NBA 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmhm 🫤.

Zo speel je dus het beste tegen de Nuggets, zorgen dat Jokic niet kan spelverdelen en hem forceren zelf hele tijd aan te vallen. Hij maakt er dan wel 40 maar de rest van het team is vaak verloren. Zware loss imo, nu moet je er al zeker 1 gaan winnen in Miami en het momentum kan mogelijks helemaal shiften. Malone gaat toch eens diep moeten graven want zo wordt hij outcoacht. Moest ook gewoon Jokic laten beginnen aan 4Q.

Langs de andere kant stond er wel een belachelijk goede laatste Q tegenover qua shooting van Miami, wat ook niet alle dagen zal gebeuren. Ook enkele spelers bij Denver (KCP, MPJ) die totaal MIA waren deze game.
 
Zeer interessante match! Verscheidene runs van beide teams. Heat shooters (Vincent, Struss, Robinson) deze keer wél zeer goed bij schot. Groot verschil met match 1. Defensief Love ook een grote rol in de eerste helft vooral.

Voor Denver KCP, Gordon, Porter Jr en ook lange tijd Murray offensief onmondig. Jokic werd inderdaad telkens gedwongen om zelf aan te vallen, maar ook al was dit vaak succesvol is dit niet genoeg voor winst.

Benieuwd naar de tactische aanpassingen. Spoelstra in match 2 was een meesterzet.

Zwaar genoten van deze match trouwens. Wisselende runs, véél intensiteit, hardere defense.
 
MIAMI (AP) Never had two players from the same team had 30-point triple-doubles in the same game. Never in the regular season. Never in the playoffs. Certainly never in the NBA Finals. Until now.

Jokic first 30-20-10 game in NBA finals history.

Poeh, wat een game van Jokic en Murray :bow:.

Wel zorgwekkend dat onze role-players & 3pt shooters offensief volledig missing gaan de laatste 2 games. Miami zit echter ook wel met hetzelfde probleem. Maar wel shoutout naar onze rookie Christian Braun (15p/4r met 7/8 FGA) :love:

Ik had wel zo geen easy game verwacht om eerlijk te zijn, maar ik ga ervan uit dat we 2-2 terug naar Denver gaan.
 
Laatst bewerkt:
Eerst Giannis, nu Jokic, binnenkort aan Doncic voor gekke statlines voor te leggen in combinatie met winning bball? European domination in full effect.
 
Poeh, wat een game van Jokic en Murray :bow:.

Wel zorgwekkend dat onze role-players & 3pt shooters offensief volledig missing gaan de laatste 2 games. Miami zit echter ook wel met hetzelfde probleem. Maar wel shoutout naar onze rookie Christian Braun (15p/4r met 7/8 FGA) :love:

Ik had wel zo geen easy game verwacht om eerlijk te zijn, maar ik ga ervan uit dat we 2-2 terug naar Denver gaan.
Denver wins zijn beide wel walkovers amai...
Van die twee twee zou ik zo zeker toch niet zijn. Ik hoop het voor de serie en Miami maar tegen dit Denver valt weinig te doen.
 
Denver wins zijn beide wel walkovers amai...
Van die twee twee zou ik zo zeker toch niet zijn. Ik hoop het voor de serie en Miami maar tegen dit Denver valt weinig te doen.
Het moet, want anders lijkt het mij voorbij voor Miami. Ze zijn ook het beste lijkt me met de rug tegen de muur. Kan wel intense game worden.
 
Laatst bewerkt:
Finals gedaan nu tenzij de Heat een Clevelandje kan doen maar dat betwijfel ik.
Stop je de twee beste spelers wat af komt er een derde boven drijven. Gordon is echt wel goed terecht gekomen in Denver.
Volgend jaar Dame bij de Heat? :unsure:
 
Denver gaat terechte winnaar zijn.
Had het voor play offs niet verwacht, was bamboozled door maand lange pauze dat ze hebben genomen.

Maar van begin tot einde goed gespeeld.
Dacht dat lakers misschien wel kans hadden, maar die hunne fut was op. Zelfs al was het niet op, dan nog denk ik dat Denver gehakt van hen had gemaakt.
Te sterk. Jokic finals MVP en hopelijk stopt media volgend jaar met naar het PR van Morey en het geween van Embiid te luisteren en kiezen ze betere mvp.

Ook respect voor Murray ik was een van de Bubble murray mensen, die niet dacht dat hij het nog is ging tonen. Nu niet meer. Legit star.
 
Ik ben zo blij voor Jokic, echt niet normaal. Wat een mega exposure die nu krijgt voor het grote publiek. 'Analisten' die uit de kast komen die toegeven hem nog maar amper hadden zien spelen. Andere die hun kar keren en eindelijk zijn kwaliteit naar waarde schatten. Voor een speler die al jaren historische statlines brengt. Ik gun het die man zo hard, is zo een topkerel. Zo onzelfzuchtig, team first, zoveel respect voor andere mensen en teammates, grappig, gewoon anders dan veel egocentrische NBA sterren. Dezelfde eigenschappen waarom ik ook zo fan was van Tim Duncan.

Altijd in Murray geloofd als speler. Wat een bounce back wel na die lange injury. Ik hoop dat we volgend seizoen ook eens regular-season Murray kunnen zeggen, want daar heeft hij het soms toch lastig mee 😅

Zelfde voor onze kleine franchise. Wat een tijden zijn het om long time Nuggets en Jokic fan te zijn.

Nu nog afmaken aub 🙏🏻
 
Laatst bewerkt:
. Dezelfde eigenschappen waarom ik ook zo fan was van Tim Duncan.
Ik vraag mij af of dat je dan al fan was ten tijde van AI, Melo, K-Mart, Camby, Nene, … onder coach Karl, en wat je daar van vond.

Want het contrast met Jokic en Duncan kan niet groter zijn toch? ;) Was in die periode heel grote Nuggets fan. Die truitjes ook prachtig.

Ik gun het de franchise zeker, en Murray mooie speler. En Jokic lijkt mij nog nen toffe kerel. Maar zijn stijl is toch allesbehalve oogstrelend. Idem bij Duncan trouwens. ;) Als snap ik wel waarom mensen fan zijn van de man. Vooral die passing echt indrukwekkend.

Leuk dat het eens een andere franchise is die kampioen wordt. Maar van mij moet het geen nieuwe periode van alleenheerserij worden.

Genoten van de playoffs, finals jammergenoeg niet spannend genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg de Nuggets van coach Karl en Melo ja, en zelfs intensiever naar het einde en post Melo tijdperk omdat ik dan ook betere opties had om games te kijken. Toen we altijd gebounced werden in de eerste ronde met mannen als Ty Lawson, Manimal, Iggy, Andre Miller, Mozgov, Gallinari, etc. Dat waren nog eens tijden. Keek zelf veel games tijdens onze rebuild. De Spurs volgde ik ook altijd tot als Duncan en co gestopt zijn, wel benieuwd met Wemby en Pop nu. Het is niet omdat ik grote fan ben van spelers als Jokic en Duncan dat ik voor de rest niet kan genieten, beetje vreemde redenering. NBA in het algemeen is mijn favoriete sport om te volgen en te kijken, ik kijk er eigenlijk nog amper voetbal en andere sporten door. Al moeilijk genoeg om andere ploegen wat te volgen, want de NBA kalender is al stacked qua wedstrijden van uw eigen team. Het is gewoon extra leuk nu als de kleine franchise die je volgt in de spotlights komt te staan he, dat is helemaal iets anders dan de Lakers en Boston bv.

Voor mij hoeft het niet altijd rond explosiviteit en grote dunks te draaien, als dat de enige reden zou moeten zijn om NBA te kijken. Ik geniet gewoon extra van zaken zoals team ball first, mensen die zich zo onzelfzuchtig opstellen in een wereld vol ego's, team chemistry, etc. Ik ben zelf trainer/coach in een andere balsport en ik vind dat bijzonder intrigerend. Jokic is zo verfijnd qua passing, o.a. floaters en basketbal IQ - toch heel oogstrelend op een ander niveau voor mij.

Benieuwd toch naar deze nacht, wordt een serieuze battle volgens mij. Tenzij ze snel in de game hun ritme vinden, dan zou het wel eens een gala-avond kunnen worden. Hopelijk geen last aan de voet bij Jokic. Heeft blijkbaar amper meegedaan aan de trainingen. Miami gaat toch proberen de Herro kaart te trekken blijkbaar.

Er is nog niets gewonnen op dit moment, ik praat eigenlijk niet graag over een eventuele win.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij hoeft het niet altijd rond explosiviteit en grote dunks te draaien, als dat de enige reden zou moeten zijn om NBA te kijken. Ik geniet gewoon extra van zaken zoals team ball first, mensen die zich zo onzelfzuchtig opstellen in een wereld vol ego's, team chemistry, etc. Ik ben zelf trainer/coach in een andere balsport en ik vind dat bijzonder intrigerend. Jokic is zo verfijnt qua passing, o.a. floaters en basketbal IQ - toch heel oogstrelend op een ander niveau voor mij.
Ik kijk ook niet naar de nba voor dunks, en kan ook mooi samenspel appreciëren. Zelf lang genoeg gebasket om in te zien dat Jokic een zotte speler is.

Maar wat voor mij essentieel is, is de esthetiek van de speler. De manier waarop die zich op een veld beweegt. Mijn all time favorites zijn niet voor niets Jordan en Iverson.

Daarom werd ik ook zot van die Spurs, met Ginobili, Duncan, Diaw, Bowen, …

Maar zoals ik al zei, snap dat mensen fan zijn van Jokic, en apprecieer hem bv veel meer dan een Doncic. Maar esthetisch is het niet waarom ik naar de nba kijk. ;)

Nba finals zijn voorbij hè. Jammer. Zelfs al wint Miami niet deze nacht. Supporting cast gewoon te wisselvallig. Uitkijken naar de draft en summerleague dan maar. ;)
 
Match 4 was toch vooral de supporting cast die het verschil maakte inderdaad qua shooting.

Heat support - net als in game 1 - niet zo goed bij schot.

Bij Denver Brown en Gordon wel heel efficiënt. Murray meer als playmaker.

Ik hoop op nog een match extra maar vrees er voor… :)
 
Een van grootste choke jobs deze play offs is dat scott foster gefaald heeft in 3 matchen om de serie te verlengen. Altijd jammer the greats te zien falen. :cry2:
 
Een van grootste choke jobs deze play offs is dat scott foster gefaald heeft in 3 matchen om de serie te verlengen. Altijd jammer the greats te zien falen. :cry2:
De refs zijn anders nu wel bezig de boel te verlengen, wtf is dat allemaal. Alles van Denver is een foul. Deze game wordt het alvast niet voor ons. Volledig aan het choken, wat een lelijke game.
 
Laatst bewerkt:
De refs zijn anders nu wel bezig de boel te verlengen, wtf is dat allemaal. Alles van Denver is een foul. Deze game wordt het alvast niet voor ons. Volledig aan het choken, wat een lelijke game.
Ze hebben het knap recht gezet 😮, ik had het niet verwacht. Eerste half was zo shitty. Vooral door onze Finals MVP 😍

Echt wauw, wat een moment 😍😍😍😍😍

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan