Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Hoe oke zijn jullie met een partner die naar de film/café gaat met een ander?
Mijn manager is van het andere geslacht en mijn klantenevaluaties zijn telkens 1 op 1 in een restaurant.
Ik zie mensen al reageren: Dat is niet hetzelfde. Hmm ik vind eigenlijk juist van wel. Dat is een vrouw gelijk een ander se.

Voor hetzelfde geld is dat een date en weet je partner van niks.

Het is allemaal een vorm of een gebrek aan vertrouwen he.

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik mij dit voorstellen?

Zoiets?
images

Kan ik me moeilijk inbeelden dat dit voor ons zou gebeuren, ikzelf heb eigenlijk geen vrouwelijke vriendinnen tenzij de partners van vrienden, mijn partner heeft geen mannelijke vrienden tenzij de partners van haar vrienden... Sommige "vrienden" zijn dan weer mensen die we eigenlijk alleen maar telkens samen zien (bvb. enkele ouders van vriendjes/vriendinnetjes van onze kinderen).

Moest opeens mijn partner dus zeggen "ik ga met X eens samen een film zien" zou dat wel vreemd zijn... Ik zou dus wel vragen hebben, of ik het echt niet zou willen... Eerlijk gezegd denk ik liever van niet, net omdat we die ervaring niet echt hebben en het na 17 jaar relatie een unicum zou zijn.

Het hangt er idd. van af wat je een 'date' noemt. Ik heb een vrouwelijke sport-partner van 12j. jonger waar ik regelmatig tornooien of interclub mee speel. We zijn ook al samen naar wedstrijden gaan kijken zonder iemand anders erbij. Het is ook al gebeurd dat we dan nog iets zijn gaan drinken of eten. Mijn vrouw heeft die 1 of 2 keer ontmoet maar is zelf niet echt sport-minded en ziet totaal geen graten in wat we doen. Ik vermoed omdat ze goed weet/beseft dat het totaal mijn type niet is want bij andere gelegenheden (feestje of zo) kan ze met momenten wel jaloers uit de hoek komen als er een andere vrouw komt zeveren (hoewel ze dat achteraf dan altijd ontkent :D). Ik heb ook totaal geen bedoelingen met mijn sport partner en zij ook niet met mij denk ik. Dus zo'n dingen moeten toch kunnen vind ik.

Zoals ik in de vorige thread gepost heb zijn verschillende van mijn beste maten gewoon vrouwen. Ik spreek daar geregeld 1 op 1 mee af en mijn echtgenote heeft daar nog geen seconde onnozel over gedaan. Ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar te bedriegen. Bovendien veronderstel ik dat mijn vriendinnen daar ook niet veel goesting in zouden hebben.

Ik ben dit weekend nog iets gaan drinken met twee vriendinnen die ik van mijn tienerjaren ken. Beiden zijn getrouwd en eentje ervan heeft drie kinderen. Totaal geen achterdocht bij mijn vrouw en mocht zij twee mannelijke jeugdvrienden hebben met wie ze af en toe iets wil gaan drinken ga ik daar ook geen probleem van maken.

Nu goed, een "date" heeft wel een intentie. "Als vrienden ene gaan drinken" is geen date. Dus de intentie is wel belangrijk. Als mijn vrouw iets wil gaan drinken met een tinderdate heeft dat toch een andere connotatie dan dat ze met een jeugdvriend iets gaat drinken.

Terwijl ik gisteren met Forumgebruiker naar Gladiator ben gaan kijken, was m’n vriendin iets gaan drinken met een van haar vrienden. Omgekeerd kan dat ook. Als we ons daarover zorgen zouden maken, lijkt het me eerder een indicatie dat er iets anders niet ok zit bij bij mij, bij haar, tussen ons of een combinatie van. Moeilijk doen over het symptoom klinkt dan niet als de meest effectieve reactie.

Het hangt er idd. van af wat je een 'date' noemt. Ik heb een vrouwelijke sport-partner van 12j. jonger waar ik regelmatig tornooien of interclub mee speel. We zijn ook al samen naar wedstrijden gaan kijken zonder iemand anders erbij. Het is ook al gebeurd dat we dan nog iets zijn gaan drinken of eten. Mijn vrouw heeft die 1 of 2 keer ontmoet maar is zelf niet echt sport-minded en ziet totaal geen graten in wat we doen. Ik vermoed omdat ze goed weet/beseft dat het totaal mijn type niet is want bij andere gelegenheden (feestje of zo) kan ze met momenten wel jaloers uit de hoek komen als er een andere vrouw komt zeveren (hoewel ze dat achteraf dan altijd ontkent :D). Ik heb ook totaal geen bedoelingen met mijn sport partner en zij ook niet met mij denk ik. Dus zo'n dingen moeten toch kunnen vind ik.
Maw, voor jouw vrouw is die vriendschapsrelatie OK omdat ze het een draak vindt. En jij lijkt die mening te delen.

Dus de echte vraag is, mag je van je partner op date met een hottie van het andere geslacht?

Ge noemt dat toch geen date als ge gewoon vriendschappelijk iets gaat doen? (Buiten al lachend als ge de datum vastlegt en zegt 'it's a date!')
Ja, dit dus hé. Als je dat wel doet lijkt het me logisch dat mensen wat vreemd reageren.

