Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

  • Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 71 37,2%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 54 28,3%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 39 20,4%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 2 1,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

    Stemmen: 23 12,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Waar ligt de grens dan juist?

Wat als de frituur ook spaghetti serveert, mag je er dan nog iets gaan eten met een maat?

Of ligt de grens bij steak béarnaise?

Nu mis je echt totaal het punt.

De grens ligt hem bij het feit dat het gwn niet gebeurt… dat is zelf überhaupt geen grens. Gwn nog nooit gebeurd…

Op zich mag dat maar ik wel maar tonen dat dat zo ver van mij staat dat het zelf niet voorkomt met mannelijke vrienden. Ook al is dat in principe geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
You missed the point.

Ik wil niet beweren dat het normaal is. Ik wou in het belachelijke trekken hoe "gaan eten met iemand van het andere geslacht => seks hebben" voor jullie
En ik heb met nieuwjaar een vuurpijl uit mijn aars gelanceerd en ik ben NIET op spoed beland!
Om maar te tonen hoe belachelijk het is dat vuurwerk gevaarlijk zou zijn.

Same energy.

Je hebt je punt totaal niet gemaakt, ik heb gewoon medelijden met uw vrouw Herman. 😬
 
Niets verplicht u trouwens om op citytrip op eenzelfde hotelkamer te slapen, just saying :p. Wel nieuwsgierig naar hoe jij/zij het aan jullie partner hebben verkocht, indien jij één hebt.
 
Als je op restaurant/citytrip gaan met iemand gaat vergelijken met een vuurpijl uit je gat laten afgaan, dan stopt voor mij hier de discussie. :laugh:
 
Waar ligt de grens dan juist?

Wat als de frituur ook spaghetti serveert, mag je er dan nog iets gaan eten met een maat?

Of ligt de grens bij steak béarnaise?
Alle pogingen om een grens te trekken tussen een frituur waar je wel of een spaghetti geserveerd krijgt, missen het punt dat rationele regeltjes niet bruikbaar zijn in een discussie die draait rond wat gevoelsmatig voor iemand wel of niet in orde is.

Om dezelfde reden is het irrelevant om te weten dat deze vrouw haar man fysiek nooit bedrogen heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat die vrouw een ruimdenkende moderne man heeft, Voor 75%van de bevolking is jullie weekendje zuipen en kamer delen niet zo normaal.

Ga je dat ook in de familie zo vertellen? Ik ben daar geweest en we hebben een kamer gedeeld.

Ik wil gerust van mezelf toegeven dat ik zo bekrompen ben dat mijn madam gerust ook op zo’n weekend mag als ze dat wil, ze hoeft zelfs niet meer terug te komen.
Zeg, iets waar ik daarnet aandacht ( omdat ik elders iets anders aan het lezen was), jullie hebben een afspraak dat jullie zeker niet uiteen gaan tot de kinderen 18 zijn. Zijn daar geen andere voorwaarden aan? Want dat lijkt me een serieus statement om te maken om dan in een situatie van bijvoorbeeld een decennia of meer geen seks als 1 van de 2 geen goesting meer heeft.
 
Dus ik moet hard lachen als gewoon iets gaan eten met het andere geslacht al "de kat bij de melk zetten is"en "met vuur spelen" ;-)
Alle pogingen om een grens te trekken tussen een frituur waar je wel of een spaghetti geserveerd krijgt, missen het punt dat rationele regeltjes niet bruikbaar zijn in een discussie die draait rond wat gevoelsmatig voor iemand wel of niet in orde is.

Dit topic kan samengevat worden als:

* schaal van 0 tot 100 met 0 = niet-risicovolle activiteit, en 100 = significante kans op bedrog, waarbij de risicograad van de activiteit subjectief beoordeeld wordt aan de hand van een combinatie van:
- uw zelfvertrouwen
- het vertrouwen in de partner (of 'de wereld' in het algemeen)
- uw eigen geschiedenis en die van uw partner
- wat je al zien gebeuren hebt bij anderen

Vandaar dat sommigen hier al een probleem maken met iets gaan eten met een gewone maat (voor mij 0 op de schaal), en anderen het geen enkel probleem vinden om met een ex-sexpartner een citytrip te gaan doen en in dezelfde kamer slapen (voor mij tegen de 100 op de schaal) :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Zeg, iets waar ik daarnet aandacht ( omdat ik elders iets anders aan het lezen was), jullie hebben een afspraak dat jullie zeker niet uiteen gaan tot de kinderen 18 zijn. Zijn daar geen andere voorwaarden aan? Want dat lijkt me een serieus statement om te maken om dan in een situatie van bijvoorbeeld een decennia of meer geen seks als 1 van de 2 geen goesting meer heeft.

We hebben serieus besproken wat de impact is van een kind op deze wereld te zetten, dat persoontje staat ok gewoon op plaats 1 hier.

Vrouw gaat nu al bijna 3 jaar niet meer werken,sinds de geboorte (deels ook omdat corona op de proppen kwam)
Stresslevel in huis is 0. Vroeg opstaan, kind droppen bij de opvang, euhm nope,(ze gaat wat naar onthaalmoeder voor sociale skills)

Moest het in onze relatie niet meer lukken, dan gaan we in aparte kamers slapen. En komen we als grote mensen wel uit hoe we dat gaan doen.
Wat voor velen de realiteit is van de kleine me een rugzakje afzetten bij de ex en ‘’tot volgende week ’’ is gewoon ondenkbaar voor ons beide.
 
Ik denk ook wel dat het voor een kind veel beter is om op te groeien in een huishouden waarin de twee ouders mekaar liefst niet meer willen zien dan om wekelijks afwisselend in iets gelukkigere huishoudens te leven!

Je bent menselijk. Deze situatie is echt niet houdbaar. Dat je afspreekt om zo dicht mogelijk bij elkaar maar niet in hetzelfde huis te blijven wonen omdat dat beter is voor de kleine, lijkt mij persoonlijk veel beter dan jouw voorstel.
 
Dit topic kan samengevat worden als:

* schaal van 0 tot 100 met 0 = niet-risicovolle activiteit, en 100 = significante kans op bedrog, waarbij de risicograad van de activiteit subjectief beoordeeld wordt aan de hand van een combinatie van:
- uw zelfvertrouwen
- het vertrouwen in de partner (of 'de wereld' in het algemeen)
- uw eigen geschiedenis en die van uw partner
- wat je al zien gebeuren hebt bij anderen

Vandaar dat sommigen hier al een probleem maken met iets gaan eten met een gewone maat (voor mij 0 op de schaal), en anderen het geen enkel probleem vinden om met een ex-sexpartner een citytrip te gaan doen en in dezelfde kamer slapen (voor mij tegen de 100 op de schaal) :laugh:
Nee je snapt echt mijn post niet.

Gaan eten met een maat, totaal geen probleem mee.

Alleen in de praktijk gebeurt dat nooit (behalve een frituur of de mcdo of een broodjeszaak (jaja zelf met pasta vooraleer we op kinderniveau sukkelen))

Ik heb maten die eens vragen op café te gaan, maar nog nooit een diner op restaurant met 2. Dan is dat met partners. Dat bedoelde ik gwn.

En ik doelde hierop gwn dat in mijn levensstijl gwn niet voorkomt.

Niet dat het niet zou mogen. Maar mannelijke vrienden die me 1 op 1 uitvragen om te gaan dineren? Heb ik niet. Mss ook omdat ik nog relatief jong ben. Wie weet, wij hebben gwn niet zoveel zin om een uur te gaan tafelen op een vrijdagavond ofzo…
 
Terug
Bovenaan