Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

  • Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 71 37,2%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 54 28,3%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 39 20,4%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

    Stemmen: 2 1,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

    Stemmen: 23 12,0%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

    Stemmen: 2 1,0%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Maar ben jij zelf een homoseksueel dan?
Doet er toch niet toe? Ik ben wel het geslacht waar hij zich tot aan getrokken voelt. Dat is altijd uw definitie van het probleem geweest van in het begin?

Maar bon, vervang in mijn voorbeeld mezelf door een homo en al mijn vragen blijven hetzelfde:
Maar gij trekt uw lijn zo ongelooflijk arbritair. Ik ga overigs met die kerel ook 1-1 eten, zoals ik met al mijn maten doen. En ik zit daar thuis ook in de sauna.
En dat zijn dan de no-go's voor u... maar 1 week samen op vakantie en DAAR samen gaan eten en sauna en samen slapen is dan WEL ok, want het is "om te skiën".


Naar mijn eigen mening dan: als ik maten zou hebben die bij elkaar thuis 1-1 geregeld in de prive sauna gaan zitten, zelfs al zijn dat hetero's, ik zou dat al heel raar vinden. Laat staan als mijn vriendin haar auto pakt om bij een ander thuis 1-1 geregeld in zo'n hok te gaan zitten. Zeker als ze daar naakt zitten en ZEKER als 1 daarvan vrijgezel/lesbo is. Maar dat is men eigen mening he ik oordeel niet over wat gij in uw relatie doet.
Maar sauna is ook maar "een" voorbeeld van een hobby. Maak daar gerust boardgames, sporten, drinken, festival bezoeken, films kijken, beurzen bezoeken,... whatever ge wilt van... en uw lijn blijft even arbritair.


Voor mij komt het daar niet op neer, maar wel op "ik vind eigenlijk dat mijn partner niet 1-1 mag gaan eten/drinken met mensen van haar eigen seksuele interesse". Dat betekent niet dat zij geen vrienden mag hebben.

Ik heb zelf bijvoorbeeld ook een heel goede vriendin, maar ik zie die alleen maar als er minstens 1 van ons partners bij is of als er nog ander maten bij zijn. Ik spreek daar ni gewoon zo mee af om op horeca te gaan want da zou ik weird vinden in mijn relatie. En zij doet of wilt dat ook niet. En ik zou al helemaal niet mee haar alleen op reis gaan lol (getrouwde vrouw). Als ik dat zou doen of nogmaar voorstellen of proberen mijn maten zouden me vermoorden denk.
ok
Bij ons ligt dat dus anders. Ik snap ook niet waarom ik of mijn partner een vriend(in) zou moeten opgeven / interactie afbouwen, en al zeker niet als dat de persoon is waar we onze hobby mee beleven. Maar zelfs buiten hobby - en dus wel gewoon "ik ga daar 1-1 mee eten omdat we op dezelfde golflengte zitten en dat gewoon plezant is" snap ik dat niet.
 
Maar zelfs buiten hobby - en dus wel gewoon "ik ga daar 1-1 mee eten omdat we op dezelfde golflengte zitten en dat gewoon plezant is" snap ik dat niet.
Ge moet "niet romantisch" voor het woord eten zetten, dan volgen ze gemakkelijker want zonder die nuance is dat voor hun gelijk aan wilde seks met aardbeitjes en slagroom.
 
Ge moet "niet romantisch" voor het woord eten zetten, dan volgen ze gemakkelijker want zonder die nuance is dat voor hun gelijk aan wilde seks met aardbeitjes en slagroom.
Tgoh neen, ik gok dat er wel een logica in hun hoofd zal zitten, en die probeer ik te begrijpen. Want met de beste wil, ik zie het niet.
 
Dat is altijd zo dubbel ben nu 19 jaar samen, maar in het begin stak mijn vrouw ook gasten onder vrouwen naam onder de noemer anders worde kwaad.
Ben zelf ook op iemand van het werk gevoelens beginnen krijgen, en heb da ook eerlijk gezegd, ik hoor die vrouw nog om de drie dagen, maar nu weet mijn vrouw dat en ben ik er open over.
We komen goed overeen maar hebben nu elk hun leven, gevoelens heb ik al lang niet meer
 
Maar ben jij zelf een homoseksueel dan? Want als een homo afspreekt met een hetero dat is een verlaagd risico en niet noodzakelijk een no-go voor mij. Als mijn vriendin geregeld afspreekt met lesbische vriendin dat maakt mij ook weinig uit want ik weet dat mijn vriendin hetero is. Dat heb ik hier boven ook al verteld toch, maar dat stuk citeer je dan niet? Kijk:


Jij bent geen homo toch?

Nu vanaf homoseksuelen betrokken worden is het sowieso wat moeilijker om onderling te discussieren wat je vindt dat nog kan, en wordt "met het andere geslacht" een soort grijze zone omdat de seksuele aantrekkingen tussen de partijen kunnen afhangen van de geaardheid.

Naar mijn eigen mening dan: als ik maten zou hebben die bij elkaar thuis 1-1 geregeld in de prive sauna gaan zitten, zelfs al zijn dat hetero's, ik zou dat al heel raar vinden. Laat staan als mijn vriendin haar auto pakt om bij een ander thuis 1-1 geregeld in zo'n hok te gaan zitten. Zeker als ze daar naakt zitten en ZEKER als 1 daarvan vrijgezel/lesbo is. Maar dat is men eigen mening he ik oordeel niet over wat gij in uw relatie doet.
Ma allez. Nogmaals, en nu serieus, wat met biseksuele mensen? Ik mag gewoon geen vrienden hebben of zo?

En ge trekt uw lijnen idd veel te arbitrair idd. Ge weet waarschijnlijk wel dat ik vorig jaar smoordverliefd ben geworden op een vrouw die al heel haar leven hetero was. Plots blijkt ze ook op vrouwen (of toch op mij, lol) te kunnen vallen. Die vrouw gaat ook al hele leven met haar twee beste vriendinnen naar de wellness, op vakantie, slapen soms zelfs op dezelfde kamer. Dus dat zou dan ineens ook niet meer mogen volgens jouw verzonnen regels?

Ge weet toch dat er hele hordes vrouwen zijn die met hun vriendinnen naar de wellness of de sauna gaan hé?
 
Ma allez. Nogmaals, en nu serieus, wat met biseksuele mensen? Ik mag gewoon geen vrienden hebben of zo?

En ge trekt uw lijnen idd veel te arbitrair idd. Ge weet waarschijnlijk wel dat ik vorig jaar smoordverliefd ben geworden op een vrouw die al heel haar leven hetero was. Plots blijkt ze ook op vrouwen (of toch op mij, lol) te kunnen vallen. Die vrouw gaat ook al hele leven met haar twee beste vriendinnen naar de wellness, op vakantie, slapen soms zelfs op dezelfde kamer. Dus dat zou dan ineens ook niet meer mogen volgens jouw verzonnen regels?

Ge weet toch dat er hele hordes vrouwen zijn die met hun vriendinnen naar de wellness of de sauna gaan hé?
Maar waarom zou jij nu geen vrienden mogen hebben?

Van waar halen jullie dat?

Dit gaat over intieme dingen binnen hun relatie tussen mensen met dezelfde normen.

Wat heb jij daar nu mee te zien? Wat heeft u biseksualiteit daar nu mee te zien?

Ik ga ook nooit een etentje doen met een andere vrouw….
En ik heb vrouwelijke vrienden…
Ik ga nooit 1 op 1 eten met iemand behalve mijn vrouw (zelf geen mannelijke vrienden, behalve een frituur ofzo)

Blijkbaar is dat voor jullie iets essentieel in een vriendschap zelf zo ver dat vriendschap onmogelijk lijkt voor jullie. Ik heb het nog nooit meegemaakt zelf. Met een koppel of in groep ja al heel veel maar 1 op 1? Nee gwn nog nooit tegengekomen.
Nog nooit vroeg een maat dat zelf…

Hangt af van persoonlijkheden zeker?

We leven gwn in een andere leefwereld…

Ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden dat ik zo per jaar 10 keer of meer moet gaan eten om 10 vrienden te zien. En dan per de 1 op 1 want anders is vriendschap onmogelijk …

Ik ken zelf zo geen mensen.
 
Ik heb niet het hele topic doorlezen, maar het is misschien ook interessant om het verhaal eens om te draaien? Zijn er mensen die zelf heel goed overeenkomen met iemand van het andere geslacht, wiens partner daar moeilijkheden mee heeft? Hoe gaan jullie daarmee om?

In mijn geval is het bijvoorbeeld zo dat ik een collega heb met wie ik heel goed overeenkom. Zowel op professioneel als privévlak. Ik moet toegeven dat mijn partner het daar niet makkelijk mee heeft. Ik denk eerlijkheidshalve dat er langs haar kant wel wat aantrekking naar mij toe is, maar ze heeft op geen enkel moment ooit avances of wat dan ook gemaakt. Ik zit vaak tussen twee vuren, omdat ik belang hecht aan die vriendschapsrelatie, maar uiteraard ook mijn partner wil steunen.

Het is op sommige momenten dan ook gebeurd dat ik -met opzet- verborgen hield dat ze mij iets stuurde. Niet omdat daar iets achter zat, maar omdat mijn partner zich daarin opwindt zonder reden terwijl er eigenlijk niets achter te zoeken is. Heel moeilijke situatie omdat, moest de situatie omgekeerd zijn, ik uiteraard ook niet zou willen dat ze mij iets verbergt. Enfin, jullie snappen me.

Misschien wilt iemand zijn/haar ervaringen eens delen, de andere kant van het verhaal? Houden jullie op dat vlak het been stijf in de zin van "mijn partner moet me maar vertrouwen en er mee leren leven", of houden jullie -tegen eigen zin in- toch de boot af om je partners gevoelens daarover te respecteren?
Feit dat je het verborgen houdt zegt toch wel meer dan genoeg nee?
Dat soort dingen geheim houden voor je partner is slecht voor een relatie want vroeg of laat keert dat zich tegen jou.

Als mijn man straks afkomt met ja ik ga morgen met ... eten maar ik heb wel een beetje de indruk dat ze soort van, enfin ja de kans is redelijk groot dat ze eventuele gevoelens heeft voor mij MAAR ik doe daar dus niets mee dan zou ik daar ook niet zo vrolijk van worden.

Niemand hier kan voor jou uitmaken wat je in dit geval moet doen maar als je nog moet twijfelen tussen de gevoelens van je vrouw en een vriendschap dan zegt dat ook weer meer dan je zelf beseft.

Jaren geleden was er iemand waarbij ik mijn materiaal bestelde en die vent was altijd overdreven lief en bleef altijd lang plakken wanneer hij leverde. Had altijd van die gekke vibes bij hem en uiteindelijk klopte mijn voorgevel want kort erna vroeg hij of ik met hem wou dineren zodat we elkaar beter konden kennen en nochtans wist hij dondersgoed dat ik getrouwd was.
Heb dan op zeer professionele wijze alle contact verbroken wat me veel verlies heeft opgeleverd maar ja liever dat dan zo'n gestoorde poepvlek die maar bleef aandringen.
Dit is wss niet te vergelijken met een hechte vriendschap maar uiteindelijk komt het erop neer dat je soms beslissingen moet nemen die niet altijd leuk zijn om te nemen.
 
Maar waarom zou jij nu geen vrienden mogen hebben?

Van waar halen jullie dat?

Dit gaat over intieme dingen binnen hun relatie tussen mensen met dezelfde normen.

Wat heb jij daar nu mee te zien? Wat heeft u biseksualiteit daar nu mee te zien?

Ik ga ook nooit een etentje doen met een andere vrouw….
En ik heb vrouwelijke vrienden…
Ik ga nooit 1 op 1 eten met iemand behalve mijn vrouw (zelf geen mannelijke vrienden, behalve een frituur ofzo)

Blijkbaar is dat voor jullie iets essentieel in een vriendschap zelf zo ver dat vriendschap onmogelijk lijkt voor jullie. Ik heb het nog nooit meegemaakt zelf. Met een koppel of in groep ja al heel veel maar 1 op 1? Nee gwn nog nooit tegengekomen.
Nog nooit vroeg een maat dat zelf…

Hangt af van persoonlijkheden zeker?

We leven gwn in een andere leefwereld…

Ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden dat ik zo per jaar 10 keer of meer moet gaan eten om 10 vrienden te zien. En dan per de 1 op 1 want anders is vriendschap onmogelijk …

Ik ken zelf zo geen mensen.
maar wat is er intiem aan iets gaan drinken/eten? iets gaan drinken na het werk op een terras is toch bv alles behalve iets intiem? maar volgens (sommige) hun logica kan dit dus al niet door de beugel.
 
Een dikke vette nee! Werkgerelateerd is geen probleem. En ze mag gaan eten met vriendinnen. Maar daar stopt het ook :)
We zijn al meer dan de helft van ons leven een koppel dus we hebben ook gewoon dezelfde vrienden. Moest ze dan ineens met ne kerel die ik niet ken gaan eten, da zou niet veel goeds voorspellen..
Ze doet dat dan ook niet en ik ook niet.
 
maar wat is er intiem aan iets gaan drinken/eten? iets gaan drinken na het werk op een terras is toch bv alles behalve iets intiem? maar volgens (sommige) hun logica kan dit dus al niet door de beugel.
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat mensen die binnenin een relatie hun grenzen stellen iets intiem is tussen hen. Dat is toch irrelevant hoe dat zou zijn met een andere persoon? Dat is dan een volledig andere relatie.

Wat voor anderen kan en niet kan is toch irrelevant voor u?
Er zijn ook mensen voor wie het wel door de beugel kan dat er seksuele betrekkingen zijn met anderen. Das ook een uitzondering en wijkt af van de norm maar dat maakt niet slecht ofzo. Dat mensen doen waar ze zich over goed voelen in hun relatie.

Dat zal voor anderen dan mss ook moeilijk te begrijpen zijn, maar ja what ever.
 
Maar waarom zou jij nu geen vrienden mogen hebben?

Van waar halen jullie dat?

Dit gaat over intieme dingen binnen hun relatie tussen mensen met dezelfde normen.

Wat heb jij daar nu mee te zien? Wat heeft u biseksualiteit daar nu mee te zien?

Ik ga ook nooit een etentje doen met een andere vrouw….
En ik heb vrouwelijke vrienden…
Ik ga nooit 1 op 1 eten met iemand behalve mijn vrouw (zelf geen mannelijke vrienden, behalve een frituur ofzo)

Blijkbaar is dat voor jullie iets essentieel in een vriendschap zelf zo ver dat vriendschap onmogelijk lijkt voor jullie. Ik heb het nog nooit meegemaakt zelf. Met een koppel of in groep ja al heel veel maar 1 op 1? Nee gwn nog nooit tegengekomen.
Nog nooit vroeg een maat dat zelf…

Hangt af van persoonlijkheden zeker?

We leven gwn in een andere leefwereld…

Ik kan me eerlijk gezegd niet inbeelden dat ik zo per jaar 10 keer of meer moet gaan eten om 10 vrienden te zien. En dan per de 1 op 1 want anders is vriendschap onmogelijk …

Ik ken zelf zo geen mensen.
Ja maar ik heb geen groep vrienden. Ik heb een paar losse vrienden dus dan zou ik die al moeten samenbrengen om te zorgen dat ik eens mag gaan eten, of zo? Ik heb alléén maar vrienden waar ik één op één dingen mee doe.
 
Maar toch bedankt voor de analyse! Wenst er iemand zijn persoonlijk verhaal te doen?
Niet echt een verhaal maar in mijn huidige relatie laten we mekaar vrij. We komen allebei uit complexe relaties met jaloezie, echtscheidingen, enz... Dus nu hebben we beslist dat we maar van het leven moeten genieten. Het loslaten is bevrijdend... Wat ons betreft versterkt het ook onze emotionele connectie.
 
Ja maar ik heb geen groep vrienden. Ik heb een paar losse vrienden dus dan zou ik die al moeten samenbrengen om te zorgen dat ik eens mag gaan eten, of zo? Ik heb alléén maar vrienden waar ik één op één dingen mee doe.
Nee, je moet gwn een partner zoeken die bij u past. (Of die heb je al) en jullie zitten op dezelfde lijn en dat is super!
 
Ik moest onlangs aan deze thread denken.

Vorige week was ik in het buitenland voor het werk, en ik wist dat een (getrouwde) vriendin graag nog eens een citytrip zou maken in die stad. Dus zij is achter gevlogen voor een paar dagen, citytrippen met 's avonds gaan eten, drinken etc. We hebben op dezelfde hotelkamer geslapen, we hadden 10j geleden in onze studententijd een tijdje seks gehad, en toch is er nu niets gebeurd!

Dus ik moet hard lachen als gewoon iets gaan eten met het andere geslacht al "de kat bij de melk zetten is"en "met vuur spelen" ;-)

Enjoy.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest onlangs aan deze thread denken.

Vorige week was ik in het buitenland voor het werk, en ik wist dat een (getrouwde) vriendin graag nog eens een citytrip zou maken in die stad. Dus zij is achter gevlogen voor een paar dagen, citytrippen met 's avonds gaan eten, drinken etc. We hebben op dezelfde hotelkamer geslapen, we hadden 10j geleden in onze studententijd een tijdje seks gehad, en toch is er nu niets gebeurd!

Dus ik moet hard lachen als gewoon iets gaan eten met het andere geslacht al "de kat bij de melk zetten is"en "met vuur spelen" ;-)

Enjoy.
Leuk dat die vrouw een ruimdenkende moderne man heeft, Voor 75%van de bevolking is jullie weekendje zuipen en kamer delen niet zo normaal.

Ga je dat ook in de familie zo vertellen? Ik ben daar geweest en we hebben een kamer gedeeld.

Ik wil gerust van mezelf toegeven dat ik zo bekrompen ben dat mijn madam gerust ook op zo’n weekend mag als ze dat wil, ze hoeft zelfs niet meer terug te komen.
 
You missed the point.

Ik wil niet beweren dat het normaal is. Ik wou in het belachelijke trekken hoe "gaan eten met iemand van het andere geslacht => seks hebben" voor jullie
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Nu zou ik zelf nooit met iemand anders (dan mijn vrouw) op dezelfde kamer willen slapen. Niet omdat ik ik me niet zou kunnen inhouden, wel omdat dat ik op mijn gemak wil kunnen slapen 🤪
 
Ik zou het maar raar vinden moest ik met een vrouw gaan eten of regelmatig afspreken.
Of moest mijn vrouw met een man dingen gaan doen.

Vroeger was dat soms wel, maar dat was dan een jarenlange vriend al voor haar.

Maar nu hebben wij eigenlijk niet echt los van elkaar vrienden van het andere geslacht waar we dingen mee doen.
En dat mag zo blijven :D
 
Dus ik moet hard lachen als gewoon iets gaan eten met het andere geslacht al "de kat bij de melk zetten is"en "met vuur spelen" ;-)
Er was een kans dat het wel opnieuw gebeurde en dat is toch wat er bedoeld wordt met 'de kat bij de melk zetten'?

Als het vandaag niet onweert, dan zegt dat weinig tot niets over de kans op onweer morgen.
 
Terug
Bovenaan