Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

  • Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

  • Ik heb een partner al bedrogen.

  • Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

  • Geen van bovenstaande.


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Naar aanleiding van het 1-op-1 gaan eten topic vroeg ik me af vanwaar die wantrouwigheid bij sommigen en zorgeloosheid bij anderen vandaan komt.

Heb jij al bedrog meegemaakt in een relatie? Werd jij bedrogen? Was jij degene die bedroog? Allebei? Hoe kwam het zo ver?
 
Laatst bewerkt:
Geen van beide. Ik kan gemakkelijk beweren dat het nooit gaat gebeuren, en ik hoop van niet, maar mensen zijn feilbaar. Ik kan wel "begrijpen" dat als je relatie in het slop zit en je komt iemand tegen met wie het zo klikt dat je die eerste verliefdheid terug ervaart, je wel eens overstag kan gaan. Dan moet je vechten met je geweten en die verleiding afstoppen..

Bedrog gaat echter niet alleen om verliefdheid, ook soms gewoon om lust.
 
Wat is bedrog?
Een zatte kus op een feestje met iemand die je niet kent?
Of systematisch bedriegen met iemand buiten je relatie?
 
Tegenwoordig is het heel erg en niet alleen seksueel bedrog, maar ook financieel bedrog.
De reden dat ik voor "DE" moment zelfs geen vriendin meer wil, ook heel veel golddiggers en manipuleren, alles naar hun hand willen zetten, en de vrienden en familie willen buitenwerken, zo gaat het er ook dikwijls aan toe, heel spijtig vind ik dan.
 
Eerste liefje (2 jaar) bedrogen geweest.
tweede liefje (3 jaar) bedrogen. Veel bedrogen. Jong, een hoop testosteron en een ongelofelijk egoistische insteek.
Derde liefje (22 jaar) nog niet bedrogen en geen flauw idee of ik al bedrogen ben.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou het moeten aangepast worden: geen van bovenstaande (waar ik toch weet van heb)
 
1x bedrogen geweest, nooit zelf bedrogen. Ik snap nog steeds niet hoe ge ooit tot dat punt geraakt...
 
Wat is bedrog?
Alles van fysieke aard die:
- je niet zou willen dat je partner doet
- je partner niet wilt dat jij doet

Ja, er kan ook sprake zijn van “emotioneel bedrog”, maar daar zijn zoveel nuances in dat ik dit even buiten beschouwing laat.
 
Ik nog nooit bedrogen, van haar kant weet ik het niet of het zou al meer dan 10jaar geleden geweest zijn. Ik weet wel van paar mannen die gevist hebben en seksuele sms'je stuurden.
 
Nooit bedrogen geweest, vroeger veel bedrogen. Wel nooit iemand aan het lijntje gehouden. Ik heb het altijd direct gezegd want dat zou ik niet kunnen.

Als ik beter kon krijgen ging ik ervoor (soms moest je wel eens een stap achteruit doen om er weer 2 vooruit te kunnen).

Het grofste en daar zou ik eigenlijk ooit wel eens sorry voor willen zeggen was een meisje die echt wel heel zot was van me waar ik mee samen was en die heb ik op bezinning bedrogen all the way met een klasgenote.

Die had alle recht om me overal zwart te maken, maar heeft dat nooit gedaan, integendeel zelfs.
 
Nooit bedrogen of bedrogen geweest.

Durven zeggen dat het nooit gaat gebeuren is misschien naïef. Bedrogen worden heb je niet meteen in de hand. Om zélf te bedriegen ben ik toch te loyaal en te braaf denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Bedrogen geweest in mijn eerste relatie, zo rond mijn 16de.

Zelf nooit bedrogen. Wel op het randje, al geïnteresseerd zijn in iemand en het uitmaken met mijn lief om dan verder te gaan met die ene (maar nog nooit iets fysieks gedaan).

Sinds een jaar of 10 heb ik enkel nog open of polyamoureuze relaties en daarbinnen heb ik nooit de nood gevoeld om buiten die afspraken te gaan.
 
ik heb ooit, in een ver verleden, mijn toenmalige vriendin bedrogen met zo'n griet die ik in de versuz had opgescharreld. Kort daarna heb ik het uitgemaakt, kon daar niet mee overweg, wel niet eerlijk over geweest.

Tijdens een andere relatie die op zijn laatste benen ook eens in bed geraakt met een griet toen ik op verlof was. Er is in feite niks gebeurd (ik ben daar bij in bed blijven slapen, hebben zelfs niet gekust maar ik zal wel wat aan haar gat hebben gezeten enzo, weet het niet meer 100%). Ook kort daarna gedaan gemaakt met mijn toenmalig lief.

Zelf nooit bedrogen geweest, hoewel ik zo'n vermoeden heb dat 1 van mijn vroeger vriendinnekes mij iets soortgelijks gelapt heeft. Ze is op vakantie geweest, ik heb ze daar niet veel gehoord, en toen ze terugkwam wou ze het ineens gedaan maken omdat ze het niet meer zag zitten.

Huidige relatie (7 jaar) geen bedrog langs beide kanten.
 
Oh ik voel mij nu zo ongelofelijk aangesproken! At this very moment heeft Squid met haar smerige tentakels een volledig onschuldige man zonder enige inspraak van die arme sukkelaar de dieperik ingetrokken. Ik ben zo een vamp dat al zijn eigen wil gewoon verdween, hij was kansloos, niks tegen in te brengen. Echt ongelofelijk hoe sterk mijn aantrekkingskracht is…

On topic:
Ik heb van thuis uit alle recht om andere avenues te bewandelen, daarmee doe ik dat nog niet maar het is volkomen bespreekbaar en mogelijk.
 
Tja wat is bedriegen?

Verliefd worden op een ander is nu iets wat sowieso kan gebeuren zonder dat daar iets fysieks moet gebeuren.
Maar er is zo een vage grens in dat niet-fysiek bedrog.
Als je stelt dat iets achter de rug van je partner doen omdat die weet dat het hem/haar kwetst bedrog? Ik vind van wel, zeker als dat herhaaldelijk gebeurt.
 
Nog nooit bedrogen, wel al beschuldigd van bedrog te hebben gepleegd. Laat me duidelijk zijn, dergelijke onterechte beschuldigingen, daar kom je horendol van. Frustrerende was wel dat ik haar ergens wel begreep (laat ons zeggen dat er een andere partij was die nogal contact zocht, ik daar wat omheen aan het fietsen was maar dat als een boomerang is teruggekomen in mijn richting want "als je niet alles vertelt, dan heb je iets te verbergen") maar ik op den duur in een fase kwam van "ja jongens, khad er beter keer zot mee gedaan, dan was het al het drama tenminste waard geweest".
 
Ik vermoed dat mijn eerste lief in't middelbaar mij bedrogen heeft, maar die relatie heeft het uiteindelijk ook maar een jaar uitgehouden.

Ikzelf heb nooit iemand bedrogen, en van mijn vrouw ben ik toch redelijk zeker dat ze dat ook nooit heeft gedaan.
 
Nooit. Ik ga gewoon nooit iets doen of zeggen dat ze niet zou mogen weten. En ik verwacht hetzelfde van de andere kant.
 
Terug
Bovenaan