NFL 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een rare slotfase tussen de Vikings -Bills :laugh:.
Dat was een crazy wedstrijd, zeg. Ik vind het altijd moeilijk als ze het bij zoiets over "game of the year" hebben of zo. Behalve van Jefferson (en Peterson ❤️ ) vond ik de kwaliteit nu niet super. Maar qua spanning, onvoorziene momenten en wow-plays natuurlijk wel!

Ongelofelijke catches van Jefferson. Het zou me niks verbazen als hij iets met de MVP te maken kan hebben dit jaar, en dan wordt er naar deze wedstrijd verwezen. Maar ik vond Josh Allen een beetje lijden aan de ik-doe-het-alleen-ziekte. Altijd maar dat forceren, zelf lopen in gevaarlijke situaties, de grote money-play...

Nu niet om negatief te doen over een toffe wedstrijd, maar hoe kun je ooit iets anders rechtvaardigen dan een safety pakken daar op het einde? Hij wou duidelijk QB-sneaken, en dan moet je under center staan. Maar in 100% van de gevallen zou ik bij 23-27 in shotgun gaan staan en na de snap een beetje dansen om seconden weg te pikken en langs achter uit de endzone lopen: 25-27 en een free kick vanaf de 20yd. Laat Von Miller en de def maar een beetje werken, die deden dat toch echt niet slecht?

En dan op het einde weer, in OT... Fantastisch gespeeld om weer tot daar te komen, top van Allen (zij het wel gevaarlijk weer), maar dan in field goal range. Je wilt geen tie, da's heel terecht. Maar dan loop je toch een keer of 6? Singletary, Hines gehaald verdikke.

Wel niks afdoend aan Peterson en zijn prestatie. Wat een heerser toch. Al jaren zeg ik het: beste CB van de NFL. En hoogstens Sherman kwam in de buurt, maar die heeft bij andere teams laten zien dat hij enorm scheme-afhankelijk is. Peterson speelt nog altijd man defense, iets wat bij jonge, snellere CB's zelfs niet vanzelfsprekend is. Al een keer of 4 afgeschreven, maar nog altijd supertop. Ja, hij maakt tegenwoordig wel even vaak een foutje in coverage als een big play, maar als je twee INT's haalt in de Red Zone, heb je mee gezorgd voor de win. Voor mij staat hij op gelijke hoogte met Revis.
 
De Packers winnen nog eens 😅
Veruit de beste wedstrijd van de Packers dit jaar en der waren nog veel verbeterpunten 🙄

Ik hoop zelfs al nimeer op de playoffs omdat ze hun daar ronduit belachelijk gaan maken.

De Commanders winnen van de Eagles. Ne loss zat daar wel eens aan te komen maar dan van de Commanders, straf.
 
Munchen u was geweldig! 2 dagen met een waanzinnige sfeer , opvallend hoeveel Amerikanen ook de oversteek gemaakt hadden.

Match zelf was 1 van de betere van bucs tot hiertoe, iets om op te bouwen!

Ik probeer nog wat foto materiaal up te loaden
 
Munchen u was geweldig! 2 dagen met een waanzinnige sfeer , opvallend hoeveel Amerikanen ook de oversteek gemaakt hadden.

Match zelf was 1 van de betere van bucs tot hiertoe, iets om op te bouwen!

Ik probeer nog wat foto materiaal up te loaden
Hoe kan ik het makkelijkst wat foto's naar hier krijgen ?
 
Wahahahahowwwwww, Colts-Vikings... Amai :D
Ik moet nog een paar wedstrijden zien, maar in tegenstelling tot wat ik heb gelezen van titel van de ATN Podcast, vond ik het een erg povere week.

Ja, de Raiders-Patriots was een heel tof einde, maar godverdikke, dat vond ik een gruwelijke wedstrijd om te kijken. Cardinals zelfde, maar zonder het toffe einde. Al had ik daar niks anders verwacht. Maar het is wel duidelijk welke de goeie teams zijn en welke de mindere. Straks Rams-Packers kijken, maar ik verwacht er niet heel veel meer van.

Wordt het stilaan tijd om eens naar McVay te kijken? Dan bedoel ik niet dat hij geen goeie coach zou zijn of dat ze hem moeten vervangen. Zeker niet! Maar hij heeft toch duidelijk ook tekortkomingen, hè? Als je een poot onder zijn systeem uit zaagt, heeft hij het gewoon erg moeilijk voor een heel lange tijd daarna. Dat was na de verloren Super Bowl tegen de Patriots het geval, en dat is nu dit jaar weer het geval. Toen werd de Zone Run afgepakt, en plots stortte het in elkaar. Dat werd dan goedgepraat door te zeggen dat Goff niet mee kon, maar als we nu Detroit zien, kun je dat echt niet meer zeggen. Nu wordt de explosive big play afgepakt, en waar Reid met de Chiefs en McDermott met de Bills daarop hebben kunnen reageren, hebben de Cardinals, Chargers en Rams dat duidelijk niet gekund.
 
Wahahahahowwwwww, Colts-Vikings... Amai :D
Ik moet nog een paar wedstrijden zien, maar in tegenstelling tot wat ik heb gelezen van titel van de ATN Podcast, vond ik het een erg povere week.
Iemand moet toch tijdens de rust tegen Cousins gezegd hebben dat hij eens op zijn horloge moest kijken en het dus wel degelijk geen prime-time was? :D

Ergens wel compassie met Ryan. Die jongen moet ondertussen gewoon beginnen beven vanaf dat hij 20 punten voor staat.
Ja, de Raiders-Patriots was een heel tof einde, maar godverdikke, dat vond ik een gruwelijke wedstrijd om te kijken. Cardinals zelfde, maar zonder het toffe einde. Al had ik daar niks anders verwacht. Maar het is wel duidelijk welke de goeie teams zijn en welke de mindere. Straks Rams-Packers kijken, maar ik verwacht er niet heel veel meer van.
Raiders was gewoon comedy capers he maar idd geen al te leuke wedstrijd. Dan vond ik Cowboys - Jags veel leuker (en ook met een tof einde)
Wordt het stilaan tijd om eens naar McVay te kijken? Dan bedoel ik niet dat hij geen goeie coach zou zijn of dat ze hem moeten vervangen. Zeker niet! Maar hij heeft toch duidelijk ook tekortkomingen, hè? Als je een poot onder zijn systeem uit zaagt, heeft hij het gewoon erg moeilijk voor een heel lange tijd daarna. Dat was na de verloren Super Bowl tegen de Patriots het geval, en dat is nu dit jaar weer het geval. Toen werd de Zone Run afgepakt, en plots stortte het in elkaar. Dat werd dan goedgepraat door te zeggen dat Goff niet mee kon, maar als we nu Detroit zien, kun je dat echt niet meer zeggen. Nu wordt de explosive big play afgepakt, en waar Reid met de Chiefs en McDermott met de Bills daarop hebben kunnen reageren, hebben de Cardinals, Chargers en Rams dat duidelijk niet gekund.
Ik zei dat vorig seizoen al dat McVay een coach was die niet flexibel genoeg was maar toen wonnen ze de SB dus heb ik mijn woorden moeten inslikken maar uiteindelijk viel toen gewoon de puzzel in elkaar en mist hij nu een paar stukjes.
De blessures helpen niet natuurlijk en het ziet er ook meer en meer naar uit dat Stafford vorig jaar er een laatste topjaar heeft uitgeperst en nu stillaan in decline is richting zijn pensioen.
Soit liever een Superbowl en nu een aantal jaar in rebuild dan 10 jaar lang een contender zijn en geen platte prijs winnen natuurlijk.

De Lions worden trouwens elke week leuker en leuker om naar te kijken. Al van vorig seizoen gun ik het die ploeg (en Dan Campbell) om wat succes te boeken en nu zijn die gewoon op weg naar een winning record en maken ze zelfs nog een kans op een wildcard PO-ticket. En ze hebben volgend seizoen de pick van de Rams dus ze draften (weer) hoog.
 
Eindelijk nog eens een wedstrijd gezien van de Packers waar we tevreden over kunnen zijn.
Doubs en Watson geven hoop voor de komende 3 jaar dat we terug een deftige receiver core zullen hebben.
Ook al was het tegen een zwakke Rams defense, de Packers maakten goeie plays en kregen de bal vooruit.

In 2016 deed Rodgers zijn “Run the table” uitspraak en wonnen ze de laatste 6 matchen om een wildcard te krijgen in de playoffs.
Nu hebben ze 1/4 gewonnen, vrees voor die andere 3 (dolphins, vikings en lions)
 
Wordt het stilaan tijd om eens naar McVay te kijken? Dan bedoel ik niet dat hij geen goeie coach zou zijn of dat ze hem moeten vervangen. Zeker niet! Maar hij heeft toch duidelijk ook tekortkomingen, hè? Als je een poot onder zijn systeem uit zaagt, heeft hij het gewoon erg moeilijk voor een heel lange tijd daarna. Dat was na de verloren Super Bowl tegen de Patriots het geval, en dat is nu dit jaar weer het geval. Toen werd de Zone Run afgepakt, en plots stortte het in elkaar. Dat werd dan goedgepraat door te zeggen dat Goff niet mee kon, maar als we nu Detroit zien, kun je dat echt niet meer zeggen. Nu wordt de explosive big play afgepakt, en waar Reid met de Chiefs en McDermott met de Bills daarop hebben kunnen reageren, hebben de Cardinals, Chargers en Rams dat duidelijk niet gekund.
Probleem bij de Rams is gewoon dat die All-in zijn gegaan voor de superbowl te halen. En dat eigelijk al een paar jaar voor ze de superbowl hebben gewonnen (verlies tegen de pats in superbowl LIII). En ok ze hebben de superbowl gewonnen maar die gaan magere jaren tegemoet gaan. Geen cap om genoeg depth te voorzien. En als dan zoals dit jaar enkele belangrijke spelers wegvallen dan zit ge daar he. En ook dan zoveel jaar zonder ne 1st pick, dat is ook niet te onderschatten…
McVay kan natuurlijk ook maar roeien met de riemen die hij heeft…
 
Wat een zotte match was dat Eagles vs Cowboys!
Heel coole match idd!
Jammer voor Minshew Mania dat hij geen win deruit heeft kunnen halen, ik had het hem gegund.

McVay kan natuurlijk ook maar roeien met de riemen die hij heeft…
Romo was dit weekend heel lovend over McVay zijn plays en het werk dat hij al met Baker gedaan heeft. En hoe slecht de Bronco's offense al heel het jaar is, hun D is normaal on point en die werd aan flarden gespeeld.
Russ trouwens een QBR van 3.5 oO
Je zou denken, slechtste QB prestatie van de week maar toen was het nog aan Big Dick Nick... Wtf was me dat?
 
2AFA02BB-4942-4201-9C4A-92C0806241A7.jpeg
 
Heel coole match idd!
Jammer voor Minshew Mania dat hij geen win deruit heeft kunnen halen, ik had het hem gegund.


Romo was dit weekend heel lovend over McVay zijn plays en het werk dat hij al met Baker gedaan heeft. En hoe slecht de Bronco's offense al heel het jaar is, hun D is normaal on point en die werd aan flarden gespeeld.
Russ trouwens een QBR van 3.5 oO
Je zou denken, slechtste QB prestatie van de week maar toen was het nog aan Big Dick Nick... Wtf was me dat?
Ik denk dat die veer gewoon gebarsten is en het heeft nog lang geduurd.
 
Dat denk ik ook. Veer gebarsten omdat iedereen weet dat het nergens heen gaat, maar ook gewoon fysiek: ze staan 90% van de tijd op het veld, de offense is meteen weer weg :D Dat was echt erg, eigenlijk, en het is niet zo abnormaal dat ze beginnen praten over pensioen voor Russell Wilson, denk ik. Als hij zo blijft zoals hij nu naar verluidt zou zijn, denk ik niet dat er veel plaatsen voor hem zullen zijn... De Jets zijn misschien op zoek na dit jaar 😬

In other news:

Payton en Brady werden al gelinkt toen ze allebei naar Miami zouden gaan met hun tampering. Maar dat is uitgekomen, dus hebben ze dat moeten laten schieten. Maar omdat er wat deuren zijn gesloten (Chargers gaan hun HC houden) en andere zijn opengegaan (Dennis Allen mag beschikken), lijkt dit nog wel een goeie plek voor beiden?
 
De Jets zijn misschien op zoek na dit jaar 😬
Dat zal wel Jimmy G worden daar.

Payton en Brady werden al gelinkt toen ze allebei naar Miami zouden gaan met hun tampering. Maar dat is uitgekomen, dus hebben ze dat moeten laten schieten. Maar omdat er wat deuren zijn gesloten (Chargers gaan hun HC houden) en andere zijn opengegaan (Dennis Allen mag beschikken), lijkt dit nog wel een goeie plek voor beiden?
Payton gewoon terug naar de Saints? Ik had altijd gedacht dat die naar Dallas zou gaan maar die doen het wss iets te goed om hun HC buiten te gooien, al zal ik nooit fan worden van McCarthy.
 
Wauw de Packers hebben de Viking efkes een dikke pandoering gegeven! Nog eentje winnen tegen de Lions en we zitten in de playoffs (geheel onverwacht!)
Als ze zo spelen als zondag dan zie ik ze mss zelfs nog ver geraken, wie weet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan