Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Ik vind als dat een vriend is van vroeger ofzo dat dat wel moet kunnen.

Maar als ze nu opeens afkomt met ik zou eens gaan gaan eten met 1 of andere man die ze ergens heeft leren kennen, dan zou ik mij daar wel vragen bij stellen.

Komt toch ook zelden iets goeds van zou ik denken

Ik vind als dat een vriend is van vroeger ofzo dat dat wel moet kunnen.

Inderdaad dit is het dus.

Ik ga wel eens op reis met vriendinnen die op dat moment geen vriendje hebben en dan slapen we gewoon samen zonder dat er iets gebeurd.
Dan heeft ze wel een vriendje en dan slapen we soms nog samen want er gebeurde al niets toen we beide single waren.

Ik heb veel respect voor mijn vriend(en)(innen)

Inderdaad dit is het dus.

Ik ga wel eens op reis met vriendinnen die op dat moment geen vriendje hebben en dan slapen we gewoon samen zonder dat er iets gebeurd.
Dan heeft ze wel een vriendje en dan slapen we soms nog samen want er gebeurde al niets toen we beide single waren.

Ik heb veel respect voor mijn vriend(en)(innen)
Maar ga je ook 1 op 1 op reis met 1 vriendin die geen vriendje heeft en waar jij dan bij slaapt. Terwijl jij zelf (vermoed ik) wel een vriendin hebt die daar dan dus niet bij is en die dat OK vind. “Met vriendinnen” is iets anders dan met zen tweetjes.

Vind het grappig dat mensen hier moeilijk doen als hun partner eens 1 op 1 gaat eten met iemand van het andere geslacht.
Terwijl ik soms samen slaap met vriendinnen die een partner hebben :rofl:
Bedrog, hilarisch! (Of open relaties maar dan is context wel handig en in elk geval irrelevant in dit topic.)

EDIT: Allez, blijkbaar de enigste mens die "samen slapen" letterlijk gebruikt.

Mogen? Ik heb niets te zeggen wat mijn vriendin wel of niet mag, net zo min zij over mij. Als koppel respecteren en vertrouwen wij elkaar. We gunnen elkaar de tijd en vrijheid om ons eigen ding te kunnen doen. Mocht iemand van ons het ergens moeilijk mee hebben, dan spreken we daarover. Is dat niet de basis van een gezonde relatie?

Mogen? Ik heb niets te zeggen wat mijn vriendin wel of niet mag, net zo min zij over mij. Als koppel respecteren en vertrouwen wij elkaar. We gunnen elkaar de tijd en vrijheid om ons eigen ding te kunnen doen. Mocht iemand van ons het ergens moeilijk mee hebben, dan spreken we daarover. Is dat niet de basis van een gezonde relatie?
Even wat achtergrond over deze topic. Ik had die aangemaakt nadat iemand hier of op discord gezegd had dat zijn vrouw uit eten was met een vriend (man) en dat hijzelf thuis zat. Hij vond dat dan normaal, ik zei dat is niet echt normaal in de meeste koppels gebeurt zoiets niet, hij vond mij bekrompen. Vandaar de poll.

De orginele topic titel was dan ook gewoon "gaat uw partner 1-1 uit eten met iemand van het andere geslacht". En dan niets smiddags eens met een collega ofzo neenee, maar met iemand na het werk of in het weekend. Al vrij snel ging dat richting een enorme meerderheid die zeiden dat hun vrouw dat niet deed, point proven dus. Case closed.

Maar dat schoot in het verkeerde keelgat bij sommigen en de moderatie heeft daardoor de stemmen gewist en de poll opties en titel aangepast naar de waardeloze clusterfuck die het nu is. Nu kan iedere man die alleen thuis zit omdat zijn vrouw uit eten is met een andere man, terug met een gerust gemoed gaan slapen. Eigenlijk heb ik er dus niks meer mee te maken ondanks ik topic starter ben.

Ik heb nooit gesnapt dat mensen denken dat ze in een relatie de eigenaar van de ander geworden zijn en moeten gaan beslissen wat die wel of niet mag doen. IN een gezonde relatie praat je over zo'n dingen.

En ja, ik vind het gezond dat je in een relatie niet verstikkend optreedt en dus toelaat dat je partner ook dingen alleen kan doen met diens vrienden of kennisen en eens gaan eten met iemand hoort daar ook bij inderdaad. Als dat niet kan, dan zit je imo in een ongezonde relatie.

Ik heb nooit gesnapt dat mensen denken dat ze in een relatie de eigenaar van de ander geworden zijn en moeten gaan beslissen wat die wel of niet mag doen. IN een gezonde relatie praat je over zo'n dingen.

En ja, ik vind het gezond dat je in een relatie niet verstikkend optreedt en dus toelaat dat je partner ook dingen alleen kan doen met diens vrienden of kennisen en eens gaan eten met iemand hoort daar ook bij inderdaad. Als dat niet kan, dan zit je imo in een ongezonde relatie.
En gaat uw vrienden soms iets eten met 1 man terwijl jij dan niet mee gaat?

Ik heb geen partner, maar zou voor mij wel ok zijn. Ben echt niet van het jaloerse type. Mannen/vrouwen kunnen toch perfect goede vrienden zijn? Ik ben zelf al meermaals iets gaan eten met de mannen van goede vriendinnen (gewoon omdat het zo eens uitkwam, bv samen festivalleke gedaan terwijl zijn vrouw werken was).

Belangrijk is toch vooral openheid. Als mijn partner nu in't geniep met iedereen gaat afspreken, dan zou ik me wel zorgen maken uiteraard.
Maar ik hou echt niet zo van de term "verbieden" in een relatie.

Belangrijk is toch vooral openheid. Als mijn partner nu in't geniep met iedereen gaat afspreken, dan zou ik me wel zorgen maken uiteraard.
Maar ik hou echt niet zo van de term "verbieden" in een relatie.
Gaat de discussie ook niet een stukje over waar je uw grens van exclusiviteit legt?

Ik neem aan dat je er niet OK mee zou zijn als uw partner, niet in het geniep, zou afspreken met een dame om seks te hebben. Dus voor de ene mens ligt die grens op "geen seks hebben", voor de andere ligt die op "zolang het maar geen avonddiner van 3 uur aan 1 tafeltje is" of ook wel "zolang je niet elke avond 's nachts in bed zit te sms'en met die persoon" of "zolang je niet samen met elkaar op de zetel gaat liggen" "niet kussen" of "kussen mag maar zonder gevoelens" of "nee ik wil niet dat je met haar meegaat als 'partner' naar een trouwfeest" enz enz.

En dan bedoel ik dat die dingen niet eens worden uitgesproken, maar dat de koppels dat zelf aanvoelen van elkaar in welke mate ze exclusief zijn voor elkaar. Het gaat hem dus niet eens zozeer om "mogen" maar vooral om "doen". Noem je dat ook allemaal dingen die mensen verbieden in een relatie, jaloerse mensen? Is de grens van exclusiviteit in een relatie op "puur seks" leggen niet juist bekrompen?

Maar is toch een verschil tussen gaan eten zonder dat er iets meer is. Dan gaan eten omdat er meer speelt.

Dat de grenzen bij koppels anders ligt is correct en maar normaal. Maar je moet wel de juiste vergelijking maken hè. Ik zou er geen probleem mee hebben als mijn vriendin gaat gaan eten met een vriend zonder meer. Ik zou er problemen mee hebben mocht er meer achter zitten.

Mijn beste vriend heeft vorige week met mijn vrouw mee gereden naar school. Samen met mijn vrouw in ons huis daar geweest. Samen met mijn vrouw gaan lunchen. Samen kinderen gaan ophalen om dan ‘s avonds met mij fifa te spelen en pinten zuipen.

Mijn vriend is single en grootste womanizer maar er speelt niets buiten vriendschap. Waarom zou ik er dan problemen mee hebben.

Maar is toch een verschil tussen gaan eten zonder dat er iets meer is. Dan gaan eten omdat er meer speelt.

Dat de grenzen bij koppels anders ligt is correct en maar normaal. Maar je moet wel de juiste vergelijking maken hè. Ik zou er geen probleem mee hebben als mijn vriendin gaat gaan eten met een vriend zonder meer. Ik zou er problemen mee hebben mocht er meer achter zitten.

Mijn beste vriend heeft vorige week met mijn vrouw mee gereden naar school. Samen met mijn vrouw in ons huis daar geweest. Samen met mijn vrouw gaan lunchen. Samen kinderen gaan ophalen om dan ‘s avonds met mij fifa te spelen en pinten zuipen.

Mijn vriend is single en grootste womanizer maar er speelt niets buiten vriendschap. Waarom zou ik er dan problemen mee hebben.
het zou eerder zijn dat uw vriendin zich zorgen moet maken als jij met hem dronken een spel speelt waarbij je de controle hebt over 11 afgetrainde lichamen die je voortbeweegt met een joystick, het balgevoel centraal staat en waarbij het spel eindigt met iedereen onder de douche

het zou eerder zijn dat uw vriendin zich zorgen moet maken als jij met hem dronken een spel speelt waarbij je de controle hebt over 11 afgetrainde lichamen die je voortbeweegt met een joystick, het balgevoel centraal staat en waarbij het spel eindigt met iedereen onder de douche
En er van tijd tot tijd ene op een fluit blaast

Ik zou me in elk geval zorgen maken als mijn lief na het spelen van fifa de nood voelt om met zijn kameraad te gaan douchen. :wtf:

Terug
Bovenaan