Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lap en dat alles voordat ik de kans heb gehad om mijn gedacht te zeggen, wat een nazi-praktijken.

Blij dat we 9lives traditie van posts deleten gaan behouden die ook maar een beetje kritisch of niet pc zijn :) het wordt triestiger met de minuut.
Iets waar ik me echt aan kon doodergeren op 9lives: dat harde gedelete en nog meer: het editen van de posts door een mod.

En dan een schoon rood tekstje erbij: x of y verwijderd of aangepast. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een mod uw post zomaar gaat aanpassen.
Vroeger was dat helemaal niet en dan ineens is dat in pol&act begonnen en heeft die trend zich doorgezet.

Geef gewoon een infraction en be done with it?

Ik heb het niet over threads opkuisen na een hele spam/scheld/losgehen spree van een groep posters. Ik heb het op het micromanagement van sommige mods die daardoor de aard van een post helemaal kunnen veranderen.

Laat de originele post staan en geef een infraction?

Laatst bewerkt:
+1 Stel u voor je post een bericht op Facebook/Reddit/Linkedin/Twitter, en plots staat daar "Aangepast door moderator".
Like wtf dat is er toch los over.

You take my shit or you delete my shit. Aanpassen zit er niet tussen.
Als ik daarna een door mij aangepaste versie al of niet opnieuw wil posten is dat mijn keuze.

Laatst bewerkt:
Gisteren ging het onder andere weer over Katje Lee op het nieuws.

Hij heeft nu een Europees paspoort. 😸

En dat allemaal voor problemen die weer niet benoemd mogen worden.
Er is een verschil tussen "benoemen" en flagrant racistische uitspraken. Dat zal hier nooit een plaats hebben. (Ik heb het nu niet over de post van Carrion specifiek, maar in het algemeen.) Geloof me, of geloof me niet, maar intern is er ook vaak discussie of een ingreep terecht of onterecht was.

Er kan heel veel, als het correct verwoord wordt, en niet zomaar een uitspraak gedaan is die het niveau van de gemiddelde HLN of Facebook commentaar amper overschrijdt. Want zo zijn er velen: "we typen rap onze racistische insteek in de hoop reacties uit te lokken!"
Iets waar ik me echt aan kon doodergeren op 9lives: dat harde gedelete en nog meer: het editen van de posts door een mod.

En dan een schoon rood tekstje erbij: x of y verwijderd of aangepast. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een mod uw post zomaar gaat aanpassen.
Vroeger was dat helemaal niet en dan ineens is dat in pol&act begonnen en heeft die trend zich doorgezet.

Geef gewoon een infraction en be done with it?

Ik heb het niet over threads opkuisen na een hele spam/scheld/losgehen spree van een groep posters. Ik heb het op het micromanagement van sommige mods die daardoor een post helemaal kunnen veranderen.

Laat de originele post staan en geef een infraction?
Ik ga voor een stuk akkoord, maar soms draagt een post wel bij aan de discussie, of is die aanvaardbaar als de racistische ondertoon er uit gehaald wordt. Vaak zijn 2 paragrafen van een post ok, en dan wordt die afgesloten met een zin in de aard van "Hitler was toch niet zo verkeerd misschien :thinking:".

Als je de post laat staan komt er commentaar van anderen "zie wat X of Y allemaal mag typen". Als je hem verwijderd komt er discussie dat er censuur is en wentelt de poster zich in onschuld "mijn posts wordt onterecht verwijderd!", terwijl de poster net niet Hitler aan het verheerlijken is, maar dat heeft dan niemand gezien.

't Is nooit goed voor iedereen natuurlijk. De ene vindt dat posts enkel mogen aangepast worden en nooit verwijderd, de andere zegt dat posts nooit aangepast mogen worden, enkel verwijderd.

Maar wij staan ook open voor verbetering. Je kan daarvoor altijd terecht bij een andere moderator, super-moderator of de ombudsman. Als er discussie is tussen de moderatoren zal een warn ook altijd worden ingetrokken. Dat gebeurd meer dan eens, maar dan hoor je de poster natuurlijk ook niet meer. En zo komt er altijd een beetje een vertekend beeld naar voor. Een beetje zoals restaurant reviews met hun Voluntary Response Bias.

Laatst bewerkt:
Er is een verschil tussen "benoemen" en flagrant racistische uitspraken. Dat zal hier nooit een plaats hebben. (Ik heb het nu niet over de post van Carrion specifiek, maar in het algemeen.)

Er kan heel veel, als het correct verwoord wordt, en niet zomaar een uitspraak gedaan is die het niveau van de gemiddelde HLN of Facebook commentaar amper overschrijdt. Want zo zijn er velen: "we typen rap onze racistische insteek in de hoop reacties uit te lokken!"
Sarcasme is u vreemd mijn vriend?

Sarcasme is u vreemd mijn vriend?
Neen, maar 't is naar kadering voor anderen, want velen hebben maar een half idee van wat er effectief allemaal gepost wordt.

Er zijn leden die al bijna 20 jaar deelnemen aan allerlei discussies van allerlei politieke strekkingen die er in slagen hun mening en hun ideeën neer te pennen zonder ook maar 1 warning opgelopen te hebben, en er zijn er die elke 3 weken een ban aan hun been hebben. Maar 't is dan wel de laatste groep die staat te roepen dat ze onterecht behandeld worden.

Laatst bewerkt:

Neen, maar 't is naar kadering voor anderen, want velen hebben maar een half idee van wat er effectief allemaal gepost wordt.

Er zijn leden die al bijna 20 jaar deelnemen aan allerlei discussies van allerlei politieke strekkingen die er in slagen hun mening en hun ideeën neer te pennen zonder ook maar 1 warning opgelopen te hebben, en er zijn er die elke 3 weken een ban aan hun been hebben. Maar 't is dan wel de laatste groep die staat te roepen dat ze onterecht behandeld worden.
Wie ook maar een beetje die discussies volgt weet ook dat na verloop van tijd men gewoon over de zaken waar mods aanpassingen en delete's doen men dan gewoon begint te lullen dat men het niet mag benoemen. En dat komt discussies ook niet ten goede, dan krijg je godganse dagen die dwaze insinuaties dat men de zaken niet mag benoemen. Kwestie van een uitvlucht te hebben om dicussies lam te leggen. Imo is het kiezen tussen builen en de pest.

Er is een verschil tussen "benoemen" en flagrant racistische uitspraken. Dat zal hier nooit een plaats hebben. (Ik heb het nu niet over de post van Carrion specifiek, maar in het algemeen.) Geloof me, of geloof me niet, maar intern is er ook vaak discussie of een ingreep terecht of onterecht was.

Groot gelijk wat dat betreft.

Mijn ip adres is blijkbaar op 9lives geband? 🤪
mmm blijkbaar enkel via Tapatalk ofzo dus zal daar ergens aan liggen?

Ik was daarnet in de hubo en herinnerde me plots dat ik nog van die hollewandpluggen nodig heb want de mijne zijn het verkeerde formaat dus ik heb mij een doosje gekocht van een maat kleiner maar nu kom ik thuis en zie ik dat ik een maat groter ipv een maat kleiner nodig had, en dat ik ook niet een maat kleiner maar gewoon dezelfde maat die ik al had heb gekocht dus nu heb ik nog altijd niet de correcte pluggen maar wel een levenslange voorraad van de verkeerde pluggen.
Update: ik ben dan maar gewoon beginnen boren en de plaat is veel dikker dan ik dacht dus ik heb helemaal geen speciale pluggen nodig.

Je kan hier toch niet klagen van het modereren.. Niemand wordt graag op de vingers getikt dat is normaal..

Maar op andere forums is het nog honderd keer erger. Er was op fiets.nl een topic over een wielrenster waar ik gewoon gepost had dat ik wel eens in haar wiel wou zitten en er dan bij getypt *zit klaar voor de #metoo politie.

Heb ik daar een maand voor gebanned geweest 😂😂😂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan