Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
2de hands auto verkopen, een oud model voor wellicht export. Veel telefoon van niet nederlandskundige personen die dan een veel te laag bedrag bieden en dan zeggen ik kom er nu direct om. Ja zo werkt het niet he mannen...
Herkenbaar, en als ze dan langskomen proberen ze er nog een stuk af te doen.
Ene die zelfs wou dat ik zijn naft betaalde omdat ik niet akkoord ging met z´n lager bod dan afgesproken.

Ja je hebt gelijk daar had ik nog niet bij stil gestaan. In praktijk kan je aldus, alleen beboet worden als een agent opmerkt dat je voorbij de stopsteep rijdt om een prioritaire voertuig te laten passeren. Want als je stil genoeg rijdt, word je inderdaad normaal gezien, niet geflitst.

Maar de agent die in die situatie u beboet is gewoon ne dikke vette eikel he. (Sorry maar ik heb er geen andere bewoording voor).
Die agent of wetsdienaar, ziet dan toch ook gewoon, met zijn eigen ogen dat het dringend is (en hoort dit ook dmv loeiende sirenes).

Dat dacht ik toch ook. Ik had ergens gelezen dat een prioritaire voertuig gewoon geflitst wordt net zoals een andere bestuurder, maar dat daar dan geen gevolg wordt aangegeven en ze dus geen boete zullen krijgen.

Dat ze niet geflitst zouden worden is een misvatting.

Bij ons sturen ze een formulier op als een anonieme wagen niet prioritair geflitst wordt omdat het dan nog altijd kan zijn dat het wel in het kader van een opdracht was waarin je niet prioritair kan rijden.

Onlangs zelf 1 gehad, maar aangezien ik onderweg was naar school had ik het aan mijn rekker. 😁

Welke aap is in dit bananenkoninkrijk verantwoordelijk voor de timing van de verkeerslichten?

*wacht voor een rood licht*
*volgend verkeerslicht 200 meter verder springt op groen*
*wacht nog steeds voor een rood licht*
*blijft nog steeds wachten*
*licht springt op groen*
*volgend verkeerslicht springt tien seconden later op oranje en vervolgens rood*

Elke keer opnieuw. Zo vaak kom ik er nu niet, maar valt me op dat dat in Nederland toch pakken beter geregeld is. Daar heb je tenminste slimme(re) verkeerslichten.
Helaas daar klaag ik al jaren over. In nederland zitten er sensoren onder het asfalt ,vandaar dat het heel wat vlotter draait.

Dat laatste hebben ze hier ook in Antwerpen in bepaalde gebieden uitgevoerd ,ik heb ooit voorgehad dat die sensor mijne moto zijne gewicht niet herkende rood licht brande +10min dus uiteindelijk door het rood licht moeten rijden.

Melding van mijn AV dat twitter gegevens van mij rondzwerven op het dark web.
Direct mail pw en twitter pw aangepast.
Bedankt Twitter mij te verwittigen :unsure:

Ik klaag wel vaak van de timing van Bpost maar DHL is vandaag de omgekeerde ergernis. Ik heb gisteren betaald voor het doorsturen van een pillow pet (alleen in US te krijgen, via zo een forwarder). Betaald rond 20u, pakket zit in New Hampshire. Vandaag tussen 7u en 11u02: 4 sms en 1 telefoon van DHL. Er zijn kosten aan uw pakket, gelieve te betalen. Gasten, mag ik nog ademen? Ik vind het er wel over, zo op vier uur tijd. Voor €25.

Doe ik maandelijks, ik heb al veel in breaches gezeten, zeker met oude éénmalige accounts bij game related websites.
En ja hoor, mail adres staat op de website onder de twitter breach.

Ik heb er 13.. Maar wat doe je er dan aan? Buiten paswoorden veranderen.. Al de gegevens hebben ze toch?

Ik moet nu pillen pakken met morfine van de dokter, voor mijn hoest die na 3 maand nog niet weg is.

Allemaal goed en wel, dat sufjes gevoel, maar is nu al 3 dagen dat ik naar toilet moet smorgens, en precies een steen moet uit kakken.
Ik denk dat het mijn maag inhoud wat versteent, die morfine.

Ok het is misschien een taboe onderwerp, maar ik denk dat sommigen wel weten wat ik bedoel. Enorm lastig en pijnlijk.
Dan maar een liter fruitsap drinken vanaf nu.

Ik moet nu pillen pakken met morfine van de dokter, voor mijn hoest die na 3 maand nog niet weg is.

Allemaal goed en wel, dat sufjes gevoel, maar is nu al 3 dagen dat ik naar toilet moet smorgens, en precies een steen moet uit kakken.
Ik denk dat het mijn maag inhoud wat versteent, die morfine.

Ok het is misschien een taboe onderwerp, maar ik denk dat sommigen wel weten wat ik bedoel. Enorm lastig en pijnlijk.
Dan maar een liter fruitsap drinken vanaf nu.
Koffie zuipen het zal wel komen.

Koffie zuipen het zal wel komen.

Het komt wel, dat is het probleem niet. maar is precies een steen, en voelt pijnlijk aan. en duurt een kwartier bijna eer het er uit is.
Hatelijk.

on a bright side: het zijn wel "golden drops".
(voor degenen die het niet kennen: clean drops, waarbij het toiletpapier blanco blijft. )

Dat dacht ik toch ook. Ik had ergens gelezen dat een prioritaire voertuig gewoon geflitst wordt net zoals een andere bestuurder, maar dat daar dan geen gevolg wordt aangegeven en ze dus geen boete zullen krijgen.

Dat ze niet geflitst zouden worden is een misvatting.
Hier volgt standaard een formulier die ingevuld moet worden en die dan naar het Parket gestuurd wordt. Zij beslissen dan wat er verder gedaan wordt.

Onze korpschef wil snelheids/roodlicht overtredingen niet meer tegenhouden zelfs als ze volledig terecht zijn.

Gevolg is uiteraard dat iedereen remt voor Flitscamera's. Er zijn zelfs collega's die niet meer (prioritair) willen rijden

Godverdomme een zaak waar ik tussen de middag altijd de gazet ging lezen. De laatste tijd is er wel altijd iemand die die gazet aan het lezen is.

Fucking gepensioneerden. Ge hebt de hele voormiddag de tijd om de gazet te lezen.

Hier volgt standaard een formulier die ingevuld moet worden en die dan naar het Parket gestuurd wordt. Zij beslissen dan wat er verder gedaan wordt.

Onze korpschef wil snelheids/roodlicht overtredingen niet meer tegenhouden zelfs als ze volledig terecht zijn.

Gevolg is uiteraard dat iedereen remt voor Flitscamera's. Er zijn zelfs collega's die niet meer (prioritair) willen rijden

Is toch gewoon kwestie van het formulier in te vullen en tekenen door de CP? Als dat in kader van een opdracht is dan komt daar niets van.. Bij ons doen ze daar niet echt moeilijk over.

België op zijn best aldus. Hebben ze nog geen werk genoeg bij het Parket dan zichzelf met zoiets 'zinloos / onnuttig' bezig te houden? :tongue:

Wat doet uw korpschef dan heel de dag? Niks doen en de krant lezen? Misschien ben ik mis, maar als ik dit als leek lees dan is mijn eerste gedachte: Geef die mens zijn C4'ke als hij die job niet meer wil doen hé. Bovenstaande zin komt zeer slecht over.

Volkomen terecht.

Schuld van de KC, niet van het parket
Ja maar dat in België het nog niet mogelijk is dat boetes van prioritaire voertuigen automatisch door het systeem worden geannuleerd is toch niet meer van deze tijd? Het is namelijk 2023 niet 1970 of zo.

Maar inderdaad, met de huidige werking, inderdaad de KC die zijn werk niet goed doet, volgens mijn mening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan