ThomasMore
Well-known member
Hoezo hypocrisie?Mag uw partner 40kg bijkomen? Mag uw partner verhuizen als ze een fantastische job in het buitenland aangeboden krijgt? Mag uw partner beginnen roken? Mag uw partner haar haar afscheren? Mag uw partner naaktmodel worden?
Als het antwoord op die vragen is “ik verbied mijn partner helemaal niks maar ik zou het wel jammer vinden, als ze nooit rekening houdt met wat ik jammer vind dan zou ik mijn conclusies trekken”, dan is het enige verschil tussen jouw “verbieden” en dat hypocrisie.
- 40kg bijkomen zal toch niet plots gebeuren. Verbieden dat mijn partner bijkomt? Serieus blijven he. Zo'n een gewichtstoename is een gezondheidsprobleem en dan zal ik haar steunen. Gewoon zeggen dat ze niet mag bijkomen voel je toch ook aan dat zoiets geen enkel effect zal hebben. Veel succes.
- Job in het buitenland heeft een impact op onze relatie dus zoiets wordt besproken en bekeken. Dat wordt een consensus maar geen verbod.
- Beginnen roken: ik zou het niet leuk vinden maar is haar keuze. Ook dat heeft een impact dus zullen er wel wat compromissen worden gemaakt (bvb. niet binnen roken) maar kan je toch niet verbieden.
- Haar afscheren: afhankelijk van waar dat haar staat zal ik dat nog aanmoedigen ook
Soit, serieus... over de kwaf van mijn vriendin heb ik nu's 0,0 te zeggen.- Naaktmodel: heeft ze toevallig al gedaan en vind ik de meest bizarre van je lijstje. Je kan je partner zoiets toch niet verbieden? Dat je partner naakt poseert heeft toch niks impact op jullie relatie?