Holocene
Well-known member
Een oprechte what the fuck bij het lezen inderdaad. De onzekerheid is echt absurdDit topic lezen = trippen voor mij. Ik wist echt niet dat er zo veel mensen nog op die manier een relatie beleven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een oprechte what the fuck bij het lezen inderdaad. De onzekerheid is echt absurdDit topic lezen = trippen voor mij. Ik wist echt niet dat er zo veel mensen nog op die manier een relatie beleven.
Dat hadden de moderatoren ook al even aangehaald. We bekijken het even.
(Als iemand al een voorstel heeft voor de poll, pm'en staat vrij)

Wat verwacht ge dat ik daarover denk, als ik zie dat in heel mijn vriendenkring, waar 1 van de 2 partners er dat soort gedrag op nahoudt, steeds uitmonden in bedrog en relatiebreuken? Dat daar geen verband in zit?Dus als uw partner op de ene dag een pint gaat pakken met een vriendin is dat allemaal oké, maar als een pint gaat pakken met een mannelijke vriend op een andere dag is het ineens emotioneel bedrog?

Maar jij mag een ander zijn rekening wel maken als die niet wil dat zijn vrouw dat doet en ze daar beiden in overeen komen?Maar maak een ander zijn rekening niet.
Mijn theorie is dat die 25% die dat wel oké vinden, dezelfde zijn die later ook in de echtscheidingsstatistieken steken.Uw vrouw gaat geregeld op tete-a-tete etentje met een andere man? Gewoon voor het gezelschap? Proficiat alvast. Sterke ruggengraat ja.
Nu, in de meeste relaties gebeurt dat niet. Zie poll hier boven. Just saying![]()
FixedEen oprechte what the fuck bij het lezen inderdaad. De naïviteit is echt absurd
Klopt, maar in de jaren '50 waren er wel véél minder echtscheidingen dan nu.Jouw standpunt maakt daarvan geen zekerheid, net zoals er mensen zijn die elkaar meer ruimte geven waar dat ook lukt.
De poll dient dan ook om een blik te krijgen op de realiteit en niet op wat mensen “zeggen dat wel zou mogen als ze het zou willen” want nogmaals het is heel gemakkelijk om niet jaloers over iets te zijn wat toch niet gebeurt of om te zeggen dat iets mag als ge weet dat uw vrouw zoiets toch zelf ni wilt. De poll draait om realiteit en niet om praatjes. En effectief, de meerderheid van de koppels doet dat dus niet. Niet specifiek genoeg? Kheb er al 10 bullet items bij gezet en wordt nu al verweten dat het te specifiek is, moet ik er dan ook nog bij gaan schrijven wat onder “regelmatig” valt? Gij denkt dat mensen Nee antwoorden omdat 3x per jaar uit eten met een vent misschien niet als “regelmatig” gezien wordt? Een verschrikking van een poll?Je poll is wel een verschrikking, hè. Hoe regelmatig? Ja of nee, en alleen van mensen zonder partner vraag je of ze dat oké vinden. En wat is andere dan ja of nee? En "ik zou er geen probleem mee hebben als ze het zou doen, maar ze doet het niet" reken je in hetzelfde kamp als "nee, ze mag niet van mij"...
1. Door het katholieke gedachtegoed dat scheiden een zonde was.Klopt, maar in de jaren '50 waren er wel véél minder echtscheidingen dan nu.
Er zijn verschillende manieren om een relatie meer zekerheid te geven. Bij mij zou een relatie veel minder zekerheid hebben als ik een partner zou hebben die mij probeert te controleren.De reden van die opoffering is dat je een relatie en gezinssituatie meer zekerheid geeft over het voortbestaan ervan. Als dat het streefdoel is, dan is dat de verantwoordelijkheid die daar gewoon bijhoort. Het is om diezelfde reden dat we ook seksueel contact beperken tot onze vaste partner in plaats van erop los te neuken.
Uw partner controleren en het afsluiten van een brandverzekering zijn bijlange na niet hetzelfde. Zie hierboven.Ik kan morgen ook zeggen "pff, ik zeg onze brandverzekering op, want ons huis zal wel niet afbranden". En waarschijnlijk brandt dat huis ook niet af. Maar je wil niet met de stress en onzekerheid zitten over de financiële kater die je tegemoet gaat wanneer het dat wel doet. Dat is onverantwoordelijke keuze. Dit is voor mij net hetzelfde.
