Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

  • Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 71 37,2%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 54 28,3%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 39 20,4%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 2 1,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

    Stemmen: 23 12,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal aantal stemmers
    191

Five-seveN

Well-known member
Crowdfunder FE
Edit Crew: poll is aangepast. Iedereen die gestemd had voor 13u 27/04, zal opnieuw moeten stemmen.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het woordje "regelmatig" net te vaag.

Spreekt mijn partner 3x per jaar met een goede vriendin af: helemaal prima!
Mijn ex is gezien de afstand daar nog blijven logeren wat voor mij geen probleem was.

Regelmatig als in 2x per maand of zo, daar zou ik het wel moeilijker mee hebben, denk ik. Dan zou dat mijn onzekerheid wel triggeren.
 
Nee geantwoord, omdat ze geen close mannelijke vrienden heeft. Regelmatig (zijnde meer dan enkele keren per jaar) tete a tete contact zou ik toch wat moeilijk vinden, maar dat hangt sterk af van de situatie en context. Ik daarentegen spreek regelmatig af met een bende vrouwen en dat is dan weer geen probleem. Kan er ook niet aan doen dat ik veel vrouwelijke (ex-)collega's heb :)
 
Ik heb een vaste partner, maar die heeft geen dichte vrouwelijke vriendinnen. Mocht dat wel zo zijn, zou ik daar absoluut geen probleem mee hebben.
 
Een ex deed dat ook, inclusief blijven logeren. Achteraf (door een chatlog) eropuit gekomen dat er wel wat meer gebeurd was en de uitleg was dat ze opeens wakker werd terwijl hij bezig was met haar. (Wat bullshit was want ze waren nog steeds beste vriendjes):unsure:

Edit: blijkbaar logeert ze er nog af en toe, leuk voor haar man :oink:

Maar ik heb geen probleem met afspreken, logeren is een nogo.
 
Laatst bewerkt:
Zo denk ik er ook over.

Ik verschiet wel van die polluitslag. Wordt er massaal op 'nee' gestemd omdat jullie het verbieden, of omdat het gewoon niet gebeurt?
bij mij gewoon omdat het niet gebeurd, gezien mijn vrouw eigenlijk geen mannelijke vrienden heeft waar ze frequent contact mee heeft. En ikzelf zou wel eens afspreken met een goeie vriendin maar dan zijn de partners eigenlijk altijd mee (en de kinderen)
 
Nee gestemd omdat het niet gebeurd.
Heeft wel goeie vrienden, maar dan gebeurd dat gewoon in groep of met die goeie vriend hun partner bij.

Zou er ook geen probleem mee hebben moest het wel gebeuren, zijn allemaal toffe gasten die ik ook goed ken.
 
Ja, mijn vriendin heeft een goede vriend die ze al kende voor mij. Nu is dat wel niet 100% koosjer want die had effectief wel een oogje op haar en had er effectief ook wat problemen mee dat ik dan uiteindelijk een relatie had met haar, het was voor hem precies of ik haar "afpakte" (terwijl die niets hadden en ook nooit iets hadden gehad). Maar we zijn nu een paar jaar samen, hij heeft zich er volgens haar bij neergelegd (ik hoop het voor hem), en die vriendschap is voor hem belangrijk, tsjah. Wie ben ik om dingen te gaan "verbieden", dat gaat toch niet? Moest ze mij bedriegen zal ik het wel merken, maar ik ben er gerust in. Ik ken hem ondertussen, ik zie hem af en toe en ik heb er eigenlijk vooral wat medelijden mee. Moest hij zelf een vriendin hebben zou hij waarschijnlijk die connectie met mijn vriendin minder nodig hebben. Maar dat is moeilijk...
 
Zo denk ik er ook over.

Ik verschiet wel van die polluitslag. Wordt er massaal op 'nee' gestemd omdat jullie het verbieden, of omdat het gewoon niet gebeurt?
Ik denk dat volgens heel wat mensen een man en een vrouw ook niet bevriend kunnen zijn zonder dat een van beiden eigenlijk meer wil. Mijn vrouw is zo een paar keer met een vriend op stap geweest voor een dag, toen ik moest werken, en ik heb die commentaar nog van iemand gekregen.

Terwijl ik ook al gewoon een weekend weg ben geweest met een vrouw, en we een hotelkamer hebben gedeeld, zonder dat dit speelde (we werkten toen beiden in de VS maar op andere plaatsen, dus samen een citytrip gedaan).
 
Neen wat hij heeft geen close vriendinnen maar ik zou ‘regelmatig’ echt niet kunnen goedkeuren. Voor mij is regelmatig voor dit soort dingen maandelijks en meer. Het is niet dat ik er automatisch van uit ga dat of hij of zij een lijn zou overtreden maar ik zet - zoals al aangehaald - geen kat bij melk.
 
De kat bij de melk zetten...

Wat een dwaze uitspraak eigenlijk.

Ofwel hebt ge vertrouwen in elkaar ofwel niet. Indien niet moet ge mss eens beginnen nadenken over hoe ge elkaar de basis gunst van vertrouwen kunt verstrekken. Of in eigen boezem kijken waarom ge zwaar tilt aan iets puur platonisch. Maar bonne. Gewoon mijn 2 centen. Ik vond het al een totaal overbodig topic, en het zegt meer over de mensen zelf die stemmen op deze pol, dan over hun partner.
 
Ik vond het al een totaal overbodig topic, en het zegt meer over de mensen zelf die stemmen op deze pol, dan over hun partner.
Toch ook kortzichtig van u. Ja er zijn veel die nee stemmen (ik ook) maar daarom wilt dat nt zeggen dat ze het nt zouden willen. Wij spreken meestal af als koppels en de kinderen erbij. Dus daarom nee maar ik zou er geen probleem mee hebben mocht mijn vrouw dit doen. Ze heeft er gewoon geen
 
Toch ook kortzichtig van u. Ja er zijn veel die nee stemmen (ik ook) maar daarom wilt dat nt zeggen dat ze het nt zouden willen. Wij spreken meestal af als koppels en de kinderen erbij. Dus daarom nee maar ik zou er geen probleem mee hebben mocht mijn vrouw dit doen. Ze heeft er gewoon geen

Dat ligt dan niet aan mijn "kortzichtigheid" maar aan de poll-keuzes. Zie ook de quote in context die ik gemaakt heb.

Ik snap waarom je dan op "nee" hebt gestemd.

Dus we gaan @Five-seveN tegen zijn kloten moeten stampen voor de "kortzichtigheid" aan keuzes ;)
 
Maar waar leg je de grens? Puur bij "de daad"? Mag uw vrouw ook klagen over u bij haar guy-friend als het eens wat minder gaat in de relatie?
Als ze dat (natuurlijk) mag doen bij een vrouw, zie ik niet in waarom ze dat niet zou mogen doen bij een man. Mijn vrouw valt niet flauw van elke man die ze langer dan 5 minuten bij haar ziet of waar ze over emoties bij babbelt. Net zoals ik het normaal vind om over mijn vrouw te kunnen praten tegen anderen (ongeacht of ze borsten of piemels hebben) als ze me ergert.
 
Omdat de man misschien gevoelens heeft, omdat de man misschien op meer uit is, omdat de man een verborgen agenda kan hebben, omdat een man u jaloers kan maken maar een vrouw u niet jaloers kan maken... er zijn zoveel mogelijke redenen. Maar als dat geen redenen voor jou zijn dan is je punt duidelijk.
Dus gaat het al niet over een man, maar over een heterosexuele man of eventueel een lesbische vrouw?

Ik ga er vanuit dat de meeste mannen niet met hun piemel denken en dat niet alle vrouwen die mij tegemoet lopen met een decollete, deze willen onthullen voor mij (die laatste illusie heb ik al lang afgeleerd :p). Dat helpt in het leven.
 
Terug
Bovenaan