Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hadden wij niet zo'n brave buren gehad, en had mijn vader nog geleefd, hij stond ook misschien eens in de krant. Ik herinner me nog goed hoe de deuren tussen de garage (waar de brander stond), de berging, en de keuken allemaal moesten gesloten blijven voor de stank. Of hoe op een windstille dag de blauwe rook neerviel op de tuin. Zo is er ook ooit iemand gestopt om te zeggen dat de schouw in brand stond. "Nee ze, perfect normaal, rijd maar door!"

Ach kom, iemand ergert zich aan de stank van houtstokers. Wat is de kans dat men dan over een efficiënte verbranding van zuiver, droog hout spreekt.
De dag van vandaag wordt er heel snel geklaagd, dus het kon goed zijn dat het puur om de verbranding van hout ging. Dat staat er ook zo, anders is het al eens de moeite dat expliciet te vermelden vind ik.

Als ik moet beginnen met tussen de lijnen door te lezen om te achterhalen wat er werkelijk bedoeld wordt, dan kan ik evengoed thuis met mijn vrouw een discussie voeren.

Eerst tweet ze dat ze uitgaat met haar tetten bijna bloot. Daar komt een column over. Gevolgd door een hoop geween. En dit allemaal door iemand die al jaren kickt op aandacht. Woon er maar eens mee samen.
Ik heb geen idee waar het over gaat, maar dat klinkt zo een beetje als de frusterende moderne "nieuwscyclus". Controverse rond een column en een tweet. Waar zijn we mee bezig.

Weekje Rome, superleuk. Maar mensen hebben er echt een sport van gemaakt om bij elk kunstwerk en masse met hun gsm foto’s te staan maken. Velen kijken zelfs niet eens naar dat werk voor/na de foto. Bijna sprinten naar het volgende om toch maar die foto te kunnen maken waar ze waarschijnlijk nadien niks meer mee doen :sop:

In het Vaticaan keiveel Britten die aan die beelden zaten te prutsen. Een tof Brits koppel voor ons vond het zo geweldig grappig om telkens een gsm in de hand van beelden te duwen waarna het vadsig wijf al lachend een foto nam met haar gsm. “It’s like they’re taking selfies huehuehue” Ze zouden gsm’s beter verbieden in musea.

/rant
In Milaan en Florence indertijd (9 jaar terug) mocht je bijn nergens foto’s nemen. Ik heb één foto van de David en ik denk dat de suppoost mij liefst buiten gekegeld had. Maar behalve de ene foto (was ook bijna eerste wat we daar deden) heb ik mij daar dan wel aan gehouden. Ze waren daar erg streng op.

Deze vrouw en haar onnozele hetze.

Eerst tweet ze dat ze uitgaat met haar tetten bijna bloot. Daar komt een column over. Gevolgd door een hoop geween. En dit allemaal door iemand die al jaren kickt op aandacht. Woon er maar eens mee samen.
Feit is dat ze nogal schizofreen is in haar tweets. De ene dag vrijheid blijheid fck de wereld en zes uur daarna foto’s in tranen omdat iedereen zo gemeen is. Elke job die ze heeft wordt steevast voluit op Twitter gegooid, vaak mooie kansen ook, en dan weer na enkele maanden ‘oei, ze vinden dat niet leuk, ik ben ontslagen’.

Het enige dat ik kan bedenken is: wie is dat? Stop met aandacht te geven aan willekeurige randdebielen op het internet. En dan stopt die zever vanzelf.

Deze vrouw en haar onnozele hetze.

Feit is dat ze nogal schizofreen is in haar tweets. De ene dag vrijheid blijheid fck de wereld en zes uur daarna foto’s in tranen omdat iedereen zo gemeen is. Elke job die ze heeft wordt steevast voluit op Twitter gegooid, vaak mooie kansen ook, en dan weer na enkele maanden ‘oei, ze vinden dat niet leuk, ik ben ontslagen’.
Echt een heel vreemd persoon gewoon. Die haar tweets kwamen plots in mijn lijn af en toe, dus uiteindelijk gemute. Maar ja, met zoiets krijg je ze dan uiteindelijk toch nog voorgeschoteld.

Het enige dat ik kan bedenken is: wie is dat? Stop met aandacht te geven aan willekeurige randdebielen op het internet. En dan stopt die zever vanzelf.
Dit toch wel zo hard hé. Moesten de conventionele media misschien ook eens stoppen met "nieuws" te willen maken van mensen die wat opvallen op Twitter, een platform dat gewoon draait op verontwaardiging, dat zou ook handig zijn.

In Milaan en Florence indertijd (9 jaar terug) mocht je bijn nergens foto’s nemen. Ik heb één foto van de David en ik denk dat de suppoost mij liefst buiten gekegeld had. Maar behalve de ene foto (was ook bijna eerste wat we daar deden) heb ik mij daar dan wel aan gehouden. Ze waren daar erg streng op.
In Rome enkel in de Sixtijnse Kapel een verbod op foto’s afaik. Nu, ik vind het op zich niet erg dat iemand eens een foto neemt van een werk of een beeld. Maar het was echt gewoon breinloos foto’s nemen van letterlijk alles en zich overal willen tussenwringen. Moesten ze nu weten van wat ze foto’s aan het nemen zijn…

Ergernis van vandaag. Marokkaanse vader en dochter die tegen mij en mijn vriend kwaad in het Marokkaans beginnen te brabbelen op het vliegtuig. Geen idee waarom. Daarna ook tegen de hostess toen die vroeg om haar tray even omhoog te doen (wat ze ook niet wou doen for some reason). Daarna lag die pa met zijn nasty blote voeten te slapen over 2 zetels. Gecombineerd met een vrouw achter mij die aan het hoesten was alsof ze ging sterven, was het niet zo’n fijne vlucht

Nu we hier toch aan het klagen zijn over buren. Waarom hebben sommige mensen de nood om hun muziek altijd zo fucking luid te zetten.
Ik zit in een teams meeting met een klant. Ik heb de raam al toegedaan en nog vraagt die mens of ik zelf muziek heb aanstaan. Neen, sorry, dat is mijn gatachterlijke buurman die zijn haag aan het snoeien is en denkt dat zijn muziek zo luid moet staan dat het boven zijn heggenschaar hoorbaar is.

Ik heb allemaal geen problemen met uw muziek opzetten voor de duidelijkheid, integendeel want ik doe het ook. Maar als ik mijn muziek nu zou willen opzetten zonder het gevoel te hebben tussen twee concerten te staan, ga ik een halve volume oorlog moeten starten. Als je op een verkaveling woont, dan besef je toch dat je geen huis koopt zonder buren of ben ik iemand die in zijn opvoeding de verkeerde waarde/normen heeft meegekregen.

Ongeveer anderhalf jaar geleden hadden we vochtschade door de buren. Na verschillende brieven en uiteindelijk ook aangetekende zending omdat de buur weigerde zijn verzekering in te schakelen is er minnelijke expertise geweest, volledig in ons voordeel.

Wij werden vergoed door de verzekering, hij moet de schade aan onze verzekering terugbetalen. Nu zijn er al 3 brieven geweest naar hem en nog altijd weigert hij te betalen (allez, derde brief is vandaag net vertrokken, dus eigenlijk nog maar 2). Wat denkt die nu eigenlijk dat die daarmee zal bereiken, door koppig te doen tegen een minnelijke expertise in?

(gaat niet over een gigantisch bedrag, dus insolventie zal het al niet zijn)

Ongeveer anderhalf jaar geleden hadden we vochtschade door de buren. Na verschillende brieven en uiteindelijk ook aangetekende zending omdat de buur weigerde zijn verzekering in te schakelen is er minnelijke expertise geweest, volledig in ons voordeel.

Wij werden vergoed door de verzekering, hij moet de schade aan onze verzekering terugbetalen. Nu zijn er al 3 brieven geweest naar hem en nog altijd weigert hij te betalen (allez, derde brief is vandaag net vertrokken, dus eigenlijk nog maar 2). Wat denkt die nu eigenlijk dat die daarmee zal bereiken, door koppig te doen tegen een minnelijke expertise in?

(gaat niet over een gigantisch bedrag, dus insolventie zal het al niet zijn)
Laat hem nog wat koppig blijven doen, kosten laten opstapelen en dan kan jij achter uw raam staan lachen wanneer de deurwaarder met de slotenmaker aan zijn deur staat.

Mijn ergernis van vandaag: de naam van mijn lievelingsbier wordt blijkbaar gewoon gebruikt door een aandachtzoekster op Twitter, die graag met haar blote borsten uitgaat (afhankelijk waar ze naartoe gaat moet dat natuurlijk nog kunnen) maar er niet tegen kan dat niet iedereen dat even stijlvol vindt... Tja, zou ze weten dat Orval wel door paters geproduceerd wordt? Nu goed, enige cognitieve dissonantie en hypocrisie zijn mij ook niet altijd vreemd, ik drink dat ook graag en ben ook geen pater.

Bi van bizar? Als je zelf bi bent en dat post mag het waarschijnlijk, maar iemand van een andere politiek strekking moest dit maar eens zeggen. Niets mis met bi te zijn denk ik dan als conservatieve zak zelfs. Een geuzennaam dan maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan