorig jaar.

Volgend weekend Packers-Bucs en de Bucks missen way key spelers, ben benieuwd…
 
Trey Lance zijn seizoen zit er ondertussen ook al op.
Jammer want ik had hem graag zien groeien in het seizoen na zijn slechte opener (in kutomstandigheden).
49'ers mogen wel blij zijn dat ze Jimmy G nog een contract hebben gegeven.

Ik ben serieus onder de indruk van de Eagles trouwens. Die defense en O-line zijn echt superieur en Hurts begint toch ook stillaan zijn draai te vinden in die offense. Het is nog vroeg maar ik zie ze ver geraken.
Bills zijn ondertussen gewoon een machine geworden. Benieuwd wat ze dit weekend gaan doen tegen de Dolphins die mij toch ook postief verrassen.
 
Een geschifte week twee toch wel! Ik ben al lang blij dat er geen coachbeslissingen in zaten zoals in W1. Maar Hackett maakt toch telkens echt geen goeie beurt bij de Broncos. Voor het seizoen had ik het wel voorspeld, maar dat was mede omdat ik Russell Wilson het niet gunde... Maar ik moet echt zeggen dat dat al van in W1 weg is, de overblijvende Seahawkshaat :D Die gaat volledig naar de Hawks.

Blij dat ik naast Lance heb gegrepen in de fantasy draft, dat was mijn doel nochtans. Wel erg voor die jongen, en Shanahan mag ook eens een kléin beetje geluk gaan krijgen... Dat hij Garappolo nog heeft, oké. Dat is een gelukje. Maar is dat echt wat je wilt? Ze zijn in ieder geval veel klopbaarder en als Kittle af-en-aan blijft, is het bijna een kopie van vorig jaar.

De Cardinals vind ik geen goeie beurt maken. Ik vond deze week erger dan vorige week, raar genoeg. Q1 en Q2 zaten vol met knullige plays, receivers die vol gemist werden, AJ Green die ELKE bal wil laten vallen die naar hem gaat. Dortch is letterlijk de enige die een play maakt. Eindelijk ging Kyler een option play doen, was het zooo doorzichtig en knullig uitgevoerd dat het wel de kleuterklas leek. Ik heb zo hard mijn twijfels bij de coaching staff. Offense en defense. Vandaag stond LB Ezekiel Turner zonder hulp op Darren Waller. Hallo?

Dit is een team zonder identiteit. Pas op, in Q4 kwam de identiteit: Kyler is gewoon een fenomeen. Die moet lopen, wij zijn het gadget team met de running quarterback tot minstens Hopkins terug is. Ik ben wel heel blij dat Isaiah Simmons er echt door begint te komen, ik had nog goeie hoop voor die jongen. Dat wordt onze TE-stopper en hij heeft het al een paar keer heel goed gedaan!
 
Pfoeh Tua, dat zag er toch echt niet goed uit... Hopelijk houdt hij er niks aan over.
Doodzonde qua timing ook, los in zijn break out season.
 
Wat een wedstrijden weer! Dit zijn toch echt de games waarvoor Belichick het nog doet… met een third stringer tegen Rodgers.
Een sterk contrast met de coach van de Cardinals… echt rotslechte eerste helft en dan weer herpakt. Heel soms nu wel flashes van wat het moet zijn. Misschien is zijn systeem echt wel gebouwd rond 1 superster-WR, maar dat is toch gevaarlijk… Nu ja, hier en daar liep het wondermooi. Voor de rest kinderlijk, ging de basis totaal fout en was het heel slordig. Maar hopelijk draaien we nu de trend om en komt ons beste football op het einde van het jaar. Mogen we dan weer tegen Baker? Dat hielp wel.
 
Ik zou zelfs verwachten dat die 3rd stringer nu 2nd stringer wordt. Kerel heeft het goed gedaan.
Offense was echt slecht. Rodgers smeet naar onzichtbare mensen, gelukkig kunnen we nog teren op 2 goeie running backs.

Blijkbaar is miami weet aan een circus begonnen. Tua laten spelen met een concussion enzo. Heel rare situatie, en mega gevaarlijk ook!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan