Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Collega's die ziek blijven komen werken.
Echt, heb het stillekes aan mee gehad. Kom hier toch niet iedereen aansteken godverdomme.
Ik krijg het daar ook van. Ik had gehoopt dat dit post-COVID nu eindelijk eens zou zijn doorgedrongen bij de meeste mensen, maar niets blijkt minder waar. Dat is echt een van mijn grootste ergernissen tijdens de wintermaanden, al van voor COVID trouwens.

Zelfs al denk je vanuit het standpunt van 'ik offer mezelf op voor het bedrijf want ik ben een hardwerkende Vlaming en zo moet dat' is dat nog ongelofelijk dom want het bedrijf kan normaal gezien makkelijk zonder die ene zieke persoon voor een paar dagen, maar als die persoon er dan drie of vier aansteekt en die vallen tegelijk uit, dan kan het al wel eens moeilijker worden.

Al helemaal ergerlijk is het wanneer je iemand ziet kuchen, proesten, snotteren en zweten dat het geen naam heeft op restaurant of weet ik veel. Kan best zijn dat die persoon zich sterk genoeg voelt om 'zich erdoor te slaan' maar dan nog vind ik het vrij asociaal om dan in een afgesloten ruimte mensen die daar niet voor gekozen hebben misschien te gaan besmetten.

Zelfs al denk je vanuit het standpunt van 'ik offer mezelf op voor het bedrijf want ik ben een hardwerkende Vlaming en zo moet dat' is dat nog ongelofelijk dom want het bedrijf kan normaal gezien makkelijk zonder die ene zieke persoon voor een paar dagen, maar als die persoon er dan drie of vier aansteekt en die vallen tegelijk uit, dan kan het al wel eens moeilijker worden.
Je moet rekening houden met hoe een zieke door veel bedrijven behandeld wordt. Ik ben acht jaar geleden eens een shift afwezig geweest omwille van constant overgeven. Één shift. Controlearts aan de deur gehad. Een paar jaar later toen ik in een winkeltje werkte, dokter in de winkel laten komen wegens zo ziek. Bleek Angina te zijn. Bel naar bazin. Ah nee, ze was een dagje bij haar man (had op dat moment al veertien dagen verlof) en jammer maar doe maar voort.
Dat zijn kleine voorbeelden en ik geef absoluut toe dat er ook veel gaan tussenzitten die komen uit de redenering ‘kijk naar mij, ik dapper soldaatje!’ Maar in het huidig werkklimaat mag een mens gewoon vaak niet meer ziek zijn, tot ze echt uitgeblust zijn. Nu mag je eindelijk wel een paar afwezigheden hebben van een dag zonder dokter, maar het enige wat we daar gaan over horen is Roger die dan een dagje Blankenberge deed of Cindy die zo de eerste solden kon doen. Wat ook wel zal gebeuren, maar eens te meer ‘ziek zijn’ als een negatieve kwaliteit zal neerzetten in plaats van deel van het leven.

Je moet rekening houden met hoe een zieke door veel bedrijven behandeld wordt. Ik ben acht jaar geleden eens een shift afwezig geweest omwille van constant overgeven. Één shift. Controlearts aan de deur gehad. Een paar jaar later toen ik in een winkeltje werkte, dokter in de winkel laten komen wegens zo ziek. Bleek Angina te zijn. Bel naar bazin. Ah nee, ze was een dagje bij haar man (had op dat moment al veertien dagen verlof) en jammer maar doe maar voort.
Dat zijn kleine voorbeelden en ik geef absoluut toe dat er ook veel gaan tussenzitten die komen uit de redenering ‘kijk naar mij, ik dapper soldaatje!’ Maar in het huidig werkklimaat mag een mens gewoon vaak niet meer ziek zijn, tot ze echt uitgeblust zijn. Nu mag je eindelijk wel een paar afwezigheden hebben van een dag zonder dokter, maar het enige wat we daar gaan over horen is Roger die dan een dagje Blankenberge deed of Cindy die zo de eerste solden kon doen. Wat ook wel zal gebeuren, maar eens te meer ‘ziek zijn’ als een negatieve kwaliteit zal neerzetten in plaats van deel van het leven.
Bij ons op het bedrijf is het blijkbaar een policy om na 3 keer ziek te melden een ziekteverzuimgesprek aan te gaan. Hierin zit bijvoorbeeld ook een verkeersongeval naar het werk, vroeger door voor een coronaprik. Je kan het zo zot niet bedenken. Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen ziek naar het werk komen.

Vanavond eens een klapke met de buurman gaan doen. Hij is al 3 jaar bezig met zijn oprit aan te leggen en nu heeft sinds enige tijd de controlebuis van zijn riolering afgezaagd en een voorlopig deksel opgelegd zodat zijn auto erop kan, maar die deksel sluit helemaal niet af dus als je buiten komt, krijg je altijd die strontgeur in uw gezicht.

De kwaliteit van een normale schoen de dag van vandaag.

Ik koop meestal sneakers van Nike, Adidas, Puma etc.....
Maar waar vroeger een normaal paar wel 2 jaar mee ging, moet ik nu quasi zeker elk jaar al andere kopen, omdat aan de hiel steevast de voering kapot is, of onderaan de hiel, via de zool water naar binnen komt.

Ligt het aan mezelf, of gaan die zaken minder lang mee dan vroeger?

Maar waar vroeger een normaal paar wel 2 jaar mee ging, moet ik nu quasi zeker elk jaar al andere kopen, omdat aan de hiel steevast de voering kapot is, of onderaan de hiel, via de zool water naar binnen komt.

Valt eigenlijk heel goed mee hier. Het zal er ook wat vanaf hangen hoeveel schoenen je hebt en met welke regelmaat je die draagt.

Als je al kijkt naar de prijzen. Vroeger was ‘een paar Adidassen’ een aankoop net zoals ‘gewone’ schoenen. Tegenwoordig tik je ze voor kinderen soms al voor €25 op de kop (bepaalde promo’s bij Zalando). Van hun klassiekers, gaan die bedrijven gewoon de markt vullen met wat ze en masse goedkoop maken. Enkel hun speciale edities zijn nog wat beter gemaakt.

Tja als je het zo bekijkt, dan vind ik het eigenlijk nog zo erg niet.

Zoals je aangeeft: vroeger betaalde je 100 euro voor een paar schoenen, en gingen dan dubbel zo lang (2 jaar ) mee
nu betaal je 50 paar en gaan die 1 jaar mee.
Komt opt zelfde neer, maar je kan wel 2 verschillende dragen voor dezelfde prijs.

ok point taken.

Tja als je het zo bekijkt, dan vind ik het eigenlijk nog zo erg niet.

Zoals je aangeeft: vroeger betaalde je 100 euro voor een paar schoenen, en gingen dan dubbel zo lang (2 jaar ) mee
nu betaal je 50 paar en gaan die 1 jaar mee.
Komt opt zelfde neer, maar je kan wel 2 verschillende dragen voor dezelfde prijs.

ok point taken.
Hoe minder vaak ik schoenen moet kopen, hoe beter. Ik heb daar een hekel aan. 🤐 Ik geef dan toch liever wat meer centen uit aan 1 kwalitatief paar.

Hoe minder vaak ik schoenen moet kopen, hoe beter. Ik heb daar een hekel aan. 🤐 Ik geef dan toch liever wat meer centen uit aan 1 kwalitatief paar.
Ik koop schoenen enkel online (gewoon omdat ik niet graag winkel) en ik ben een warhoofd er bij. Wat mij een vrij grote collectie geeft met ‘net te klein, net te groot, kleur is anders, doet wat pijn, …’ omdat die nooit terug gestuurd raken. Ik had zo ook vier paar trouwschoenen, om dan het grootste deel van de dag gewoon witte ballerina’s aan te doen.

Het nieuwe bed voor mijn dochter moet in elkaar gezet worden, maar de plastiek pluggen krijg ik er niet ingeklopt omdat de gaten te klein zijn gefreesd. Nondedju.

^hammertime...

15 emails gekregen vandaag op't werk en 0 relevante emails. Allemaal spam over wellness meeting dit, bedrijf doet dat, iemand van ander department organiseert zus, enzo verder... Zoveel nutteloze functies in grote bedrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan