Tonerider
Well-known member
ja, dat laatste vind ik er ook zo raar aan: waarom aan die bonnen meedoen als ge dan totaal geen service/kwaliteit gaat geven?Dat van die helft in de zakken steken is imo ook wat overdreven. Ik denk dat ge in dit geval gewoon pech had met de keuze van het restaurant, maar zelf ben ik met zulke bonnen ook al op plaatsen geweest waar ge wel gewoon waar voor uw geld (ofja bon) kreeg. Ge hebt ook zaken waar ze de waarde van de bon gewoon aftrekken van de rekening dus daar krijgt ge zelf volledig waar ge recht op hebt terwijl de 50 euro van die bon voor het restaurant zelf geen 50 euro inkomsten zijn aangezien per bon er natuurlijk ook commissie naar de uitgever van de bon gaat.
Heb zelf ook in de hotelsector gewerkt en reservaties met Bongobonnen lagen qua waarde doorgaans lager dan de prijzen die rechtstreeks geboekt werden. De voornaamste reden waarom horecazaken meewerken aan zulke bonnensystemen is dan ook gewoon om clienteel aan te trekken dat anders nooit naar hun zaak zou komen. Niet slim natuurlijk om als uitbater die klanten dan plots als "minderwaardig" te gaan behandelen want dan krijgt ge juist averechts effect.
Ik heb het ook al voorgehad dat de kwaliteit en bediening echt ondermaats was. Dan vraag je je wel af waarom ze in godsnaam meedoen aan zo iets als bongo. Daar zet je nooit nog een voet binnen en grote kans dat ze online nog een slechte review krijgen.