Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Je hebt altijd mensen die zich boven de rest verheven voelen en hun parlé op anderen projecteren alsof het de norm is. Ze zouden beter eens wat meer onder de mensen komen. Een reality check als het ware.
Hier ook nee geantwoord omdat het niet gebeurt. Ik zou het niet in het hoofd halen om te gaan opleggen met wie mijn vrouw wel of niet mag omgaan (en omgekeerd moet ze dat bij mij ook niet doen).

Dat gezegd zijnde, zou ik er ook niet super gelukkig mee zijn moest het wel gebeuren. En dat is niet omdat ik mijn vrouw niet vertrouw maar omdat ik weet hoe mannen zijn. We zijn gewoon super visuele wezens en als we iets zien dat we tof vinden, dan denken we al te vaak met onze lul. Wat niet wil zeggen dat we er naar handelen hè. En degenen die dit ontkennen zijn zeveraars IMO.
:sarcastic: :sarcastic:

Je hebt altijd mensen die zich boven de rest verheven voelen en hun parlé op anderen projecteren alsof het de norm is. Ze zouden beter eens wat meer onder de mensen komen. Een reality check als het ware.
Of er zijn mensen die gewoon verstandig genoeg zijn om te beseffen dat zo'n afspreken 'verbieden' eventuele ontrouw niet gaat voorkomen?
Ofwel kan je je partner vertrouwen, ofwel niet. En die gaat in het geval dat je dat etentje verbiedt ook gewoon onder de lakens duiken met iemand anders, zonder dat jij er iets van weet.

Selectief highlighten om anderen proberen te kakken te zetten is voor dat andere subforum hè @nestorius
Of er zijn mensen die gewoon verstandig genoeg zijn om te beseffen dat zo'n afspreken 'verbieden' eventuele ontrouw niet gaat voorkomen?
Uiteraard niet. Maar zoals gewoonlijk wordt er door sommigen weer neerbuigend neergekeken op degenen die een andere mening hebben. En daar ging mijn opmerking over.

Ik zei meer dan 1 maar tof als het voor u alle 3 wel werkt.
Ja maar ik ben toch de enige met een account hier? Die gaan geen account maken om dat hier ook te komen zeggen :laugh: Ik dacht dat het wel duidelijk dat als ik "ja ik" zeg, dat ik niet de enige gelukkige ben tussen allemaal doodongelukkige mensen of zo.

Ofwel kan je je partner vertrouwen, ofwel niet. En die gaat in het geval dat je dat etentje verbiedt ook gewoon onder de lakens duiken met iemand anders, zonder dat jij er iets van weet.

Dit is al meerdere keren besproken. Verbieden doen we toch in dezelfde zin als dat je een partner verbied seks te hebben.
Ik veronderstel dat je ook niet iedere keer zegt als ze weg gaat “hè je weet het he! Niet neuken!”

De relatie berust op vertrouwen. Dat snappen jullie precies niet.
En het is zelf ironisch omdat het vaak jullie zijn die daar over beginnen.

Wat me toch sterk doet vermoeden dat jullie controles doen op jullie partner. Want ik zie zit niet zo heel n waarom je die controles anders projecteert. Niemand heeft dat hier zelf gezegd behalve jullie…

Net zoals ze bij u mag afspreken en fysiek contact niet mag is er niets die haar tegenhoud en dat ze daar mss over gaat liegen…

Jullie zien een gigantisch verschil terwijl de meesten er hier exact hetzelfde in staan met gwn iets andere grenzen.

Dit is al meerdere keren besproken. Verbieden doen we toch in dezelfde zin als dat je een partner verbied seks te hebben.
Ik veronderstel dat je ook niet iedere keer zegt als ze weg gaat “hè je weet het he! Niet neuken!”

En het is zelf ironisch omdat het vaak jullie zijn die daar over beginnen.

Wat me toch sterk doet vermoeden dat jullie controles doen op jullie partner. Want ik zie zit niet zo heel n waarom je die controles anders projecteert. Niemand heeft dat hier zelf gezegd behalve jullie…

Net zoals ze bij u mag afspreken en fysiek contact niet mag is er niets die haar tegenhoud en dat ze daar mss over gaat liegen…

Jullie zien een gigantisch verschil terwijl de meesten er hier exact hetzelfde in staan met gwn iets andere grenzen.
Ik geloof dat je eens de discussie moet lezen en eens zien wie pretendeert van de risico op overspel te verlagen door bepaalde zaken te doen.

En dus ga ik niets verbieden, wel vertrouwen. Ik moet dat niet verbieden

Neen, dat doe ik niet, waarom zou ik haar controleren? Ik vertrouw mijn partner.
Nogmaals een laatste keer, want het is voor jou blijkbaar erg moeilijk om dingen te begrijpen. Dus ik zal het nu uitleggen op een manier dat zelfs mijn goudvis het begrijpt

Ik kan mijn vrouw verbieden om met iemand iets te gaan eten. Maar mijn vrouw hangt thuis niet aan de ketting, die gaat winkelen, sporten, met vriendinnen op stap. En ik heb er dus geen controle op of ze nu effectief gaat sporten of afspreekt met iemand anders. Of ze nu met een vriendin gaat eten of met een man.
Dus dat verbieden om te gaan eten met iemand is nutteloos, want ze zal het dan toch doen zonder dat ik er van op de hoogte ben. En in mijn geval weet ik wat er gebeurt, want ze zou het me gewoon vertellen.

Maar verdedig jouw nutteloos idee van controle maar verder.

Het ligt er ook aan hoe je iets aanbrengt hé.

Als je tegen je partner de pure bewoording "verbieden" gaat gebruiken, dan lijkt me dat geen gezonde situatie of relatie. Je lijkt dan baas over je partner en dat is nooit goed.

Je kan wel aanbrengen en bespreken dat je bepaalde zaken niet leuk vindt. Als dat geen verregaande zaken zijn en je partner zegt nog "foert, ik doe wat ik wil, wat denk jij wel", dan lijkt me dat ook geen gezonde normale reactie of relatie. Want je kan op zijn minst wel rekening houden met de gevoelens van je partner.

Ik kan mijn vrouw verbieden om met iemand iets te gaan eten. Maar mijn vrouw hangt thuis niet aan de ketting, die gaat winkelen, sporten, met vriendinnen op stap. En ik heb er dus geen controle op of ze nu effectief gaat sporten of afspreekt met iemand anders. Of ze nu met een vriendin gaat eten of met een man.
Dus dat verbieden om te gaan eten met iemand is nutteloos, want ze zal het dan toch doen zonder dat ik er van op de hoogte ben. En in mijn geval weet ik wat er gebeurt, want ze zou het me gewoon vertellen.

In dat opzicht vind ik idd wanneer je zegt "ik verbied je...", de reactie om het net wel te doen niet onlogisch. Zou mijn vrouw wellicht ook doen, want die heeft meer dan karakter genoeg en zou er niet mee kunnen lachen dat ik baas over haar speel. Maar wanneer je aanbrengt dat je het gewoon niet leuk of normaal vindt dat ze met een bepaald persoon één op één omgaat en ze doet het nog steeds achter je rug, dan is er in mijn ogen toch iets fout en scheef aan de relatie. Dan moet je als persoon imo gewoon open aangeven waar je al dan niet rekening mee kan houden, is dat niet wat je partner wilt, dan moet je mss wel daarin je conclusies trekken.

Wij hebben hier eigenlijk maar één (controle)regel: ik wil weten waar je bent en met wie. Niet om te controleren, maar wel om op de hoogte te zijn als er iets gebeurd.

Ja, ik wil weten als ze op vrijdagavond weg is met een vriendin wie die vriendin is zodat ik kan bellen als er iets met de kleine is bijvoorbeeld. Ik ken mijn wederhelft goed genoeg en die is vaak moeilijk bereikbaar uit nonchalant gedrag (gsm in de auto laten liggen, platte gsm bij hebben omdat ze de spellekes heeft liggen spelen, ...).
Maar als ik weet dat ze in de sauna is, dan heeft het geen zin om haar of die vriendin te bellen want dan weet ik toch dat ze niet bereikbaar zijn.

En
In dat opzicht vind ik idd wanneer je zegt "ik verbied je...", de reactie om het net wel te doen niet onlogisch. Zou mijn vrouw wellicht ook doen, want die heeft meer dan karakter genoeg en zou er niet mee kunnen lachen dat ik baas over haar speel. Maar wanneer je aanbrengt dat je het gewoon niet leuk of normaal vindt dat ze met een bepaald persoon één op één omgaat en ze doet het nog steeds achter je rug, dan is er in mijn ogen toch iets fout en scheef aan de relatie. Dan moet je als persoon imo gewoon open aangeven waar je al dan niet rekening mee kan houden, is dat niet wat je partner wilt, dan moet je mss wel daarin je conclusies trekken.
Lees de vraagstelling in het topic eens? Mag ze het of mag ze het niet?

En dus ga ik niets verbieden, wel vertrouwen. Ik moet dat niet verbieden

Neen, dat doe ik niet, waarom zou ik haar controleren? Ik vertrouw mijn partner.

Nogmaals een laatste keer, want het is voor jou blijkbaar erg moeilijk om dingen te begrijpen. Dus ik zal het nu uitleggen op een manier dat zelfs mijn goudvis het begrijpt

Maar verdedig jouw nutteloos idee van controle maar verder.
Maar serieus ?

Of doe je daar nu om.

Ik doe een hele post dat ik niet snap waarom jij zegt dat mensen die dit niet toestaan controleren. Dat ik niet snap waarom je daarover begint.

En nu beschuldig je mij van controleren?
Maar jij begint erover…
Ik denk dat je mss mijn post eens begrijpend moet lezen.
Je kan hem zelf niet gelezen hebben…
Anders zou je nooit zeggen ‘verdedigen nu maar controleren’

Je zou zien dat ik probeer uit te leggen dat meer grenzen niet gelijk staat aan meer controles.

Net zoals jullie op vertrouwen er vanuit gaat dat ze u niet bedriegt

Gaan wij erop vertrouwen vanuit dat ze ons niet bedriegt en 1 op 1 afspreekt met andere mannnen.

Jij ziet hier een enorm verschil in. Het ene kan je perfect in stand houden met vertrouwen maar het andere gaat hand in hand met controles enz.

En dat vind ik een rare redenering, want ik denk dat we er gwn hetzelfde instaan alleen mag er bij ons iets minder.
En ik denk dat open relatie koppels daar ook hetzelfde instaan maar die mogen dan iets meer…

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat je eens de discussie moet lezen en eens zien wie pretendeert van de risico op overspel te verlagen door bepaalde zaken te doen.
Maar kan je dat eens quoten. Risico verlagen doet iedereen wel denk ik? Het is te zien hoe je dat doet.

Is er iemand hier die zijn vrouw aan een ketting te leggen? Gwn het idee al van waar halen jullie dat beeld? Van waar komt dit?

Ik zie jullie dat in anderen hun mond leggen.
Zelf nu net na een hele post over hoe belachelijk ik het controleren vind en dat mijn relatie berust op vertrouwen is er iemand die serieus regeert “en verdedig nu maar verder u idee over controleren”

Nja op deze manier is het eigenlijk ook gwn nutteloze discussie.

Je hebt een beeld en de realiteit doet er eig niet meer toe.

Laatst bewerkt:
Als je tegen je partner de pure bewoording "verbieden" gaat gebruiken, dan lijkt me dat geen gezonde situatie of relatie. Je lijkt dan baas over je partner en dat is nooit goed.
Klopt, sommigen hier lijken wel een vetorecht te hebben op de wandel en handel van hun partner. Hij/zij mag alles tenzij ik het niet wil.

Klopt, sommigen hier lijken wel een vetorecht te hebben op de wandel en handel van hun partner. Hij/zij mag alles tenzij ik het niet wil.
Is dat tot een bepaalde hoogte niet gwn hoe iedereen de grenzen binnen de relatie bepaald? En opnieuw kies je ook niet nogal vaak een partner die ietwat gelijkaardig denkt in veel van die zaken?

Natuurlijk is dat geven en nemen het kan niet 1 iemand zijn die zegt zus en zo en zijn wil oplegt.

Zeggen beide partijen dat niet hier? Dat de partner in essentie vrij is, maar dat indien bepaalde grenzen overschreden wordt dat dat wel einde relatie kan betekenen?

Pas op ik ben wel akkoord met je hoor, dat zijn idd wel beperkingen als je eerlijk bent naar jezelf toe en geen volledige vrijheid. En ik vind dat sommigen er hier ook wel extreem in staan. Maar ook dat sommigen hun eigen ‘regels’ dan niet als regels willen zien.
Maar het zit toch wel in iedere relatie (op bepaald niveau)

Laatst bewerkt:
Zowel mijn partner als ik hebben een vriend(in) van het andere geslacht waar we af en toe een niet romantisch 1 op 1 etentje mee hebben. We spreken ook af als koppels maar mijn partner is vaak in het buitenland (met de volledige toestemming en het vertrouwen van ondertekende) en dan gebeurt het dus dat ik daar mee afspraak (net zoals ik die periodes vaak afspreek met andere vrienden die toevallig een piemel hebben ipv een vagina) dan moet ik niet koken/alleen eten, en dat is fijn want we lachen en zeveren dan dus ik haal daar plezier en geluk uit. En dat gunnen wij als koppel elkaar want we vinden het tof dat de andere dingen kan doen waar ze blij van worden.
Ik moet nu ook wel zeggen dat de gedachte die in mij opkomt als ik tegenover die vriendin zit eerder is of de peperroomsaus op iets gaat trekken ipv dat ik mijn johnson in haar zou kunnen duwen nu ik de kans heb ofzoiets?
Dat andere koppels daar andere afspraken om maken en dus niet 1 op 1 afspreken vind ik helemaal ok, zolang de relatie op die basis goed werkt ben ik content voor iedereen.

Terug
Bovenaan