Verder ja, het zijn precies herhalingen op tv en op bg :)

Maw, voor jouw vrouw is die vriendschapsrelatie OK omdat ze het een draak vindt. En jij lijkt die mening te delen.

Dus de echte vraag is, mag je van je partner op date met een hottie van het andere geslacht?
Oh maar het is allesbehalve een 'draak' hoor, ik zeg alleen dat het mijn type niet is. Wel of niet hottie is grotendeels subjectief he.
Mijn vrouw zit in een toneelgroep die voor een ruime meerderheid uit mannen bestaat en in aanloop naar hun jaarlijkse voorstelling blijven die ook regelmatig plakken na repetities. Ik heb daar ook geen problemen mee.

Oh maar het is allesbehalve een 'draak' hoor, ik zeg alleen dat het mijn type niet is. Wel of niet hottie is grotendeels subjectief he.
Mijn vrouw zit in een toneelgroep die voor een ruime meerderheid uit mannen bestaat en in aanloop naar hun jaarlijkse voorstelling blijven die ook regelmatig plakken na repetities. Ik heb daar ook geen problemen mee.
Laten we de vraag dan anders formuleren. Mag je van je partner met iemand iets gaan eten/drinken/whatever doen die wel jouw type is?

Ik zie het probleem niet. Trouwens, als je jouw partner iets moet verbieden vind ik dat er al iets niet juist is in de relatie tbh.

Laten we de vraag dan anders formuleren. Mag je van je partner met iemand iets gaan eten/drinken/whatever doen die wel jouw type is?
Jazeker, zolang dat eten/drinken/whatever dan 'functioneel' is (zie mijn voorbeelden) en niets romantisch.
Ik verwacht nu wel dat mijn partner in dat geval misschien rapper eens gaat vragen 'heeft die een lief?' o.i.d. terwijl haar dat nu totaal niet boeit.
Maar 'verbieden', dat zeker niet.

Waarschijnlijk heb ik dat antwoord hier dan al eens gegeven, maar goed :tongue:

Bij ons stelt die vraag zich niet echt, want haar goede vrienden (die 'goed' genoeg zijn om 1-op-1 af te spreken) zijn allemaal vrouwelijke vriendinnen en die van mij enkel mannelijke vrienden.

Als het een jeugdvriend is, zou ik er geen probleem mee hebben. Al zou het eerlijk gezegd toch ook wel wat afhangen van de 'vibe' tussen die twee. Als ik het gevoel zou hebben dat die kerel bepaalde gevoelens koestert, dan zou ik het er toch moeilijker mee hebben. In het begin van onze relatie heb ik ze trouwens eens op pad gestuurd met een gemeenschappelijke vriend, en die heeft toen wel een soort van move gemaakt, dus ik zou nu ook wel meer op mijn hoede zijn (ook al kan ik haar vertrouwen).

Verder zitten we ook wel een beetje in de levensfase dat er nu niet zo snel nieuwe, 'hechte' vriendschappen ontstaan. Het zou dan al een collega moeten zijn, maar meestal zijn het toch gewoon andere koppels (ouders van vriendjes van de kinderen).

Voor alles is ook wel een beetje een tijd en een plaats. Moest ik morgen afspreken met een vrouwelijke ex-collega om wat bij te praten, dan zou ik daar ook gewoon mee gaan lunchen bv, dan ga ik daar geen dagje wellness mee doen :unsure:

Vind het grappig dat mensen hier moeilijk doen als hun partner eens 1 op 1 gaat eten met iemand van het andere geslacht.
Terwijl ik soms samen slaap met vriendinnen die een partner hebben :rofl:

Vind het grappig dat mensen hier moeilijk doen als hun partner eens 1 op 1 gaat eten met iemand van het andere geslacht.
Terwijl ik soms samen slaap met vriendinnen die een partner hebben :rofl:

Je bent wellicht niet echt een adonis dan, anders zouden die partners daarmee misschien wel problemen hebben.

Je bent wellicht niet echt een adonis dan, anders zouden die partners daarmee misschien wel problemen hebben.

Of die zijn gewoon niet zo bekrompen?

Maar goed laat maar weten als je vrouwtje eens komt slapen!
Jij zal er dan geen problemen mee hebben

Tgoh, ik verbied niets tijdens mijn relatie en overigens heb ik er totaal geen probleem mee ook. Mijn vrouw ziet regelmatig haar mannelijke vrienden, ik ken die mensen ook en eigenlijk zou ik het juist enorm vreemd vinden moest ze dat plotseling stopzetten. Wij hebben zelf ook een zeer actief sociaal leven en ik ga ook regelmatig eens een happeke eten met een vrouwelijke collega of vriendin. Als je dat elke keer in een seksuele context moet zien tja....

Of die zijn gewoon niet zo bekrompen?

Maar goed laat maar weten als je vrouwtje eens komt slapen!
Jij zal er dan geen problemen mee hebben
"Bekrompen" wordt soms wat te snel gebruikt om anderen te beledigen die jouw mening niet volgen imo.
Ik zou daar toch ook absoluut niet mee gediend zijn moest mijn vriendin bij een andere man in bed liggen. Daar is helemaal niets bekrompen aan.

Terug
Bovenaan