Zware termen die ge hier gebruikt wel he. 'Zwaar gehandicapte relatie'. Ik vind het veel vreemder om een of andere irrationele wens te koesteren dat ge voor uw partner zowel alpha als omega moet zijn. Ik ben ook maar een mens, ze ziet mij elke dag en het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze af en toe eens andere mensen wilt zien en spreken. Of dat dan mannen of vrouwen zijn boeit mij eerlijk gezegd geen bal.En mij lijkt een relatie waarin 1 partner de noodzaak voelt om op regelmatige basis met een ander af te spreken even ongezond als wanneer het puur om de sex zou gaan. Er zijn hier in beide gevallen noden die de andere partner niet kan vervullen en die je dan maar op een ander gaat zoeken. Dat is in mijn ogen dan een serieus gehandicapte relatie waarbij je de vraag moet durven stellen of jullie dan wel een goede match zijn als je elkaar op seksueel, communicatief of emotioneel vlak elkaar niet kan vinden.
Dat is nog net iets anders dan een triviale squash hobby of gaan joggen zoals hier gepasseerd is.
Het lijkt mij al straf dat wij op voorhand een uur zouden afspreken waarop de ander moet thuiskomen. Moest ze gaan avondeten met een collega en daarna nog iets gaan drinken dan zal ze wel efkes een bericht sturen. Ge weet wel, een beetje communiceren zoals mensen normaal gezien wel eens doen.Velen zullen zich hier op het forum en naar hun partner toe misschien 'de moderne man/vrouw' willen uithangen en doen alsof ze dat allemaal oké vinden.
Maar stel dat je partner na haar afspraakje met een andere vent of vrouw dan eens 1 of 2 uur later dan verwacht thuiskomt, zou je je daar dan comfortabel bij voelen, nooit twijfelen of er niets meer aan de hand is?
Weet ik niet, lig ik niet echt wakker van. Ik vertrouw mijn partner gewoon 100%. Mijn vriendin geeft mij wel echt ten allen tijde het gevoel dat ze graag in de relatie zit, dat ze mij graag ziet, die doet continu lieve dingen voor mij en ik probeer dat omgekeerd ook te doen (ben er wel minder goed in) dus dat scheelt misschien wel al een stuk.Als dat je niet stoort, waar ligt dan juist de grens met blinde naïviteit?
Hier bestaat een term voor en die heet 'emotionele chantage'. Met die logica kunt ge uw partner gaan onderwerpen aan een hele rits van irrationele eisen natuurlijk. Kort antwoord: waarschijnlijk ligt het werk eerder bij uzelf en niet zozeer bij uw partner.Als dat je wel stoort, waar ligt dan je zelfrespect dat je zoiets van je partner tolereert en liefde blijft investeren in een persoon die je met diens gedrag ongelukkig maakt?
De tradities die we hebben zijn ook weer gewoon voor een deel toeval, voor een deel religieuze uitwassen, voor een deel omdat het praktisch gewoon gemakkelijker is om met 2 kinderen groot te brengen. De meeste mensen voelen zich gewoon het meest comfortabel bij het volgen van maatschappelijke verwachtingen, ook al worden ze er zelf misschien ongelukkig van. Enfin, een beetje naast de kwestie denk ik. Ik vind het wel een straffe uitspraak om te zeggen dat andere vormen van een relatie hebben niet stabiel of niet gelukkig kunnen zijn.Er zijn genoeg voorvallen in mijn kennissenkring over de vrije liefde, alles kan en alles mag, partnerruil, etc ... geweest dat zowel mijn vrouw als ikzelf inzien dat dat eigenlijk geen stabiele of gelukkige situaties zijn en dat er gegronde redenen zijn waarom bepaalde regels en grenzen over fatsoen bestaan. Tradities bestaan omdat de tand des tijds bewezen heeft ze werken.
In Saudi-Arabië ook minder dan in België. Blijkbaar bijna alleen maar gelukkig getrouwde mensen daar!Klopt, maar in de jaren '50 waren er wel véél minder echtscheidingen dan nu.
"Opoffering". Maat, het gaat hier om VRIENDSCHAP. Niet meer, niet minder. Als het voortbestaan van uw huwelijk afhangt van het feit dat jullie niet met vrienden/vriendinnen afspreken (de opoffering dus). Yikes, gotta question that marriage, denk ik dan.De reden van die opoffering is dat je een relatie en gezinssituatie meer zekerheid geeft over het voortbestaan ervan. Als dat het streefdoel is, dan is dat de verantwoordelijkheid die daar gewoon bijhoort. Het is om diezelfde reden dat we ook seksueel contact beperken tot onze vaste partner in plaats van erop los te neuken.
Neen. Ik vertrouw mijn vriend 100%.Maar stel dat je partner na haar afspraakje met een andere vent of vrouw dan eens 1 of 2 uur later dan verwacht thuiskomt, zou je je daar dan comfortabel bij voelen, nooit twijfelen of er niets meer aan de hand is?
Geen idee? Ik vertrouw mijn vriend? En wat als em scheef zou poepen? Er is letterlijk NIETS dat ik zou kunnen doen/verbieden om dat tegen te houden. Dus denken dat het verbieden daarvan je huwelijk meer slaagkans zou geven => Dat is pas naïef.Als dat je niet stoort, waar ligt dan juist de grens met blinde naïviteit?
Nogmaals, als ik met andere kerels/grieten afspreek. Mijn vriend heeft daar nog nooit over geklaagd / getwijfeld? Ik zou zot worden moest ik enkel en alleen dingen doen/ afspreken met mijn vriend (en dat zal andersom ook zo zijn). Klinkt als een giga unhealthy relationship.Als dat je wel stoort, waar ligt dan je zelfrespect dat je zoiets van je partner tolereert en liefde blijft investeren in een persoon die je met diens gedrag ongelukkig maakt?
"Tradities" & "De tand des tijds". Bro what the actual fuckEr zijn genoeg voorvallen in mijn kennissenkring over de vrije liefde, alles kan en alles mag, partnerruil, etc ... geweest dat zowel mijn vrouw als ikzelf inzien dat dat eigenlijk geen stabiele of gelukkige situaties zijn en dat er gegronde redenen zijn waarom bepaalde regels en grenzen over fatsoen bestaan. Tradities bestaan omdat de tand des tijds bewezen heeft ze werken.
.Ik begrijp goed dat heel wat mensen dit anders zien en zich daaraan zouden storen maar geef alleen maar onze kijk op de zaak mee he.Ik weet niet wat mij het meest zou storen
Het hele personal trainer gedoe of dat ze hem moet betalen om een beetje in de sauna te chillen.
Er zijn ergere jobs

Ik bekijk dat anders. Waarom zou sexualiteit iets exclusiefs moeten zijn in een relatie? Zolang er toestemming is dan beleeft elk koppel dat toch op de manier die ze zelf willen. Daarvoor is het nog geen gehandicapte relatie he.En mij lijkt een relatie waarin 1 partner de noodzaak voelt om op regelmatige basis met een ander af te spreken even ongezond als wanneer het puur om de sex zou gaan. Er zijn hier in beide gevallen noden die de andere partner niet kan vervullen en die je dan maar op een ander gaat zoeken. Dat is in mijn ogen dan een serieus gehandicapte relatie waarbij je de vraag moet durven stellen of jullie dan wel een goede match zijn als je elkaar op seksueel, communicatief of emotioneel vlak elkaar niet kan vinden.
Dat is nog net iets anders dan een triviale squash hobby of gaan joggen zoals hier gepasseerd is.
Er zijn verschillende manieren om een relatie meer zekerheid te geven. Bij mij zou een relatie veel minder zekerheid hebben als ik een partner zou hebben die mij probeert te controleren.
Uw partner controleren en het afsluiten van een brandverzekering zijn bijlange na niet hetzelfde. Zie hierboven.
Zware termen die ge hier gebruikt wel he. 'Zwaar gehandicapte relatie'. Ik vind het veel vreemder om een of andere irrationele wens te koesteren dat ge voor uw partner zowel alpha als omega moet zijn. Ik ben ook maar een mens, ze ziet mij elke dag en het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze af en toe eens andere mensen wilt zien en spreken. Of dat dan mannen of vrouwen zijn boeit mij eerlijk gezegd geen bal.
Het lijkt mij al straf dat wij op voorhand een uur zouden afspreken waarop de ander moet thuiskomen. Moest ze gaan avondeten met een collega en daarna nog iets gaan drinken dan zal ze wel efkes een bericht sturen. Ge weet wel, een beetje communiceren zoals mensen normaal gezien wel eens doen.
Achteraf zal ik wel eens vragen 'en, was het leuk?' en dan geeft zij zo'n korte samenvatting van hoe haar avond is geweest en dan gaan wij weer voort met ons leven.
Weet ik niet, lig ik niet echt wakker van. Ik vertrouw mijn partner gewoon 100%. Mijn vriendin geeft mij wel echt ten allen tijde het gevoel dat ze graag in de relatie zit, dat ze mij graag ziet, die doet continu lieve dingen voor mij en ik probeer dat omgekeerd ook te doen (ben er wel minder goed in) dus dat scheelt misschien wel al een stuk.
Hier bestaat een term voor en die heet 'emotionele chantage'. Met die logica kunt ge uw partner gaan onderwerpen aan een hele rits van irrationele eisen natuurlijk. Kort antwoord: waarschijnlijk ligt het werk eerder bij uzelf en niet zozeer bij uw partner.
De tradities die we hebben zijn ook weer gewoon voor een deel toeval, voor een deel religieuze uitwassen, voor een deel omdat het praktisch gewoon gemakkelijker is om met 2 kinderen groot te brengen. De meeste mensen voelen zich gewoon het meest comfortabel bij het volgen van maatschappelijke verwachtingen, ook al worden ze er zelf misschien ongelukkig van. Enfin, een beetje naast de kwestie denk ik. Ik vind het wel een straffe uitspraak om te zeggen dat andere vormen van een relatie hebben niet stabiel of niet gelukkig kunnen zijn.
In Saudi-Arabië ook minder dan in België. Blijkbaar bijna alleen maar gelukkig getrouwde mensen daar!
De poll dient dan ook om een blik te krijgen op de realiteit en niet op wat mensen “zeggen dat wel zou mogen als ze het zou willen” want nogmaals het is heel gemakkelijk om niet jaloers over iets te zijn wat toch niet gebeurt of om te zeggen dat iets mag als ge weet dat uw vrouw zoiets toch zelf ni wilt. De poll draait om realiteit en niet om praatjes. En effectief, de meerderheid van de koppels doet dat dus niet. Niet specifiek genoeg? Kheb er al 10 bullet items bij gezet en wordt nu al verweten dat het te specifiek is, moet ik er dan ook nog bij gaan schrijven wat onder “regelmatig” valt? Gij denkt dat mensen Nee antwoorden omdat 3x per jaar uit eten met een vent misschien niet als “regelmatig” gezien wordt? Een verschrikking van een poll?
It’s hard to face reality it seems.
Ik weet niet of je ooit al met andere mensen of zelfs bedrijven bent omgegaan, maar vertrouwen werkt binnen een context.Zolang er toestemming is?? Hoezo? Toestemming om iets te mogen doen vragen? Beperkingen aan elkaar op loggen? Mogelijks geen toestemming krijgen?! Dat klinkt als toxisch! Jaren 50! Zolang ze ‘s avonds terug bij u in bed kruipt moet je haar vertrouwen toch?!
Heeft toch toch helemaal niets te maken met toestemming? Puur communicatie.Zolang er toestemming is?? Hoezo? Toestemming om iets te mogen doen vragen? Beperkingen aan elkaar op loggen? Mogelijks geen toestemming krijgen?! Dat klinkt als toxisch! Jaren 50! Zolang ze ‘s avonds terug bij u in bed kruipt moet je haar vertrouwen toch?!
- Nee, en dat doet die ook niet
- Nee, maar dat doet die ook niet

Ja, we worden allemaal stiekem betaald door EchtscheidingsadvocatenWillems.be, dit was één groot complot.lolde crew past de poll aan naar een gemanipuleerde versie waarin de indruk moet gegeven worden dat mensen die een partner gekozen hebben die niet afspreekt met andere venten, impliciet wel “toestemming” geven om het te doen maar “toevallig” doet ze het niet. Nu gaan we pas echt een vertekend beeld krijgen.
Neen, het gaat over hoe jullie beiden naar iets kijken. Door over zoiets te praten ontstaat er organisch een afbakening van het speelveld en worden de grenzen duidelijk. In een relatie moeten beide partijen zicht goed voelen dus er zal altijd wel een grens zijn. De manier hoe je die grens bepaalt is belangrijk. Door consensus of door af te dwingen?Zolang er toestemming is?? Hoezo? Toestemming om iets te mogen doen vragen? Beperkingen aan elkaar op leggen? Mogelijks geen toestemming krijgen?! Dat klinkt als toxisch! Jaren 50! Zolang ze ‘s avonds terug bij u in bed kruipt moet je haar vertrouwen toch?! zolang haar domicilie bij u blijft staan is alles Ok toch??