Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Herladen.com. Gebruik ik af en toe om wat Apple krediet voor de kinderen te kopen. Gisteren wil ik €25 kopen, doorloop alle stappen via online Bancontact maar krijg de melding ‘uw bestelling kon niet verwerkt worden. Mogelijks hebt u bij ons nog een openstaande factuur. Neem contact op met onze security’ Ik koop dus mijn krediet bij een andere site, geen enkel probleem. Maar ik mail wel naar herladen.com want vond het toch vreemd - facturen daar kan niet, ik betaal altijd Bc - en dan vrees je voor phishing etc. Nu krijg ik antwoord ‘excuseer hiervoor, uw bestelling is nu verwerkt, hierbij de code’. Ja maar… er stond ‘kon niet verwerkt worden’ niet ‘wordt later verwerkt’. Voor mij was dat ‘bestelling mislukt’ en dus ging ik elders. Ik heb - denk ik - niet met die latere verwerking ingestemd vanwege hoe de melding geformuleerd was. Het is niet dat dat krediet niet zal opraken maar het lijkt mij gewoon niet ‘correct’?

1 kind inschrijven voor 2 uurtjes tekenles per week. Dat kan online, leuk.
Gelieve eerst een profiel aan te maken. (Check uw mail)
En nu uw kind ook een profiel.
Dat profiel aan het eerste profiel koppelen. (Check uw mail).
Gelieve nu te kiezen wat uw kind waar en wanneer wil doen.
*Ok, dat is logisch, geen probleem.*
Voor wat uw kind wil doen is er nog geen leerkracht maar tegen de uiterste inschrijvingsdatum (vrijdag) komt dat in orde.
*Eens te meer geen probleem, zolang het in orde komt.*
U kan nu betalen.
Ah, maar ons betaalplatform ligt wel plat, gelieve over te schrijven.

Ik schrijf over, krijg mail: de leerkracht is Juf XYZ en de eerste les is op 7 september!

Hij heeft dus al drie lessen gemist (vandaag geraakt hij er niet meer op tijd), de website is voor geen meter up to date en ik had hem eenvoudiger kunnen inschrijven voor het Belgisch leger.

Verbouwingen op het werk, en hier zit ne bouwvakker gewoon voluit een soort Midden-Oosterse/islamitische melodie te zingen.
Een paar dagen geleden was het ene die vollenbak Q-Music opzette en perfect melodietjes aan het mee fluiten was (van Rihanna-achtige muziek).

Bouwvakkers, het blijft een ras apart :unsure:

Attest aanvragen wie gedomicilieerd is op jouw adres en dat bezorgen aan de deurwaarder met de boodschap dat geadresseerde niet langer op jouw adres woont. Hopelijk staat zijn naam niet meer op de deurbel?
Zoveel moeite zou ik allemaal niet doen. Ik krijg op mijn adres ook post van een incassobureau dat gericht is aan een vennootschap waarvan de maatschappelijke zetel niet op mijn adres staat. Uit het staatsblad blijkt die vennootschap ook nooit haar mz op mijn adres te hebben geplaatst. Wel hebben die vennootschap en ik hetzelfde ex-adres, namelijk een huurappartement waar ik heb gewoond tijdens mijn scheiding. Waarschijnlijk heeft de huisbaas de post op naam van dat bedrijf teruggestuurd met mijn nieuw adres erbij. In elk geval heeft de schuldeiser (in dit geval een gemeentebestuur) nagelaten om een adres te controleren. Wat in het geval van een vennootschap echt wel simpel is.

Ik heb 1 mailtje gestuurd naar een algemeen adres van dat incassobureau met de melding dat die vennootschap haar mz niet op mijn adres ligt. Eén mailtje is blijkbaar niet voldoende want de brieven blijven komen. Wel ik wil de eerste deurwaarder zien die hier toekomt.

Zoals reeds eerder aangehaald werkt een incassobureau slechts in een schemerruimte tussen legaal en illegaal geld invorderen.

