Het leek gisteren wel alsof ik net uit een coma van 5 jaar was ontwaakt. Zoveel nieuwe namen (vooral qb’s).
 
Paar geweldige matchen geweest afgelopen week trouwens!
Dobbs met de Vikings was episch en dan Stroud met de Texans... man man man. Rookie of the year is bij deze wel gekend veronderstel ik?
 
Al een geluk voor de Eagles dat het de offense helpt en niet de defense of het had al illegaal geweest midden vorig seizoen.
Ik vind het persoonlijk een beetje zielig klinken van andere teams om het te laten verbieden. Wat is het volgende? Hill die trager moet lopen omdat hij een oneerlijk voordeel haalt uit zijn snelheid?
 
Net op Discord ook even over ge-dorked :D
Ik snap het wel, hoor... maar voor mij zou het tegen de geest van de NFL ingaan om de regels te veranderen. Dat is altijd een slingerbeweging van nieuwe plays en defenses die erop reageren, en offenses die daar weer op reageren, enzovoort. Daar hoeft niet op ingegrepen te worden. Tenzij er natuurlijk geen antwoord komt, maar dan nog.

Het is quasi onverdedigbaar op dit moment. Dat komt voor een stuk door hun mensen (Jalen vooral), maar ook gewoon door de play zelf. Super uitgedacht, hè. Iedereen doe tmaar gewoon de normale QB-sneak, omdat we het zo gewend zijn. Tot de Eagles het anders deden. Hun QB gaat achter de Center staan (ipv zelf een gat te kiezen), en die Center staat ver offsides. Maar die mag dat. En dan gaan de linemen echt onvoorstelbaar laag staan:
1247117561.0.jpg


Zie al die Eagles liggen :D Dan begint Jalen te duwen. Je hebt alleen een QB nodig die ook 270kg kan squatten om dit na te doen. De Saints komen trouwens in de buurt met Hill, qua slaagpercentage. En dàn komen minstens 2 spelers Jalen nog eens duwen voor de Tush Push.

Doordat zijn linemen zo laag liggen, hebben die ten eerste veel meer leverage, maar ten tweede heeft de tegenstander geen footing én is het moeilijker voor Jalen om down te zijn:
MUH2JL4ZJFFFTPWMXTPNJDX65A.jpg


Die valt gewoon op zijn eigen mensen. Dus een beresterke O-line, een beresterke QB, en de regel die in 2005 is veranderd dat je medespelers mag duwen. Ik zou het heel jammer vinden als dit wordt aangepast. De Patriots hadden het ook gekund, maar Brady had een eigen sneak die ook een gigantische success rate had. En Manning liet op 4th down de defense komen, om pre snap nog dingen aan te passen en zo voordeel te halen. Hoe vaak heeft Rodgers niet een down gehaald doordat er 12 man op het veld stond bij de D? Dat zijn dingen waarop geoefend worden, die je ook kunt doen, maar die één iemand gewoon beter kan.

En stel nog dat alle offenses het overnemen (al zie ik niet gebeuren dat iemand Matt Ryan gaat duwen :D ), dan is er gewoon een groter slaagpercentage op 4th down. En dan? Is dat zo erg? Laat het niet komen tot 4th and short... Het is niet alsof het gevaarlijk is.

Maar goed, de slaagpercentages zijn wel opzienbarend :D Vorig jaar zaten ze ergens rond de 90%, dit jaar op 80% slaagpercentage. Terwijl een 4th and short normaal gezien maar 50% slaagkans heeft. Andere teams proberen nu ook de Tush Push, en die komen op 70%. Dat is een stevig verschil.

Wat ik wel formidabel vond een paar weken geleden, was dat de Eagles in hun Tush Push-formatie een sweep hebben geïntegreerd. Omdat defenses gewoon met 11 man tegen de lijn gingen staan. Nu moeten er een paar corners blijven staan, want anders gaat één van de pushers gewoon sweepen voor een walk-in. Dat is toch heerlijk schaken 😍
 
Ja en laten we eerlijk zijn de brotherly-shove wordt ook alleen maar gebruikt in 3rd-1 of 4th-1 situaties he. Dus het is niet dat ze zo heel het veld overlopen…
Is dat kut om te verdedigen, zeker wel. Maar gewoon zorgen dat ze niet in die situatie komen 🤷🏻‍♂️
 
Nog eens wakker gebleven voor een 1ste helft van MNF. Heel grave toe drag TD catch van Sutton (en throw van Russ). En heerlijke FG drill van de Broncos net voor de rust. Benieuwd of Josh Allen zich na de rust herpakt, zal het morgen in de YT-highlights zien!

Mahomes heeft zich de voorbije twee jaar goed aangepast aan de 2 deep safety look, maar Allen heeft het toch moeilijk om niet altijd diep te gooien. Maakt hem ook leuk om naar te kijken natuurlijk.
 
Mahomes heeft zich de voorbije twee jaar goed aangepast aan de 2 deep safety look, maar Allen heeft het toch moeilijk om niet altijd diep te gooien. Maakt hem ook leuk om naar te kijken natuurlijk.
Allen heeft imo wat het probleem dat hij eigenlijk liefst van al zou gooien naar zichzelf. Bills hebben geen goeie rungame (hij is eigenlijk hun beste RB) en de chemie met Diggs lijkt ook wat weg dus Allen moet het allemaal zelf doen. Of hij die druk zelf op zijn schouders legt of de OC gewoon ondermaats is laat ik in het midden maar als je dan ook een paar belangrijke jongens mist op D (Milano!!) kan het snel gaan...

Gisteren viel de run eindelijk eens mee maar dan gaan ze zo kinderachtig in de fout op het einde...

Russ trouwens voor de eerste keer echt op niveau. Ook verschoten van de Broncos D. Die krijgen er 70 om de oren van Miami en laten de week erna de Bears lijken alsof het effectief een offense heeft en nu houden die 2 weken op rij sterke teams onder de 25 punten.
 
Een beetje de vloek van de dik betaalde franchise QB zeker? Dan moet je al mannen als Puca Nacua diep uit de draft halen om de WRs te kunnen boosten. Met Kincaid hebben ze in ieder geval al een goeie gevonden, al kostte die iets meer draft capital. Misschien moeten ze het doen zoals de Colts met Peyton Manning destijds: alle talent op de offense en qua defense gewoon twee top passrushers omdat de andere ploeg toch gaat moeten gooien om bij te blijven 😄

Ja, de Broncos D heeft zich toch herpakt de laatste weken. Het ontslag van de DC uitstellen blijkt voorlopig toch een goede (en dappere) beslissing te zijn geweest.
 
Een beetje de vloek van de dik betaalde franchise QB zeker? Dan moet je al mannen als Puca Nacua diep uit de draft halen om de WRs te kunnen boosten. Met Kincaid hebben ze in ieder geval al een goeie gevonden, al kostte die iets meer draft capital. Misschien moeten ze het doen zoals de Colts met Peyton Manning destijds: alle talent op de offense en qua defense gewoon twee top passrushers omdat de andere ploeg toch gaat moeten gooien om bij te blijven 😄
Ik weet eigenlijk niet of het aan Allen ligt of aan die OC maar quasi elke play is hetzelfde he... Diggs trekt volk op zich zodat er een diepe bal kan gegooid worden naar een vrijstaande Davis. Als je dus tegen een team uitkomt met een goeie CB, die 1-op-1 durft spelen tegen Diggs ben je gezien.
Kincaid is idd een goeie target voor die passes door het midden over een yard of 8-10, dat misten ze wel enorm.

Ja, de Broncos D heeft zich toch herpakt de laatste weken. Het ontslag van de DC uitstellen blijkt voorlopig toch een goede (en dappere) beslissing te zijn geweest.
 
Voila tis al zover! Doherty buiten als OC bij de Bills.
Benieuwd wie ze in de plaats gaan halen en wat die allemaal uit zijn mouw gaat schudden!
 
Het is Joe Brady geworden, de QB coach. Natuurlijk is het de makkelijkste manier om in season een OC te vervangen, je behoudt nu in ieder geval het systeem. De Jets zijn in principe een haalbare kaart zondag, maar die hebben een stevige verdediging. Dat wordt meteen een goeie test.

Josh Allen gaat natuurlijk ook niet vrijuit. Dat is zo'n unstoppable force of nature die de winst altijd wel forceerde, al is dat voor een langere carrière niet altijd handig. Vraag is: in hoeverre moet en kan je dat veranderen? Mahomes heeft zijn speelstijl aangepast, maar ik weet niet of Josh Allen die speler is. Z'n innerlijke Cam Newton heeft hij al iets gekalmeerd, maar z'n innerlijke Brett Favre dan ook nog eens intomen gaat toch moeilijk zijn.
 
Dienen Tooney van de Chiefs zoekt toch elke week een reden om meer en meer gehaat te worden door zijn eigen ploeg/fans. Begonnen tegen de lions week 1
 
2 games die volledig op zijn conto verloren zijn.

Maar hij is natuurlijk niet de enige... MVS heeft ook al een paar drops van ballen die 99% vd WR's in de league met hun ogen toe vangen.
Chiefs hebben gewoon een dik probleem op hun aanval. Hun receivers vangen te weinig ballen, Kelce is meestal dubbel gedekt (want die andere receivers kan je perfect 1 op 1 tegen spelen) en de run game komt vaak ook niet van de grond. Je merkt ook aan Mahomes dat hij wat wanhopig wordt want zelf gooit hij ook niet op het niveau dat we van hem gewend zijn. Dat merk je ook aan zijn gezeur na de match.

Dat hele gezeik op de refs vind ik dikke BS. Die flag kwam voor de pass van Kelce dus voor tzelfde geld valt die op een dropped bal en kraait er geen haan naar. En hij staat gewoon een kleine meter offside, dat moet je zien als receiver.
 
2 games die volledig op zijn conto verloren zijn.

Maar hij is natuurlijk niet de enige... MVS heeft ook al een paar drops van ballen die 99% vd WR's in de league met hun ogen toe vangen.
Chiefs hebben gewoon een dik probleem op hun aanval. Hun receivers vangen te weinig ballen, Kelce is meestal dubbel gedekt (want die andere receivers kan je perfect 1 op 1 tegen spelen) en de run game komt vaak ook niet van de grond. Je merkt ook aan Mahomes dat hij wat wanhopig wordt want zelf gooit hij ook niet op het niveau dat we van hem gewend zijn. Dat merk je ook aan zijn gezeur na de match.

Dat hele gezeik op de refs vind ik dikke BS. Die flag kwam voor de pass van Kelce dus voor tzelfde geld valt die op een dropped bal en kraait er geen haan naar. En hij staat gewoon een kleine meter offside, dat moet je zien als receiver.
Zoals ik het begrepen heb, komt het gezeik op de refs omdat die vaak op voorhand aangeven aan de WR dat die offsides staat. Daarom krijg je heel weinig offensive offside. Vaak checks de WR echter ook even met de scheids, en knikt die als hij goed staat of zo. Beide zijn niet verplicht, maar zijn hier ook niet gebeurd. Eerst dachten ze dat Toney ff had gecheckt, en dat de scheids niks had gezegd maar wel de vlag gooide. Dat zou wel kut geweest zijn. Maar is dus niet.
 
Zoals ik het begrepen heb, komt het gezeik op de refs omdat die vaak op voorhand aangeven aan de WR dat die offsides staat. Daarom krijg je heel weinig offensive offside. Vaak checks de WR echter ook even met de scheids, en knikt die als hij goed staat of zo. Beide zijn niet verplicht, maar zijn hier ook niet gebeurd. Eerst dachten ze dat Toney ff had gecheckt, en dat de scheids niks had gezegd maar wel de vlag gooide. Dat zou wel kut geweest zijn. Maar is dus niet.
Wat ik gehoord heb is dat die vlaggen enkel gegooid worden als het echt heel duidelijk is... Hier stond hij zo opgesteld dat de line judge de bal bijna niet meer zag...
En had hij dan gecheckt had hij wss nog altijd die warning gekregen hebben ipv de flag.

Conclusie: Toney is een idioot en speelt wss niet meer voor de Chiefs volgend seizoen.

En Mahomes is gewoon gefrustreerd dat het dit seizoen bijlange zo goed niet loopt als vorige seizoenen. Logisch ook, die mens zijn wapens worden elk jaar minder. Ik wil gerust begrijpen dat je met zulke QB geen absolute top WR nodig hebt maar hij speelt met gasten die bij andere teams WR4 zijn fzo he.
 
Volgens mij is die Toney gewoon het perfecte voorbeeld van een speler met al het talent van de wereld, maar die gewoon oerdom is. Ik herinner mij mijn eerste trainingen nog hier in België en daar werd als één van de eerste dingen geleerd dat je gewoon aan de ref kan vragen of je offside staat, zal daar wel niet anders zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Terug
Bovenaan