Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat van die helft in de zakken steken is imo ook wat overdreven. Ik denk dat ge in dit geval gewoon pech had met de keuze van het restaurant, maar zelf ben ik met zulke bonnen ook al op plaatsen geweest waar ge wel gewoon waar voor uw geld (ofja bon) kreeg. Ge hebt ook zaken waar ze de waarde van de bon gewoon aftrekken van de rekening dus daar krijgt ge zelf volledig waar ge recht op hebt terwijl de 50 euro van die bon voor het restaurant zelf geen 50 euro inkomsten zijn aangezien per bon er natuurlijk ook commissie naar de uitgever van de bon gaat.

Heb zelf ook in de hotelsector gewerkt en reservaties met Bongobonnen lagen qua waarde doorgaans lager dan de prijzen die rechtstreeks geboekt werden. De voornaamste reden waarom horecazaken meewerken aan zulke bonnensystemen is dan ook gewoon om clienteel aan te trekken dat anders nooit naar hun zaak zou komen. Niet slim natuurlijk om als uitbater die klanten dan plots als "minderwaardig" te gaan behandelen want dan krijgt ge juist averechts effect.
ja, dat laatste vind ik er ook zo raar aan: waarom aan die bonnen meedoen als ge dan totaal geen service/kwaliteit gaat geven?
Ik heb het ook al voorgehad dat de kwaliteit en bediening echt ondermaats was. Dan vraag je je wel af waarom ze in godsnaam meedoen aan zo iets als bongo. Daar zet je nooit nog een voet binnen en grote kans dat ze online nog een slechte review krijgen.

ja, dat laatste vind ik er ook zo raar aan: waarom aan die bonnen meedoen als ge dan totaal geen service/kwaliteit gaat geven?
Ik heb het ook al voorgehad dat de kwaliteit en bediening echt ondermaats was. Dan vraag je je wel af waarom ze in godsnaam meedoen aan zo iets als bongo. Daar zet je nooit nog een voet binnen en grote kans dat ze online nog een slechte review krijgen.
Volgens mij is de enige reden dat ze mee doen aan zo'n bongo, dat ze geld in hun zakken kunnen steken.
zoals in mijn voorbeeld waar 35 euro is verdwenen. Ik neem aan dag 50 % hiervan door die wonderbox organisatie naar is gegaan, en de andere helft, naar de horeca zaak zelf.

Want meestal weet je niet hoeveel die bon heeft gekost hé. (je gaat natuurlijk geen zo'n bon voor uwzelf kopen).
Dus je gaat er van uit dat die min of meer, zoals hier al aangehaald, hetzelfde is als wat je effectief spendeert aan eten.

Misschien omdat die bons de enige manier zijn waarop ze nog aan klanten geraken die helaas niet weten wat voor miserabele bedoening het daar is? :(

Al kan ik niet klagen over de paar keer dat ik een Bongo bon gebruikt heb, dat waren wel goeie horeca zaken. Maar inderdaad wel een redelijk aantal waar je direct zag dat wat je voor die bon kreeg, duidelijk minder kostte dan de prijs van de bon, geen 50% maar toch duidelijk minder...

Leest ge dan geen reviews over die zaken?
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ge gaat toch eerst eens op verschillende sites checken wat er over die zaak geschreven is. Is dat grotendeels slecht, ga je daar toch niet heen. Over het algemeen weinig problemen met bonnen hier. Is het origineel? Allicht niet, kan ik er meestal wel wat mee, ja. Niet dat ik direct bij een zaak uit het boekje ging eten, maar we maken er dan wel het beste van he.

Leest ge dan geen reviews over die zaken?
Nee.

Ik ben echt geen persoon, en zo zie ik er wel heel veel, in het stad rondwandelt en dan plots zie je ze stoppen, de kaart lezen langs de straat, en dan snel ff de gsm boven haalt en trip advisor leest, alvorens binnen te gaan.

Ik ga op mijn gevoel ergens binnen, lekker ouderwets sorry.

en zoals ik al aangaf, van heel Brugge (toch een groot stad), konden we die wonderbox bon maaro p 4 plaatsen gebruiken, waarvan 2 italiaanse restaurants (voornamelijk pizza zaken, waar mijn vrouw niet op verlekkerd is).

Dus ja, bleven er maar 2 over.
Heb ik dan de slechtste van de 2 gekozen? ja misschien wel, mea culpa.

Maar zoals gezegd, bij die pizzeria's ging ik ook nooit voor 70 euro gegeten hebben. Want daar waren het slechts 2 gangen zag ik op de wonderbox website.
Waar ik effectief geweest was , toch tenminste 3....

Dat was ook mijn eerste gedachte. Ge gaat toch eerst eens op verschillende sites checken wat er over die zaak geschreven is. Is dat grotendeels slecht, ga je daar toch niet heen. Over het algemeen weinig problemen met bonnen hier. Is het origineel? Allicht niet, kan ik er meestal wel wat mee, ja. Niet dat ik direct bij een zaak uit het boekje ging eten, maar we maken er dan wel het beste van he.
Zelfs zo ver niet. Gewoon eens snel checken op google maps of de algemene score minstens 4/5 sterren is. Das zowat mijn regel en nog nooit echt teleurgesteld geweest :unsure:

Zelfs zo ver niet. Gewoon eens snel checken op google maps of de algemene score minstens 4/5 sterren is. Das zowat mijn regel en nog nooit echt teleurgesteld geweest :unsure:
Mja akkoord je kan dat doen,

maar ergens vind ik het ook wat van z'n charme verliezen, de spontaniteit van ergens te gaan eten.

Bovendien qua "smaak" in eten, is dat toch allemaal vrij subjectief vind ik. De ene eet het liever zo, de andere dan weer anders...
(sommigen vinden pizza hut brol, terwijl ik die dikke pizza's juist heerlijk vind)

Maar ja, misschien moet ik het wel eens meer gebruiken die reviews ja.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb me weer laten doen door de poets dame van het werk. 3 koppen koffie gedronken met haar deze ochtend.
(eerste keer dat ik haar zag sinds half december ergens, aangezien ze ff out was).

ondertussen is ze weg, maar zit ik hier weer heel opgepept op de bureau van de caffeïne. eigenlijk een vreselijke drug.
Ik ervaar dezelfde effecten als bij coke (wat ik ook een onaangename drug vind).

Maar ik kan ook nooit nee zeggen, als ze blijft ratelen en inschenken.

Vanmorgen rond half acht redelijk wat lawaai in de straat, ik denk ‘ah, na twee en een halve maand gaan ze het stuk fietspad eindelijk aanleggen’. Er moet nog zo een rode toplaag op.
Fout. Het fietspad wordt voor de derde keer sinds september opengebroken want er moet een pijp in! Niet enkel ons stuk dat sowieso nog onafgewerkt was, neen, ook het stuk waar wél al een toplaag én gloednieuwe stoeptegels lagen. Zelfs Kafka vindt dit er over.

Volgens mij is de enige reden dat ze mee doen aan zo'n bongo, dat ze geld in hun zakken kunnen steken.
zoals in mijn voorbeeld waar 35 euro is verdwenen. Ik neem aan dag 50 % hiervan door die wonderbox organisatie naar is gegaan, en de andere helft, naar de horeca zaak zelf.

Want meestal weet je niet hoeveel die bon heeft gekost hé. (je gaat natuurlijk geen zo'n bon voor uwzelf kopen).
Dus je gaat er van uit dat die min of meer, zoals hier al aangehaald, hetzelfde is als wat je effectief spendeert aan eten.

Is geld "in de zakken kunnen steken" niet de reden achter zowat élke activiteit die er in een zaak/onderneming gebeurt? :wink:
Dat het aanbod qua zaken, of de geleverde kwaliteit vaak maar zozo is, die kritiek begrijp ik volkomen. Maar dat zulke bonnen al bijna scam zijn is imo toch wel overdreven, in de meeste gevallen is de winstmarge voor de uitbaters juist (veel) kleiner dan bij gewone klanten.

let op dat hij niet in uw wiel draait :unsure:
monkey-bleh.gif

Wat is dat de laatste tijd toch met die letterlijk uit het Engels vertaalde uitdrukkingen?

Onder de bus gooien (throw under the bus)
Ik ga niet liegen (Not gonna lie)

enz

We hebben toch al een mooi arsenaal aan eigen spreekwoorden?

Wat is dat de laatste tijd toch met die letterlijk uit het Engels vertaalde uitdrukkingen?

Onder de bus gooien (throw under the bus)
Ik ga niet liegen (Not gonna lie)

enz

Hoe meer spreekwoorden hoe liever.

En, een taal leeft nu eenmaal en wordt beïnvloed door andere talen. Das iets van alle tijden. Zo bevat het Russisch Nederlandse woorden (vooral in scheepvaartstermen) en hebben we zelf ook wel wat Russische woorden die we nu niet vreemd vinden maar maar ze in de 17de/18de eeuw ook wel op gevloekt zullen hebben.

Ieder zijn ergernis (ik erger me aan het gebruik van men in plaats van m'n), maar persoonlijk vind ik nieuwe woorden en uitdrukkingen een verrijking.

Btw: welk spreekwoord hebben wij dan voor 'iemand voor de bus smijten'?

Make that the cat wise!

Ergernis hier: Heel het verkeer rond Kortrijk draait de laatste weken in de soep en er is weinig hoop op beterschap, zeker als ze dan nog eens beginnen met de alternatieve wegen open te breken met allerlei maanden durende wegenwerken. Ik rij tegenwoordig via Wallonië naar mijn werk. Tis omrijden maar wel grotendeels file- en ergernisvrij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan