Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erachter komen dat de bel die je naar Spanje hebt teruggestuurd welk on werken mits het aanschaffen van een correcte transformer. Nog een dagje wachten met mijn ring tot de transformer aankomt en dat dan nog in de kast vervangen. Dolletjes.

Nu we hier toch aan het klagen zijn over buren. Waarom hebben sommige mensen de nood om hun muziek altijd zo fucking luid te zetten.
Ik zit in een teams meeting met een klant. Ik heb de raam al toegedaan en nog vraagt die mens of ik zelf muziek heb aanstaan. Neen, sorry, dat is mijn gatachterlijke buurman die zijn haag aan het snoeien is en denkt dat zijn muziek zo luid moet staan dat het boven zijn heggenschaar hoorbaar is.

Ik heb allemaal geen problemen met uw muziek opzetten voor de duidelijkheid, integendeel want ik doe het ook. Maar als ik mijn muziek nu zou willen opzetten zonder het gevoel te hebben tussen twee concerten te staan, ga ik een halve volume oorlog moeten starten. Als je op een verkaveling woont, dan besef je toch dat je geen huis koopt zonder buren of ben ik iemand die in zijn opvoeding de verkeerde waarde/normen heeft meegekregen.

Soms heb je het ook gewoon niet door dat het te luid staat.

Mijn gebuur is een paar keer komen klagen toen ik aan het verbouwen was, en mijn muziek te luid stond.

Dan zet ik die gewoon wat stiller...

Bi van bizar? Als je zelf bi bent en dat post mag het waarschijnlijk, maar iemand van een andere politiek strekking moest dit maar eens zeggen. Niets mis met bi te zijn denk ik dan als conservatieve zak zelfs. Een geuzennaam dan maar?
Ik denk nu wel dat ze gewoon bedoelt dat ze zelf bizar is (je kent dat wel, de 'I'm so quirky' persoonlijkheden) en niet dat biseksueel zijn bizar is. Voorts heb ik weinig te zeggen over die heisa. Negeren en laten doen, zou ik zo denken.

Blijkbaar iemand tegen m'n wagen gereden wnr die hier in 't straat geparkeerd stond. Beetje lakschade en een aantal blutsen. Er is ook wat carroserie een beetje misplaatst geraakt (symmetrie zit niet meer helemaal juist). Tof.

Dit toch wel zo hard hé. Moesten de conventionele media misschien ook eens stoppen met "nieuws" te willen maken van mensen die wat opvallen op Twitter, een platform dat gewoon draait op verontwaardiging, dat zou ook handig zijn.
Ik ken haar niet, ik zit niet op twitter. Maar kheb even bijgelezen puur over dit en ik zie iedereen hier zeggen van 'ze post dit en dan komt er een column, ween niet!' En 'ze teert gewoon op verontwaardiging' maar tbh ik zie echt niet in waarom die column maar enige bestaansrecht heeft en waarom we niet gewoon kunnen zeggen dat dat het probleem ook is. (En dat ze dus op zijn minst deze keer terecht verontwaardigd is).
Er zijn veel ergere en expliciete foto's te vinden op twitter. Ge loop daar ook echt niet zomaar tegenaan. Dus wrm iemand het dan de moeite vindt om in een krant te gaan schrijven in over hoe het zo ongepast is dat hij het moest zien e het vergelijken met een ongewenste dickpic in uw inbox :wtf:. Ik kan mij niet inbeelden wat voor een vuiligheid die nu dagelijks in haren inbox krijgt dankzij die column.

Ik ken haar niet, ik zit niet op twitter. Maar kheb even bijgelezen puur over dit en ik zie iedereen hier zeggen van 'ze post dit en dan komt er een column, ween niet!' En 'ze teert gewoon op verontwaardiging' maar tbh ik zie echt niet in waarom die column maar enige bestaansrecht heeft en waarom we niet gewoon kunnen zeggen dat dat het probleem ook is. (En dat ze dus op zijn minst deze keer terecht verontwaardigd is).
Er zijn veel ergere en expliciete foto's te vinden op twitter. Ge loop daar ook echt niet zomaar tegenaan. Dus wrm iemand het dan de moeite vindt om in een krant te gaan schrijven in over hoe het zo ongepast is dat hij het moest zien e het vergelijken met een ongewenste dickpic in uw inbox :wtf:. Ik kan mij niet inbeelden wat voor een vuiligheid die nu dagelijks in haren inbox krijgt dankzij die column.
Ik reken zo'n column publiceren daar evengoed onder hoor. Voor mij zou wat op Twitter staat gewoon beter daar blijven. Ik vind dat op Twitter (en andere sociale media) zaken die verontwaardiging uitlokken boven drijven. Omdat mensen er op reageren of het in hun kwaadheid delen. Ik vind gewoon niet dat men daarvan "echt" nieuws moet proberen maken, al is dat waarschijnlijk gewoon hetzelfde, scoren met verontwaardiging, maar dan in de fysieke krant. Zie ook mijn eerste post erover de pagina ervoor.

Over die vrouw zelf spreek ik me niet uit, ik ken ze niet. En mensen die hun voornaamwoorden vermelden "triggeren" me niet.

Ik denk nu wel dat ze gewoon bedoelt dat ze zelf bizar is (je kent dat wel, de 'I'm so quirky' persoonlijkheden) en niet dat biseksueel zijn bizar is. Voorts heb ik weinig te zeggen over die heisa. Negeren en laten doen, zou ik zo denken.

Ben het eens met dat negeren, maar aangezien het over Orval en vrouwenborsten ging, ben ik toch eens gaan kijken. Het regenboogvlaggetje en haar vriendin in haar feed lijken mij er toch op te wijzen dat biseksueel zijn een optie is, en daar is niets mis mee voor de duidelijkheid, en ja, ge moogt dan ook nog Orval drinken.
Maar als je het in je Twitter Bio zet, is het ook wel openbare informatie waar mensen conclussies aan kunnen koppelen. Net zoals satirische columnisten in De Morgen mogen opmerken dat ze je kledingstijl niet zouden appreciëren aan de schoolpoort. Of een vrouwelijke tepel zich verhoudt tot een borst, zoals een eikel zich verhoudt tot een penis... wel, daar moet ik me niet over uitspreken want:

Eigenlijk hebt ge op dat vlak helemaal gelijk. Die verhouding zit scheef en dit voelt als punching down vanuit een krant, en zelfs al is dat in de satirische pagina('s), dan nog... mocht ze nu een échte B.V. zijn, was dit mogelijks nog een ander verhaal, maar ze is hooguit een semi-bekend figuur...

De ironie is dan nog wel dat dit in De Morgen stond, maar goed, genoeg over politiek, mijn mannenbrein las Orval en borsten en ik was mee in 't verhaal.

Over die vrouw zelf spreek ik me niet uit, ik ken ze niet. En mensen die hun voornaamwoorden vermelden "triggeren" me niet.

Laatste stukje daarover, zelfs al zouden we het eens kunnen geraken dat zo'n aparte voornaamwoorden geen immense ramp zijn (quod non, maar soit) ... dan heeft het vermelden van de klassiekers zoals zij/haar nog altijd een vrij hoog gehalte alsof je je adres zou aanvullen met België, ook wanneer je dit binnen België opgeeft, en geen internationale zending doet... als je er als vrouw uitziet, en je vermeldt niets, gaat iedereen ook weten dat het zij/haar is, het is dus zelfs zonder een waardeoordeel te vellen over het (politieke) statement, wel degelijk een vorm van een (politiek) statement.

Als ik een gsm-nummer intyp van iemand uit België is het ook met gewoon een 0, en pas als het naar NL is, een +31...

Dit toch wel zo hard hé. Moesten de conventionele media misschien ook eens stoppen met "nieuws" te willen maken van mensen die wat opvallen op Twitter, een platform dat gewoon draait op verontwaardiging, dat zou ook handig zijn.

Het is een fenomeen van alle tijden dat een groep bepaalde mensen "nutteloos" vinden en dat ze onnodig aandacht krijgen. Realiteit is gewoon dat bepaalde mensen populair zijn, is het door muziek, is het door tweets, who cares.
Tijdje terug bracht dezelfde uitgeverij nog een langer interview met haar uit in een ander blad

Ze is gekend door veel mensen, dus niet onlogisch dat ze af en toe topic is van een stuk. Zijt ge niet geïnteresseerd in een topic, oké sla het dan over, maar dat zo iemand topic is in een krant is perfect logisch binnen de economie van geschreven pers.

Auto en de garage.
Dit weekend sporadisch eens een motorstoring bij mijn vrouw haar auto, (merk)garage gebeld "kan niet veel kwaad, als het echt erg is schakelt die zijn eigen uit, rij maar gewoon verder en kom maar es op de eerst volgende vrije afspraak, zullen we es uitlezen (op1/3 pas).
Intussen continu Motorstoring, terug gebeld, zelfde uitleg (rij maar verder, kan geen kwaad), kom maar 1/3 om uit te lezen. Nu hebben wij niet zo goede ervaringen met Motorstoringen en doorrijden dus verder gehoord
Bij mijn garagist wel meteen langs mogen gaan om toch al es uit te lezen en dan zien we wel. Foutmelding op de distributieriem, drukverlies en slechte ontsteking op 2 cilinders..... Helaas geen merk wat hij ondersteund dus herstellen kon hij niet.
Soit, met die info terug naar de garage en jawel hoor "rij maar verder, kan geen kwaad", ja nee, externe info vertrouwen wij niet (snap ergens nog wel), kom 1/3 maar voor diagnose en dan maken we dan nog wel een afspraak voor herstelling.
Mijn garagist, die het verhaal mee had gekregen, kon niet geloven dat wij nog altijd de raad kregen om gewoon verder te bollen. Intussen heeft hij wat zitten rondbellen in zijn netwerk en morgen komt een collega van hem, die wel het desbetreffende merk doet, hem zelfs optakelen want "zeker niet meer mee rijden!".

Ongeveer anderhalf jaar geleden hadden we vochtschade door de buren. Na verschillende brieven en uiteindelijk ook aangetekende zending omdat de buur weigerde zijn verzekering in te schakelen is er minnelijke expertise geweest, volledig in ons voordeel.

Wij werden vergoed door de verzekering, hij moet de schade aan onze verzekering terugbetalen. Nu zijn er al 3 brieven geweest naar hem en nog altijd weigert hij te betalen (allez, derde brief is vandaag net vertrokken, dus eigenlijk nog maar 2). Wat denkt die nu eigenlijk dat die daarmee zal bereiken, door koppig te doen tegen een minnelijke expertise in?

(gaat niet over een gigantisch bedrag, dus insolventie zal het al niet zijn)
Ik had al meer dan 1 jaar aan mijn buren gevraagd om ze dakgoot te maken.
De buis was gewoon v d bocht aan de dakgoot en spatte gedurig tegen de gevel en raam.
Al gaan zagen bij de wijkagent en die kreeg verwijten.

Mijn pa stond op de ladder om het op den duur zelf te maken maar er was iets afgebroken.hij heeft de bocht richting voordeur v hun gedraaid.

Rara na een paar dagen was het gemaakt🤣🤣

De chiro doet pannenkoeken verkoop voor sponsoring van hun kamp: 7€ voor 5 pannenkoeken. Die gaan met de limousine op kamp zekers? Zelfs de bakker is zo duur niet.

Auto en de garage.
Dit weekend sporadisch eens een motorstoring bij mijn vrouw haar auto, (merk)garage gebeld "kan niet veel kwaad, als het echt erg is schakelt die zijn eigen uit, rij maar gewoon verder en kom maar es op de eerst volgende vrije afspraak, zullen we es uitlezen (op1/3 pas).
Intussen continu Motorstoring, terug gebeld, zelfde uitleg (rij maar verder, kan geen kwaad), kom maar 1/3 om uit te lezen. Nu hebben wij niet zo goede ervaringen met Motorstoringen en doorrijden dus verder gehoord
Bij mijn garagist wel meteen langs mogen gaan om toch al es uit te lezen en dan zien we wel. Foutmelding op de distributieriem, drukverlies en slechte ontsteking op 2 cilinders..... Helaas geen merk wat hij ondersteund dus herstellen kon hij niet.
Soit, met die info terug naar de garage en jawel hoor "rij maar verder, kan geen kwaad", ja nee, externe info vertrouwen wij niet (snap ergens nog wel), kom 1/3 maar voor diagnose en dan maken we dan nog wel een afspraak voor herstelling.
Mijn garagist, die het verhaal mee had gekregen, kon niet geloven dat wij nog altijd de raad kregen om gewoon verder te bollen. Intussen heeft hij wat zitten rondbellen in zijn netwerk en morgen komt een collega van hem, die wel het desbetreffende merk doet, hem zelfs optakelen want "zeker niet meer mee rijden!".
Wauw, ik krijg enorme flashbacks hiervan..
PTSD steekt zwaar op ineens.

Welk merk van auto?

Het is een fenomeen van alle tijden dat een groep bepaalde mensen "nutteloos" vinden en dat ze onnodig aandacht krijgen. Realiteit is gewoon dat bepaalde mensen populair zijn, is het door muziek, is het door tweets, who cares.
Tijdje terug bracht dezelfde uitgeverij nog een langer interview met haar uit in een ander blad

Ze is gekend door veel mensen, dus niet onlogisch dat ze af en toe topic is van een stuk. Zijt ge niet geïnteresseerd in een topic, oké sla het dan over, maar dat zo iemand topic is in een krant is perfect logisch binnen de economie van geschreven pers.
Vorig jaar was het echt schitterend entertainment: ze had een lief opgeduikeld op een festival - dat konden we fotografisch volgen - en het was de ware, dit was voor echt, amai nog nooit meegemaakt, zelfs na 36 uur, the one, omg. Elke tweet daarna ‘mijn lief’ boven en onder, ze gingen op reis gaan, neen, ze gingen gewoon een ander leven beginnen on the road, grootste romance ever. Na drie maanden was hij plots een monster, oneerlijk, dat ze hem niet nodig had etc etc. Gewoon hoe je dat per tweet kon volgen, van honderd meter zag aankomen hoe die jongen per foto minder enthousiast leek, … En van jobs doet ze precies hetzelfde. Het is altijd álles, super, past haar als gegoten, gelijk familie, nooit zoveel fun gehad, carrière! Ook weer voor een maand of drie. En dan dus telkens een huil-foto.

Dat wil zeker niet zeggen dat ik vuiligheid aan haar adres goedkeur, ik heb haar content ondertussen al maanden geblokt wegens het werd gewoon zielig. Is het victim-blaming als je toch denkt dat ze misschien een klein beetje een filter nodig heeft?

Niet hetzelfde als die van u toen, dees is ne Citroën, wel zelfde groep dus en ik denk/vermoed ook die zelfde (crappy) motorreeks die voor problemen zorgt.
Peugeot, Citroën en Opel idd dezelfde crappy motoren..

Tip: ga asap naar een andere (liefst officiële) garage. Dan is een eventuele nieuwe motor op hun kosten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan