Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Klopt, maar in de jaren '50 waren er wel véél minder echtscheidingen dan nu.
Uiteraard, maar:
En bijkomend, hier wordt door sommige posters een soort link gemaakt met "de jaren '50 mentaliteit" en het "nuclear gezin", alsof door al die moderne vrijheden we eindigen met gebroken gezinnen. Was er in de goede oude tijd dan minder overspel? Ik betwijfel dat hoor, maar dat bleef gewoon achter de mooie façade, met ook genoeg emotionele weerslag.
1. Door het katholieke gedachtegoed dat scheiden een zonde was.
2. Door de financiële situatie van de vrouw specifiek.

DAT zijn de redenen, niet omdat er toen minder werd vreemdgegaan of omdat mensen gelukkiger waren of duidelijkere afspraken hadden.
Misschien dat samenblijven voor de kinderen, de buren, mijnheer pastoor, ... volgens jou beter is dan een echtscheiding, maar je sprak initieel over een goede situatie voor de kinderen, en of die daar nu zo gelukkig van worden is toch ook niet gezegd lijkt me.

Wel lol @Five-seveN die plots het licht heeft gezien over een correcte poll, wanneer iemand anders een fout maakt.

Even de laatste stand van zaken geven: tot de crew alles weggooide had 81% van de mensen in een relatie gezegd dat hun partner niet regelmatig afspraakjes maakte met iemand van het andere geslacht. 81%.
Extra toevoeging voor de volledigheid:
Verschillende daarvan hadden in het topic toegelicht dat ze 'nee' hadden gestemd omdat de partner geen vrienden heeft van hetzelfde geslacht maar indien het wel zo was dat wel zou mogen.

;)

Voor de volledigheid, dit was de laatste stand van zaken:
1651059078938.png

72% zei dat het niet gebeurde, zonder te zeggen of ze het oké vinden of niet. 9% zou het niet oké vinden.
Het probleem is dat je die twee wilde optellen. En nu mag het weer over het topic gaan en de huidige poll.

Neen, het gaat over hoe jullie beiden naar iets kijken. Door over zoiets te praten ontstaat er organisch een afbakening van het speelveld en worden de grenzen duidelijk. In een relatie moeten beide partijen zicht goed voelen dus er zal altijd wel een grens zijn. De manier hoe je die grens bepaalt is belangrijk. Door consensus of door af te dwingen?
Nja maar je kan dan ook wel stellen dat jullie er nogal vaak vanuit gaan dat wanneer dit niet gebeurd dit omdat 1 van debpartners het verbied of afgedwongen heeft.

Terwijl er gwn erg veel relaties zijn waar dat toch eerder not done is. En beide partners dit niet zouden appreciëren.

Als suggestie voor de poll:

Ja, maar onder voorwaarden/omstandigheden/afhankelijkwelke activiteit

Mocht mijn vriendin nu al jaren een goede vriend hebben, ok waarom niet.

Maar iets gaan drinken alleen met de nieuwe collega? Toch liever niet.

Nja maar je kan dan ook wel stellen dat jullie er nogal vaak vanuit gaan dat wanneer dit niet gebeurd dit omdat 1 van debpartners het verbied of afgedwongen heeft.

Terwijl er gwn erg veel relaties zijn waar dat toch eerder not done is.

Als suggestie voor de poll:

Ja, maar onder voorwaarden/omstandigheden/afhankelijkwelke activiteit

Mocht mijn vriendin nu al jaren een goede vriend hebben, ok waarom niet.

Maar iets gaan drinken alleen met de nieuwe collega? Toch liever niet.
Dan is het nee, want je partner mag niet iets gaan eten buiten het werk met eender wie, ongeacht het geslacht.
Of je kiest "eerder ja" of "eerder nee". Als het echt maar in superbeperkte omstandigheden wel kan, is het geen 'ja', dat lijkt me logisch.

Laatst bewerkt:
Veel beter. Ge mist dan natuurlijk wel een aspect van frequentie/met wie. Ik vermoed dat ge nu overwegend antwoorden gaat krijgen in de trant van 'ja da mag maar uitzonderlijk en met iemand die ze al heel lang kent' ofzo.

Om vollediger te antwoorden op de poll:

Ik ga persoonlijk geregeld iets drinken met andere vrouwen, ook (single) vrouwen waar ik een verleden mee heb. Ik nodig mijn madam dan altijd mee uit maar tis eerder een huismus en ze blijft vaak liever thuis terwijl ik juist zenuwachtig word als ik te lang binnen ben geweest.

Feit is wel dat mijn vriendin iedereen kent waarmee ik afspreek, ik heb geen afgebakende delen van mijn leven, en ze is altijd welkom om mee te komen op om het even welke plannen die ik heb, is zelfs gezellig. Omgekeerd is dat ook zo. Ik ken de meeste van haar collega's en al haar vrienden. Ze is vorige week nog bij een collega thuis geweest en dan hebben ze bij hem in de tuin samen een fles wijn achterover gekapt en dan is ze zat naar huis gekomen.

Kan ook zijn dat ik echt eens tête-à-tête met iemand afspreek omdat die persoon bijvoorbeeld net een relatiebreuk heeft en ik hem/haar beter ken en dat het soms gewoon gemakkelijker is om openhartig te zijn op die manier.

Ik zal zelf ook niet ineens 'koud' met iemand die mijn vriendin van toeten of blazen kent uit het niets ineens iets gaan eten. Als ik op stap ga en ik begin te babbelen met een griet en die vraagt na een kwartier mijn telefoonnummer zodat we eens samen iets kunnen gaan drinken ga ik daar niet direct op ingaan omdat er daar dan romantische intenties aan vasthangen, en dat is natuurlijk nu ook niet de bedoeling :)

Samen iets doen met iemand van het andere geslacht en romantische intenties hebben valt gewoon niet noodzakelijk samen.

Dan is het nee, want je partner mag niet iets gaan eten buiten het werk met eender wie, ongeacht het geslacht.
Ok. Maar dan ga je mss toch ook weer een raar beeld krijgen want eender wie. Dat zijn dan ook exen enz. Wat kan ntrlk maar dan maak je ook wel weer erg breed.

Ik zal zelf ook niet ineens 'koud' met iemand die mijn vriendin van toeten of blazen kent uit het niets ineens iets gaan eten. Als ik op stap ga en ik begin te babbelen met een griet en die vraagt na een kwartier mijn telefoonnummer zodat we eens samen iets kunnen gaan drinken ga ik daar niet direct op ingaan omdat er daar dan romantische intenties aan vasthangen, en dat is natuurlijk nu ook niet de bedoeling :)

Samen iets doen met iemand van het andere geslacht en romantische intenties hebben valt gewoon niet noodzakelijk samen.
maar het mag wel? Ik bedoel als u vriendin vanavond stuurt dat onderweg een man haar aansprak en uitvroeg om iets te gaan eten, dan mag ze mee?

Ook al zou ze dat mss nooit doen hè.

Ok. Maar dan ga je mss toch ook weer een raar beeld krijgen want eender wie. Dat zijn dan ook exen enz. Wat kan ntrlk maar dan maak je ook wel weer erg breed.
Ik heb nog rap een edit toegevoegd :D Voor nòg meer opties, zul je een enquête moeten starten, geen poll :p

Ja, we worden allemaal stiekem betaald door EchtscheidingsadvocatenWillems.be, dit was één groot complot.
Je past de poll zelfs aan naar "mag je partner ongeacht het geslacht..." precies alsof als 2 getrouwde mannen die regelmatig samen een pint gaan pakken hetzelfde is als 1 getrouwde man die regelmatig met 1 vrouw iets gaat eten. Echt man je doet er echt alles aan om dit poll hier onder de mat te schuiven.

Ik wens ook niet geassocieerd te worden met die vraagstelling en opening, want in de poll staat nu een andere vraag dan de uitleg die in mijn openingspost geschreven staat. Gelieve mijn reactie ook weg te halen en desnoods de hele poll te wissen en uit eigen naam te starten, dan heb je uw doel bereikt he.

Het resultaat past niet in uw winkel dus byebye nice omschrijving van de pollinhoud welcome chaos verdeel en heers!

Maar ongelijk zal je wel blijven hebben hoe hard je ook foefelt met de resultaten of hoe hard je ook alle stemresultaten wist :p

Je past de poll zelfs aan naar "mag je partner ongeacht het geslacht..." precies alsof als 2 mannen samen een pint gaan pakken hetzelfde is als 1 man die met 1 vrouw iets gaat eten. Echt man je doet er echt alles aan om dit poll hier onder de mat te schuiven.

Ik wens ook niet geassocieerd te worden met die vraagstelling en opening, want in de poll staat nu een andere vraag dan de uitleg die in mijn openingspost geschreven staat. Gelieve mijn reactie ook weg te halen en desnoods de hele poll te wissen en uit eigen naam te starten, dan heb je uw doel bereikt he. Maar ongelijk zal je wel blijven hebben.
"Ongeacht het geslacht" betekent ook dat ze het sowieso mag van je, of het nu gaat om een man of een vrouw. Net omdat er wel een verschil is bij de partner uit een heterostel. Voor jou is het antwoord ook in deze vraagstelling 'nee', dus ik zie het probleem niet. Die andere alinea is voor in pm.

Je past de poll zelfs aan naar "mag je partner ongeacht het geslacht..." precies alsof als 2 getrouwde mannen samen een pint gaan pakken hetzelfde is als 1 getrouwde man die met 1 vrouw iets gaat eten. Echt man je doet er echt alles aan om dit poll hier onder de mat te schuiven.

Ik wens ook niet geassocieerd te worden met die vraagstelling en opening, want in de poll staat nu een andere vraag dan de uitleg die in mijn openingspost geschreven staat. Gelieve mijn reactie ook weg te halen en desnoods de hele poll te wissen en uit eigen naam te starten, dan heb je uw doel bereikt he.

Maar ongelijk zal je wel blijven hebben hoe hard je ook foefelt met de resultaten of hoe hard je ook alles wist :p
Ik vind het geweldig hoe je hierin opgaat alsof het om een peer-reviewed publicatie gaat in Annual Review of Psychology, maar het gaat dus over een online poll op een internetforum. En jouw vorige versie was gewoon ruk.

Je past de poll zelfs aan naar "mag je partner ongeacht het geslacht..." precies alsof als 2 getrouwde mannen die regelmatig samen een pint gaan pakken hetzelfde is als 1 getrouwde man die regelmatig met 1 vrouw iets gaat eten. Echt man je doet er echt alles aan om dit poll hier onder de mat te schuiven.
Het zal de eerste niet zijn die na 20 jaar uit de kast komt en vrouw en kinderen achter laat.

maar het mag wel? Ik bedoel als u vriendin vanavond stuurt dat onderweg een man haar aansprak en uitvroeg om iets te gaan eten, dan mag ze mee?

Ook al zou ze dat mss nooit doen hè.
Ik vind dat een lastige vraag want dat zal inderdaad nooit voorvallen. Mijn vriendin heeft er een hekel aan om op straat aangesproken te worden door gasten en ze gaat zeker niet ineens 's avonds bij een wildvreemde iets gaan eten. Sluit een beetje aan bij dat verhaal van romantische intenties he.

Een zware klap maar we gaan proberen om zonder u verder te gaan in dat geval.

Als jouw partner niet met een andere man mag gaan eten, blijft het antwoord hetzelfde als op de vorige poll, dus ik snap je probleem met deze vraag niet.

Ik vind het geweldig hoe je hierin opgaat alsof het om een peer-reviewed publicatie gaat in Annual Review of Psychology, maar het gaat dus over een online poll op een internetforum. En jouw vorige versie was gewoon ruk.
Dan moeten zij hun naam er maar onder schrijven en niet de mijne.

In mijn opening staat letterlijk "Als het mag maar het gebeurt nooit , dan is het antwoord nee". Terwijl in de poll die is aangepast door mods staat iets heel anders at het een Ja moet zijn. Met andere woorden totale chaos en poll naar de vuilbak.

Mss maak ik zelf een poll:
Mag er binnen jullie relatie 1 op 1 afgesproken worden met mensen van het andere geslacht:

Ja en dit zijn we samen overeen gekomen
Ja maar 1 partner is niet akkoord
Nee en dit zijn we samen overeen gekomen
Nee maar 1 partner is niet akkoord
Ik heb geen relatie maar het zou mogen
Ik heb geen relatie maar het zou niet mogen

Als jouw partner niet met een andere man mag gaan eten, blijft het antwoord hetzelfde als op de vorige poll, dus ik snap je probleem met deze vraag niet.
Dat is niet waar, stel uw mannelijke partner mag wel pinten gaan pakken met een andere man, mgaat niet geregeld iets drinken met een andere vrouw. Wat is het antwoord op de poll dan? Ja of nee? Heel duidelijk hoor! Ik zeg het, de poll wordt ff zodanig gemanipuleerd dat hij totaal waardeloos wordt.

Dan moeten zij hun naam er maar onder schrijven en niet de mijne.

In mijn opening staat letterlijk "als het mag maar hij doet het nooit, is het antwoord nee". Terwijl in de poll die is aangepast door mods staat iets heel anders at het een Ja moet zijn. Met andere woorden totale chaos en poll naar de vuilbak.
Al heel de thread lang trekken uw argumenten op niks, maar zo zitten zeiken dat de poll aangepast is en dat je daardoor uw resultaten niet meer verkeerd kan interpreteren slaat alles. Je mag de mods dankbaar zijn dat ze uw poll hebben aangepast want zo win je onterecht wat credibiliteit.

Mss maak ik zelf een poll:
Mag er binnen jullie relatie 1 op 1 afgesproken worden met mensen van het andere geslacht:

Ja en dit zijn we samen overeen gekomen
Ja maar 1 partner is niet akkoord
Nee en dit zijn we samen overeen gekomen
Nee maar 1 partner is niet akkoord
Ik heb geen relatie maar het zou mogen
Ik heb geen relatie maar het zou niet mogen
Dat mag je altijd. Maar in mijn geval zou ik al niet kunnen antwoorden. We zijn niks overeengekomen. Er is geen "mag niet".

Dat is niet waar, stel uw mannelijke partner mag wel pinten gaan pakken met een andere man, maar mag niet iets gaan drinken met een andere vrouw. Wat is het antwoord op de poll dan? Heel duidelijk hoor!
Begrijpend lezen: Dan is het antwoord 'nee'. In jouw voorbeeld is het "afhankelijk van het geslacht", dus het tegenovergestelde van "ongeacht het geslacht". Dus nee.

Terug
Bovenaan