Een Gerechtsdeurwaarder daarentegen zal voorafgaande aan zijn bezoek op zijn minst uw adres van domicilie controleren om te kijken of je er effectief bent ingeschreven.

Een verzoek tot revindicatie bij een beslagrechter aangespannen door iemand wiens goederen onterecht in beslag werden genomen zal voor hem ook geen lachertje zijn en tracht hij dan ook te vermijden door zijn voorafgaand onderzoek.

Bij terugkeer naar huis rijd ik expres om in Roubaix om wat cheapo benzine in te slaan.
Hun betaalsysteem ligt lam en ik zat met een kleine op de achterbank die bijna zijn hongerkrijs ging afsteken dus verder zoeken was geen optie.

't Zal voor een volgende keer zijn. Hopelijk werkt het dan wel want ik ga geen 20 keer over en weer hossen.

Een vriendin die aan’t daten is en dan vraagt hoe ze bepaalde signalen/uitspraken van hem moet interpreteren “want gij zijt toch ook ne man dus gij kunt dat vertalen”. :wtf:
Uhu, op basis van een eenzijdige en selectieve weergave van “de feiten” een interpretatie vragen aan iemand die er zelf niet bij was en recent niet bepaald de referentie gebleken is inzake coherent relationeel gedrag, dat gaat raad brengen 🤪

Covid test gedaan het is negatief hoor. dus nie panikeren ! :D

Maar ik zit wel al weer hele week met een pijnlijke keel.
ik draag nu een sjaal van smorgens tot savonds. ja ook binnen.

Het is iets vreemd. Al heel mijn leven sukkel ik daar mee, en vooral dan vlak na de zomer. Precies die overgang naar winter, die mijn keel nie kan verdragen. Heb er elk jaar 1 a 2 keer last van, en dat duurt dan zo een week.
Al amandelen laten verwijderen, maar hielp helaas niet.

Nu drink ik af en toe een slokje wijn, om mijn keel wat te "ontsmetten", want dat doet alcohol toch wel. Hopelijk is dit een goeie remedie.(?!) Ik blijf ook veel binnen. Hopelijk gauw terug de oude.

Covid test gedaan het is negatief hoor. dus nie panikeren ! :D

Maar ik zit wel al weer hele week met een pijnlijke keel.
ik draag nu een sjaal van smorgens tot savonds. ja ook binnen.

Het is iets vreemd. Al heel mijn leven sukkel ik daar mee, en vooral dan vlak na de zomer. Precies die overgang naar winter, die mijn keel nie kan verdragen. Heb er elk jaar 1 a 2 keer last van, en dat duurt dan zo een week.
Al amandelen laten verwijderen, maar hielp helaas niet.

Nu drink ik af en toe een slokje wijn, om mijn keel wat te "ontsmetten", want dat doet alcohol toch wel. Hopelijk is dit een goeie remedie.(?!) Ik blijf ook veel binnen. Hopelijk gauw terug de oude.

Ik denk dat zuigtabletten met eventueel lidocaïne (Strepsils bijvoorbeeld) je beter zullen helpen met pijnstilling en ontsmetting dan alcohol ;)

Ik denk dat zuigtabletten met eventueel lidocaïne (Strepsils bijvoorbeeld) je beter zullen helpen met pijnstilling en ontsmetting dan alcohol ;)
Ik heb ook zo'n spuitbusje met lidocaine, en ja dat spuit ik elk uur eens in mijn keel , dat verzacht ook wel. Thanks. goede tip.

Een vriendin die aan’t daten is en dan vraagt hoe ze bepaalde signalen/uitspraken van hem moet interpreteren “want gij zijt toch ook ne man dus gij kunt dat vertalen”. :wtf:
Uhu, op basis van een eenzijdige en selectieve weergave van “de feiten” een interpretatie vragen aan iemand die er zelf niet bij was en recent niet bepaald de referentie gebleken is inzake coherent relationeel gedrag, dat gaat raad brengen 🤪
Laat ze haar verhaal hier neerpennen, genoeg experts te vinden op dit forum. :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan