Auto en de garage.
Dit weekend sporadisch eens een motorstoring bij mijn vrouw haar auto, (merk)garage gebeld "kan niet veel kwaad, als het echt erg is schakelt die zijn eigen uit, rij maar gewoon verder en kom maar es op de eerst volgende vrije afspraak, zullen we es uitlezen (op1/3 pas).
Intussen continu Motorstoring, terug gebeld, zelfde uitleg (rij maar verder, kan geen kwaad), kom maar 1/3 om uit te lezen. Nu hebben wij niet zo goede ervaringen met Motorstoringen en doorrijden dus verder gehoord
Bij mijn garagist wel meteen langs mogen gaan om toch al es uit te lezen en dan zien we wel. Foutmelding op de distributieriem, drukverlies en slechte ontsteking op 2 cilinders..... Helaas geen merk wat hij ondersteund dus herstellen kon hij niet.
Soit, met die info terug naar de garage en jawel hoor "rij maar verder, kan geen kwaad", ja nee, externe info vertrouwen wij niet (snap ergens nog wel), kom 1/3 maar voor diagnose en dan maken we dan nog wel een afspraak voor herstelling.
Mijn garagist, die het verhaal mee had gekregen, kon niet geloven dat wij nog altijd de raad kregen om gewoon verder te bollen. Intussen heeft hij wat zitten rondbellen in zijn netwerk en morgen komt een collega van hem, die wel het desbetreffende merk doet, hem zelfs optakelen want "zeker niet meer mee rijden!".